Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (Akkurat nå):

Jeg håper alle dere som krangler heftig for at barnevernet bør inn og veilede selv faktisk har meldt til barnevernet? Hvis ikke er dere bare ufattelig hyklerske. Er du oppriktig bekymra så melder du i fra, å nevne barnevernet uten å gidde å løfte en finger selv er bare latterlig. Stå for meningene deres. 

Enig..

Bystandard effect hjelper ingen og ingenting,hvis man oppriktig mener at BV bør på banen så melder man.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest graverende er at dette barnet vokser opp på tusenvis av ukjente skjermer. De burde først og fremst avslutte enhver eksponering av han, både i form av bilder og utsagn om hva han ikke gidder, vil eller får til. 

Det ville, tror jeg, ført til en mer avslappet og ærlig oppfølging og oppdragelse. Når man er mer opptatt av å please ikke bare seg selv, men også følgeskaren, så blir barnet skadelidende. 

• Liker 11
Skrevet

Kjøper pysj med føtter så han ikke skal sparke av seg sokker på natta, men ute trenger han ikke sokker... 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Himmelen_91 skrev (5 timer siden):

Helt idiotisk! Kommer nok til å kjøpe lekegrind når barnet har begynt å krabbe😂 Da tenker a nok sånn at barnet ikke kommer noen vei! Sånn at mor kan sminke seg eller lage maten uten å måtte passe på hvor barnet krabber! 

Jeg hadde lekegrind til mine 2.. å i dag er de 2 velfungerende ungdommer uten tegn til noe " men" fordi de var litt der😊

• Liker 3
Skrevet
elskersommer skrev (53 minutter siden):

Jeg hadde lekegrind til mine 2.. å i dag er de 2 velfungerende ungdommer uten tegn til noe " men" fordi de var litt der😊

Så bra! Hadde aldri falt meg inn å stenge barnet mitt i en lekegrind, her har han lov til å krabbe fritt! 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (52 minutter siden):

Enig med deg, den var praktisk. Tiden begrenset seg selv da ingen av mine ville være der så det var hyling uten like når jeg plasserte dem i den. 

• Liker 3
Skrevet
Himmelen_91 skrev (1 minutt siden):

Så bra! Hadde aldri falt meg inn å stenge barnet mitt i en lekegrind, her har han lov til å krabbe fritt! 

Selv når du måtte ut i bilen , vil gå på do i fred eller skal ta ut varm mat fra stekeovnen. Eller ta inn i oppvaskmaskina uten «hjelp»? 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Himmelen_91 skrev (20 minutter siden):

Men i all verden. Er da ikke snakk om att barnet sitter 24/7 i en lekegrind. Men veldig greit om det er noe man må gjøre å barnet kan være i en lekegrind. Høres jo ut som om jeg har Mishandlet barna mine.. Begge krabbet mye rundt og begge gikk når de var 1 år

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Klink skrev (41 minutter siden):

Selv når du måtte ut i bilen , vil gå på do i fred eller skal ta ut varm mat fra stekeovnen. Eller ta inn i oppvaskmaskina uten «hjelp»? 

Noen har lekegrind, andre ikke. Noen trenger tryggheten det gir, andre trenger den ikke. Planløsning på hus har mye å si.

Personlig har jeg aldri hatt det til mine barn, og har like fullt både fått gått på do, håndtert mat og satt inn i oppvaskmaskinen, uten at barna har fått tak i kniver eller skadet seg. 

Men nå er dette off topic og fullstendig avsporing, ettersom Stina bruker stol og seng. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

Sol, admin. 

• Nyttig 1
Skrevet

Var viktig og vise seg uten jakke i dag ja. Selv i singlet måtte hun sitte i for og demonstrere. 

• Liker 10
Skrevet
Tough cookie skrev (På 16.3.2025 den 10.11):

Hva er greia med at babyene til disse influencerne er barføtt både hjemme og i bilen/på restaurant, mens foreldrene er påkledt?

Er det mangel på kunnskap om påkledning til babyer eller er det en trend?

