Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dojakitty skrev (27 minutter siden):

Mtp alt den appen tekster feil,tviler jeg STERKT på dette du

Ja det er jo bare suppe den tekstingen , går ikke an å se på henne uten lyd for den tekstingen er jo helt på trynet . Men god nåde så sjuuuukt mye hun «jobber» og har å gjøre så har jo ikke hun tid å tekste selv. Håper hun mister enda mer følgere som blir lei av hun late jåledukken . Men for å si noe positivt da : gledelig å se at pappaen iallfall ser trygg og god  ut i papparollen 👍

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Møffins skrev (3 timer siden):

Altså, de kjelene de kjøpte nye for ikke så lenge siden… ser at de allerede har begynt å flakke av? OG i tillegg bruker Stina en metall stavmikser oppi😂 Altså, hallo hahahah snakk om lite kunnskap om redskaper man ikke skal bruke på teflon! Pirkete å skrive, ja, men måtte bare få det ut🥲

Lærte sikkert ikke om det da hu gikk i lære som 💫gourmetkokk💫

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
firetoen skrev (9 timer siden):

Hun er så ufattelig enkel at det gjør nesten vondt. Oppfordrer deg til å avfølge, som tusenvis av andre (inkludert meg selv) har gjort siste ukene! Det blir for dumt at dama skal tjene fler millioner i året når det ikke er noe fornuftig som kommer ut av munnen hennes!

Det er like enkelt møblert i toppen der som i resten av huset,så der står de i stil om ikke anna😅

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
faltforfristelsen skrev (På 7.3.2025 den 17.17):

Kan forstå at noen vil registrere søvn (og i verste fall mat), men syns denne apputviklingen er skummel. Tenker det fort kan føre til at man stoler for mye på appen, og for lite på barnets signaler. Ser for meg: "nei barnet kan ikke sove nå, appen sier han skal sove om 10 minutter. Neida det er enda 20 minutter igjen til det er mat, står i appen". 

Jeg tenker at dersom folk blir såpass styrt av en app, så er det kanskje større problemer der enn appen? 

Vi bruker den som sagt, og er kjempefornøyde, men det ville ikke falt meg inn å nekte ungen mat fordi appen sier han ikke er sulten ... I dag har han tannfrembrudd, og det tar selvsagt ikke appen høyde for, så den var jo på bærtur og kunne ikke følges overhode. Det forstod jeg innen frokost. Han kan også ha økedøgn, være litt syk, det kan være en hektisk dag med mye som skjer, nye inntrykk, mareritt, eller 1000 andre ting som påvirker og gjør at det skjer endringer som ikke appen kan forutse. Normalt oppegående mennesker forstår det.

Har hørt om folk som blir stresset dersom det går et minutt over sovetid på appen uten at barnet sover - de har nok ikke godt av å bruke det, men det er gjerne folk som er litt nevrotiske generelt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest faltforfristelsen
Skrevet
MariaIsabel skrev (1 time siden):

Jeg tenker at dersom folk blir såpass styrt av en app, så er det kanskje større problemer der enn appen? 

Vi bruker den som sagt, og er kjempefornøyde, men det ville ikke falt meg inn å nekte ungen mat fordi appen sier han ikke er sulten ... I dag har han tannfrembrudd, og det tar selvsagt ikke appen høyde for, så den var jo på bærtur og kunne ikke følges overhode. Det forstod jeg innen frokost. Han kan også ha økedøgn, være litt syk, det kan være en hektisk dag med mye som skjer, nye inntrykk, mareritt, eller 1000 andre ting som påvirker og gjør at det skjer endringer som ikke appen kan forutse. Normalt oppegående mennesker forstår det.

Har hørt om folk som blir stresset dersom det går et minutt over sovetid på appen uten at barnet sover - de har nok ikke godt av å bruke det, men det er gjerne folk som er litt nevrotiske generelt.

Enig med deg. Eksemplet mitt var selvfølgelig satt på spissen, men har sett et par skremmende eksempler på folk som har vært veldig avhengig av appene hvor de registrerte ting om babyen sin. De færreste blir jo så avhengige, men vi styres jo veldig av teknologien på mange måter i hverdagen. 

Skrevet

Stina er på besøk i podkasten til Hanna Martine denne uka. 
Her snakker hun om ståpå vilje, og reisen mot å bli mamma. Løp og hør🙈😅 Hun snakker også om inntekt. Ikke hvor mye eksakt, bare at hun tjener mer enn Hanna Martine. 
Kan noen snart forby enkelte influencere, til å bli nettopp det? 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Pigaloppa skrev (På 8.3.2025 den 1.26):

Så heldig du er. Jeg hadde aldri stolt så mye på en hund, da jeg på veldig nært hold har sett hvor store skader verdens snilleste hund plutselig gjorde mot et barn som den bodde sammen  med. At Stina velger å ha sønnen i stol ved siden av seg når hun filmer med hunden til stede burde hylles, ikke gjøres negativt. Som du har ditt barn trygt i vippestol på benken har hun han i stol. Det  mange ser ut til å ikke se er at Stina er veldig mye alene med både unge og hund, og da må man finne trygge løsninger. 

Barnet skal ikke være i den stolen dagen lang, hun strikker mens han han ligger i den stolen. Hu som bruker penger på masse tull, burde vel klare å kjøpe en lekegrind. Hva skjer når han skal begynne å krabbe eller utforske det som e rundt han??? Seff ser vi negativt på dette, kan jo ikke være så bra det.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (4 timer siden):

Stina er på besøk i podkasten til Hanna Martine denne uka. 
Her snakker hun om ståpå vilje, og reisen mot å bli mamma. Løp og hør🙈😅 Hun snakker også om inntekt. Ikke hvor mye eksakt, bare at hun tjener mer enn Hanna Martine. 
Kan noen snart forby enkelte influencere, til å bli nettopp det? 

Da må dere avfølge.  

• Liker 14
Skrevet

Mor skal se på serier hele dagen vet dere 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig spesielt at hun ranter om at hun ikke vil at ungen skal bli en iPad-unge og at hun prøver å vri han vekk fra TV-en når han har «tummy time». Hvis hun virkelig hadde brydd seg om det så hadde hun vel gjort noe med egne tv/skjerm-vaner først. Tror hun virkelig at hun skal kunne spise alle måltider foran skjerm, strikke mens hun ser på tv, gå på mølla mens hun ser på tv, rydde mens TV-en står på i bakgrunnen, filme seg med mobilen hele dagen og så skal ungen på magisk vis ikke bli smittet av vanene hennes? Og hvorfor må hun på død og liv ha på TV-en når baby ligger rett nedfor? Holder det ikke å sette på musikk eller podcast eller noe som ikke er visuelt stimulerende hvis hun synes det er så dørgende kjedelig å leke med sin egen baby. Og dette kommer ikke fra noe moraliserende ståsted for jeg har virkelig null mening om hvordan folk skal oppdra egne barn, jeg bare skjønner ikke logikken bak at hun liksom er enig i at det er fælt for baby å bli eksponert for skjerm, samtidig som hun er en kronisk skjerm-bruker og ikke ser ut til å endre egne vaner for barnets skyld. Ulogisk er det.

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Det de to der må forstå er at de må etterhvert legge opp dagen på barnets premisser nå som han snart er 4 mnd. Han trenger rutiner og faste ting som skjer. Også må han få legge seg og stå opp til faste tider.  TV-en kan de ha på når barnet er lagt for natta kl 19. 

Ille at han snart er gammel nok til og få smaksprøver men han har ikke sett foreldrene ved middagsbordet en gang. Skal han ta sine første smaksprøver i stua  foran TV-en? 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
AntiBullshit skrev (8 minutter siden):

