Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Klink skrev (49 minutter siden):

Det blir jeg alt. Hva galt skjer som er så urovekkende? 

Vel, immunforsvaret går ned og barnet kan lettere få infeksjoner som RS virus og lungebetennelse men pytt pytt si.

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om Stina hadde syns det var greit om jeg kjørte rundt i nærmiljøet hennes når barnet hennes har begynt å gå eller sykle til skolen og fokuset mitt i bilen var å filme til Snapchat fremfor hennes barns sikkerhet i trafikken.

Nå fikk vi ikke se at hun rørte telefonen for det har hun lært fra sist at hun klipper bort, men det levner ingen tvil om at fokuset hennes var inn i skjermen. Hun måtte til og med justere rattet. Håper virkelig ingen blir offer for hennes selvsentrerte oppførsel her i verden. Hennes rabling har null verdi kontra andre menneskers sikkerhet i trafikken. Bøtene for mobilbruk i forbindelse med bilkjøring har nylig økt til over 10 000,- og det er jo en grunn til dette virkemiddelet. Tenk å bry seg så lite om omverdenen.

Endret av Seroquel
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (38 minutter siden):

Det er jo utrolig merkelig at du driver på sånn her. Jeg tror nok mye er for sport. 
Du virker oppegående nok til å være en av de som ikke lar babyen din være barføtt ute i mars mnd,så jeg tenker du gjør dette for å «ta oss» eller bare for du kan… 

Jeg trenger nok ikke forklare deg dette før du vet det nok, men jeg tenker jo at man gjerne behandler barna våre på en måte som gjør at vi tenker de har det bra. Eller? 
Og når man har en baby, spesielt som førstegangs så tenker jeg at vi ikke helt vet hva som er opp eller ned men vi går etter instinktene våre. Ja?

Dermed blir tankegangen min sånn: 

Jeg velger å gå etter hva jeg selv ville ha ønsket. Ønsker jeg å gå barføtt i mars mnd ute? Nei. Hvorfor? Fordi det blir kaldt. Er det farlig? Nei. 
Men ønsker jeg det? Nei! 
Så hvorfor skulle jeg gjort det mot mitt barn? 
Så kan man jo se på foreldrene. Går de barføtt ute? Nei. Har de slippers på uten sokker?  I mars mnd? Nei… kler de på seg selv? JA!

Begynner man da å lure på om de evner å ta vare på barnet? JA?????

Babyen er ikke i kontakt med bakken og ut fra det vi har sett på story ikke gitt utrykk for at noe er ukomfortabelt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Babyen er ikke i kontakt med bakken og ut fra det vi har sett på story ikke gitt utrykk for at noe er ukomfortabelt. 

Dette svaret her gjør at jeg muligens må trekke deler av påstandene mine i det forrige svaret mitt ang deg. 

Men for ordens skyld regner jeg med du da kun fryser på deler som er borti bakken? Du kan gå naken ute så lenge du har sko på? Notert…. 
Det andre du sier her responderer jeg ikke på i det hele tatt, det er faktisk helt hinsides all fornuft 

• Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (11 timer siden):

Jo. Alle rister blir slik etter 2-3 år uansett bakepapir eller ei. 

Eeeh. Nei, absolutt ikke. Man vasker da risten også.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (21 minutter siden):

Lurer på om Stina hadde syns det var greit om jeg kjørte rundt i nærmiljøet hennes når barnet hennes har begynt å gå eller sykle til skolen og fokuset mitt i bilen var å filme til Snapchat fremfor hennes barns sikkerhet i trafikken.

Nå fikk vi ikke se at hun rørte telefonen for det har hun lært fra sist at hun klipper bort, men det levner ingen tvil om at fokuset hennes var inn i skjermen. Hun måtte til og med justere rattet. Håper virkelig ingen blir offer for hennes selvsentrerte oppførsel her i verden. Hennes rabling har null verdi kontra andre menneskers sikkerhet i trafikken. Bøtene for mobilbruk i forbindelse med bilkjøring har nylig økt til over 10 000,- og det er jo en grunn til dette virkemiddelet. Tenk å bry seg så lite om omverdenen.

