Miaiai Skrevet 3. februar 2024 #1381 Skrevet 3. februar 2024 Glufseguri skrev (7 minutter siden): Det er lett å miste gangsynet i slike situasjoner men å tenke «man fortjener» en graviditet mer enn andre fordi man på papiret er slank/sunn/hvasomhelst gjør at man høres veldig usympatisk ut. Det er ikke slik naturen fungerer. Sa hun virkelig at dem som spiser sukker feks er usunn. Grunnen for at hun ikke spiser sukker er fordi hun er sukkeravhengi, det er jeg også. Jeg vet ihvertfall at masse sukkerfrie ting ikke er veldig sunt det heller, men det gjør at jeg ikke går helt bananas på alt om jeg holder meg til sukkerfritt. Jeg har sett henne si, at nå har det vært veldig mye lettvinte løsninger på matfronten også. Noen vrir og vender på alt noen sier. Vi har vel alle følt på ting kan være urettferdig man gjør alt for og legge tilrette for og bli gravid, hun har kuttet ut masse, tilåmed fått beskjed om og kutte ut ennå mere om hun skal måtte gjenomføre en ivf. Så har du meg da som har blitt uplanlagt gravid og røykte og var på fest den første mnd før jeg fant det ut. Så jeg skjønner henne litt følelsene. Aldri hatt problemer med og bli planlagt gravid heller og jeg har ikke kutttet ut noe før jeg har sitte der med en positivt test. Verden er urettferdig og det må være lov ihvertfall den dagen du har mistet, der du netopp etter en lang periode har prøvd og prøvd 2
happygilmore Skrevet 3. februar 2024 #1382 Skrevet 3. februar 2024 Blåttvann skrev (4 minutter siden): Stina bruker mye tid på å fortelle andre hva de kan si og ikke til folk i hennes situasjon, nå må hun få tilsnakk for hva hun selv ikke kan si i de samme situasjonene. Akkurat dette er et godt poeng. 13 4
Gjest Glufseguri Skrevet 3. februar 2024 #1383 Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (3 minutter siden): Så du mener at en sprøytenarkoman med et par voldsdommer fortjener å bli gravid like mye som en stabil, sunn person? Det er helt naturlig å føle bitterhet for det, og jeg er glad hun satt ord på det, da det hjelper meg å høre at jeg ikke er alene med å føle det slik. Dette blir jo sammenlignbart med om man jobber kjempehardt på jobb - flest timer, høyest produktivitet, bidrar mye til et godt arbeidsmiljø, har kommet med flere idéer som har gitt stor gevinst for firmaet osv - også blir den late unnasluntreren forfremmet ... Har man ikke lov til å reagere da? Det har jeg ikke sagt. Jeg sier at når man begynner å tenke at man er mer verdig enn andre mennesker når det kommer til reproduksjon er det en skummel tankegang.
MariaIsabel Skrevet 3. februar 2024 #1384 Skrevet 3. februar 2024 Blåttvann skrev (6 minutter siden): Jeg har forsvart Stina ganske mye i denne tråden, men når hun omtaler andre mennesker i en svært sårbar og utsatt situasjon for "Sprøytenærkiser" da mener jeg det er på sin plass å kritisere. Sånn snakker man ikke om andre mennesker, uansett om man selv er i sorg. Hun er en offentlig person og sprøyteavhengie trenger ikke omtales nedverdigende på denne måten. Stina er i sorg, men det fritar henne ikke alt av ansvar. Hun er en offentlig person og det hun sier påvirker. Sprøyteavhengige har en mye mer trist skjebne enn Stina, de har gjerne en historie fra barndommen og ungdomstiden som vil skremme de fleste. Og får de barn så mister de barnet sitt. Å leve et sånt liv er noe jeg ikke ønsker min verste fiende. Jeg har alltid hatt et ekstra hjerte for denne gruppen og komme alltid til å forsvare dem. En mer utsatt gruppe mennesker skal du lete lenge etter, de trenger ikke å omtales på en såpass nedverdigende måte. Å si sprøytenærkis kan sammenlignes med å si ni**er. Synes du det ville vært ok også, fordi hun var lei seg? Stina bruker mye tid på å fortelle andre hva de kan si og ikke til folk i hennes situasjon, nå må hun få tilsnakk for hva hun selv ikke kan si i de samme situasjonene. Ja, sprøytenarkomane har et meget trist liv, men det er selvvalgt, uansett