Trulsa Skrevet mandag kl 14:52 #14821 Del Skrevet mandag kl 14:52 Illusen skrev (4 timer siden): Det er vel egentlig begrenset hvor mange ullgensere, fuskpelsjakker og fløyelsdresser ett voksent menneske trenger og - men det har da aldri stoppet henne Det er forskjell på babyer og voksne. Voksne vokser heldigvis ikke så fort ut av klærne som babyer🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet mandag kl 15:14 #14822 Del Skrevet mandag kl 15:14 Bibbi_ skrev (5 timer siden): Visste ikke at Stina og PF jobber skift? Trodde begge jobbet hjemmefra jeg?? Det å jobbe skift betyr at man feks jobber dag, kveld eller natt. Spør feks en sykepleier hvis du ikke forstår forskjellen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet mandag kl 16:47 #14823 Del Skrevet mandag kl 16:47 Trulsa skrev (1 time siden): Det å jobbe skift betyr at man feks jobber dag, kveld eller natt. Spør feks en sykepleier hvis du ikke forstår forskjellen Ehh, unnskyld meg. Jeg spør ikke HVA skiftarbeid er. For det vet jeg. Kanskje du skal ta deg et kurs så du klarer å lese. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet mandag kl 16:51 #14824 Del Skrevet mandag kl 16:51 Poly skrev (6 timer siden): Nå fikk vi vel svaret på hvorfor hun ikke lager mat til Pefedikk f.eks. Hun har ikke hjernekapasitet til og tenke på andre enn seg selv og babyen. (Hennes ord) Enda godt hun ikke har andre barn og ta seg av 😳 Hun lager da mat til han innimellom 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet mandag kl 16:52 #14825 Del Skrevet mandag kl 16:52 Bibbi_ skrev (3 minutter siden): Ehh, unnskyld meg. Jeg spør ikke HVA skiftarbeid er. For det vet jeg. Kanskje du skal ta deg et kurs så du klarer å lese. Så kan ein ikkje jobbe skift heime? Det var i so fall utydeleg formulert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m00na Skrevet mandag kl 16:59 #14826 Del Skrevet mandag kl 16:59 oss-to skrev (6 minutter siden): Så kan ein ikkje jobbe skift heime? En influencer kan ikke jobbe skift mot seg selv, fordi det er fysisk og logisk umulig. "Å jobbe skift" betyr at du og noen andre bytter på å jobbe forskjellige tider – for eksempel dagvakt og kveldsvakt. Men hvis du er den eneste ansatte (som influencere ofte er, siden de driver sitt eget merke/innhold/kanal), så kan du ikke bytte skift med deg selv, fordi… vel, du er bare én person. Det er som å prøve å spille fotballkamp alene og være på begge lagene samtidig. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet mandag kl 17:05 #14827 Del Skrevet mandag kl 17:05 m00na skrev (5 minutter siden): En influencer kan ikke jobbe skift mot seg selv, fordi det er fysisk og logisk umulig. "Å jobbe skift" betyr at du og noen andre bytter på å jobbe forskjellige tider – for eksempel dagvakt og kveldsvakt. Men hvis du er den eneste ansatte (som influencere ofte er, siden de driver sitt eget merke/innhold/kanal), så kan du ikke bytte skift med deg selv, fordi… vel, du er bare én person. Det er som å prøve å spille fotballkamp alene og være på begge lagene samtidig. Her er det vel snakk om mann og kone. Ikkje ein einsam sjel? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet mandag kl 17:05 #14828 Del Skrevet mandag kl 17:05 Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Hopper glatt over dine kommentarer, så du trenger ikke bruke tiden din på meg. Ved å svare på nevnte kommentar,motsier du deg selv.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet mandag kl 17:06 #14829 Del Skrevet mandag kl 17:06 Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Hopper glatt over dine kommentarer, så du trenger ikke bruke tiden din på meg. Oij, kvifor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet mandag kl 17:45 #14830 Del Skrevet mandag kl 17:45 Ang å jobbe skift hjemme så er det babyen de bytter på å «jobbe skift» med. Feks da Stina vurderte å gå tur med babyen, men det var bare 30 min til klokken var 15 (eller noe sånt) og PF sitt skift med babyen begynte, så da ble det ikke tur. De har alltid hatt litt ulike liv under samme tak der ene delen av huset er Stina sin del og hennes område, mens den andre delen er PF sin. Hvert sitt bad da Stine overhodet ikke vil dele bad med PF; det gjør de bare når de er ute å reiser Middag spiser de alltid sammen, men så og si aldri samme middag. De lager to ulike middager. Stina er kresen og PF er opptatt av matens innhold og fordeling av karbohydrater, protein, fett, osv. Ang strikking så har jeg som strikker selv skapet fullt av hjemmestrikkede kofter, gensere, luer osv….når man elsker å strikke så føler man seg helt lost uten et strikkeprosjekt for hånda…..og det kommer til stadighet nye oppskrifter på strikkaklær man får lyst på….selv om skapet er fullt🙈 (til mitt forsvar så blir det også mange strikkaklær til døtrene mine, tantebarn, søskena mine etter eget ønske til feks bursdagsgave……så det er ikke til bare meg selv jeg strikker) Å se en film eller serie uten et strikking i hendene husker jeg ikke sist skjedde. Nå har jeg ikke vært innom snappen til Stina på ei stund, så har ikke fått med meg navnefesten…..men jeg er enig med de som mener at ved større anledninger som navnefest så bruker man ikke plastglass, papptallerkener og engangsbestikk. Til nøds engangsduk hvis den er av god kvalitet med tykt papir med tyngde i. Hvis det var sånn at Stina var alene med babyen og samtidig skulle dekke på til 30 gjester + pynte så forstår jeg godt at det var stressende Ang Stinas ordforråd, eller rettere sagt mangel på det, så er ikke det noe rart. Hun har levd som influenser siden ung alder, og har vel heller ikke fullført utdanning. Ikke leser hun bøker, og hun fremstår heller ikke som typen som leser Aftenposten eller andre nettaviser daglig. Da er det ikke rart at det er manko på ordforråd. (ang bildet av vaskemaskinen; ja, den var skitten og hadde behøvd en vask, men; det lå ei barne-bunadskjorte der, med mansjettknapper på….man skal fjerne disse mansjettknappene før vask! Har hatt utallige av disse selv til barna mine før de ble konfirmert og fikk ekte bunadskjorte, og på disse barneskjortene så er mansjettknappene løse nettopp for å ta de av for vask da de kan misfarge den hvite skjorten, eller lage hull i klærne den blir vasket med) Har full forståelse for at Stine synes det er stress og ordne til navnefest og ordne til selskap til 30stk. De som ikke synes det er stress med å organisere alt og å være vertsskap for større anledninger men koser seg med det tror jeg befinner seg i et mindretall. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet mandag kl 17:54 #14831 Del Skrevet mandag kl 17:54 Pigaloppa skrev (1 time siden): Hun lager da mat til han innimellom Ja sånn typ 1 gang i året på bursdagen hans 😅 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet mandag kl 17:55 #14832 Del Skrevet mandag kl 17:55 Trulsa skrev (19 timer siden): Er det ulovlig å filme seg selv når man kjører bil og mobilen/kameraet sitter fast i en holder på dashbordet? Den måten Stina har gjort det på kan ikke ses på som annet enn ulovlig. Hun er mindre opptatt av hva som skjer rundt i trafikken og mer av seg selv og temaet hun rabler om. Usedvanlig egoistisk handling å gjøre som potensielt kan sette alle rundt i fare. Jeg kan ikke finne et eneste argument som kan rettferdiggjøre det å filme seg selv under bilkjøring kontra å sørge for fullstendig fokus på trafikken og trafikksikkerheten til andre. Et ansvar man tar på seg hver gang man velger å være fører av kjøretøy i trafikken. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet mandag kl 17:55 #14833 Del Skrevet mandag kl 17:55 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet mandag kl 17:59 #14834 Del Skrevet mandag kl 17:59 Trulsa skrev (19 timer siden): Det finnes noe som heter å jobbe skift. Da spiser man nesten aldri samtidig. Til spm om strikking. Stina har familie som strikker. Det er faktiskt begrenset hvor mange ullplagg en baby kan trenge de første månedene. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet mandag kl 18:10 #14835 Del Skrevet mandag kl 18:10 Poly skrev (15 minutter siden): Ja sånn typ 1 gang i året på bursdagen hans 😅 Da har han bursdag flere ganger i måneden 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet mandag kl 18:19 #14836 Del Skrevet mandag kl 18:19 Jeg har alltid tenkt at dette er ett slikt "praktisk" forhold. Med separate liv og interesser. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinnanna15 Skrevet mandag kl 18:39 #14837 Del Skrevet mandag kl 18:39 (endret) skruf skrev (1 time siden): Ang å jobbe skift hjemme så er det babyen de bytter på å «jobbe skift» med. Feks da Stina vurderte å gå tur med babyen, men det var bare 30 min til klokken var 15 (eller noe sånt) og PF sitt skift med babyen begynte, så da ble det ikke tur. De har alltid hatt litt ulike liv under samme tak der ene delen av huset er Stina sin del og hennes område, mens den andre delen er PF sin. Hvert sitt bad da Stine overhodet ikke vil dele bad med PF; det gjør de bare når de er ute å reiser Middag spiser de alltid sammen, men så og si aldri samme middag. De lager to ulike middager. Stina er kresen og PF er opptatt av matens innhold og fordeling av karbohydrater, protein, fett, osv. Ang strikking så har jeg som strikker selv skapet fullt av hjemmestrikkede kofter, gensere, luer osv….når man elsker å strikke så føler man seg helt lost uten et strikkeprosjekt for hånda…..og det kommer til stadighet nye oppskrifter på strikkaklær man får lyst på….selv om skapet er fullt🙈 (til mitt forsvar så blir det også mange strikkaklær til døtrene mine, tantebarn, søskena mine etter eget ønske til feks bursdagsgave……så det er ikke til bare meg selv jeg strikker) Å se en film eller serie uten et strikking i hendene husker jeg ikke sist skjedde. Nå har jeg ikke vært innom snappen til Stina på ei stund, så har ikke fått med meg navnefesten…..men jeg er enig med de som mener at ved større anledninger som navnefest så bruker man ikke plastglass, papptallerkener og engangsbestikk. Til nøds engangsduk hvis den er av god kvalitet med tykt papir med tyngde i. Hvis det var sånn at Stina var alene med babyen og samtidig skulle dekke på til 30 gjester + pynte så forstår jeg godt at det var stressende Ang Stinas ordforråd, eller rettere sagt mangel på det, så er ikke det noe rart. Hun har levd som influenser siden ung alder, og har vel heller ikke fullført utdanning. Ikke leser hun bøker, og hun fremstår heller ikke som typen som leser Aftenposten eller andre nettaviser daglig. Da er det ikke rart at det er manko på ordforråd. (ang bildet av vaskemaskinen; ja, den var skitten og hadde behøvd en vask, men; det lå ei barne-bunadskjorte der, med mansjettknapper på….man skal fjerne disse mansjettknappene før vask! Har hatt utallige av disse selv til barna mine før de ble konfirmert og fikk ekte bunadskjorte, og på disse barneskjortene så er mansjettknappene løse nettopp for å ta de av for vask da de kan misfarge den hvite skjorten, eller lage hull i klærne den blir vasket med) Har full forståelse for at Stine synes det er stress og ordne til navnefest og ordne til selskap til 30stk. De som ikke synes det er stress med å organisere alt og å være vertsskap for større anledninger men koser seg med det tror jeg befinner seg i et mindretall. Nå fikk hun hjelp til alt i forkant av festen og etterpå. Kan tro hun gjorde det alene😅 Skulle trossalt surre bacon rundt noen dadler,rulle sammen lefser,skjære opp tomater,varme maten,smelle sammen ferdigmix kake,bestille kake,bestille pizza OG dekke bord! Endret mandag kl 18:51 av Vinnanna15 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinnanna15 Skrevet mandag kl 18:53 #14838 Del Skrevet mandag kl 18:53 Vinnanna15 skrev (13 minutter siden): Nå fikk hun hjelp til alt i forkant av festen og etterpå. Kan tro hun gjorde det alene😅 Skulle trossalt surre bacon rundt noen dadler,rulle sammen lefser,skjære opp tomater,varme maten,smelle sammen ferdigmix kake,bestille kake,bestille pizza OG dekke bord! Og kaste all papp og plast etterpå 