Så viktig å sette trafikksikkerhet på dagsorden!🙌.  Dette er vel ikkje første gangen. Ei bot får ein kanskje til å tenke litt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fulgte med på Stina en periode mens hun var gravid, og litt etter fødsel, men så sluttet jeg. Det ble for negativt. Nå leser jeg heller litt her inne i ny og ne. Selv om mye jeg leser her inne er direkte ufint, og mye er flisespikkeri, så er det noen ting som står tydelig frem gjennom alt. Hvordan kan noen som så inderlig har ønsket seg barn lenge, bli så overrasket over den nye hverdagen? Var det selve prosessen og graviditeten som var spennende (content), og så hadde hun ikke tenkt lenger? Hun virker oppgitt og lei forlengst, og virker overrasket over helt vanlige ting, som at barn er tidlig oppe. Et barn er for alltid, det er hektisk og fint, med nye faser, i mange år fremover. Jeg håper hun finner seg til rette i morsrollen snart, slapper av og greier å kose seg mer. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (46 minutter siden):

Enig i dette,det er veldig alvorlig.

Denne uken har også politiet ekstra kontroller Norge rundt der de spesielt ser på mobil og beltebruk,fint om hun blir stoppet i kontroll og får tilsnakk med tilhørende bot+prikker.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (46 minutter siden):

Er nok og være i kontakt med iskald luft. Har du litt tungt for det?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (9 minutter siden):

Iskald luft er det ikke når det er varmegrader og så har jeg ikke fått med meg at babyen er ute lengre tid uten å ligge i en pose?  Det var vel snakk om inne i en hagebutikk og noe? 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Iskald luft er det ikke når det er varmegrader og så har jeg ikke fått med meg at babyen er ute lengre tid uten å ligge i en pose?  Det var vel snakk om inne i en hagebutikk og noe? 

Jo, luften kan oppleves som iskald. Spesielt nordavind. Blir som om du skulle gått barfot i sandaler i mars? Pleier du det kanskje?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (19 minutter siden):

loffen skrev (58 minutter siden):

Altså... når man ikke trodde du kunne komme med noe mer fjernt. Ja, nei jeg er tom for ord faktisk!! :koko:

Dojakitty skrev (1 time siden):

Dette svaret her gjør at jeg muligens må trekke deler av påstandene mine i det forrige svaret mitt ang deg. 

Men for ordens skyld regner jeg med du da kun fryser på deler som er borti bakken? Du kan gå naken ute så lenge du har sko på? Notert…. 
Det andre du sier her responderer jeg ikke på i det hele tatt, det er faktisk helt hinsides all fornuft 

Dojakitty skrev (2 timer siden):

Du burde seriøst blitt betalt av Stina 

Det blir vanskeleg å diskutere når ein går på person og ikkje sak. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (15 minutter siden):

Jo, luften kan oppleves som iskald. Spesielt nordavind. Blir som om du skulle gått barfot i sandaler i mars? Pleier du det kanskje?

Var det nordavind da? Og hvor lenge er det snakk om? Det jeg mener er at det er ikke sikkert alt er så ille som det blir framstilt her. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (3 timer siden):

Den ene gangen hadde han en sokk på seg, så det vil si han hadde strømper på seg og sparket av seg den andre. Meg jeg orket faktisk ikke kommentere. Det blir så overdrevet her inne at det er til å spy av.

Alle de perfekte som er her inne er helt sykt. De har alt på sitt rene. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (5 timer siden):

Det er jo utrolig merkelig at du driver på sånn her. Jeg tror nok mye er for sport. 
Du virker oppegående nok til å være en av de som ikke lar babyen din være barføtt ute i mars mnd,så jeg tenker du gjør dette for å «ta oss» eller bare for du kan… 

Jeg trenger nok ikke forklare deg dette før du vet det nok, men jeg tenker jo at man gjerne behandler barna våre på en måte som gjør at vi tenker de har det bra. Eller? 
Og når man har en baby, spesielt som førstegangs så tenker jeg at vi ikke helt vet hva som er opp eller ned men vi går etter instinktene våre. Ja?

Dermed blir tankegangen min sånn: 

Jeg velger å gå etter hva jeg selv ville ha ønsket. Ønsker jeg å gå barføtt i mars mnd ute? Nei. Hvorfor? Fordi det blir kaldt. Er det farlig? Nei. 
Men ønsker jeg det? Nei! 
Så hvorfor skulle jeg gjort det mot mitt barn? 
Så kan man jo se på foreldrene. Går de barføtt ute? Nei. Har de slippers på uten sokker?  I mars mnd? Nei… kler de på seg selv? JA!

Begynner man da å lure på om de evner å ta vare på barnet? JA?????

Hun har jo selv et par uggs til innebruk, fordi hun fryser på føttene og en hel skuff med ulike tøfler! 
Det er jo det som reageres på her. Kler på seg selv luer og ørevarmere med pels! Men ungen som hverken kan gå selv, si ifra eller holde varmen er det bare å dra ut nyfødt uten lue og bare føtter i hytt og pine! Det er hjernedødt!! Enkelt og greit! 🙄

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 timer siden):

Det blir jeg alt. Hva galt skjer som er så urovekkende? 

Du blir betalt av Stina for å sitte her og forsvare henne?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blåttvann skrev (17 minutter siden):

Du blir betalt av Stina for å sitte her og forsvare henne?

Ja, hvorfor skulle jeg ellers gidde? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært borti en verre tråd enn denne. Det eneste det handler om her er å angripe hverandre, diskutere sine egne liv og oppdragelse, og å henge seg opp i andre sine utsagn,ingenting handler faktisk om Stina etc etc etc. tråden er jo verre en Stina selv. Orker ikke mer av denne tråden nå. Takk og ikke på gjensyn. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (20 timer siden):

Hun er faktisk veldig god på blomster. Det er mange som ikke har mulighet til å overvintre knoller og løker inne 

En annen skriver at hun bytter ut blomster mange ganger i løpet av sesongen og det må man jo faktisk. Stemor holder til litt over 17. mai. Da er tulipanene i full blomst. Slik fortsetter det hele sommeren.

Til dere mobbere som skriver så mye stygt, skjærp dere.

Vel, stemor blir man jo søren aldri kvitt, de blomstrer til snøen kommer, klarer man å ta livet av dem så skulle man hatt medalje.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mye annet som er kritikkverdig også, men jeg reagerer på hvordan babyen blir som en kasteball mellom de, eller nå følger jeg ikke PF, men syntes fokuset til Stina er veldig mye på pappatid. Og at de lever to ganske separate liv slik det fremstår, de spiser vel ikke samme middag en gang. Hvordan blir det når den lille også skal være en del av måltidet? Sikkert ikke direkte skadelig, men litt søkt spør du meg. Jeg skjønner at trening og mat er mye av hans hverdag, men likevel. Vet ikke hvordan andre gjør det, men jeg har inntrykk av at de jeg kjenner spiser samme middag, noen få som lager egen middag til kresne barn, men de voksne spiser da det samme.

Jeg husker veldig godt tilbake til førstemann, og syntes absolutt det var den mest slitsomme barseltiden, sikkert fordi alt er så nytt. Og det hendte jeg sto klar til at far skulle ta over da han kom fra jobb, men da var jeg jo med dem, noe annet føltes unaturlig.

Det er nok bedre å vokse opp med foreldre som er venner under samme tak, enn skilte foreldre som ikke er på talefot. Men ja, litt spesielt er det jo, ikke helt A4 i hvert fall. Syntes likevel det verste er hvordan jeg opplever han nærmest blir snakket om som et objekt og en byrde. Jeg er sikker på at de elsker han som de fleste foreldre elsker sine barn, men kan nok være enig i at de trenger litt hjelp på veien.

og ja, jeg har også bemerket at barnet har på seg litt lite i forskjellige situasjoner, det er litt overraskende at hun som er så glad i å strikke ikke strikker noe til han, men hver sin lyst. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...