Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Så jo også hvor fokuset var da hun faktisk endelig kom seg opp i morges da barnet ville. Alt hun maste om var at hun håpet han ble trøtt igjen raskt så hun kunne legge seg igjen. Det er ikke bærekraftig i lengden… Barnet vil jo ikke akkurat sove MER jo tiden går. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poly skrev (14 minutter siden):

Så jo også hvor fokuset var da hun faktisk endelig kom seg opp i morges da barnet ville. Alt hun maste om var at hun håpet han ble trøtt igjen raskt så hun kunne legge seg igjen. Det er ikke bærekraftig i lengden… Barnet vil jo ikke akkurat sove MER jo tiden går. 

Stina blir nok nødt til å legge seg tidligere for å få søvnen sin slik som oss andre med små barn. 

Endret av Klink
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 timer siden):

Babyen er ikke i kontakt med bakken og ut fra det vi har sett på story ikke gitt utrykk for at noe er ukomfortabelt. 

Det som veiledes i på helsetjenesten, jordmor, barsel osv er å kle babyen som man ville kledd seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (24 minutter siden):

Det som veiledes i på helsetjenesten, jordmor, barsel osv er å kle babyen som man ville kledd seg selv.

Det er likevel lov å bruke hodet! Riktignok hvis ikke bare lyset er på, men at det faktisk er  noen hjemme også 😅

Endret av Lzzy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soro123 skrev (13 timer siden):

Så flott at du vet så mye om planter og hage og antyder at jeg vet lite og bør melde meg inn i en planteklubb eller annen type klubb! Og tenk at du også er veldig god på planter selv og har levd i mange år og har mye erfaring med mange planter - da blir jeg ekstra imponert over at du syns Stina er flink med blomster.

(Jeg kunne nå nevnt, siden du oppfordrer meg til å bli med i en planteklubb eller lignende og insinuerer at jeg har lite greie på blomster og hage, bare på bakgrunn av at jeg sier jeg syns Stina ikke har veldig god greie på blomster, at jeg er medlem i hagelag, jevnlig bytter dahliaknoller, jeg overvintrer godt og vel hundre dahliaknoller selv uten å ha kjøligere rom enn ca 16-18 grader - men det hører ikke hjemme her i denne diskusjonen.....)

Men som jeg skreiv i det andre innlegget mitt: Stina sier bastant at det er viktig å gjøre sånn og sånn med dahliaer, og en må ikke gjøre sånn og sånn. Når sannheten er at det er mange måter å gjøre ting på. (Dette er jo sånn som Stina snakker om det meste, så det er ikke noe overraskende sånn sett, men det var en av grunnene til at jeg mener at Stina ikke er så veldig god på blomster. Hun har funnet en måte hun gjør det på, også henger hun seg totalt opp i den måten og mener at det er den eneste måten å gjøre det på.) På Stina høres det ut som at dahlia er kjempevanskelige planter som en MÅ gjøre nøyaktig sånn som Stina for å få til. Sannheten er at dahlia er ganske enkle og hardføre planter (så lenge de ikke utsettes for frost, det tåler de ikke, men de tåler det meste andre). Men igjen - dette er slik Stina fremstiller det meste i livet hennes: Utrolig krevende, tøft og vanskelig.....

Skulle tro at du som er så flink med blomster og hage klarer å holde liv i stemorsblomster lengre enn til 17.mai. Her kan de fint stå hele sommeren så lenge jeg steller dem, plukker av de visne blomstene og vannet dem. 

Tulipanene kommer da lenge før 17.mai i H 1-2 (der Stina bor) - de har hun jo allerede vist oss at er i gang allerede, ved siden av krokusene hennes. (Og hadde hun vært så god med blomster som du skal ha henne til å være, hadde hun satt de krokusene finere i de pallekarmene enn hun har gjort, de er jo bare tilfeldig spredt oppi der og gjør seg ikke spesielt godt i de pallekarmene, til å skulle være en som er veldig flink med blomster.)

Og apropos tulipaner (siden du så veldig bestemt mener at Stina er veldig flink med blomster: Hun kaller dem konsekvent for vårløk..... Tulipaner, påskeliljer, krokus osv er ikke vårløk - det er høstløk.