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet mandag kl 18:56 #14839 Del Skrevet mandag kl 18:56 Seroquel skrev (58 minutter siden): Den måten Stina har gjort det på kan ikke ses på som annet enn ulovlig. Hun er mindre opptatt av hva som skjer rundt i trafikken og mer av seg selv og temaet hun rabler om. Usedvanlig egoistisk handling å gjøre som potensielt kan sette alle rundt i fare. Jeg kan ikke finne et eneste argument som kan rettferdiggjøre det å filme seg selv under bilkjøring kontra å sørge for fullstendig fokus på trafikken og trafikksikkerheten til andre. Et ansvar man tar på seg hver gang man velger å være fører av kjøretøy i trafikken. Hun har i tillegg en skjerm med kamera til å følge med på babyen. Det må da ta fokus fra trafikken det også? Så han også hadde montert det i sin bil, på en slik måte at han må kikke langt bort og ned. hadde faktisk vært interessant med en uttalelse om filming og slike skjermer som konstant filmer babyer i baksetet er lovlig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet mandag kl 19:27 #14840 Del Skrevet mandag kl 19:27 skruf skrev (1 time siden): Ang å jobbe skift hjemme så er det babyen de bytter på å «jobbe skift» med. Feks da Stina vurderte å gå tur med babyen, men det var bare 30 min til klokken var 15 (eller noe sånt) og PF sitt skift med babyen begynte, så da ble det ikke tur. De har alltid hatt litt ulike liv under samme tak der ene delen av huset er Stina sin del og hennes område, mens den andre delen er PF sin. Hvert sitt bad da Stine overhodet ikke vil dele bad med PF; det gjør de bare når de er ute å reiser Middag spiser de alltid sammen, men så og si aldri samme middag. De lager to ulike middager. Stina er kresen og PF er opptatt av matens innhold og fordeling av karbohydrater, protein, fett, osv. Ang strikking så har jeg som strikker selv skapet fullt av hjemmestrikkede kofter, gensere, luer osv….når man elsker å strikke så føler man seg helt lost uten et strikkeprosjekt for hånda…..og det kommer til stadighet nye oppskrifter på strikkaklær man får lyst på….selv om skapet er fullt🙈 (til mitt forsvar så blir det også mange strikkaklær til døtrene mine, tantebarn, søskena mine etter eget ønske til feks bursdagsgave……så det er ikke til bare meg selv jeg strikker) Å se en film eller serie uten et strikking i hendene husker jeg ikke sist skjedde. Nå har jeg ikke vært innom snappen til Stina på ei stund, så har ikke fått med meg navnefesten…..men jeg er enig med de som mener at ved større anledninger som navnefest så bruker man ikke plastglass, papptallerkener og engangsbestikk. Til nøds engangsduk hvis den er av god kvalitet med tykt papir med tyngde i. Hvis det var sånn at Stina var alene med babyen og samtidig skulle dekke på til 30 gjester + pynte så forstår jeg godt at det var stressende Ang Stinas ordforråd, eller rettere sagt mangel på det, så er ikke det noe rart. Hun har levd som influenser siden ung alder, og har vel heller ikke fullført utdanning. Ikke leser hun bøker, og hun fremstår heller ikke som typen som leser Aftenposten eller andre nettaviser daglig. Da er det ikke rart at det er manko på ordforråd. (ang bildet av vaskemaskinen; ja, den var skitten og hadde behøvd en vask, men; det lå ei barne-bunadskjorte der, med mansjettknapper på….man skal fjerne disse mansjettknappene før vask! Har hatt utallige av disse selv til barna mine før de ble konfirmert og fikk ekte bunadskjorte, og på disse barneskjortene så er mansjettknappene løse nettopp for å ta de av for vask da de kan misfarge den hvite skjorten, eller lage hull i klærne den blir vasket med) Har full forståelse for at Stine synes det er stress og ordne til navnefest og ordne til selskap til 30stk. De som ikke synes det er stress med å organisere alt og å være vertsskap for større anledninger men koser seg med det tror jeg befinner seg i et mindretall. PF reiste ETTER navnefesten. Hun hadde hjelp av ham OG moren sin hele lørdagen. Navnefesten var på søndag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå