Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
JojoMoyes skrev (15 minutter siden):

Godt vi er forskjellig ! Jeg synes det er veldig relevant , når du ser hvor rigid regime det er f eks i denne familien som lever etter klokker og apper og faste tider med alt fra egen søvn og til når babyen skal ligge på magen  og baby skal tilpasse seg mor og far fordi de har ikke tenkt å vike fra faste rutiner «bare « fordi de har blitt foreldre ?!. Da synes jeg det har gått litt for langt i en feil retning ! Og vet du hva ? Det har jeg lov å synes i en debatt så det får du faktisk ikke snudd på ..

Hvorfor skal jeg snu på meningene dine? Jeg kan argumentere for hvorfor jeg eventuelt mener noe annet. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
JojoMoyes skrev (7 minutter siden):

Stina har da vel sagt flere ganger at hun ikke vil forandre rutiner bare for hun er blitt mor , kan jo umulig være bare meg som har sett og hørt det , eller kanskje du skippet de gangene det ble sagt ? I dont know 🤷🏼‍♀️

Eg tenkjer at ein må og sjå på kva dei gjer, ikkje nødvendigvis kva ho seier. Aldri sei aldri, som menneske forandrar vi oss ,vær raus.

Endret av oss-to
Skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet
JojoMoyes skrev (5 minutter siden):

Stina har da vel sagt flere ganger at hun ikke vil forandre rutiner bare for hun er blitt mor , kan jo umulig være bare meg som har sett og hørt det , eller kanskje du skippet de gangene det ble sagt ? I dont know 🤷🏼‍♀️

Jeg ser ikke at hun gjør noe galt med babyen sin jeg, selv om det legges fram som litt kunstig dette tummytime greiene. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (5 minutter siden):

Eg tenkjer at ein må og sjå på kva dei gjer, ikkje nødvendigvis kva ho seier. Aldri sei aldri, som menneske forandrar vi oss ,vær raus.

Nettopp. 

• Liker 2
Skrevet

Enn å stå å si "fordi han ikke gadd å drikke av meg"?? Da er det ikke rart man kan begynne å lure på hva som rører seg i toppen der. Evt hva som IKKE rører seg i den 🧠petite🧠 hjernen!!!  Det er en liten baby!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Klink skrev (På 6.3.2025 den 16.52):

Sittedel til de fleste vogner skal helst ikke brukes før barnet er 6 mnd eller til det kan sitte selv. Så det syns jeg var tidlig å begynne å ta henne på. 

Fascinerende at det klages på at barnet sitter i tripp trapp stol noen minutter,for så å være i forkant å klage på at sittedel i vogna ikke er i bruk 🙂

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Marlenene skrev (På 6.3.2025 den 23.10):

Nå har ikke jeg fulgt med på en stund, da jeg synes det ble så mye klaging, sutring og bare samme regla hver dag. Men den hunden kan jo ikke være så farlig for den babyen? Og ja, gi begrensninger da hvis man er bekymret!

Veldig få hunder som er usikre eller potensielt kan gjøre barnet noe, vil oppsøke det. Nå er ikke dette barnet mobilt enda, desto mindre sjanse for at det skjer noe.

Her har alle tre barna mine vokst opp med samme hunden (liten størrelse). De to første barna voktet hunden, ville alltid være i nærheten av dem, og da de ble større la han seg mellom dem i sofaen, deltok i lek osc. Nå bryr han seg ikke stort, men vi har en unghund som er litt overalt, dog har han ingen interesse av baby, kun oss. 

Her ligger baby (født en mnd før Stinas baby) på gulvet, ved en hver anledning når hen vil det. Noen få ganger i vippestol hvis jeg er på kjøkkenet. På kjøkkenbenken, når jeg fikser mat (ja det praktiseres trygt) og noen ganger på bordet når vi spiser. Da får hen masse trening og får fulgt med! Og hundene? De ligger som regel å sover, eller følger med på oss voksne, fritt i huset.

Så hvis argumentet hennes er hunden.... da gir jeg meg ende over. Den hunden kan fint være i et annet rom ass, hvis hun ikke tør å ha dem sammen. Lære hunden og barnet (etterhvert) grenser!

Så heldig du er. Jeg hadde aldri stolt så mye på en hund, da jeg på veldig nært hold har sett hvor store skader verdens snilleste hund plutselig gjorde mot et barn som den bodde sammen  med. At Stina velger å ha sønnen i stol ved siden av seg når hun filmer med hunden til stede burde hylles, ikke gjøres negativt. Som du har ditt barn trygt i vippestol på benken har hun han i stol. Det  mange ser ut til å ikke se er at Stina er veldig mye alene med både unge og hund, og da må man finne trygge løsninger. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Pigaloppa skrev (5 timer siden):

Så heldig du er. Jeg hadde aldri stolt så mye på en hund, da jeg på veldig nært hold har sett hvor store skader verdens snilleste hund plutselig gjorde mot et barn som den bodde sammen  med. At Stina velger å ha sønnen i stol ved siden av seg når hun filmer med hunden til stede burde hylles, ikke gjøres negativt. Som du har ditt barn trygt i vippestol på benken har hun han i stol. Det  mange ser ut til å ikke se er at Stina er veldig mye alene med både unge og hund, og da må man finne trygge løsninger. 

Ja, jeg er veldig heldig :) Jeg har ikke barnet i vippestol på benken, eller mye i vippestol generelt. Han ligger på magen på kjøkkenbenken, altså at han får mye fri utfoldelse. Skulle nok skrevet annerledes.

Selvfølgelig er det supert at hun ikke har dem sammen hvis det ikke er trygt! Men de har et HUS, med mange rom. Så det burde ikke gå på bekostning av barnets tid i fri utfoldelse om det generelt er lite av det. Som var bekymringen her. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Marlenene skrev (1 time siden):

Ja, jeg er veldig heldig :) Jeg har ikke barnet i vippestol på benken, eller mye i vippestol generelt. Han ligger på magen på kjøkkenbenken, altså at han får mye fri utfoldelse. Skulle nok skrevet annerledes.

Selvfølgelig er det supert at hun ikke har dem sammen hvis det ikke er trygt! Men de har et HUS, med mange rom. Så det burde ikke gå på bekostning av barnets tid i fri utfoldelse om det generelt er lite av det. Som var bekymringen her. 

Dyr generelt inkludert hunder er aldri trygt. Babyen kan selvfølgelig ligge på gulvet selv om de har hund, det kan fint løses, men trygt uten tilsyn er det aldri med dyr. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Marlenene skrev (1 time siden):

Hadde Stina hatt babyen på magen på kjøkkenbenken så hadde ikke verden stått til påske her på KG, omsorgssvikt etc etc. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Martinius123 skrev (6 minutter siden):

Hadde Stina hatt babyen på magen på kjøkkenbenken så hadde ikke verden stått til påske her på KG, omsorgssvikt etc etc. 

Jepp. 

Jeg lurer av nysgjerrighet på hvordan man praktiserer det trygt? Og hvorfor i alle dager må babyen ligge på kjøkkenbenken når den kan ligge på gulvet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (21 minutter siden):

Dyr generelt inkludert hunder er aldri trygt. Babyen kan selvfølgelig ligge på gulvet selv om de har hund, det kan fint løses, men trygt uten tilsyn er det aldri med dyr. 

Men å la en baby ligge uten tilsyn generelt er jo ikke greit, altså mer enn at du går på skrur på vaskemaskin eller heller deg en kaffekopp?

Så Selvfølgelig må det gjøres under tilsyn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (12 minutter siden):

Jepp. 

Jeg lurer av nysgjerrighet på hvordan man praktiserer det trygt? Og hvorfor i alle dager må babyen ligge på kjøkkenbenken når den kan ligge på gulvet. 

Nei da hadde ikke verden stått til påske 😅 sa ikke at hun måtte gjøre det.

Vi har kjøkkenbenk hvor det lar seg gjøre, uten at baby kan rulle. Visste det kom til å fyre opp her. Men når jeg vet jeg skal stå på ett sted å feks smøre brødskiver, så elsker baby å følge med, hvis han er dritt lei av å være på bakkenivå. Akkurat som mange nå har baby på magen på bordet så de kan se når det spises. For mange blir ikke feks newbornseat godtatt, så da er det genialt. Men selvfølgelig, det er ragebait for KG 🤭

Skrevet
Pigaloppa skrev (8 timer siden):

Fascinerende at det klages på at barnet sitter i tripp trapp stol noen minutter,for så å være i forkant å klage på at sittedel i vogna ikke er i bruk 🙂

Jeg sa jeg var spent på om hun, når den tiden (snart) kommer, får babyen opp i sittedelen ved turer. Dette fordi hun ser ut til og slite med og følge med i utviklingen til ungen. Altså, bare det at hun bruker tripp trapp new born seat på en 4 mnd gammel baby store deler av dagen…har ikke ord. 

• Liker 6
Skrevet
Marlenene skrev (53 minutter siden):

Nei da hadde ikke verden stått til påske 😅 sa ikke at hun måtte gjøre det.

Vi har kjøkkenbenk hvor det lar seg gjøre, uten at baby kan rulle. Visste det kom til å fyre opp her. Men når jeg vet jeg skal stå på ett sted å feks smøre brødskiver, så elsker baby å følge med, hvis han er dritt lei av å være på bakkenivå. Akkurat som mange nå har baby på magen på bordet så de kan se når det spises. For mange blir ikke feks newbornseat godtatt, så da er det genialt. Men selvfølgelig, det er ragebait for KG 🤭

At jeg lurer på hvordan det gjøres trygt er ikke det samme som ragebait. Jeg spurte av nysgjerrighet da jeg ikke kunne lagt mine på kjøkkenbenken trygt uten å passe på. Har heller aldri lagt en baby på spisebordet og lurer på hvordan man gjør det og samtidig får spist. 

• Liker 5
Skrevet
Poly skrev (34 minutter siden):

Jeg sa jeg var spent på om hun, når den tiden (snart) kommer, får babyen opp i sittedelen ved turer. Dette fordi hun ser ut til og slite med og følge med i utviklingen til ungen. Altså, bare det at hun bruker tripp trapp new born seat på en 4 mnd gammel baby store deler av dagen…har ikke ord. 

Hvordan vet du at det er store deler av dagen? Hvor lange er storyene og hvor lang er en dag? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du at det er store deler av dagen? Hvor lange er storyene og hvor lang er en dag? 

Den burde ikke sitte der i det hele tatt i de situasjonene vi ser at den sitter der. (Dag etter dag, flere ganger daglig)

• Liker 2
Skrevet

Hva er det hun står å lirer ut av seg ang kvinners rettigheter?? «ææm, det er så sjukt nice», «bedre å være kvinne her enn i usa foråsirresånn»…

• Liker 11
Skrevet
Palmemor skrev (8 minutter siden):

Hva er det hun står å lirer ut av seg ang kvinners rettigheter?? «ææm, det er så sjukt nice», «bedre å være kvinne her enn i usa foråsirresånn»…

Hun er så ufattelig enkel at det gjør nesten vondt. Oppfordrer deg til å avfølge, som tusenvis av andre (inkludert meg selv) har gjort siste ukene! Det blir for dumt at dama skal tjene fler millioner i året når det ikke er noe fornuftig som kommer ut av munnen hennes!

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
firetoen skrev (6 minutter siden):

Hun er så ufattelig enkel at det gjør nesten vondt. Oppfordrer deg til å avfølge, som tusenvis av andre (inkludert meg selv) har gjort siste ukene! Det blir for dumt at dama skal tjene fler millioner i året når det ikke er noe fornuftig som kommer ut av munnen hennes!

Ja jeg har avfulgt, men hun havna på utforsk og jeg var dum å klikka meg inn

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...