Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
faltforfristelsen skrev (4 minutter siden):

Hørte podcasten med Hanna Martine i dag, og la merke til at hun sa hun ikke deler så mye om barnet sitt. F.eks legetimer da det er hans privatliv. Likevel deler hun jo hvor lang han er, hva han veier, hvilken størrelse i klær, hva han spiser, hvordan han sover.

Og helsestasjonskontroller. Har vel ikke så mye legetimer utenom det og dele 😅

Syns faktisk nesten det er bedre og vise et ansikt og dele null om babyen enn motsatt. 

Endret av Poly
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
clåvviii skrev (5 timer siden):

Kan da vel si plantasjen på babyspråk eller?? Mååå vel ikke si tasjen?? 

Jeg er så for å snakke riktig til babyer og barn!

Dette er det de lärer!

Vil du forresten si til di venninne: ' La oss kjöre brum-brum hjem slik at vi kan gi vofsen namnam för vi drar til moffa?'

Nei, du vil selvsagt ikke gjöre det! Hvorfor snakke slikt til ett barn?

• Liker 16
Skrevet
Dumi2 skrev (5 minutter siden):

Dette er det de lärer!

Vil du forresten si til di venninne: ' La oss kjöre brum-brum hjem slik at vi kan gi vofsen namnam för vi drar til moffa?'

Dette!! 🙌🏼 Men noen her inne mener det er helt normalt å snakke sånn til ungen sin... Det jeg mente med å si plantasjen på babyspråk var å si det i et annet stemmeleie. 

Døde litt av eksemplene😅

• Liker 10
Skrevet
clåvviii skrev (5 minutter siden):

Dette!! 🙌🏼 Men noen her inne mener det er helt normalt å snakke sånn til ungen sin... Det jeg mente med å si plantasjen på babyspråk var å si det i et annet stemmeleie. 

Døde litt av eksemplene😅

Dumi2 skrev (12 minutter siden):

Dette er det de lärer!

Det er vanlig å gjøre om stemmen sin til babyer. 
https://www.klikk.no/foreldre/baby/snakk-babysprak-til-barnet-2368465

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-sosiale-relasjoner-psykologi/slik-laerer-du-babyen-flere-ord-raskere/623464

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

hvor mye babyklær trenger lille p egentlig 🥴

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanlig og gjøre om på stemmen men man skal uttale ordene riktig. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Klink skrev (12 minutter siden):

Ser ingenting om at det blir brukt forkortelser. Men enkle setninger og lysere stemme. Står ingenting om at det er smart å si:mamma ska på tasjen. Du hjemme pise stei pappa. Om 9 mnd er det sember, da får du lender. Asså.... Nå har jo mora til ungen et ordforråd som en 4 åring å da så.. 

Endret av clåvviii
Edit
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Poly skrev (1 minutt siden):

Vanlig og gjøre om på stemmen men man skal uttale ordene riktig. 

Nettopp! 

• Liker 3
Skrevet

Stina; vil ikke at han skal se på skjerm 

også Stina; ha ungen på fanget mens man filmer seg selv med tlf OG fikser bilkjøp på pc’n

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Det ble skrevet her inne før en dag om at hun filmet kun før og etter sminke mens hun hadde sønnen på fanget sitt for å vise at han ikke bare satt fastspent i stolen sin. Så kom det kommentarer her inne på at hun kun viste før og etter sminke, og at sønnen kunne ha sittet fastspent i stolen sin mellom dette, dermed ikke på fanget under hele sminkingen. Idag har hun lagt ut at hun hadde han på fanget og filmet det mens hun veldig påtatt forsøkte å dytte en sminkekost litt i ansiktet sitt bare på "måfå" mens sønnen satt på fanget. Dama må jo lese her inne? 😂

Endret av chsa
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
chsa skrev (8 minutter siden):

Det ble skrevet her inne før en dag om at hun filmet kun før og etter sminke mens hun hadde sønnen på fanget sitt for å vise at han ikke bare satt fastspent i stolen sin. Så kom det kommentarer her inne på at hun kun viste før og etter sminke, og at sønnen kunne ha sittet fastspent i stolen sin mellom dette, dermed ikke på fanget under hele sminkingen. Idag har hun lagt ut at hun hadde han på fanget og filmet det mens hun veldig påtatt forsøkte å dytte en sminkekost litt i ansiktet sitt bare på "måfå" mens sønnen satt på fanget. Dama må jo lese her inne? 😂

Hun måtte også vise at han satt på hofta for hun bærer han visst «sykt mye» i løpet av dagen. Leser her inne ja. 

• Liker 12
Skrevet
Palmemor skrev (På 12.3.2025 den 11.32):

Hele den settingen der høres og ser tilgjort ut. Hele familiedynamikken der, virker som de er sammen fordi det forventes av de. Ikke fordi de oppriktig elsker hverandre.

Jeg får opplevelsen av at de er med i « unge  mødre « reality . Hun oppfører seg som hun er Max 20, særlig med den poseringen , den ser jeg ikke mange andre enn henne som gjør ( med unntak av de som selger klær) . 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
chsa skrev (22 minutter siden):

Det er jo klinkende klart at hun leser her ! Hun snur jo om på ting etterhvert som hun leser nye ting her inne 😂

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Poly skrev (18 minutter siden):

Hun måtte også vise at han satt på hofta for hun bærer han visst «sykt mye» i løpet av dagen. Leser her inne ja. 

Vi får alle være syyyyyykt glad hun ikke fikk tvillinger eller trillinger 😫😬

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Stina du trenger en ny sofa også ❤️ ikke skryt så mye av den bilen. Morsomt når hun sier til barnet at det er PGA han hun måtte bytte bilen 😂😂😂 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
JojoMoyes skrev (28 minutter siden):

Det er jo klinkende klart at hun leser her ! Hun snur jo om på ting etterhvert som hun leser nye ting her inne 😂

Da hun var gravid: "jeg er så sykt kvalm, PF må ta alt av husarbeid for jeg orker ingenting. Må ligge på sofaen og samle energi. At PF må ta alt her hjemme er the bare minimum". På slutten bøtta hun nedpå smertestillende fordi alt gjorde vondt, hun var så lei og fikk til og med satt i gang fødselen pga hvor ukomfortabel hun følte seg. Hun klagde 24/7, spesielt etter at hun fikk vite at hun ventet en gutt. Hun dokumenterte alle måltider og det var omtrent bare ultraprosessert mat. Veldig mye ferdigmat fra pose, spesielt til lunsj og middag.

Historien nå: "jeg trente sykt mye i graviditeten og spiste sykt sunt. Det var også derfor jeg ikke fikk strekkmerker".

Hva er det som stemmer egentlig? Hun dokumenterte jo hele graviditeten og hun var for det meste stillesittende på sofaen. Nå har det blitt til at hun var sykt aktiv. Det er ikke så lett å holde styr på alt si.

• Liker 9
  • Nyttig 18
Skrevet
NiceOrNothing skrev (50 minutter siden):

Jeg får opplevelsen av at de er med i « unge  mødre « reality . Hun oppfører seg som hun er Max 20, særlig med den poseringen , den ser jeg ikke mange andre enn henne som gjør ( med unntak av de som selger klær) . 

Du tok det på kornet der ja . Har aldri sett noen lage sånn grimaser og digge seg selv foran speilet som dette ! Ikke engang de som selger klær 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Blåttvann skrev (8 minutter siden):

Da hun var gravid: "jeg er så sykt kvalm, PF må ta alt av husarbeid for jeg orker ingenting. Må ligge på sofaen og samle energi. At PF må ta alt her hjemme er the bare minimum". På slutten bøtta hun nedpå smertestillende fordi alt gjorde vondt, hun var så lei og fikk til og med satt i gang fødselen pga hvor ukomfortabel hun følte seg. Hun klagde 24/7, spesielt etter at hun fikk vite at hun ventet en gutt. Hun dokumenterte alle måltider og det var omtrent bare ultraprosessert mat. Veldig mye ferdigmat fra pose, spesielt til lunsj og middag.

Historien nå: "jeg trente sykt mye i graviditeten og spiste sykt sunt. Det var også derfor jeg ikke fikk strekkmerker".

Hva er det som stemmer egentlig? Hun dokumenterte jo hele graviditeten og hun var for det meste stillesittende på sofaen. Nå har det blitt til at hun var sykt aktiv. Det er ikke så lett å holde styr på alt si.

Må ikke glemme at hun var på ferie hele 5 ganger under graviditeten også da. Vanskelig å vite hva som er hva med hun der.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...