Veldig spesielt at hun ranter om at hun ikke vil at ungen skal bli en iPad-unge og at hun prøver å vri han vekk fra TV-en når han har «tummy time». Hvis hun virkelig hadde brydd seg om det så hadde hun vel gjort noe med egne tv/skjerm-vaner først. Tror hun virkelig at hun skal kunne spise alle måltider foran skjerm, strikke mens hun ser på tv, gå på mølla mens hun ser på tv, rydde mens TV-en står på i bakgrunnen, filme seg med mobilen hele dagen og så skal ungen på magisk vis ikke bli smittet av vanene hennes? Og hvorfor må hun på død og liv ha på TV-en når baby ligger rett nedfor? Holder det ikke å sette på musikk eller podcast eller noe som ikke er visuelt stimulerende hvis hun synes det er så dørgende kjedelig å leke med sin egen baby. Og dette kommer ikke fra noe moraliserende ståsted for jeg har virkelig null mening om hvordan folk skal oppdra egne barn, jeg bare skjønner ikke logikken bak at hun liksom er enig i at det er fælt for baby å bli eksponert for skjerm, samtidig som hun er en kronisk skjerm-bruker og ikke ser ut til å endre egne vaner for barnets skyld. Ulogisk er det.

Hun har jo sagt at hun ikke skal endre seg pga han, så. Hun er nok ikke kjent med uttrykket baby see, baby do…

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Dojakitty skrev (3 timer siden):

Da må dere avfølge.  

Jeg følger ikke Stina. Jeg hører podcasten til Hanna Martine. Avfulgte Stina for en god stund siden. Ser rett og slett på henne som en påvirker, som på mange måter påvirker mødre til stress og kaos. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Poly skrev (10 minutter siden):

Det de to der må forstå er at de må etterhvert legge opp dagen på barnets premisser nå som han snart er 4 mnd. Han trenger rutiner og faste ting som skjer. Også må han få legge seg og stå opp til faste tider.  TV-en kan de ha på når barnet er lagt for natta kl 19. 

Ille at han snart er gammel nok til og få smaksprøver men han har ikke sett foreldrene ved middagsbordet en gang. Skal han ta sine første smaksprøver i stua  foran TV-en? 

Eller ha på tvn og ikke henge seg opp i at han følger litt med på den. Og ikke bruke som unnskyldning at han syns det er så spennende at han ikke kan ligge på magen😆 Dummeste unnskyldningen jeg har hørt 🤣

• Liker 10
Skrevet
Stokka skrev (På 5.3.2025 den 22.05):

Her står det litt om hvor lenge barn bør ligge på magen: 

https://www.atlasklinikken.no/plager/gravide_og_barn/trening_av_spedbarn

Vi passet på så det ble ca anbefalt tid på magen for våre barn fra de var veldig små.

Man må jo legge barnet på magen før hen får til å snu seg selv. Det er ikke bra med for mye mageleie, så jeg skjønner ikke helt de som mener at dette ikke er noe å legge til rette for, at det liksom "skjer av seg selv".

Det bør jo gjøres en viss tid pr.dag og det tar jo tid før barnet snur seg til magen selv. Senere går det mer av seg selv ja. Barnet tilbringer masse tid på en matte e.l. og snur seg nok av seg selv😊

Husker ikke hvor gamle de er når de snur seg fra rygg til mage, men det er en stund til Stinas baby gjør det, vel?

Mine barn va 4- 4.5 mnd de trilla rundt plutselig når dem låg på ryggen under babygum på gulvet.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og persondebatt. 

Sol, admin. 

• Liker 1
Skrevet
faltforfristelsen skrev (På 23.2.2025 den 15.53):

Nå ble det sikkert moderert bort det du skrev i går, men siden hun verken tåler lukt eller kroppsvæsker, og de sjelden gjør noe sammen, så begynner var det sikkert derfor det var så ekstremt vanskelig 😆😆 Neida.. unner ingen å slite med å bli gravide, men enig i at et år ikke er ekstremt lenge. Kjenner mange som har prøvd lenger enn et år ogg ikke fått hjelp fra det offentlige.

Ikke sant. Det blir jo ikke barn ved ikke å ha sex.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Til å påberope seg å være så ryddig og renslig må jeg si den bilen var rimelig bedriten ..

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvor dum går det ann å bli når du bruker skuresvamp når du vasker bilen?? RIP den lakken🤡 Fyfaan for et nek!! 

IMG_8960.jpeg

• Liker 18
  • Nyttig 11
Skrevet

Hun kan si hva hun vil om iPad og tv skjerm. Jeg er 100% sikker på at barnet kommer til å vokse opp med iPad og skjerm. Mamma kommer til å være opptatt med mobilen og Snapchat imens :) 

• Liker 16
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...