Motelvibes Skrevet 3. mars 2025 #14081 Skrevet 3. mars 2025 Klink skrev (8 minutter siden): Folk er så redde for at de å skal fryse, men det er like farlig med overoppheting. Nå må du gi deg 6 2
Mojjom Skrevet 3. mars 2025 #14082 Skrevet 3. mars 2025 Motelvibes skrev (4 minutter siden): Nå må du gi deg Her kan man lese mer om barn og overoppheting: https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/fakta-om-krybbedod/overoppheting-som-risikofaktor/ Avsnittet «Ta av uteklær inne» har særlig relevans i denne diskusjonen. 2 5
Kløvereng Skrevet 3. mars 2025 #14083 Skrevet 3. mars 2025 Klink skrev (12 minutter siden): Folk er så redde for at de å skal fryse, men det er like farlig med overoppheting. Barn blir da ikke overopphetet av å ha på seg sokker og genser/jakke ute eller i butikk nå. Alle som har barn vet at de lett sparker av seg sokkene, men man lar de da virkelig ikke være barføtt i mars av den grunn?! Det er både latskap og en dårlig unnskyldning. 20
Motelvibes Skrevet 3. mars 2025 #14084 Skrevet 3. mars 2025 (endret) Mojjom skrev (13 minutter siden): Her kan man lese mer om barn og overoppheting: https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/fakta-om-krybbedod/overoppheting-som-risikofaktor/ Avsnittet «Ta av uteklær inne» har særlig relevans i denne diskusjonen. Selvfølgelig, men å rettferdiggjøre at Stina ikke gidder å kle babyen sin ordentlig, med prat om overoppheting blir feil. En baby blir ikke overopphetet av å ha på sokker/strømper/babyboots utendørs/på plantasjen. Det er ikke sommer enda. Null fare for overoppheting. Må være måte på overdrivelser. Endret 3. mars 2025 av Motelvibes 11
Mojjom Skrevet 3. mars 2025 #14085 Skrevet 3. mars 2025 (endret) Motelvibes skrev (15 minutter siden): Selvfølgelig, men å rettferdiggjøre at Stina ikke gidder å kle babyen sin ordentlig, med prat om overoppheting blir feil. En baby blir ikke overopphetet av å ha på sokker/strømper/babyboots utendørs/på plantasjen. Det er ikke sommer enda. Null fare for overoppheting. Og heller ikke fare for at babyen fryser i denne situasjonen. edit: Vil også legge til for de som ikke følger henne på snap, at babyen var i vognpose utendørs, og ikke barføtt/uten jakke. Sokkene lå sikkert igjen i vognposen, og ikke noe hast å få de på inne på et hagesenter, selv om det er mars. Man skal få lov å være forelder uten å bli anklaget for å ta dårlig vare på barnet, fordi tottelottene luftes litt Endret 3. mars 2025 av Mojjom 3 4
Motelvibes Skrevet 3. mars 2025 #14086 Skrevet 3. mars 2025 Mojjom skrev (1 minutt siden): Og heller ikke fare for at babyen fryser i denne situasjonen. Stakkars unge sier jeg bare. 7
Pigaloppa Skrevet 3. mars 2025 #14087 Skrevet 3. mars 2025 faltforfristelsen skrev (4 timer siden): Det syns jeg. Dette har blitt diskutert her inne mange ganger, og vi kan gjerne være enig som å være uenige. Overproduksjon, gjentatte brystbetennelser på grunn av måten hun gjorde det på. Men nå sa jeg heller ikke at hun ga ut informasjon om det, jeg sa jeg syns det var unødvendig å presse flaske på flaske i monitor. Høres ut som Stina ikke er de rette for deg å følge. 3
Maxine123 Skrevet 3. mars 2025 #14088 Skrevet 3. mars 2025 Pigaloppa skrev (På 2.3.2025 den 2.09): Er det bare meg, eller har du klart å finne frem noe fra 8-eller flere år siden å ta henne på? Skjerpings! Det var ikke jeg som la ut innlegget med bildet i første omgang, jeg bare kommenterte det jeg så på noe som ble lagt ut her jeg. Slapp nå av. 1
Klink Skrevet 4. mars 2025 #14089 Skrevet 4. mars 2025 Kløvereng skrev (7 timer siden): Barn blir da ikke overopphetet av å ha på seg sokker og genser/jakke ute eller i butikk nå. Alle som har barn vet at de lett sparker av seg sokkene, men man lar de da virkelig ikke være barføtt i mars av den grunn?! Det er både latskap og en dårlig unnskyldning. Lå han ikke i vogn med vognpose? I butikken bare hun bar han uten sokker! 1
Gjest faltforfristelsen Skrevet 4. mars 2025 #14090 Skrevet 4. mars 2025 Pigaloppa skrev (8 timer siden): Høres ut som Stina ikke er de rette for deg å følge. Må da være lov å diskutere hva man syns om innhold uten sånne kommentarer. Det er det samme som folk som ber andre forlate forumet. Jeg følger henne heller ikke.
Bibbi_ Skrevet 4. mars 2025 #14091 Skrevet 4. mars 2025 Himmelen_91 skrev (10 timer siden): Vinterjakke skal mor da ha på seg😂 men guttungen trenger ikke noe tykk dress eller sokker 😂 vet ikke om hu gjør det der med vilje! Han er jo liten, burde jo ha litt mer klær på seg! Selvom han ligger i vogna, hu har jo vognposen åpent! Hvorfor har ikke den stakkars gutten strømpebukse og noe godt og varmt på føttene?! 18
Bibbi_ Skrevet 4. mars 2025 #14092 Skrevet 4. mars 2025 Mojjom skrev (9 timer siden): Og heller ikke fare for at babyen fryser i denne situasjonen. edit: Vil også legge til for de som ikke følger henne på snap, at babyen var i vognpose utendørs, og ikke barføtt/uten jakke. Sokkene lå sikkert igjen i vognposen, og ikke noe hast å få de på inne på et hagesenter, selv om det er mars. Man skal få lov å være forelder uten å bli anklaget for å ta dårlig vare på barnet, fordi tottelottene luftes litt Uansett skulle det vært sommer og varmt før jeg lot en baby på 4 mnd være uten noe på føttene! 11 3
Himmelen_91 Skrevet 4. mars 2025 #14093 Skrevet 4. mars 2025 Mojjom skrev (9 timer siden): Og heller ikke fare for at babyen fryser i denne situasjonen. edit: Vil også legge til for de som ikke følger henne på snap, at babyen var i vognpose utendørs, og ikke barføtt/uten jakke. Sokkene lå sikkert igjen i vognposen, og ikke noe hast å få de på inne på et hagesenter, selv om det er mars. Man skal få lov å være forelder uten å bli anklaget for å ta dårlig vare på barnet, fordi tottelottene luftes litt Vognposen var jo åpen hele veien, og beina hans var ute 🙈🙈🙈 8
Himmelen_91 Skrevet 4. mars 2025 #14094 Skrevet 4. mars 2025 Bibbi_ skrev (16 minutter siden): Hvorfor har ikke den stakkars gutten strømpebukse og noe godt og varmt på føttene?! Nei fordi det er var veldig varmt igår! 11 grader! Kjempe varmt! 🥵 2
Vintermåne Skrevet 4. mars 2025 #14095 Skrevet 4. mars 2025 Bibbi_ skrev (12 minutter siden): Uansett skulle det vært sommer og varmt før jeg lot en baby på 4 mnd være uten noe på føttene! Da kan du jo starte en blogg/snap/insts om det - også kan du få din egen tråd her hvor vi kan diskutere dine valg…… i denne tråden er det helt irrelevant hva du (eller Stina) ville kledd på ungen din….. 2 2
Himmelen_91 Skrevet 4. mars 2025 #14096 Skrevet 4. mars 2025 Mojjom skrev (9 timer siden): Her kan man lese mer om barn og overoppheting: https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/fakta-om-krybbedod/overoppheting-som-risikofaktor/ Avsnittet «Ta av uteklær inne» har særlig relevans i denne diskusjonen. Uteklær? Ja hvis man har på vinterdress eller vinterjakke! Ungen har ikke på seg sokker 😂er jo ikke vanlig ta av sokkene heller selvom man er inne på et legesenter. De skal jo ha på seg sokker 10 2
Bibbi_ Skrevet 4. mars 2025 #14097 Skrevet 4. mars 2025 (endret) Vintermåne skrev (11 minutter siden): Da kan du jo starte en blogg/snap/insts om det - også kan du få din egen tråd her hvor vi kan diskutere dine valg…… i denne tråden er det helt irrelevant hva du (eller Stina) ville kledd på ungen din….. Oi da 😂 Du trenger ikke gå på brukerdebatt bare fordi jeg vet hvordan man bør kle en baby. Endret 4. mars 2025 av Bibbi_ 1 9
Mojjom Skrevet 4. mars 2025 #14098 Skrevet 4. mars 2025 Himmelen_91 skrev (10 minutter siden): Uteklær? Ja hvis man har på vinterdress eller vinterjakke! Ungen har ikke på seg sokker 😂er jo ikke vanlig ta av sokkene heller selvom man er inne på et legesenter. De skal jo ha på seg sokker Dette var et tilsvar til kommentaren som mente det var overreaksjon å si at overoppheting er minst like farlig som nedkjøling. Jeg mener jo ikke det er fare for overoppheting i denne situasjonen, men at det er flisespikkeri å bry seg om babyen var uten sokker i går inne på et hagesenter. Og i tillegg anklage forelderen for å være uansvarlig og ikke gidde kle på ungen sin ordentlig - det blir så tullete ting å ta noen på. Jeg ser ingen forskjell på å ha babyen uten sokker inne på et hagesenter enn hjemme i stua, uavhengig om det er i mars, juni eller januar, så lenge temperaturen er forsvarlig og forelderen følger med. Og det regner jeg med Stina gjorde. Hun holder til og med på foten på bildet in question. Hadde foten vært iskald tror jeg hun hadde klart å ta på nevnte sokker. 1 3
Vintermåne Skrevet 4. mars 2025 #14099 Skrevet 4. mars 2025 Bibbi_ skrev (10 minutter siden): Oi da 😂 Du trenger ikke gå på brukerdebatt bare fordi jeg vet hvordan man bør kle en baby. Du har helt rett i at jeg ikke trenger, eller burde, drive brukerdebatt - jeg tar den ! men, det er altså IKKE fordi du vet hvordan man bør kle en baby!! Men, jeg skal prøve å ikke drive brukerdebatt videre - da det er med på å dra nivået på diskusjonen ytterligere ned ….. 2
Klink Skrevet 4. mars 2025 #14100 Skrevet 4. mars 2025 Motelvibes skrev (9 timer siden): Nå må du gi deg Hva skal jeg gi meg med? https://www.babyverden.no/baby/temperaturregulering-hos-nyfodte/ 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå