Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får henne ikke opp lenger. Jaja. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klink skrev (29 minutter siden):

Jeg får henne ikke opp lenger. Jaja. 

Hvis du blir blokkert kan du fortsatt søke henne opp. Hvis du har blokkert henne derimot kan du ikke det. Kan ha skjedd med et uhell? 🤷🏼‍♀️

Skrevet
JegErIkkeMeg skrev (43 minutter siden):

Hvis du blir blokkert kan du fortsatt søke henne opp. Hvis du har blokkert henne derimot kan du ikke det. Kan ha skjedd med et uhell? 🤷🏼‍♀️

Oi takk! Det var faktisk det som hadde skjedd også. Hvordan aner ikke jeg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
oss-to skrev (8 timer siden):

Og at du tok bilde ,so endå fleire får sjå. Men frå spøk til side,Utan om  du repostar noko du synast er for mykje av ,ser eg ingenting gale med bildet😅

Ingen som sa at det var noe gale med bildet😁

• Nyttig 1
Skrevet

Hu snakker jo til ungen som hu gjør til Clåvviii😂🤡 "mamma ska på tasjen,da skal du kose pappa" asså😂😂

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
clåvviii skrev (6 minutter siden):

Hu snakker jo til ungen som hu gjør til Clåvviii😂🤡 "mamma ska på tasjen,da skal du kose pappa" asså😂😂

Synes hun mumler og snakker babyspråk hele tiden jeg og alt er sååååå sjuuukt kooooshhhliiiig. 

• Liker 19
Skrevet
clåvviii skrev (1 time siden):

Brukernavnet ditt 😂😂😂  så det! Synes er morsomt når hun prater sånn til ungen 😂 blir så falskt 

• Liker 13
Skrevet

Må bare spørre ! Sier alle med baby i dag tummy time ? Eller er det bare dette paret som sier det ? 🤷🏼‍♀️

• Liker 11
Skrevet
JojoMoyes skrev (46 minutter siden):

Må bare spørre ! Sier alle med baby i dag tummy time ? Eller er det bare dette paret som sier det ? 🤷🏼‍♀️

Har 3 små, de har fått ligge å trene nakken på gulvet, men aldri hatt noe «organisert» tummytime, i grunn aldri hørt utrykket før nå heller, men mulig jeg er gammeldags 👵🏼

• Liker 12
Skrevet
JojoMoyes skrev (49 minutter siden):

Nei, ikke de jeg kjenner som har baby nå. De sier ikke så mye igrunn. De bare har barna på gulvet når de har lyst 

• Liker 10
Skrevet
JojoMoyes skrev (1 time siden):

Aldri hørt det ordet før, kun hos stina og pf🤷‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Visla skrev (Akkurat nå):

Aldri hørt det ordet før, kun hos stina og pf🤷‍♀️

Det er mye om tummytime på TikTok og lignende. Så det er et uttrykk. Til og med min mor på 60 har hørt det, uttrykket er vel fra USA. 
Det er mye fokus på å ligge på magen på min helsestasjon så det er bra de gjør det. 

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Sol, admin. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt om tummytime😂 

jeg har 4 barn under 6. de har alle ligget masse på gulvet men vi hadde ikke egen tid til det 😂

men så klart når barnet bor i en tripp trapp stol så er det nok godt å få ligge korte perioder på gulvet 🙄

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
SigridElise skrev (20 minutter siden):

Aldri hørt om tummytime😂 

jeg har 4 barn under 6. de har alle ligget masse på gulvet men vi hadde ikke egen tid til det 😂

men så klart når barnet bor i en tripp trapp stol så er det nok godt å få ligge korte perioder på gulvet 🙄

Ja, her blir jo «tummy time» organiserte pauser fra livet i tripp trapp stolen . 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
clåvviii skrev (9 timer siden):

«Vil du ha tummy time du da?? Vil du ha tummy time ?? « spør hun så fint før han får lov og få et avbrekk fra livet i tripp trappen. Akkurat slik hun spør Clåvviii om hun har lyst på luftetur 

• Liker 15
Skrevet

Jeg skjønner jo at det er et ord og at det betyr å ha baby liggende på magen 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ men jeg har aldri hørt noen kalle det for tummytime og at det er faste tider er jo enda teitere enn å si tummytime . Mine barn er voksne , men har en god del barnebarn fra under 1 år og til myndig men aldri hørt noen andre si dette . Derfor spurte jeg ( for kunne fort vært meg som er oldis 🙈) Før i tiden ( Ja jeg er fra før ! Og synes alt var bedre da ) så gjorde vi bare det som var naturlig når det var naturlig og vi tilpasset oss babyen/e og laget ikke så forbanna mye nummer ut av alt ….

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Her står det litt om hvor lenge barn bør ligge på magen: 

https://www.atlasklinikken.no/plager/gravide_og_barn/trening_av_spedbarn

Vi passet på så det ble ca anbefalt tid på magen for våre barn fra de var veldig små.

Man må jo legge barnet på magen før hen får til å snu seg selv. Det er ikke bra med for mye mageleie, så jeg skjønner ikke helt de som mener at dette ikke er noe å legge til rette for, at det liksom "skjer av seg selv".

Det bør jo gjøres en viss tid pr.dag og det tar jo tid før barnet snur seg til magen selv. Senere går det mer av seg selv ja. Barnet tilbringer masse tid på en matte e.l. og snur seg nok av seg selv😊

Husker ikke hvor gamle de er når de snur seg fra rygg til mage, men det er en stund til Stinas baby gjør det, vel?

Endret av Stokka
Feil ord
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
JojoMoyes skrev (1 time siden):

Jeg skjønner jo at det er et ord og at det betyr å ha baby liggende på magen 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ men jeg har aldri hørt noen kalle det for tummytime og at det er faste tider er jo enda teitere enn å si tummytime . Mine barn er voksne , men har en god del barnebarn fra under 1 år og til myndig men aldri hørt noen andre si dette . Derfor spurte jeg ( for kunne fort vært meg som er oldis 🙈) Før i tiden ( Ja jeg er fra før ! Og synes alt var bedre da ) så gjorde vi bare det som var naturlig når det var naturlig og vi tilpasset oss babyen/e og laget ikke så forbanna mye nummer ut av alt ….

Som nevnt tidligere her, så er det henta fra usa og er veldig populært utrykk på TikTok. Har baby i samme alder som Stina og har ikke hørt noen bruke det ordet uten om henne. Tror nok de fleste gjør det som føles naturlig. Vi bruker masse tid på gulvet her. På en slik matte, leke teppe eller saueskinn, litt etter hva vi føler for å bruke. 

• Liker 2
Skrevet

Har dere ikke bedre å gjøre enn å sitte å mobbe og lete etter feil hos et annet menneske? Skjerp dere. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...