hvor mye man slår i bordet at avhengighet er en sykdom. En mer utsatt gruppe mennesker skal du lete lenge etter? Virkelig? Hmm ... Hva med de stakkars sjelene som forsøker å hjelpe dem? Jeg var en av dem, og jeg har NULL sympati for dem lenger. Man velger sin egen skjebne. Ja, har du først vært så idiot at du begynner å skyte gift inn i armen, så er det vanskelig å slutte. Vanskelig, men ikke umulig. De VELGER å ødelegge både sine egne liv, og livene til alle andre rundt dem. Hvordan i alle dager kan du sammenligne det med rasisme? Hudfarge er ikke noe man velger selv. Dop er et valg. 4
Abrahima Skrevet 3. februar 2024 #1385 Skrevet 3. februar 2024 Man glemmer et veldig viktig aspekt i denne "åpenheten" ; Hun tjener penger på det. Må gjerne forsvare henne ved å si at hun ikke prakker fastfashion eller annonser på følgere sine, men man kan ikke forsvare seg bort fra at hun tjener penger på klikk. På en måte har de jo malt seg inn i ett hjørne, for hadde hun valgt å være privat om stormen hun står i så hadde også livsgrunnlaget hennes blitt borte. Ved å lese denne tråden ser man jo at mange har gått i "venninne" - fellen, og fritar henne for alt ansvar for egne utsagn på bakrunn av at hun har det vanskelig. Beklager, men det holder ikke. Dette er jobben din, og du må nesten veie dine ord bedre. Vil tippe en uønsket graviditet et like vanskelig for den det gjelder (uavhengig av livssituasjon) som en uteblitt graviditet for andre. Å omtale noen som "sprøytenærkis" er aldri greit. 13 7
Tinkerbellee Skrevet 3. februar 2024 #1386 Skrevet 3. februar 2024 Skjønner godt hva hun mener med at det føles urettferdig at sprøytenarkomane blir gravide og får barn, men ikke henne. Følte mye på det selv da jeg prøvde å bli gravid og hadde 6 aborter. Jobbet på et tidspunkt på en ultralydklinikk hvor vi stadig vekk fikk narkomane pasienter med helt vitale og friske foster. For hver spontanabort jeg hadde fikk jeg høre at jeg måtte leve sunnere, trene mer, spise mindre av ditt, spise mer av datt, ikke stresse etc. Da føles det faktisk ganske urettferdig og, for meg og sikkert mange andre, helt bakvendt at folk som er tungt inni narkotikamiljøet med kokain og heroin, blir gravide og ting går bra uten å gjøre noe for det. Man blir bitter av å slite med å bli gravid. Man blir frarøvet noe av det mest naturlige i verden. Hvor ofte hører man ikke opp igjennom oppveksten at dersom man er uheldig å har ubeskyttet samleie, eller glemmer en p-pille så blir man gravid? Det hører man hele tiden. Og da blir man innstilt på det. Man blir lei seg, bitter, skuffa og sint når det mest naturlige i verden går for «alle andre» og ikke en selv. Det er sikkert ikke fint å kalle folk sprøytenarkomane, men det er jo fakta, og får jo fram et poeng. Det er jo overraskende at graviditeter går bra for de når man hører hvor viktig det er å leve 100% perfekt når man ønsker å bli gravid. 3 8 1
Sh999 Skrevet 3. februar 2024 #1387 Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (12 minutter siden): Ja, sprøytenarkomane har et meget trist liv, men det er selvvalgt, uansett hvor mye man slår i bordet at avhengighet er en sykdom. En mer utsatt gruppe mennesker skal du lete lenge etter? Virkelig? Hmm ... Hva med de stakkars sjelene som forsøker å hjelpe dem? Jeg var en av dem, og jeg har NULL sympati for dem lenger. Man velger sin egen skjebne. Ja, har du først vært så idiot at du begynner å skyte gift inn i armen, så er det vanskelig å slutte. Vanskelig, men ikke umulig. De VELGER å ødelegge både sine egne liv, og livene til alle andre rundt dem. Hvordan i alle dager kan du sammenligne det med rasisme? Hudfarge er ikke noe man velger selv. Dop er et valg. En avsporing fra trådens tema, jeg vet.. men du tar veldig feil her. Avhengighet er en sykdom! Og de velger det ikke selv så enkelt som du har skrevet her. 7 8