Jeg tror ikke nødvendigvis de fleste gjør det bevisst og fordi de har lest seg opp, men barbeint er faktisk viktig for baby- og barns utvikling. Er barnet godt kledd og rommet i behagelig temperatur betyr ikke kalde føtter at barnet fryser heller. 

Mine 3 barn har alltid vært mye barbeint, men alltid sokker ute. 

https://www.babyverden.no/baby/fotgymnastikk/

Har dog aldri brukt sokker når de sover grunnet kveldningsfare. Løse små babysokker går fort i munnen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Miss.Wildfox skrev (9 timer siden):

Jeg tror ikke nødvendigvis de fleste gjør det bevisst og fordi de har lest seg opp, men barbeint er faktisk viktig for baby- og barns utvikling. Er barnet godt kledd og rommet i behagelig temperatur betyr ikke kalde føtter at barnet fryser heller. 

Mine 3 barn har alltid vært mye barbeint, men alltid sokker ute. 

https://www.babyverden.no/baby/fotgymnastikk/

Har dog aldri brukt sokker når de sover grunnet kveldningsfare. Løse små babysokker går fort i munnen.

Nå er jo det snakk om ute, det var jo 5-6 grader ute. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Himmelen_91 skrev (33 minutter siden):

Nå er jo det snakk om ute, det var jo 5-6 grader ute. 

Jada, helt enig. Det er tynn bomull og lite klær generelt hele veien. Men tilsvaret mitt på siteringer gjalt spørsmål om hvorfor influensere har babyer som er barføtt hjemme og ute av huset. 

• Liker 4
Skrevet
Miss.Wildfox skrev (13 minutter siden):

Jada, helt enig. Det er tynn bomull og lite klær generelt hele veien. Men tilsvaret mitt på siteringer gjalt spørsmål om hvorfor influensere har babyer som er barføtt hjemme og ute av huset. 

Det er anbefalt at de er barføtt så mye som mulig. Vi ble anbefalt det av barnefysioterapeut på helsestasjonen. Nei det ble ikke sagt ute i minusgrader selvfølgelig skal normal påkledning i henhold til vær og vind følges. 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (38 minutter siden):

Det er anbefalt at de er barføtt så mye som mulig. Vi ble anbefalt det av barnefysioterapeut på helsestasjonen. Nei det ble ikke sagt ute i minusgrader selvfølgelig skal normal påkledning i henhold til vær og vind følges. 

Helsestasjonen anbefaler ikke at små barn skal være uten fottøy i vinterhalvåret. Ser ingen andre unger uten sokker midt på vinteren. Ikke voksne heller for den saks skyld. Er gjerne en grunn for at folk velger å kle på seg 

Å være barføtt varme sommerdager eller hjemme i en varm stue er selvsagt noe helt annet

• Liker 13
Skrevet
Klump skrev (25 minutter siden):

Helsestasjonen anbefaler ikke at små barn skal være uten fottøy i vinterhalvåret. Ser ingen andre unger uten sokker midt på vinteren. Ikke voksne heller for den saks skyld. Er gjerne en grunn for at folk velger å kle på seg 

Å være barføtt varme sommerdager eller hjemme i en varm stue er selvsagt noe helt annet

Er da det jeg skriver, eller? 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (8 timer siden):

Er da det jeg skriver, eller? 

Strengt talt skriver du vel ikke det. 

Klink skrev (9 timer siden):

Nei det ble ikke sagt ute i minusgrader selvfølgelig skal normal påkledning i henhold til vær og vind følges. 

Er vel stor forskjell på en varm sommerdag og en dag i mars hvor det er 5 grader eller. 

• Liker 4
Skrevet
Klink skrev (9 timer siden):

Fikk du en begrunnelse hvorfor en baby på 3 - 4 mnd skal være barføtt? 

• Liker 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (12 minutter siden):

Fikk du en begrunnelse hvorfor en baby på 3 - 4 mnd skal være barføtt? 

Det handler vel om at de bruker føttene til å sanse med, og mye av det forsvinner ved bruk av sokker. Barbent er fint det, så lenge gradene tillater det

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...