Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Poly skrev (29 minutter siden):

De visste jo at PF skulle dra. Hva med og handle inn? Evner jo ikke og planlegge lengre frem enn 1 dag de to der 

Hva er galt med barnevakt så hun får handla? Da evner de å planlegge da. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Palmemor skrev (1 time siden):

Og åpenbart fått ordna barnevakt. Tenkte det ville bli vanskelig å vike fra alenetiden mens PF er i Oslo, ja 

Måtte ha popkorn og bønner! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 minutter siden):

Hva er galt med barnevakt så hun får handla? Da evner de å planlegge da. 

Man har ikke barnevakt på syke babyer med mindre det er svært nødvendig. Punktum.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (2 minutter siden):

Man har ikke barnevakt på syke babyer med mindre det er svært nødvendig. Punktum.

Herregud nå vet ikke jeg hvem som passet ungen, men slik at Stina fikk dra på butikken kan man fint ha barnevakt. Hun valgte jo å ikke reise til Oslo fordi han er syk. Å ha barnevakt et par timer går da helt fint. Hva i alle dager! 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (3 minutter siden):

🤣🤣🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er interessant at hun tror hun har fått pollenallergi fordi hun snufser og renner av øynene etter en tur ute fra parkeringsplassen til matbutikken, men ikke inne (samtidig som hun går inne mens hun snapper det og snufser full i filterbruk så ingen ser det uansett) og snakker om det som om det er noe tragisk som kan skje med henne. "Tenk å være allergisk mot luft lissom, det er jo krise". Samtidig lever hun med en mann som er ganske plaget av pollenallergi, men det er ikke så viktig liksom. Meg, meg, meg.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (1 time siden):

Helvete disse IVF babyene er blitt avanserte ass!

Ganske mye av det S sier her stemmer jo. Hennes brystvorter tar opp signaler fra babyens spytt, og brystene produserer den melka som babyen trenger. Men det stemmer vel ikke helt at kroppen hennes produserer de antistoffene som babyen trenger (men hun har allerede antistoffer i melka dersom hun selv nettopp har gjennomgått samme infeksjon som babyen gjennomgår).

Men jeg husker jeg leste en gang inne på Ammehjelpens Facebook-gruppe eller noe om en mamma som ammet tvillinger, og hver av babyene hadde "hver sin faste pupp", altså de byttet ikke på puppene. Hun fortalte at den ene babyen var syk, og hun hadde pumpa melk, og da var melka til den babyen som var syk mye fetere enn melka til den friske babyen. Hennes bryster hadde altså tatt opp signalene fra babyenes spytt, og produsert det hver enkelt baby trengte. 

Så langt på vei stemmer det Stina sier i dag - men (nok en gang?) ikke 100% korrekt.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DELAMMING STINA! DET HETER DELAMMING 😂😂😂 jeg er også litt pjusk idag 😭😭

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soro123 skrev (2 minutter siden):

Ganske mye av det S sier her stemmer jo. Hennes brystvorter tar opp signaler fra babyens spytt, og brystene produserer den melka som babyen trenger. Men det stemmer vel ikke helt at kroppen hennes produserer de antistoffene som babyen trenger (men hun har allerede antistoffer i melka dersom hun selv nettopp har gjennomgått samme infeksjon som babyen gjennomgår).

Men jeg husker jeg leste en gang inne på Ammehjelpens Facebook-gruppe eller noe om en mamma som ammet tvillinger, og hver av babyene hadde "hver sin faste pupp", altså de byttet ikke på puppene. Hun fortalte at den ene babyen var syk, og hun hadde pumpa melk, og da var melka til den babyen som var syk mye fetere enn melka til den friske babyen. Hennes bryster hadde altså tatt opp signalene fra babyenes spytt, og produsert det hver enkelt baby trengte. 

Så langt på vei stemmer det Stina sier i dag - men (nok en gang?) ikke 100% korrekt.

Trodde melka inneholdt antistoffer som gjorde at babyene blir noe beskyttet mot sykdom jeg? 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen_91 skrev (Akkurat nå):

DELAMMING STINA! DET HETER DELAMMING 😂😂😂 jeg er også litt pjusk idag 😭😭

Stina fullammer 80% må vite, gir seg ikke på den men virker sååå usikker mens hun prater om det, det lyser usikkerhet lang vei men hun kjører likevel på

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Trodde melka inneholdt antistoffer som gjorde at babyene blir noe beskyttet mot sykdom jeg? 🙈

Jo hun sier det også, men nå er baby pjusk og da får endelig melka riktig antistoff mot det han har blitt syk av i følge henne selv 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chsa skrev (1 minutt siden):

Stina fullammer 80% må vite, gir seg ikke på den men virker sååå usikker mens hun prater om det, det lyser usikkerhet lang vei men hun kjører likevel på

Spiller det noen rolle? Hun vil nok gjerne ha fram at hun ammer mye selv om hun ikke fullammer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hun sier det også, men nå er baby pjusk og da får endelig melka riktig antistoff mot det han har blitt syk av i følge henne selv 😂

Ja det henger ikke på greip alltid det hun sier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

beste 😭😭

Spiller det noen rolle? Hun vil nok gjerne ha fram at hun ammer mye selv om hun ikke fullammer. 

Selvfølgelig spiller det en rolle, ikke si du fullammer når du gir erstatning. Bare si du delammer ingen bryr seg 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare si "jeg ammer" istedenfor å presisere at man fullammer 100% av 80% av 100%?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sier jo det. At dersom Stina selv har gjennomgått samme infeksjon (for eksempel noen dager tidligere), vil babyen også få antistoffer av Stina.

Men Stina forklarte det med at kroppen hennes produserer antistoffer når puppene merker at babyen er syk, og det stemmer ikke helt. Stina sin kropp produserer ikke antistoffer uten at hun selv har vært utsatt for samme infleksjon. Men som sagt er hun absolutt inne på noe! Sannsynligvis er melken hennes for eksempel en del mer fett i nå når baby er syk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Soro123 skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg sier jo det. At dersom Stina selv har gjennomgått samme infeksjon (for eksempel noen dager tidligere), vil babyen også få antistoffer av Stina.

Men Stina forklarte det med at kroppen hennes produserer antistoffer når puppene merker at babyen er syk, og det stemmer ikke helt. Stina sin kropp produserer ikke antistoffer uten at hun selv har vært utsatt for samme infleksjon. Men som sagt er hun absolutt inne på noe! Sannsynligvis er melken hennes for eksempel en del mer fett i nå når baby er syk.

Ja, men da har jeg forstått det riktig😆

chsa skrev (3 minutter siden):

Hva med å bare si "jeg ammer" istedenfor å presisere at man fullammer 100% av 80% av 100%?

Sikkert fordi det står skrevet så mye av mammapolitiet om at hun ikke ammer så mye fordi de gir nan hele tida. 
Og jada jeg vet at hun sier at hun ikke følger med. 
Andre ganger skrives det mye om at hun helt sikkert følger med inne her. Så jeg går ut fra det siste, at hun kanskje får behov for å forsvare seg litt mot kritikken. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soro123 skrev (1 minutt siden):

Du tar feil. Hun har faktisk rett i dette. Spytt fra babyen (som inneholder virus) blir sugd inn i brystet via ammingen, dermed lager mor antistoffer mot akkurat dette viruset. Det kan gjøre at sykdommen hos barnet går raskere over.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chsa skrev (7 minutter siden):

Hva med å bare ikke være så sinnsykt opptatt av at hun ammer og sliter og dør av brystbetennelse. Hun klarer jo ikke én dag uten å gnåle om det. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Hva med å bare ikke være så sinnsykt opptatt av at hun ammer og sliter og dør av brystbetennelse. Hun klarer jo ikke én dag uten å gnåle om det. 

Ja måtte presiseres nok en gang idag, blir mer ekstremt for hver gang hun snakker om det også 😂 idag var det "jeg har hatt 4 heftige brystbetennelser med ekstremt ekstremt ekstremt mye smerte og heftig heftig feber og hele pakka alle 4 gangene, ikke typ tette melkeganger assa, vi snakker 4 heftige ekstreme ekstreme ekstreeeeeme smerter med brystbetennelse, sånn helt helt helt sjuuuuuuke smerter assa". Det var liksom ikke måte på hvor vondt der var beskrevet idag 🫣

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...