Jeg mener at Stina ikke egentlig er så veldig flink med blomster blant annet fordi hun så bastant sier at en MÅ gjøre det sånn og sånn for å få det til. Hun har bare lært seg én måte og hun lærer følgerne hennes at det er sånn det må gjøres. Sånn er det enten det er såing av 47 ulike typer tomater (og har hun ikke sagt at de ikke spiser de tomatene de dyrker? De kan umulig spise opp alle de tomatene.....!), andre ting med planter, eller om det er helt andre ting som snakker om. Hun klarer heller aldri å overvintre dahliaknollene sine. Hun er derimot utrolig god på å kjøpe enorme mengder med blomster mange ganger hver sesong. Men det er ikke det samme som er være veldig flink med blomster.

Selv jeg som klarer å ta livet av alt grønt omtrent klarer å holde liv i stemorsblomster hele sommeren 😂 jeg har også mye rådyr i hagen som spiser de jevnlig ned og likevel dukker de opp igjen. Elsker stemorsblomster sånn sett, veldig enkle + de mater rådyra. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (46 minutter siden):

Det er likevel lov å bruke hodet! Riktignok hvis ikke bare lyset er på, men at det faktisk er  noen hjemme også 😅

Ja absolutt. Det jeg mente med min kommentar var f.eks at de færreste av oss går ute uten fottøy i mars. Vi sitter heller ikke inne på hagesenter uten sokker. Kjører ikke bil uten sko osv.. Ja det er fint å gå mye barfot, men det er temperaturavhengig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marlii skrev (2 timer siden):

Det er sikkert mye annet som er kritikkverdig også, men jeg reagerer på hvordan babyen blir som en kasteball mellom de, eller nå følger jeg ikke PF, men syntes fokuset til Stina er veldig mye på pappatid. Og at de lever to ganske separate liv slik det fremstår, de spiser vel ikke samme middag en gang. Hvordan blir det når den lille også skal være en del av måltidet? Sikkert ikke direkte skadelig, men litt søkt spør du meg. Jeg skjønner at trening og mat er mye av hans hverdag, men likevel. Vet ikke hvordan andre gjør det, men jeg har inntrykk av at de jeg kjenner spiser samme middag, noen få som lager egen middag til kresne barn, men de voksne spiser da det samme.

Jeg husker veldig godt tilbake til førstemann, og syntes absolutt det var den mest slitsomme barseltiden, sikkert fordi alt er så nytt. Og det hendte jeg sto klar til at far skulle ta over da han kom fra jobb, men da var jeg jo med dem, noe annet føltes unaturlig.

Det er nok bedre å vokse opp med foreldre som er venner under samme tak, enn skilte foreldre som ikke er på talefot. Men ja, litt spesielt er det jo, ikke helt A4 i hvert fall. Syntes likevel det verste er hvordan jeg opplever han nærmest blir snakket om som et objekt og en byrde. Jeg er sikker på at de elsker han som de fleste foreldre elsker sine barn, men kan nok være enig i at de trenger litt hjelp på veien.

og ja, jeg har også bemerket at barnet har på seg litt lite i forskjellige situasjoner, det er litt overraskende at hun som er så glad i å strikke ikke strikker noe til han, men hver sin lyst. 

Hun strikker ikke babyplagg,får vondt i nakken da skjønner du... 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (1 time siden):

Absolutt, jeg bare har ikke sett at Stina har hatt han så mye uten klær utenom en gang på en butikk og var det i vogn med vognpose? Jeg stiller også spørsmål ved om det er så urovekkende og dramatisk? Det var ikke -20 grader, selv om man selvfølgelig helst kler på en unge litt mer. Ser ut som at Stina følger med og tar råd fra her for ungen er påkledd nå og ikke alvorlig syk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Absolutt, jeg bare har ikke sett at Stina har hatt han så mye uten klær utenom en gang på en butikk og var det i vogn med vognpose? Jeg stiller også spørsmål ved om det er så urovekkende og dramatisk? Det var ikke -20 grader, selv om man selvfølgelig helst kler på en unge litt mer. Ser ut som at Stina følger med og tar råd fra her for ungen er påkledd nå og ikke alvorlig syk. 

Reagerte mest på at babyen satt i bilsete i kun tynn bomullsbody og bukse til og fra bilen. Ingen teppe. Ingen bilstolpose. Mens foreldrene gikk i tykke dunjakker. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (15 timer siden):

Men hvor mye "jobb" tror du hun har hver dag? Uten samarbeid, og uten noe tilrettelagt innhold? Tipper 1 time i snitt. Og da er det som sagt bare filmet dagligdagse ting som må gjøres uansett. Dama er rett og slett lat. Får neppe noe økende seertall på det, tvert i mot. Og da forsvinner inntekten.

Jeg tipper ca 3-4 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig avsporing, I know, men det er åpenbart noen som er inne i denne tråden kun for å lage kvalme og kverulere på alt som blir sagt. Tipper personen(e) syns det er gøy når folk biter på. Kan man ignorere de som kun er her av den grunn? Slitsomt å lese tråden her nå når så mange biter på. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niffler skrev (15 timer siden):

Hvis du er fan av gjenbruk og er så fan av Stina burde du kanskje se hvordan hun håndterer hageavfallet sitt. Greit hun er flink til å få ting til å se bra ut. Men å kaste fulle potter med døde blomster og jord rett over rekkverket tviler jeg går under gjenbruk. 

Jeg fulgte henne før pga akkurat hagen hennes. Mye fint og sånt. Men jo lenger jeg fulgte jo mer mista jeg respekten for henne. Det handles for flere tusenvis av kroner og kastes ut når hun er ferdig med det. Og ja, blomster dør og kan ikke leve i evig tid. Men kast dem riktigt, og ta vare på jord og potter så godt du kan.

Hvis ikke jeg husker feil så kaster hun også planter som absolutt ikke skal kastes i norsk natur rett ut av vinduet og lar det råtne bak huset sitt.

Javel, det er vel ikke så mye norsk natur bak huset der de bor... Dessverre er blomster dyrt, men det er faktisk lov å handle så mye blomster man vil.

Endret av Trulsa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niffler skrev (15 timer siden):

Hvis du er fan av gjenbruk og er så fan av Stina burde du kanskje se hvordan hun håndterer hageavfallet sitt. Greit hun er flink til å få ting til å se bra ut. Men å kaste fulle potter med døde blomster og jord rett over rekkverket tviler jeg går under gjenbruk. 

Jeg fulgte henne før pga akkurat hagen hennes. Mye fint og sånt. Men jo lenger jeg fulgte jo mer mista jeg respekten for henne. Det handles for flere tusenvis av kroner og kastes ut når hun er ferdig med det. Og ja, blomster dør og kan ikke leve i evig tid. Men kast dem riktigt, og ta vare på jord og potter så godt du kan.

Hvis ikke jeg husker feil så kaster hun også planter som absolutt ikke skal kastes i norsk natur rett ut av vinduet og lar det råtne bak huset sitt.

Hvordan vet du at planteavfallet blir liggende bak huset? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (37 minutter siden):

Vi kunne for en uke eller to siden se at S og PF satt på utedelen til en restaurant (altså sånn som er innbygd og der det er sånne veranda-varmelamper). Da hadde både S og PF på seg tykke boblejakker mens de venta på maten/spiste, mens P hadde på seg ett lag med klær og uten sokker.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soro123 skrev (3 minutter siden):

Vi kunne for en uke eller to siden se at S og PF satt på utedelen til en restaurant (altså sånn som er innbygd og der det er sånne veranda-varmelamper). Da hadde både S og PF på seg tykke boblejakker mens de venta på maten/spiste, mens P hadde på seg ett lag med klær og uten sokker.

Sikkert fordi hu er i NAN tåka nå. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (15 timer siden):

Stina har mulighet til å ta inn de knollene, men hun gidder ikke eller glemmer at de ligger ute og kaster de. 

Det er mange som gjør det slik. Alt blir enkelt på våren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Soro123 skrev (15 timer siden):

Så flott at du vet så mye om planter og hage og antyder at jeg vet lite og bør melde meg inn i en planteklubb eller annen type klubb! Og tenk at du også er veldig god på planter selv og har levd i mange år og har mye erfaring med mange planter - da blir jeg ekstra imponert over at du syns Stina er flink med blomster.

(Jeg kunne nå nevnt, siden du oppfordrer meg til å bli med i en planteklubb eller lignende og insinuerer at jeg har lite greie på blomster og hage, bare på bakgrunn av at jeg sier jeg syns Stina ikke har veldig god greie på blomster, at jeg er medlem i hagelag, jevnlig bytter dahliaknoller, jeg overvintrer godt og vel hundre dahliaknoller selv uten å ha kjøligere rom enn ca 16-18 grader - men det hører ikke hjemme her i denne diskusjonen.....)

Men som jeg skreiv i det andre innlegget mitt: Stina sier bastant at det er viktig å gjøre sånn og sånn med dahliaer, og en må ikke gjøre sånn og sånn. Når sannheten er at det er mange måter å gjøre ting på. (Dette er jo sånn som Stina snakker om det meste, så det er ikke noe overraskende sånn sett, men det var en av grunnene til at jeg mener at Stina ikke er så veldig god på blomster. Hun har funnet en måte hun gjør det på, også henger hun seg totalt opp i den måten og mener at det er den eneste måten å gjøre det på.) På Stina høres det ut som at dahlia er kjempevanskelige planter som en MÅ gjøre nøyaktig sånn som Stina for å få til. Sannheten er at dahlia er ganske enkle og hardføre planter (så lenge de ikke utsettes for frost, det tåler de ikke, men de tåler det meste andre). Men igjen - dette er slik Stina fremstiller det meste i livet hennes: Utrolig krevende, tøft og vanskelig.....

Skulle tro at du som er så flink med blomster og hage klarer å holde liv i stemorsblomster lengre enn til 17.mai. Her kan de fint stå hele sommeren så lenge jeg steller dem, plukker av de visne blomstene og vannet dem. 

Tulipanene kommer da lenge før 17.mai i H 1-2 (der Stina bor) - de har hun jo allerede vist oss at er i gang allerede, ved siden av krokusene hennes. (Og hadde hun vært så god med blomster som du skal ha henne til å være, hadde hun satt de krokusene finere i de pallekarmene enn hun har gjort, de er jo bare tilfeldig spredt oppi der og gjør seg ikke spesielt godt i de pallekarmene, til å skulle være en som er veldig flink med blomster.)

Og apropos tulipaner (siden du så veldig bestemt mener at Stina er veldig flink med blomster: Hun kaller dem konsekvent for vårløk..... Tulipaner, påskeliljer, krokus osv er ikke vårløk - det er høstløk.

Jeg mener at Stina ikke egentlig er så veldig flink med blomster blant annet fordi hun så bastant sier at en MÅ gjøre det sånn og sånn for å få det til. Hun har bare lært seg én måte og hun lærer følgerne hennes at det er sånn det må gjøres. Sånn er det enten det er såing av 47 ulike typer tomater (og har hun ikke sagt at de ikke spiser de tomatene de dyrker? De kan umulig spise opp alle de tomatene.....!), andre ting med planter, eller om det er helt andre ting som snakker om. Hun klarer heller aldri å overvintre dahliaknollene sine. Hun er derimot utrolig god på å kjøpe enorme mengder med blomster mange ganger hver sesong. Men det er ikke det samme som er være veldig flink med blomster.

Gratulerer med medlemsskap i Hageselskapet. Håper du er like hyggelig mot folk du møter irl. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 timer siden):

Ja, hvorfor skulle jeg ellers gidde? 

Hvis du får betalt av Stina, er det noe du kan si da? Rart hun lar deg være åpen om det hvis det er sant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (44 minutter siden):

Gratulerer med medlemsskap i Hageselskapet. Håper du er like hyggelig mot folk du møter irl. 

Tusen takk! 🥰

Gi gjerne en konkret tilbakemelding på hvor i svaret mitt fra i formiddag at du syns jeg er like hyggelig. Jeg skjønner at første linje i dette svaret er veldig sarkastisk - men det var det jeg hadde å svare deg i første omgang.

Men jeg ønsker helt oppriktig ikke å være lite hyggelig i svarene mine, og vil gjerne høre konkret hvor i svarene mine jeg ikke er hyggelig, så jeg kan unngå det (spesielt når jeg ikke ser det selv).

Endret av Soro123
La til de to siste avsnittene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (55 minutter siden):

Hvis du får betalt av Stina, er det noe du kan si da? Rart hun lar deg være åpen om det hvis det er sant.

Det er jo selvfølgelig bare tull!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...