Dojakitty Skrevet mandag kl 09:51 #15181 Del Skrevet mandag kl 09:51 Poly skrev (4 minutter siden): Så fint at hun i det minste kan takke det at hun ammer for at hun ikke har blitt PJUSK på 4 mnd, når ammingen faktisk gjorde henne dødelig syk hele fire ganger. Eller hvordan var det nå igjen? Syk, ikke syk? Vanskelig å bestemme seg for hvilke roller man skal spille vet du…. Offer eller superhelt! 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet mandag kl 09:59 #15182 Del Skrevet mandag kl 09:59 Nikoletta skrev (3 timer siden): Skjønner ikke hvor de to ukene med ferie kommer inn? Men eller så så får vi bare være enig om å være uenig for jeg synes virkelig det å skulle ha "fri" fra eget barn hver dag viser at man ikke burde velge å få barn. Og det mener jeg uansett om det er influensere eller hvermansen. Hvermannsen her, som tydeligvis ikke skulle hatt barn. Når ungene mine var babyer gledet jeg meg hver dag til faren dems kom hjem fra jobb, så jeg kunne få litt tid for meg selv. Heldigvis har de vokst opp til fornuftige voksne, som aldri har vært i tvil om at jeg elsker dem. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet mandag kl 10:14 #15183 Del Skrevet mandag kl 10:14 Ellenn skrev (14 minutter siden): Hvermannsen her, som tydeligvis ikke skulle hatt barn. Når ungene mine var babyer gledet jeg meg hver dag til faren dems kom hjem fra jobb, så jeg kunne få litt tid for meg selv. Heldigvis har de vokst opp til fornuftige voksne, som aldri har vært i tvil om at jeg elsker dem. Så hver dag far kom hjem fra jobb så dro du ut og shoppa, trente, handla mat osv? Dere var ikke sammen som en familie, hvor han tok ansvaret? Det må jo være greit at vi syns det er litt rart å ikke kunne gå tur med sin egen unge fordi det snart er "pappa-tid"... 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet mandag kl 10:25 #15184 Del Skrevet mandag kl 10:25 Palmemor skrev (3 minutter siden): Så hver dag far kom hjem fra jobb så dro du ut og shoppa, trente, handla mat osv? Dere var ikke sammen som en familie, hvor han tok ansvaret? Det må jo være greit at vi syns det er litt rart å ikke kunne gå tur med sin egen unge fordi det snart er "pappa-tid"... Ja, jeg handla faktisk mat uten babyen nesten hver dag. Noen ganger gikk jeg til og med tur med bikkja, uten babyen 😵 Men døgnet hadde fortsatt nok timer til at hele familien også var sammen. Vi gikk ikke etter klokka da, men hvis det funker for dem, hva er problemet? 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet mandag kl 10:27 #15185 Del Skrevet mandag kl 10:27 Ellenn skrev (Akkurat nå): Ja, jeg handla faktisk mat uten babyen nesten hver dag. Noen ganger gikk jeg til og med tur med bikkja, uten babyen 😵 Men døgnet hadde fortsatt nok timer til at hele familien også var sammen. Vi gikk ikke etter klokka da, men hvis det funker for dem, hva er problemet? Ja, for de fleste av oss har jo døgnet nok timer til det. Men for dem er det jo ikke sånn. Jeg blåser i hva som funker for dem, jeg syns bare det er rart. Og merkelig prioritering. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet mandag kl 10:56 #15186 Del Skrevet mandag kl 10:56 Ellenn skrev (50 minutter siden): Hvermannsen her, som tydeligvis ikke skulle hatt barn. Når ungene mine var babyer gledet jeg meg hver dag til faren dems kom hjem fra jobb, så jeg kunne få litt tid for meg selv. Heldigvis har de vokst opp til fornuftige voksne, som aldri har vært i tvil om at jeg elsker dem. Nå har jeg vært inne i denne tråden før med andre eksempler enn akkurat bare dette behovet for egentid da. Men nå var det det som var tema. Og jeg mener fortsatt at om din innstilling til det å få barn var samme som Stina : jeg skal ikke måtte endre på noe i mitt liv bare fordi jeg har fått et barn: ja da synes jeg det er noe feil med prioriteringene dine. Men jeg har aldri sagt at man dermed ikke bryr seg om barna sine, men jeg mener fortsatt at det er et ork/offer/stchuk å ta vare på eget barn så kan man enkelt bare la være å få barn 🙂 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet mandag kl 11:45 #15187 Del Skrevet mandag kl 11:45 Nikoletta skrev (34 minutter siden): Nå har jeg vært inne i denne tråden før med andre eksempler enn akkurat bare dette behovet for egentid da. Men nå var det det som var tema. Og jeg mener fortsatt at om din innstilling til det å få barn var samme som Stina : jeg skal ikke måtte endre på noe i mitt liv bare fordi jeg har fått et barn: ja da synes jeg det er noe feil med prioriteringene dine. Men jeg har aldri sagt at man dermed ikke bryr seg om barna sine, men jeg mener fortsatt at det er et ork/offer/stchuk å ta vare på eget barn så kan man enkelt bare la være å få barn 🙂 I kommentaren din, som jeg svarte på, skrev du at dersom man trengte egentid (fri) hver dag, burde man ikke få barn. Jeg lurer veldig på hvorfor? Mener du at det er omsorgssvikt å overlate barnet alene med faren litt hver dag? Da lurer jeg seriøst på hva slags menn du har i livet ditt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet mandag kl 12:01 #15188 Del Skrevet mandag kl 12:01 Ellenn skrev (15 minutter siden): I kommentaren din, som jeg svarte på, skrev du at dersom man trengte egentid (fri) hver dag, burde man ikke få barn. Jeg lurer veldig på hvorfor? Mener du at det er omsorgssvikt å overlate barnet alene med faren litt hver dag? Da lurer jeg seriøst på hva slags menn du har i livet ditt. Hvor har jeg nevnt omsorgssvikt her? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 12:02 #15189 Del Skrevet mandag kl 12:02 Nikoletta skrev (Akkurat nå): Hvor har jeg nevnt omsorgssvikt her? Hvorfor burde man ikke få barn om far har babyen noen timer pr dag da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet mandag kl 12:07 #15190 Del Skrevet mandag kl 12:07 Folk syter og klager når en far ikke stiller opp.. Men jammen syter og klager folk når far er mye med barnet. Hvorfor? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet mandag kl 12:10 #15191 Del Skrevet mandag kl 12:10 Jeg skjønner hvorfor jeg avfulgte hu som ikke er sjuk,men pjusk,men var så sinnsykt sjukt da hu hadde de ekstreme brystbetennelsene sine. Var innom å kikka i dag,og jeg mister seriøst hjerneceller og får aids i øra av å høre på!! 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet mandag kl 12:11 #15192 Del Skrevet mandag kl 12:11 elskersommer skrev (2 minutter siden): Folk syter og klager når en far ikke stiller opp.. Men jammen syter og klager folk når far er mye med barnet. Hvorfor? Er ikke det folk reagerer på. Mer det 4 timers regimet de har fulgt siden ungen ble 💫føda💫 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 12:15 #15193 Del Skrevet mandag kl 12:15 clåvviii skrev (2 minutter siden): Er ikke det folk reagerer på. Mer det 4 timers regimet de har fulgt siden ungen ble 💫føda💫 Har vel ikke vært 4 timer siden da? Jeg ser fremdeles ikke at det egentlig gjør noe for noen at de har et slikt opplegg. De endrer det jo ut fra behovene til baby. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet mandag kl 12:21 #15194 Del Skrevet mandag kl 12:21 Klink skrev (5 minutter siden): Har vel ikke vært 4 timer siden da? Jeg ser fremdeles ikke at det egentlig gjør noe for noen at de har et slikt opplegg. De endrer det jo ut fra behovene til baby. Njææ... trur behovene til mor kommer før baby 💫foråsirresånn💫 17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet mandag kl 12:22 #15195 Del Skrevet mandag kl 12:22 elskersommer skrev (11 minutter siden): Folk syter og klager når en far ikke stiller opp.. Men jammen syter og klager folk når far er mye med barnet. Hvorfor? Er nok mer det regime de følger det reageres på, at 4 timer til fast tidspunkt hver dag ikke kan fravikes på noen som helst måte, hva med familietid f.eks.? Det reageres på f.eks. mor kunne ikke gå ut på trilletur fordi det var kun 1 time igjen til far skulle ha babyen etc etc 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet mandag kl 12:23 #15196 Del Skrevet mandag kl 12:23 clåvviii skrev (9 minutter siden): Er ikke det folk reagerer på. Mer det 4 timers regimet de har fulgt siden ungen ble 💫føda💫 Et ønske om å være vekk fra babyen sin timesvis hver dag er ikke normalt. Selvfølgelig fint med avlastning fra far, det skulle da bare mangle. Men da får man gjerne tatt seg en dusj, kanskje en liten rusletur eller bare hvile litt. Det er stor forskjell på det og ha bestemte klokkeslett man skal være uten ungen, og flere timer! At man faktisk ikke kan ta en trilletur fordi det er "pappatid" er jo merkelig! 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 12:30 #15197 Del Skrevet mandag kl 12:30 Bibbi_ skrev (5 minutter siden): Et ønske om å være vekk fra babyen sin timesvis hver dag er ikke normalt. Selvfølgelig fint med avlastning fra far, det skulle da bare mangle. Men da får man gjerne tatt seg en dusj, kanskje en liten rusletur eller bare hvile litt. Det er stor forskjell på det og ha bestemte klokkeslett man skal være uten ungen, og flere timer! At man faktisk ikke kan ta en trilletur fordi det er "pappatid" er jo merkelig! Det er merkelig, men er det noe utover at det er unormalt og merkelig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet mandag kl 12:38 #15198 Del Skrevet mandag kl 12:38 clåvviii skrev (16 minutter siden): Njææ... trur behovene til mor kommer før baby 💫foråsirresånn💫 Haha! Foråsirresånn! 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet mandag kl 12:56 #15199 Del Skrevet mandag kl 12:56 Klink skrev (53 minutter siden): Hvorfor burde man ikke få barn om far har babyen noen timer pr dag da? Hvor nevner jeg far i dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet mandag kl 13:00 #15200 Del Skrevet mandag kl 13:00 oss-to skrev (3 timer siden): Var raus. Dette er ikkje noko konkuranse. For alt vi veit gjekk nokon bak å trilla barnet. Vi ser eit bilde og lagar store overskrifter. Poenget er jo at hun klager over alt som har med denne sønnen og gjøre. Amming, så er det soving, osv. lista er lang. Hva med å gå på baby svømming, sang og være mer med barsel gruppa? Men det skal jo byttes ut med vippe timer, frisør timer osv. lista er lang. Som hun har nevnt tidligere, han er avhengig av mammaen sin. vi har også en influenser i barsel gruppa som jeg er i. Og det er så tydelig at hun fokuserer veldig på barnet og barnets behov framfor å tjente penger på snap. Stina kunne trappa ganske greit ned, og fortsatt tjent ganske bra. er også stor forskjell på de 20 minuttene på butikken, kanskje 30 da, men filming. Og de 4 timene hun absolutt må ha vær dag 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå