cherryl Skrevet 2 timer siden #14021 Del Skrevet 2 timer siden Strekkmerker skyldes at huden strekkes mer over ett gitt tidspunkt enn huden klarer å produsere nye hudceller. Huden er elastisk og kan fornye seg, men ved store endringer i kroppen, ved feks lengdevekst (typisk tenårene, strekkmerkene er gjerne horisontale) eller "breddevekst" (vektøkning og svangerskap) og strekkmerkene er vertikale kan det gå for fort eller bli behov for "ny hud" raskere enn huden klarer å produsere ny. De aller fleste menneskene jeg har studert på nært hold har strekkmerker, kroppene har levd et liv. Kvinner får lettere strekkmerker fordi huden vår er mer elastisk enn menns, nettopp fordi vi skal bære frem barn. Noen får mange, noen får knapt noen. Vi er forskjellige og heldigvis for det. Møter sjeldent mennesker som er veldig opptatt av andres strekkmerker, det er en veldig merkelig ting for voksne mennesker å henge seg opp i. Jeg og flere med meg bærer strekkmerkene våre godt men vi hadde hatt store problemer med å bære mange influenseres syn på kropp og strekkmerker. For et snevert syn på en helt normal del av det å ha en kropp som utvikler seg gjennom et liv. You're a goddamn tiger. You've earned your stripes! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 1 time siden #14022 Del Skrevet 1 time siden Jeg syns det hele her synliggjør hvor lite arbeid Stina legge i snap. Det meste går på autopilot og innholdet er lite planlagt. Sløvt. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå