Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Bibbi_ skrev (1 time siden):

👏 Så enig med deg. Jeg forstår ikke at de ønsker å ha fri fra babyen sin hver dag. Og har man behov for egentid flere timer hver dag så burde man absolutt ikke hatt barn. 

Da burde vel ingen som jobber ute av huset  få barn, for da må man ha barnevakt for å ha barnefri. Man bør heller ikke sitte med nesen i skjermen og følge influensere man ikke liker når man har barn, da gir man ikke barnet full oppmerksomhet. I tillegg er lys fra skjermer skadelig for barn og kan forsinke deres kognitive utvikling. Og tenk på all tiden man ignorere barnet med å sitte her på KG feks og svare på sånne innlegg som dette. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pigaloppa skrev (2 minutter siden):

Da burde vel ingen som jobber ute av huset  få barn, for da må man ha barnevakt for å ha barnefri. Man bør heller ikke sitte med nesen i skjermen og følge influensere man ikke liker når man har barn, da gir man ikke barnet full oppmerksomhet. I tillegg er lys fra skjermer skadelig for barn og kan forsinke deres kognitive utvikling. Og tenk på all tiden man ignorere barnet med å sitte her på KG feks og svare på sånne innlegg som dette. 

Nå er det forskjell på en nyfødt baby og barn som er 1-2 år gamle da. Norge er ikke skapt for at vi skal være hjemme med barna til de er konfirmanter. 

Nå er mine barn fra 12 til 21 så de lider ingen nød ved at jeg er her. De må faktisk være på skolen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (6 minutter siden):

Nå er det forskjell på en nyfødt baby og barn som er 1-2 år gamle da. Norge er ikke skapt for at vi skal være hjemme med barna til de er konfirmanter. 

Nå er mine barn fra 12 til 21 så de lider ingen nød ved at jeg er her. De må faktisk være på skolen. 

Skjønner bedre holdningene dine når du har såpass gamle barn, det var jo litt annerledes før i tiden

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigaloppa skrev (11 minutter siden):

Om du ignorerer dine barn ved å sitte på KG vet jeg ingenting om, eller om du følger influensere du ikke liker og ikke gir barna dine full oppmerksomhet. Det aner jeg ikke noe om. Men føler du det slik, så bør du jo ta en pause ☀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigaloppa skrev (5 minutter siden):

Skjønner bedre holdningene dine når du har såpass gamle barn, det var jo litt annerledes før i tiden

Holdningene mine? Om at man ikke trenger å dra fra nyfødte babyer hver dag for å digge seg selv? Den er god

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (33 minutter siden):

"skulle kanskje presisert barnevakt eller barnefri". Herunder når far har barnet, og når andre passer barnet. Jeg sier jeg har barnefri når jeg drar alene på butikken. Eller drar til byen uten barn. Eller når far tar med barna avgårde. Det er min tolkning. 

Hele poenget her er at ingen bryr seg om den butikkturen. Det folk syns er rart er det ekstreme behovet for å tenke på seg selv i enhver setting. På sykehuset måtte hun ha 8 timer søvn, så kom de hjem og delte opp døgnet så begge fikk sove 8 timer. Så fant de ut at det er bedre at Stina tar han på natta så PF får sove, og så kan hun "ringe på han" på morningen når natta har vært sjukt tøff fordi ungen ikke gidder å drikke av henne...

Jeg kjenner _ingen_ som holder på sånn som de to gjør. Og det er jo totalen. Ikke at hun en gang drar å fikser vippene sine.

Poenget er vel at det var butikkturen som var spesifikt nevnt, seinare kjem ein dragande med totalen. 

Det at ein ikkje kjenner nokon som holder på som dei tenkjer eg ikkje er eit godt nok argument for totalen. Det treng ikkje være gale leve slik ,slikk eller slik.

Trur ikkje ein får utdelt ei regelbok om at det skal gjerast nett slik. Det er jo positivt at dei endrar rutinar etter behov og erfaring , tenkjer eg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (14 minutter siden):

Om du ignorerer dine barn ved å sitte på KG vet jeg ingenting om, eller om du følger influensere du ikke liker og ikke gir barna dine full oppmerksomhet. Det aner jeg ikke noe om. Men føler du det slik, så bør du jo ta en pause ☀️

Jeg har ingen problem med at noen har barnefri eller at barn tilbringer litt tid sammen med andre enn mor. Det har derimot du ser det ut som, der du sier at man ikke bør ha barn om man ikke er sammen med det hele tiden. Virker som du liker å fortelle hva folk bør gjøre, men jeg tar mine pauser når jeg føler for det selv☀️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigaloppa skrev (4 minutter siden):

Jeg har ingen problem med at noen har barnefri eller at barn tilbringer litt tid sammen med andre enn mor. Det har derimot du ser det ut som, der du sier at man ikke bør ha barn om man ikke er sammen med det hele tiden. Virker som du liker å fortelle hva folk bør gjøre, men jeg tar mine pauser når jeg føler for det selv☀️

Nei, å det står jeg for. Må du ha flere timer egentid hver dag fra babyen er født, så bør man absolutt ikke bli forelder ☀️

Ang pause, så virket det på innlegget ditt at du ignorerte barna dine bl.a, hvis det ikke var det du mente så beklager jeg. For jeg går utifra at du ikke mente at noen brukere her brukte for mye tid på KG og dermed ignorerte barna sine. 

Endret av Bibbi_
Skrivefeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Nei, å det står jeg for. Må du ha flere timer egentid fra babyen er født, så bør man absolutt ikke bli forelder ☀️

Ang pause, så virket det på innlegget ditt at du ignorerte barna dine bl.a, hvis det ikke var det du mente så beklager jeg. For jeg går utifra at du ikke mente at noen brukere her brukte for mye tid på KG og dermed ignorerte barna sine. 

Trur du må lese innlegget ein gang til. Her har du missoppfatta noko.

Endret av oss-to
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikoletta skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke problematisert at noen tar seg en tur på butikken i ny og ne uten baby, men det at man skal ha behov for 4 timer egentid hver dag fra baby på 4 måneder. Og at dette (egentid) har pågått siden baby var nyfødt. Generelt så blir her mors ( siden dette er hennes tråd) behov satt foran barnets behov daglig og da forstår ikke jeg hvorfor man velger å få barn dersom man ikke kan evne å sette barnets behov først.

2 mennesker har ansvar for dette barnet,omsorgspersonane. De er i samme hus stort sett 24/7. De lagar seg avtale om korleis far kan ta del og dermed mor få avlastning. De er glad i rutinar og lagar ein plan. Det ser ut som planen blir regulert om/når behovet endrar seg. Korleis går dette framfor barnets behov?. 

For min del ser det ut som influensaren brukar ordet "egentid" om tida ho brukar utan barnet , på samme måte som "tummy time" blir dette litt feil og kan missforstås.

Endret av oss-to
Skrivefeil
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (7 minutter siden):

Litt rart å ikke bare ta med baby på butikken?

Var det jeg lurte på! Mitt barn er født noen dager før P. Har totalt hatt 2 timer uten barnet. Da var jeg hos tannlegen, de to timene er også fordelt utover to ganger. Så en time pr gang. 

her er også far tilgjengelig 24/7

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (12 minutter siden):

Var det jeg lurte på! Mitt barn er født noen dager før P. Har totalt hatt 2 timer uten barnet. Da var jeg hos tannlegen, de to timene er også fordelt utover to ganger. Så en time pr gang. 

her er også far tilgjengelig 24/7

Var raus. Dette er ikkje noko konkuranse.

For alt vi veit gjekk nokon bak å trilla barnet. Vi ser eit bilde og lagar store overskrifter. 

Endret av oss-to
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oss-to skrev (22 minutter siden):

2 mennesker har ansvar for dette barnet,omsorgspersonane. De er i samme hus stort sett 24/7. De lagar seg avtale om korleis far kan ta del og dermed mor få avlastning. De er glad i rutinar og lagar ein plan. Det ser ut som planen blir regulert om/når behovet endrar seg. Korleis går dette framfor barnets behov?. 

For min del ser det ut som influensaren brukar ordet "egentid" om tida ho brukar utan barnet , på samme måte som "tummy time" blir dette litt feil og kan missforstås.

Jeg gir opp..  Og jeg står ved min mening om at jeg ikke forstår hvorfor det var så viktig å få dette barnet når det bare er en evig klage fra før unnfangelse.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjusk er det nye ordet! I omtrent hver setning 🥴

Men nå er Stina også pjusk... ooog, bank i bordet..."Ikke vært syk en eneste gang siden hun føda".

Det er jo bra at alle de ekstremt, ekstremt vonde brystbetennelsene kanskje ikke var så ekstreme likevel? For med brystbetennelse føler man seg virkelig syk, det vet alle som har hatt det!

Bilturen hun snakker og snakker om tenker jeg bare er for å fyre opp under butikk-spekulasjonene. Hun håper kanskje på to nye dagers engasjement i om Philip satt i bilen alene, eller ikke...om hun handlet da, eller hadde gjort det før på dagen. Best å ikke gå på limpinnen her 👍😅

• Liker 8
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Oline5 skrev (8 minutter siden):

Men nå er Stina også pjusk... ooog, bank i bordet..."Ikke vært syk en eneste gang siden hun føda".

Det er jo bra at alle de ekstremt, ekstremt vonde brystbetennelsene kanskje ikke var så ekstreme likevel? For med brystbetennelse føler man seg virkelig syk, det vet alle som har hatt det!

Bilturen hun snakker og snakker om tenker jeg bare er for å fyre opp under butikk-spekulasjonene. Hun håper kanskje på to nye dagers engasjement i om Philip satt i bilen alene, eller ikke...om hun handlet da, eller hadde gjort det før på dagen. Best å ikke gå på limpinnen her 👍😅

Hun som hadde "sjukt høy feber og smerter i HELE KROPPEN" har ikke vært syk? Nei okey... 

Greit å passe på hva man sier når man først skal lyve, si 🤣

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline5 skrev (8 minutter siden):

Det jeg henger meg opp i her er at hun applauderer det faktum at hun ikke har vært syk på 4 mnd 😂 

er det en prestasjon?? Har ikke vært syk på flere år jeg, og jeg har ikke ammet siden 2019. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at hun i det minste kan takke det at hun ammer for at hun ikke har blitt PJUSK på 4 mnd, når ammingen faktisk gjorde henne dødelig syk hele fire ganger. Eller hvordan var det nå igjen? Syk, ikke syk? 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (4 minutter siden):

Hun som hadde "sjukt høy feber og smerter i HELE KROPPEN" har ikke vært syk? Nei okey... 

Greit å passe på hva man sier når man først skal lyve, si 🤣

Ja, enig 😅 

Vi må jo huske på at "det var ikke bare tette melkeganger, altså", det var full-blown brystbetennelse hele 4 ganger (i tillegg til flere nesten-brystbetennelser) !

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...