Tessa12 Skrevet 12. mars 2025 #14381 Skrevet 12. mars 2025 Oline5 skrev (1 time siden): Jeg er så enig i at de høres fryktelig barnslige ut, og PF er vel nærmere 40? Hver gang de snakker sammen på kamera, så er det med det samme barnslige "dikke-dikk"- tonefallet...sånn man vanligvis snakker til babyer. Det er jo ikke noe big deal, heller bare en litt facinerende observasjon. Hun vil jo fremstå som voksen og har full kontroll på det meste, og han vil fremstå som en macho muskelbunt. Da blir det litt puslete med denne "dikkingen". Hvis man tar med alle utrykninger til legevakta for hver minste ting, så blir det enda mer puslete i mine øyne. Synes det er så merkelig at ikke de hører det selv, men kanskje de bare synes det er søtt? Når det gjelder påkledning av baby, så tror jeg seriøst at hun ikke har peiling på temperatur-regulering. Hun lar jo "girlsa" lufte seg hver dag året rundt, og i neste sekund er det ulltøy, varmepose og varmeteppe i sofaen. Ullgensere strikkes alltid med to tråder Drops Air, og det er bare fargen som bestemmer om det er vinter eller sommer-genser...ikke garntype og garntykkelse. Lille P kom hjem fra føden uten lue, og uten strømpebukse under hentesettet. Jeg kan heller ikke huske å ha sett ham i yttertøy noen gang. Det ser jo bare rart ut når han er barbeint og bare i bodyen, samtidig som mor og far er pakket inn i dunjakker. Skal man få en baby som er fornøyd og sover godt, så er varme føtter vesentlig. Det gjelder forsåvidt voksne også. Har sett han i en sånn teddydress en gang, men det tror jeg er kun en gang, jeg ser langt ifra hver dag, så helt sikker er jeg ikke men. 3
Gjest faltforfristelsen Skrevet 12. mars 2025 #14382 Skrevet 12. mars 2025 Palmemor skrev (24 minutter siden): Ja, det er ganske fascinerende hvordan de kommuniserer. Det er alltid "hihi, elskling, gullet, vennen, skatten". Aldri en normal samtale, som vi overværer. De må jo gjerne snakke sånn sammen, men det er jo gøy å bevitne Og når han åpner alle gavene i desember "å takk skatten min", hive vekk papiret og kaste seg over neste... De er latterlig barnslige, når alt kommer til alt Kommer enda ikke over at han fridde i New York med en svær bilboardplakat og hu bare "åh, skatten min. Hiihi". Så ikke glad ut engang Finnes det noe video av frieriet? Jeg har ikke lest bloggen hennes, og fulgte hun bare fra høsten 2023 til februar ish.
Palmemor Skrevet 12. mars 2025 #14383 Skrevet 12. mars 2025 faltforfristelsen skrev (1 minutt siden): Finnes det noe video av frieriet? Jeg har ikke lest bloggen hennes, og fulgte hun bare fra høsten 2023 til februar ish. Se det spesielle frieriet alle snakker om 1
Gjest faltforfristelsen Skrevet 12. mars 2025 #14384 Skrevet 12. mars 2025 Palmemor skrev (3 minutter siden): Se det spesielle frieriet alle snakker om Gud så kleint 😂😂 syns forsåvidt hun virket glad, men de er merkelige. Hvorfor bruker hun ikke ringen sin?
Palmemor Skrevet 12. mars 2025 #14385 Skrevet 12. mars 2025 faltforfristelsen skrev (4 minutter siden): Gud så kleint 😂😂 syns forsåvidt hun virket glad, men de er merkelige. Hvorfor bruker hun ikke ringen sin? Glad, men påtatt. Om det gir mening. Syns ikke hun utstråler ekte glede. Spontan glede og lykke. Det hele fremstår så falskt. Jeg vet ikke hvorfor hun ikke bruker ringen... den ligger vel og slenger i smykkeskrinet med alt det andre hun ikke tar vare på. Eller så var den ikke så fin, kanskje. Som fødegaven hun fikk... og måtte bytte... 7 1
Nikoletta Skrevet 12. mars 2025 #14386 Skrevet 12. mars 2025 J.. skrev (26 minutter siden): Nettopp fordi de konsekvent snakker slik til/om hverandre så er jo dette normalen for de. Hyggelig at de er så snille med hverandre med ord! Fler har noe å lære.. Jeg også sier hyggelige ting til kjæresten min.. og sier feks: Hei kjæresten min når han kommer hjem, men ikke med babystemme riktignok som for meg virker veldig påtatt. Det være seg Stina, nabo, venner eller om jeg overhører det ute. Jeg synes fortsatt det virker påtatt. Men det er min mening, jeg klarer fint å være snill med andre både i ord, gjerning og skrift uten at jeg må høres ut som jeg har smurt inn stemmen min i sukker 🙂 4 6
Tough cookie Skrevet 12. mars 2025 #14387 Skrevet 12. mars 2025 faltforfristelsen skrev (22 minutter siden): Gud så kleint 😂😂 syns forsåvidt hun virket glad, men de er merkelige. Hvorfor bruker hun ikke ringen sin? Hva var kleint? Bilde og frieri via skjermen? Jeg syntes det var litt annerledes enn å gå ned på kne slik som alle andre influencere gjør, så hvorfor ikke? De liker jo slike amerikanske tilstander
Palmemor Skrevet 12. mars 2025 #14388 Skrevet 12. mars 2025 Sånn ja! "når de er 4 mnd begynner de å skulle smake på ting".- Nei. Ett barn som fullammes trenger ikke det. Men som jeg skrev tidligere her, nå er han jo snart 4 mnd og da må de begynne med det fordi det står på pakka. Aldri vært borti mer rigide mennesker enn de to der 11 3
JojoMoyes Skrevet 12. mars 2025 #14389 Skrevet 12. mars 2025 Nikoletta skrev (30 minutter siden): Jeg også sier hyggelige ting til kjæresten min.. og sier feks: Hei kjæresten min når han kommer hjem, men ikke med babystemme riktignok som for meg virker veldig påtatt. Det være seg Stina, nabo, venner eller om jeg overhører det ute. Jeg synes fortsatt det virker påtatt. Men det er min mening, jeg klarer fint å være snill med andre både i ord, gjerning og skrift uten at jeg må høres ut som jeg har smurt inn stemmen min i sukker 🙂 Husk kunstig sukker da , for man er jo sukkerfri 🙈😂 1
Marlenene Skrevet 12. mars 2025 #14390 Skrevet 12. mars 2025 Men altså, de kommer til å få BV på døra en dag, de forstår det? Det å ikke kle på barnet er faktisk grunn til bekymring. I alle fall når de sitter i tykke klær selv. Det er jo noe bekymringsverdig med omsorgsevnen eller helt basis behov, som ikke kommer naturlig for dem. Det er alvorlig, og jeg håper de får oppfølging. Det er ikke normal oppførsel for to godt voksne mennesker 🙃 14 1
Gjest faltforfristelsen Skrevet 12. mars 2025 #14391 Skrevet 12. mars 2025 Palmemor skrev (8 minutter siden): Sånn ja! "når de er 4 mnd begynner de å skulle smake på ting".- Nei. Ett barn som fullammes trenger ikke det. Men som jeg skrev tidligere her, nå er han jo snart 4 mnd og da må de begynne med det fordi det står på pakka. Aldri vært borti mer rigide mennesker enn de to der Det er blitt litt annerledes anbefalinger på det nå virker det som. Når min eldste var baby var det smaksprøver fra 4 mnd om de fikk mme, og 6 mnd når de fullammes. Med min yngste fikk vi beskjed på gruppetimen ved 4 månederskontroll at alle kunne begynne ved 4 mnd, men da heter det ikke fullamming lenger.
JojoMoyes Skrevet 12. mars 2025 #14392 Skrevet 12. mars 2025 Ser ut som 3 pupper i monitor , nå har jeg også blokkert ! Igjen , litt lei av tomt prat og tomt blikk (tom hjerne) mens man har puppene inn i trynet på 160 tusen mennesker og digger det du ser inni tlf med filter på . Appelsiner kunne jeg skjære opp fra før av (uten å kaste halve appelsinen ) og sunn mat lager jeg fra bunnen av selv (ikke halvfabrikat ) og såkalt sunn mat som hun driver med . Ensformig kosthold på alle områder og ikke noe å vise eller influense andre med . Så da får jeg holde meg oppdatert her inne . Da blir det jo noen mindre klikk på den rike wannabe skrytelegen . 🤮 10
Nikoletta Skrevet 12. mars 2025 #14393 Skrevet 12. mars 2025 JojoMoyes skrev (8 minutter siden): Husk kunstig sukker da , for man er jo sukkerfri 🙈😂 Stemmer det! Må sikre meg sukrin gold eller noe da 🤣 1
Hattifnatten Skrevet 12. mars 2025 #14394 Skrevet 12. mars 2025 faltforfristelsen skrev (2 timer siden): Ja hva skjedde med strømpebukser og body? Virker som flere influensere ikke vet hva det/sokker er. Jeg var 21 når jeg fikk min første, klarte likevel å kle på tilstrekkelig. Enig! Mine 3 bodde i strømpebukse og ullbody om høsten/vinteren/våren fordi det var så praktisk. Ingen sokker som ble dratt av, ingen klumper eller krøller i tøyet heller. Nå føles det nesten som at hun gjør det på trass, bare fordi så mange har påpekt det. Ingen skal fortelle henne hvordan ting skal gjøres liksom. 5
Kløvereng Skrevet 12. mars 2025 #14395 Skrevet 12. mars 2025 Nå har de vist frem barnet med mangelfull bekledning såpass mange ganger, at det er ingen tvil om at de trenger veiledning på dette. For å bruke Stina sine ord, så er det ganske sjukt at to voksne folk ikke vet bedre. 20 1
Palmemor Skrevet 12. mars 2025 #14396 Skrevet 12. mars 2025 faltforfristelsen skrev (53 minutter siden): Det er blitt litt annerledes anbefalinger på det nå virker det som. Når min eldste var baby var det smaksprøver fra 4 mnd om de fikk mme, og 6 mnd når de fullammes. Med min yngste fikk vi beskjed på gruppetimen ved 4 månederskontroll at alle kunne begynne ved 4 mnd, men da heter det ikke fullamming lenger. Joda, helt sikkert andre råd og anbefalinger nå. Men at alle kan, og alle må er to forskjellige ting. Hun kommer til å si at "nå er han 4 mnd så nå MÅ han begynne med grøt"... bare vent 2
JojoMoyes Skrevet 12. mars 2025 #14397 Skrevet 12. mars 2025 Palmemor skrev (1 minutt siden): Joda, helt sikkert andre råd og anbefalinger nå. Men at alle kan, og alle må er to forskjellige ting. Hun kommer til å si at "nå er han 4 mnd så nå MÅ han begynne med grøt"... bare vent Husk hun fullammer ca 90 % og resten er nannnnnnnnn . 12
Palmemor Skrevet 12. mars 2025 #14398 Skrevet 12. mars 2025 JojoMoyes skrev (14 minutter siden): Husk hun fullammer ca 90 % og resten er nannnnnnnnn . Hahahaha godt poeng 🤣 2
Lzzy Skrevet 12. mars 2025 #14399 Skrevet 12. mars 2025 JojoMoyes skrev (1 time siden): Ser ut som 3 pupper i monitor , nå har jeg også blokkert ! Igjen , litt lei av tomt prat og tomt blikk (tom hjerne) mens man har puppene inn i trynet på 160 tusen mennesker og digger det du ser inni tlf med filter på . Appelsiner kunne jeg skjære opp fra før av (uten å kaste halve appelsinen ) og sunn mat lager jeg fra bunnen av selv (ikke halvfabrikat ) og såkalt sunn mat som hun driver med . Ensformig kosthold på alle områder og ikke noe å vise eller influense andre med . Så da får jeg holde meg oppdatert her inne . Da blir det jo noen mindre klikk på den rike wannabe skrytelegen . 🤮 Infulenser er hun, i følge seg selv 😇 imponerende å ikke klare ut uttale sitt eget «yrke» rett engang. Flotte influensere 🥱🙄 2
Palmemor Skrevet 12. mars 2025 #14400 Skrevet 12. mars 2025 Lzzy skrev (3 minutter siden): Infulenser er hun, i følge seg selv 😇 imponerende å ikke klare ut uttale sitt eget «yrke» rett engang. Flotte influensere 🥱🙄 Sier hun infulenser....? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå