Nikoletta Skrevet mandag kl 05:41 #15141 Del Skrevet mandag kl 05:41 Klink skrev (På 29.3.2025 den 21.17): Og hvorfor kan hun ikke få litt alenetid dersom hun har behov for det? Hvorfor få barn om man må ha alenetid hver dag? Jeg lurer helt oppriktig? 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkerbellee Skrevet mandag kl 05:51 #15142 Del Skrevet mandag kl 05:51 Palmemor skrev (8 timer siden): Uten barnevakt og barnefri. Skulle kanskje presisert «barnevakt eller barnefri». Så det er enklere å forstå. Forstår fortsatt ikke hvem som er barnevakt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 05:51 #15143 Del Skrevet mandag kl 05:51 Nikoletta skrev (6 minutter siden): Hvorfor få barn om man må ha alenetid hver dag? Jeg lurer helt oppriktig? Må Stina ha det da? Og så orker jeg ikke ramse opp hvorfor man får barn, men det er mange årsaker til hvorfor. Og sikkert litt individuelt også? Hvis Stina har behov for alenetid som innebærer å dra på butikken eller ha noen timer , (og ikke dra på ferie i 2 uker) og er så heldig å få det, tenker så fint for henne! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 05:52 #15144 Del Skrevet mandag kl 05:52 Happyflopp skrev (13 minutter siden): Ååå herregud ... Naivitet lenge leve ... Forskjellen her er jo at de så gjerne skulle vært lengre hjemme med barnet sitt ... Men det går ikke pga velferdssystemet deres .. S derimot ... , ja det taler for seg ... ( For de fleste oppegående vel og merke ) Men poenget er at det går veldig fint for barnet at Stina tar seg en butikktur eller har noen timer alene pr dag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkerbellee Skrevet mandag kl 05:52 #15145 Del Skrevet mandag kl 05:52 Nok en gang ironien i det. For noen sider tilbake fikk Stina tyn for å ikke reise på butikken selv, nå får hun tyn fordi hun dro på butikken 🤣 1 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet mandag kl 05:56 #15146 Del Skrevet mandag kl 05:56 Klink skrev (2 minutter siden): Men poenget er at det går veldig fint for barnet at Stina tar seg en butikktur eller har noen timer alene pr dag. Det er jo ikke det som er essensen her ... Det er ikke det som diskuteres .... Når man ikke forstår hva som diskuteres og hvorfor ... Please utgå 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet mandag kl 05:56 #15147 Del Skrevet mandag kl 05:56 Klink skrev (Akkurat nå): Må Stina ha det da? Og så orker jeg ikke ramse opp hvorfor man får barn, men det er mange årsaker til hvorfor. Og sikkert litt individuelt også? Hvis Stina har behov for alenetid som innebærer å dra på butikken eller ha noen timer , (og ikke dra på ferie i 2 uker) og er så heldig å få det, tenker så fint for henne! Skjønner ikke hvor de to ukene med ferie kommer inn? Men eller så så får vi bare være enig om å være uenig for jeg synes virkelig det å skulle ha "fri" fra eget barn hver dag viser at man ikke burde velge å få barn. Og det mener jeg uansett om det er influensere eller hvermansen. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 05:57 #15148 Del Skrevet mandag kl 05:57 Tinkerbellee skrev (8 timer siden): Klarer ikke en dag uten barnevakt? Hvem er barnevakt hos dem? Dette har jeg gått helt glipp av Jeg også bortsett fra at hun muligens hadde det da hun dro på butikken og PF var bortreist. Han kunne like gjerne vært hjemme da hun var der for alt jeg vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 05:59 #15149 Del Skrevet mandag kl 05:59 (endret) Nikoletta skrev (4 minutter siden): Skjønner ikke hvor de to ukene med ferie kommer inn? Men eller så så får vi bare være enig om å være uenig for jeg synes virkelig det å skulle ha "fri" fra eget barn hver dag viser at man ikke burde velge å få barn. Og det mener jeg uansett om det er influensere eller hvermansen. De to ukene med ferie kommer inn fordi at å «ha fri» fra barnet sitt som du velger å kalle det kan innebære mye forskjellig. Det er ikke svart/hvitt. At Stina tar seg en tur på butikken uten barn eller at far har barnet noen timer på dagtid kan jeg ikke forstå at skal problematiseres som det gjør. Derimot hadde jeg forstått det dersom det dreide seg om en ukeslang ferie. Endret mandag kl 06:01 av Klink 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet mandag kl 06:08 #15150 Del Skrevet mandag kl 06:08 (endret) Nikoletta skrev (12 minutter siden): Skjønner ikke hvor de to ukene med ferie kommer inn? Men eller så så får vi bare være enig om å være uenig for jeg synes virkelig det å skulle ha "fri" fra eget barn hver dag viser at man ikke burde velge å få barn. Og det mener jeg uansett om det er influensere eller hvermansen. 👏 Så enig med deg. Jeg forstår ikke at de ønsker å ha fri fra babyen sin hver dag. Og har man behov for egentid flere timer hver dag så burde man absolutt ikke hatt barn. Endret mandag kl 06:09 av Bibbi_ Glemte et ord 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 06:09 #15151 Del Skrevet mandag kl 06:09 Bibbi_ skrev (Akkurat nå): 👏 Så enig med deg. Jeg forstår ikke at de ønsker å ha fra babyen sin hver dag. Og har man behov for egentid flere timer hver dag så burde man absolutt ikke hatt barn. Men de gjør da ikke det? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Far har han noen timer på dagtid? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet mandag kl 06:16 #15152 Del Skrevet mandag kl 06:16 Klink skrev (6 minutter siden): Men de gjør da ikke det? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Far har han noen timer på dagtid? 😂 Nå tror jeg kanskje du bør stoppe. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet mandag kl 06:17 #15153 Del Skrevet mandag kl 06:17 Tinkerbellee skrev (25 minutter siden): Forstår fortsatt ikke hvem som er barnevakt? Nei, jeg vet ikke hvem som passet han mens hun var i butikken. Men du skjønte jo hva jeg mente. Og nei, jeg mener heller ikke at en forelder er barnevakt til eget barn. Men hun trenger barneFRI hver eneste dag, i timesvis, fordi hun syns det er så sjukt slitsomt å ha barn 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet mandag kl 06:18 #15154 Del Skrevet mandag kl 06:18 Klink skrev (18 minutter siden): De to ukene med ferie kommer inn fordi at å «ha fri» fra barnet sitt som du velger å kalle det kan innebære mye forskjellig. Det er ikke svart/hvitt. At Stina tar seg en tur på butikken uten barn eller at far har barnet noen timer på dagtid kan jeg ikke forstå at skal problematiseres som det gjør. Derimot hadde jeg forstått det dersom det dreide seg om en ukeslang ferie. Så du mener at det hadde vært kritikkverdig dersom det dreide seg om en ukes lang ferie? Mens vi er noen andre som mener det er kritikkverdig at det skjer hver dag. Det finnes ingen fasit og dette er ett diskusjonsforum hvor ting må kunne diskuteres. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 06:19 #15155 Del Skrevet mandag kl 06:19 Bibbi_ skrev (1 minutt siden): 😂 Nå tror jeg kanskje du bør stoppe. Nei oppriktig når har de barnefri mener du? Stina har det når far har han noen timer på dagtid, hvis man kan kalle det barnefri. Stina er jo ofte hjemme selv om far «har han» ut fra snapstory. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 06:22 #15156 Del Skrevet mandag kl 06:22 Palmemor skrev (1 minutt siden): Så du mener at det hadde vært kritikkverdig dersom det dreide seg om en ukes lang ferie? Mens vi er noen andre som mener det er kritikkverdig at det skjer hver dag. Det finnes ingen fasit og dette er ett diskusjonsforum hvor ting må kunne diskuteres. Ja det mener jeg. Det er forskjell på å se barnet sitt nesten hele dagen og natta og å reise bort uten barnet i mange dager. Vanlige anbefalinger støtter også dette da det ikke anbefales å være borte lenger enn så og så mange timer ut fra alder på barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet mandag kl 06:32 #15157 Del Skrevet mandag kl 06:32 Klink skrev (10 minutter siden): Nei oppriktig når har de barnefri mener du? Stina har det når far har han noen timer på dagtid, hvis man kan kalle det barnefri. Stina er jo ofte hjemme selv om far «har han» ut fra snapstory. Stina er oftere på vippetime,Meny,for ikke å glemme Russsta,enn det hu er hjemme da Puffen har ungen ihvertfall! Har vel hatt ei helt sjukt ekstreeeemt hard økt på treningssenteret,1 gang😅 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet mandag kl 06:45 #15158 Del Skrevet mandag kl 06:45 Klink skrev (40 minutter siden): De to ukene med ferie kommer inn fordi at å «ha fri» fra barnet sitt som du velger å kalle det kan innebære mye forskjellig. Det er ikke svart/hvitt. At Stina tar seg en tur på butikken uten barn eller at far har barnet noen timer på dagtid kan jeg ikke forstå at skal problematiseres som det gjør. Derimot hadde jeg forstått det dersom det dreide seg om en ukeslang ferie. Jeg har ikke problematisert at noen tar seg en tur på butikken i ny og ne uten baby, men det at man skal ha behov for 4 timer egentid hver dag fra baby på 4 måneder. Og at dette (egentid) har pågått siden baby var nyfødt. Generelt så blir her mors ( siden dette er hennes tråd) behov satt foran barnets behov daglig og da forstår ikke jeg hvorfor man velger å få barn dersom man ikke kan evne å sette barnets behov først. 4 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet mandag kl 07:41 #15159 Del Skrevet mandag kl 07:41 Palmemor skrev (9 timer siden): Uten barnevakt og barnefri. Skulle kanskje presisert «barnevakt eller barnefri». Så det er enklere å forstå. Heter det barnevakt når en far er sammen med sitt barn?og at mor har barnefri når hun går alene på butikken og handler mat? Nei ,det der blir for dumt. Og som du sier vanskelig å forstå at noen vrir det dit. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet mandag kl 07:51 #15160 Del Skrevet mandag kl 07:51 Pigaloppa skrev (6 minutter siden): Heter det barnevakt når en far er sammen med sitt barn?og at mor har barnefri når hun går alene på butikken og handler mat? Nei ,det der blir for dumt. Og som du sier vanskelig å forstå at noen vrir det dit. "skulle kanskje presisert barnevakt eller barnefri". Herunder når far har barnet, og når andre passer barnet. Jeg sier jeg har barnefri når jeg drar alene på butikken. Eller drar til byen uten barn. Eller når far tar med barna avgårde. Det er min tolkning. Hele poenget her er at ingen bryr seg om den butikkturen. Det folk syns er rart er det ekstreme behovet for å tenke på seg selv i enhver setting. På sykehuset måtte hun ha 8 timer søvn, så kom de hjem og delte opp døgnet så begge fikk sove 8 timer. Så fant de ut at det er bedre at Stina tar han på natta så PF får sove, og så kan hun "ringe på han" på morningen når natta har vært sjukt tøff fordi ungen ikke gidder å drikke av henne... Jeg kjenner _ingen_ som holder på sånn som de to gjør. Og det er jo totalen. Ikke at hun en gang drar å fikser vippene sine. 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå