Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

JojoMoyes skrev (1 time siden):

Ehh javel , her er tulipanene på full fart opp nå sammen med påskeliljer og krokus , stemor holder da virkelig langt utover sommeren , når jeg planter de nå på våren .Men men da er det tydeligvis litt forskjellig rundt om  🤷🏼‍♀️

Ja det er stor forskjell på klimaet rundt omkring. Dessuten har kanskje Stina besøk av rådyr som spiser blomstrerknopper, da må man også kjøpe nytt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

carbos skrev (8 minutter siden):

Screenshots i ulike fora? Synes det høres voldsomt ut. Forstår ikke hva det er som er så tiltrekkende med å følge med på det. Det gir meg ingenting. Skulle nesten ønske at det var så enkelt.

Du er nå her du også, er du ikke? Krever vel ikke noe mer voldsomt fra meg wnn det gjør for deg?  Eller kanskje jeg bare er mer observant enn deg ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerfrue skrev (47 minutter siden):

Mye "slitasje" rundt i huset der...... personlig har jeg aldri sett så slitt vinduskarm noen gang. Ser jo ut som de har spikkaScreenshot_20250318_202903_Snapchat.thumb.jpg.cd977284e15b4e8e9ed9cdc8456f6ee2.jpg 🙄

Da har du ikke sett mange vinduskarmer i ditt liv. Har faktisk en lik på det ene soverommet🙈

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (På 24.2.2025 den 9.53):

Jobber og jobber.... Hun filmer kun at hun gjør vanlige, hverdagslige ting aom må gjøres uansett. Hun har ikke noe spesielt innhold. Hun tekster ikke selv. Hun har ingen reklame/oppdragsgivere å forholde seg til.

Om jeg filmet meg selv mens jeg smurte frokost, ruslet en runde i hagen og satte på en klesvask, så hadde jeg ikke regnet det som en jobb.

Det hjelper ikke å filme seg selv hvis man ikke bearbeider filmen etterpå og deler den med tusenvis av andre. Stina har reklame fra andre i filmene på Snapchat og det er dette hun tjener mye penger på. Alt de handler av mat og ting kan vel også medvirke til høyere inntekt. Hun tjener tross alt ca 100000-300000 pr måned 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (5 timer siden):

Det hjelper ikke å filme seg selv hvis man ikke bearbeider filmen etterpå og deler den med tusenvis av andre. Stina har reklame fra andre i filmene på Snapchat og det er dette hun tjener mye penger på. Alt de handler av mat og ting kan vel også medvirke til høyere inntekt. Hun tjener tross alt ca 100000-300000 pr måned 

Men hvor mye "jobb" tror du hun har hver dag? Uten samarbeid, og uten noe tilrettelagt innhold? Tipper 1 time i snitt. Og da er det som sagt bare filmet dagligdagse ting som må gjøres uansett. Dama er rett og slett lat. Får neppe noe økende seertall på det, tvert i mot. Og da forsvinner inntekten.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soro123 skrev (7 timer siden):

Hvordan tenker du at hun er god på blomster? Hva er hun god på når det gjelder blomster?

Hun er god på og spamme terrassen med blomster 😅 Alt for og sminke grisen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trulsa skrev (6 timer siden):

Ja det er stor forskjell på klimaet rundt omkring. Dessuten har kanskje Stina besøk av rådyr som spiser blomstrerknopper, da må man også kjøpe nytt

Rådyr høyt oppe på verandaen eller i drivhuset? Det er nemlig på de to plassene hun har hundrevis av potter med blomster  hun ikke steller.

Om det heter «å drepe dem» eller at blomstene, som du sier, «går ut» har jo lite å si! Saken er at blomstene ikke klarer seg fordi de ikke får stell! Blomster som kunne vært fine i månedsvis.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (7 timer siden):

Hun beskriver stell av planter og det å så både tomater og annet som blomstrer. Der er hun veldig flink. Det å sette sammen blomster som passer i farge og tekstur. Høye og lave. Jeg er fan av gjenbruk og ser at Stina bruker pallekarmer, veldig smart måte å lage bed på. Har det selv i kjøkkenhagen. Nå er jeg faktisk veldig god selv på planter så jeg vet hva jeg snakker om. Dessuten har jeg levd i mange år så har mye erfaring fra både stauder, løk, rhododendron, syriner, grass og urter. Har tomater på friland hvert år, men har sluttet med drivhus da tomta vår nå er for liten. Man lærer faktisk så lenge man lever. Noe nytt hvert år. Jeg kan anbefale alle å kjøpe en hagebok der man skriver ned alle erfaringer og gode/dårlige råd man får. Min er fra ei som heter Moe Slinning. Det å lære litt nytt hvert år er en god egenskap. Stina bor i H1-2 så mye klarer seg utrolig bra hos henne, men ikke alt fordi noen planter liker mere stein strukturer og mye vann eller sol eller skygge eller alt på en gang.

Lykke til selv! 

Meld deg inn i en planteklubb, roseklubb, staudeklubb selv så vil du også lære mere om planter og møte likesinnede som absolutt ikke er opptatt av bare klær og vesker. På slike møter byttes det også planter både vår og høst. Diy og gjenbruk er kjempemorsomt. Lage noe i hagen som ikke skal holde lengre enn toppen 2-4 år før man endrer til noe annet av gratis ting fra Finn eller noe man har fått av foreldre/besteforeldre. (Kan også anbefale Tiril Sjåstad Christiansen på IG. Hun er også flink på diy.)

Jeg synes også disse to foreldrene virker som et foreldrepar som er flinke med gutten sin. Jeg leser så mye sykt her på kvinneguiden at jeg blir både oppgitt og overrasket av at voksne folk kan skrive så mye dritt om folk de ikke kjenner. Jeg har bare snakket med PF og han virket som en veldig hyggelig mann.

Hvis du er fan av gjenbruk og er så fan av Stina burde du kanskje se hvordan hun håndterer hageavfallet sitt. Greit hun er flink til å få ting til å se bra ut. Men å kaste fulle potter med døde blomster og jord rett over rekkverket tviler jeg går under gjenbruk. 

Jeg fulgte henne før pga akkurat hagen hennes. Mye fint og sånt. Men jo lenger jeg fulgte jo mer mista jeg respekten for henne. Det handles for flere tusenvis av kroner og kastes ut når hun er ferdig med det. Og ja, blomster dør og kan ikke leve i evig tid. Men kast dem riktigt, og ta vare på jord og potter så godt du kan.

Hvis ikke jeg husker feil så kaster hun også planter som absolutt ikke skal kastes i norsk natur rett ut av vinduet og lar det råtne bak huset sitt.

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser Stina her inne? Virker sånn! Hver gang noe er diskutert her inne, så gjør hun plutselig en endring. F.eks. med søvn. Nå har det vært diskutert flere gang at hun «tvinger» barnet tilbake i søvn fordi 0630 er «midt på natta», og i dag kan hun ikke vente med å poste at de er tidlig oppe begge to? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (9 timer siden):

Hun er faktisk veldig god på blomster. Det er mange som ikke har mulighet til å overvintre knoller og løker inne 

En annen skriver at hun bytter ut blomster mange ganger i løpet av sesongen og det må man jo faktisk. Stemor holder til litt over 17. mai. Da er tulipanene i full blomst. Slik fortsetter det hele sommeren.

Til dere mobbere som skriver så mye stygt, skjærp dere.

Stina har mulighet til å ta inn de knollene, men hun gidder ikke eller glemmer at de ligger ute og kaster de. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (12 timer siden):

Hun beskriver stell av planter og det å så både tomater og annet som blomstrer. Der er hun veldig flink. Det å sette sammen blomster som passer i farge og tekstur. Høye og lave. Jeg er fan av gjenbruk og ser at Stina bruker pallekarmer, veldig smart måte å lage bed på. Har det selv i kjøkkenhagen. Nå er jeg faktisk veldig god selv på planter så jeg vet hva jeg snakker om. Dessuten har jeg levd i mange år så har mye erfaring fra både stauder, løk, rhododendron, syriner, grass og urter. Har tomater på friland hvert år, men har sluttet med drivhus da tomta vår nå er for liten. Man lærer faktisk så lenge man lever. Noe nytt hvert år. Jeg kan anbefale alle å kjøpe en hagebok der man skriver ned alle erfaringer og gode/dårlige råd man får. Min er fra ei som heter Moe Slinning. Det å lære litt nytt hvert år er en god egenskap. Stina bor i H1-2 så mye klarer seg utrolig bra hos henne, men ikke alt fordi noen planter liker mere stein strukturer og mye vann eller sol eller skygge eller alt på en gang.

Lykke til selv! 

Meld deg inn i en planteklubb, roseklubb, staudeklubb selv så vil du også lære mere om planter og møte likesinnede som absolutt ikke er opptatt av bare klær og vesker. På slike møter byttes det også planter både vår og høst. Diy og gjenbruk er kjempemorsomt. Lage noe i hagen som ikke skal holde lengre enn toppen 2-4 år før man endrer til noe annet av gratis ting fra Finn eller noe man har fått av foreldre/besteforeldre. (Kan også anbefale Tiril Sjåstad Christiansen på IG. Hun er også flink på diy.)

Jeg synes også disse to foreldrene virker som et foreldrepar som er flinke med gutten sin. Jeg leser så mye sykt her på kvinneguiden at jeg blir både oppgitt og overrasket av at voksne folk kan skrive så mye dritt om folk de ikke kjenner. Jeg har bare snakket med PF og han virket som en veldig hyggelig mann.

Så flott at du vet så mye om planter og hage og antyder at jeg vet lite og bør melde meg inn i en planteklubb eller annen type klubb! Og tenk at du også er veldig god på planter selv og har levd i mange år og har mye erfaring med mange planter - da blir jeg ekstra imponert over at du syns Stina er flink med blomster.

(Jeg kunne nå nevnt, siden du oppfordrer meg til å bli med i en planteklubb eller lignende og insinuerer at jeg har lite greie på blomster og hage, bare på bakgrunn av at jeg sier jeg syns Stina ikke har veldig god greie på blomster, at jeg er medlem i hagelag, jevnlig bytter dahliaknoller, jeg overvintrer godt og vel hundre dahliaknoller selv uten å ha kjøligere rom enn ca 16-18 grader - men det hører ikke hjemme her i denne diskusjonen.....)

Men som jeg skreiv i det andre innlegget mitt: Stina sier bastant at det er viktig å gjøre sånn og sånn med dahliaer, og en må ikke gjøre sånn og sånn. Når sannheten er at det er mange måter å gjøre ting på. (Dette er jo sånn som Stina snakker om det meste, så det er ikke noe overraskende sånn sett, men det var en av grunnene til at jeg mener at Stina ikke er så veldig god på blomster. Hun har funnet en måte hun gjør det på, også henger hun seg totalt opp i den måten og mener at det er den eneste måten å gjøre det på.) På Stina høres det ut som at dahlia er kjempevanskelige planter som en MÅ gjøre nøyaktig sånn som Stina for å få til. Sannheten er at dahlia er ganske enkle og hardføre planter (så lenge de ikke utsettes for frost, det tåler de ikke, men de tåler det meste andre). Men igjen - dette er slik Stina fremstiller det meste i livet hennes: Utrolig krevende, tøft og vanskelig.....

Skulle tro at du som er så flink med blomster og hage klarer å holde liv i stemorsblomster lengre enn til 17.mai. Her kan de fint stå hele sommeren så lenge jeg steller dem, plukker av de visne blomstene og vannet dem. 

Tulipanene kommer da lenge før 17.mai i H 1-2 (der Stina bor) - de har hun jo allerede vist oss at er i gang allerede, ved siden av krokusene hennes. (Og hadde hun vært så god med blomster som du skal ha henne til å være, hadde hun satt de krokusene finere i de pallekarmene enn hun har gjort, de er jo bare tilfeldig spredt oppi der og gjør seg ikke spesielt godt i de pallekarmene, til å skulle være en som er veldig flink med blomster.)

Og apropos tulipaner (siden du så veldig bestemt mener at Stina er veldig flink med blomster: Hun kaller dem konsekvent for vårløk..... Tulipaner, påskeliljer, krokus osv er ikke vårløk - det er høstløk.

Jeg mener at Stina ikke egentlig er så veldig flink med blomster blant annet fordi hun så bastant sier at en MÅ gjøre det sånn og sånn for å få det til. Hun har bare lært seg én måte og hun lærer følgerne hennes at det er sånn det må gjøres. Sånn er det enten det er såing av 47 ulike typer tomater (og har hun ikke sagt at de ikke spiser de tomatene de dyrker? De kan umulig spise opp alle de tomatene.....!), andre ting med planter, eller om det er helt andre ting som snakker om. Hun klarer heller aldri å overvintre dahliaknollene sine. Hun er derimot utrolig god på å kjøpe enorme mengder med blomster mange ganger hver sesong. Men det er ikke det samme som er være veldig flink med blomster.

Endret av Soro123
Glemte å fullføre ene setningen i siste avsnittet
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (8 timer siden):

Du tuller nå. Legg alt om barnevernet dødt. Barnevernet skal ta seg av alvorlige ting og ikke om barnet mangler sokker innendørs når atpåtil været i Vestfold er på plussiden og sola varmer. BV skal hjelpe barn i nød og foreldre som ikke klarer å ta seg av barnet sitt i en periode.

"Foreldre som ikke klarer å ta seg av barnet sitt i en periode".

Jeg bor i Vestfold, med baby som er 1 mnd eldre enn Stinas. Måten hun har kledd babyen sin på fra start, har vært ganske urovekkende til tider. Jeg er ikke hysterisk, er bare tottitter her også når det er varmt inne. Men selvfølgelig har vi på sokker og ullsokker ute! Har en tynn ulldress og et tynt ullpledd når man skal ut døra for å gjøre ærender. Og man kler babyen ca samme som seg selv. Du sitter ikke med genser, boblejakke, vintersko på, og tenker at babyen klarer seg i ett lag bomull? 

I første omgang synes jeg det er rart at SIV ikke ga dem noe form for veiledning og slapp dem ut dørene der sånn som de hadde babyen. (Kan jo ha hatt det travelt) men som et eksempel, var de utrolig påpasselige med å forklare et ikke etnisk norsk par, hvordan det skulle kles og sikres da vi var på sykehuset.

Du har også flere sider ved Barnevernet, barnet trenger absolutt ikke tilsyn eller større inngrep i livet. Men S og PF trenger soleklart veiledning! Om det kommer fra Barnevernet, helsestasjonen, familiehuset eller what ever, spiller ingen rolle. Men noen burde si noe.

Samme som at Stina formidler at hun egentlig ikke ønsker å være så mye sammen med sønnen sin, det store søvnkaoset deres og "fordeling" som gjør at de omtrent ikke kan regnes som en familie. Det er ikke normalt. Ja barnet får sikkert alt det "trenger" i bøtter og spann, men det er viktig å få den naturlige omsorgen i gang her. Den sunne fornuften som sier noe om at baby trenger nærhet, baby trenger klær som passer til temperaturen, baby har et annet søvnmønster enn oss mm.

Så jeg står hundre prosent for det jeg sier, når jeg mener at de trenger veiledning, og at det er ett eller annet som skurrer i dette bildet.

For ikke å snakke om eksponering av barnet.

Det er sammensetningen her!

• Liker 15
  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marlenene skrev (20 minutter siden):

Jeg bor i Vestfold, med baby som er 1 mnd eldre enn Stinas. Måten hun har kledd babyen sin på fra start, har vært ganske urovekkende til tider. Jeg er ikke hysterisk, er bare tottitter her også når det er varmt inne. Men selvfølgelig har vi på sokker og ullsokker ute! Har en tynn ulldress og et tynt ullpledd når man skal ut døra for å gjøre ærender. Og man kler babyen ca samme som seg selv. Du sitter ikke med genser, boblejakke, vintersko på, og tenker at babyen klarer seg i ett lag bomull? 

I første omgang synes jeg det er rart at SIV ikke ga dem noe form for veiledning og slapp dem ut dørene der sånn som de hadde babyen. (Kan jo ha hatt det travelt) men som et eksempel, var de utrolig påpasselige med å forklare et ikke etnisk norsk par, hvordan det skulle kles og sikres da vi var på sykehuset.

Du har også flere sider ved Barnevernet, barnet trenger absolutt ikke tilsyn eller større inngrep i livet. Men S og PF trenger soleklart veiledning! Om det kommer fra Barnevernet, helsestasjonen, familiehuset eller what ever, spiller ingen rolle. Men noen burde si noe.

Samme som at Stina formidler at hun egentlig ikke ønsker å være så mye sammen med sønnen sin, det store søvnkaoset deres og "fordeling" som gjør at de omtrent ikke kan regnes som en familie. Det er ikke normalt. Ja barnet får sikkert alt det "trenger" i bøtter og spann, men det er viktig å få den naturlige omsorgen i gang her. Den sunne fornuften som sier noe om at baby trenger nærhet, baby trenger klær som passer til temperaturen, baby har et annet søvnmønster enn oss mm.

Så jeg står hundre prosent for det jeg sier, når jeg mener at de trenger veiledning, og at det er ett eller annet som skurrer i dette bildet.

Dette!👏🏼

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marlenene skrev (1 time siden):

Dersom en baby på 3 mnd ikke har på seg sokker ute i en +5 grader så kan den bli litt kald. Hva annet urovekkende er det egentlig som kan skje? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Dersom en baby på 3 mnd ikke har på seg sokker ute i en +5 grader så kan den bli litt kald. Hva annet urovekkende er det egentlig som kan skje? 

Du burde seriøst blitt betalt av Stina 

Endret av Dojakitty
  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (3 minutter siden):

Du burde seriøst blitt betalt av Stina 

Det blir jeg alt. Hva galt skjer som er så urovekkende? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
J.. skrev (3 timer siden):

Kan ikke forvente mer av noen som har laget ny bruker med brukernavn som harselerer med hvordan Stina sier Chloe.

Er jo det nivået ligger på..

Buhu😂

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (9 minutter siden):

Neida, babyen dør ikke av å være barføtt ute i noen få varmegrader, for all del, men still deg selv gjerne spørsmålet: ville du selv vært barføtt ute i så få varmegrader? Hadde det vært komfortabelt for deg? Samme spørsmålet ved evt annen tynn påkledning som har blitt påpekt her. Er svaret ditt ja? You do you, go on with your day. Er svaret ditt nei? Vel, da taler svaret for seg selv. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (13 minutter siden):

Det er jo utrolig merkelig at du driver på sånn her. Jeg tror nok mye er for sport. 
Du virker oppegående nok til å være en av de som ikke lar babyen din være barføtt ute i mars mnd,så jeg tenker du gjør dette for å «ta oss» eller bare for du kan… 

Jeg trenger nok ikke forklare deg dette før du vet det nok, men jeg tenker jo at man gjerne behandler barna våre på en måte som gjør at vi tenker de har det bra. Eller? 
Og når man har en baby, spesielt som førstegangs så tenker jeg at vi ikke helt vet hva som er opp eller ned men vi går etter instinktene våre. Ja?

Dermed blir tankegangen min sånn: 

Jeg velger å gå etter hva jeg selv ville ha ønsket. Ønsker jeg å gå barføtt i mars mnd ute? Nei. Hvorfor? Fordi det blir kaldt. Er det farlig? Nei. 
Men ønsker jeg det? Nei! 
Så hvorfor skulle jeg gjort det mot mitt barn? 
Så kan man jo se på foreldrene. Går de barføtt ute? Nei. Har de slippers på uten sokker?  I mars mnd? Nei… kler de på seg selv? JA!

Begynner man da å lure på om de evner å ta vare på barnet? JA?????

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (4 timer siden):

Rådyr høyt oppe på verandaen eller i drivhuset? Det er nemlig på de to plassene hun har hundrevis av potter med blomster  hun ikke steller.

Om det heter «å drepe dem» eller at blomstene, som du sier, «går ut» har jo lite å si! Saken er at blomstene ikke klarer seg fordi de ikke får stell! Blomster som kunne vært fine i månedsvis.

Unnskyld men måtte le ! 😬

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...