MariaIsabel Skrevet 3. februar 2024 #1388 Skrevet 3. februar 2024 Abrahima skrev (5 minutter siden): Man glemmer et veldig viktig aspekt i denne "åpenheten" ; Hun tjener penger på det. Må gjerne forsvare henne ved å si at hun ikke prakker fastfashion eller annonser på følgere sine, men man kan ikke forsvare seg bort fra at hun tjener penger på klikk. På en måte har de jo malt seg inn i ett hjørne, for hadde hun valgt å være privat om stormen hun står i så hadde også livsgrunnlaget hennes blitt borte. Ved å lese denne tråden ser man jo at mange har gått i "venninne" - fellen, og fritar henne for alt ansvar for egne utsagn på bakrunn av at hun har det vanskelig. Beklager, men det holder ikke. Dette er jobben din, og du må nesten veie dine ord bedre. Vil tippe en uønsket graviditet et like vanskelig for den det gjelder (uavhengig av livssituasjon) som en uteblitt graviditet for andre. Å omtale noen som "sprøytenærkis" er aldri greit. Om hun hadde valgt å være stille om den kampen de går igjennom, så kunne hun jo fortsatt ha blogget om andre ting som hun gjorde før. Hun hadde jo ikke mistet inntekten sin bare fordi hun ikke hadde snakket om den delen av livet. Hun fremstår ærlig når hun snakker om grunnene til at hun velger å være åpen om det, og det er veldig samme tankegang som jeg (og mannen) har selv (vi deler like åpent om samme prosess, men uten å tjene penger på det). Fra min side ihvertfall, så er det ikke snakk om å frita henne alt ansvar fordi hun har det vanskelig - det handler rett og slett om at jeg ikke synes hun har sagt noe feil. Jeg kjente meg veldig igjen i de hun sa, og opplevde det som at hun snakket åpent, ærlig og sårbart om sine innerste følelser. Bitterhet når noe føles urettferdig, er noe alle føler på, enten man innrømmer det eller ikke. Hun er tøff som snakker åpent om det. En uønsket graviditet kan overhode ikke sammenlignes med infertilitet nei! Det er absolutt ikke like ille. Jeg har selv opplevd begge deler, og infertilitet er så mye verre at det ikke havner i nærheten av samme kategori engang. Hvorfor reagerer du så kraftig på det ordet? For meg blir dette like dumt som når folk sier man ikke kan kalle pedofile for pedo lenger fordi det er "offensive" ... Faktisk vil jeg si dette er verre, for å være narkoman er mer et valg enn å være pedofil. 1
Abrahima Skrevet 3. februar 2024 #1389 Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (5 minutter siden): En uønsket graviditet kan overhode ikke sammenlignes med infertilitet nei! Det er absolutt ikke like ille. Jeg har selv opplevd begge deler, og infertilitet er så mye verre at det ikke havner i nærheten av samme kategori engang. Dette er din erfaring. Flott at du ikke synes en ufrivillig graviditet var vanskelig, men du kan ikke avvise min påstand kun basert på egen erfaring. Utover det er det ikke hensiktsmessig å diskutere dette med deg, da du frarøvet meg all emnekunnskap og baserer innlegget ditt på at jeg er kunnskapsløs om emnet. Jeg respekterer at du har en annen mening enn min, men jeg mener fortsatt det jeg skrev. 3 3
MariaIsabel Skrevet 3. februar 2024 #1390 Skrevet 3. februar 2024 Sh999 skrev (9 minutter siden): En avsporing fra trådens tema, jeg vet.. men du tar veldig feil her. Avhengighet er en sykdom! Og de velger det ikke selv så enkelt som du har skrevet her. Jeg skrev da aldri at det er enkelt. Jeg skrev at det er et valg, for det er det. Jeg har vært avhengig av sigaretter, og det var vanskelig å slutte, men det var et valg, hver eneste gang jeg kjøpte en pakke og tente en røyk (det er selvsagt ikke like avhengighetsskapende, men prinsippet er det samme). Jeg har bodd med narkomane og alkoholikere og prøvd og hjelpe dem, og jeg har prøvd å hjelpe dem fra avstand. Jeg har prøvd kokain, ecstacy og amfetamin i en periode og til og med crack. Det var ikke verdt det, så jeg kuttet ut alle som drev med det og startet på nytt. Alt av avhengighet er og forblir et valg. Det er også en sykdom, ja, men det er en sykdom man selv kan ta kontroll over. Det er en voldsom ansvarsfraskrivelse å bare si at det er en sykdom og det er synd på dem, og de kan ikke noe for det. De kan noe for det. De har selv satt seg selv i den situasjonen, og de har mulighet til å komme seg ut av den, men de velger å la være. 2
Blåttvann Skrevet 3. februar 2024 #1391 Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (44 minutter siden): Ja, sprøytenarkomane har et meget trist liv, men det er selvvalgt, uansett hvor mye man slår i bordet at avhengighet er en sykdom. En mer utsatt gruppe mennesker skal du lete lenge etter? Virkelig? Hmm ... Hva med de stakkars sjelene som forsøker å hjelpe dem? Jeg var en av dem, og jeg har NULL sympati for dem lenger. Man velger sin egen skjebne. Ja, har du først vært så idiot at du begynner å skyte gift inn i armen, så er det vanskelig å slutte. Vanskelig, men ikke umulig. De VELGER å ødelegge både sine egne liv, og livene til alle andre rundt dem. Hvordan i alle dager kan du sammenligne det med rasisme? Hudfarge er ikke noe man velger selv. Dop er et valg. Det er akkurat sånne holdninger som dette som gjør at det ikke er greit å omtale folk som sprøytenærkiser. Det er ordet jeg reagerer på, derfor sammenligner jeg det med ni**er. Å si narkoman er bedre, men de er rusavhengige. Hadde hun sagt rusavhengige hadde jeg ikke reagert, akkurat som det ikke er feil å si at noen har mørk hudfarge. Det er fakta, ikke et nedsettende begrep. Men dette begynner å bli en digresjon, så bare å slutte her. Vi er uenige i om det er et valg eller en sykdom å være avhengig, det får ligge der. Man må ikke alltid være enige i alt. 4 4
MariaIsabel Skrevet 3. februar 2024 #1392 Skrevet 3. februar 2024 Abrahima skrev (Akkurat nå): Dette er din erfaring. Flott at du ikke synes en ufrivillig graviditet var vanskelig, men du kan ikke avvise min påstand kun basert på egen erfaring. Utover det er det ikke hensiktsmessig å diskutere dette med deg, da du frarøvet meg all emnekunnskap og baserer innlegget ditt på at jeg er kunnskapsløs om emnet. Jeg respekterer at du har en annen mening enn min, men jeg mener fortsatt det jeg skrev. Jeg sa ikke at jeg ikke synes det var vanskelig, jeg sa at det ikke kan sammenlignes. I den ene situasjonen har man (selvforskyldt) skapt et liv ved et uhell. Man har flere alternativer til hva man kan gjøre med situasjonen - man kan ta abort, beholde eller bortadoptere. I den andre situasjonen, jobber man masse, i flere år, for å prøve å få et barn, som gjerne er det høyeste ønsket man har i livet, men uansett hva man gjør, så går det ikke. Man har likevel noen alternativer - IVF, som man ikke får henvisning til før det har gått et år, og deretter er det ofte likevel lang ventetid, så koster det mye penger, og det er likevel ikke sikkert det går. Eller så kan man adoptere, og gå glipp av store deler av opplevelsen - å være gravid, amme og å videreføre sine egne gener. Det er dessuten en lang prosess det også, og ikke sikkert man får et barn. Adopterte barn har også mye høyere sjanse for å utvikle tilknytningsvansker. Kort sagt - blir man gravid ved et uhell, så velger man om man skal ha barn eller ikke. Sliter man med infertilitet, knuses dem største drømmen i livet på nytt hver eneste måned i årevis, samtidig som man gjør tiltak hver eneste dag for at det skal gå, og ser alle andre rundt få barn. Jeg har da ikke fratatt deg noe som helst ved å si min mening. Du sier din mening, jeg er uenig og sier min, og slik fortsetter det - det er helt vanlig i en diskusjon. Noen ganger endrer noen mening, andre ganger ikke. Jeg forstår at du ikke har tenkt å endre mening, og det har ikke jeg heller, men vi har begge like mye rett til å uttrykke vår mening. 3
MariaIsabel Skrevet 3. februar 2024 #1393 Skrevet 3. februar 2024 Blåttvann skrev (7 minutter siden): Det er akkurat sånne holdninger som dette som gjør at det ikke er greit å omtale folk som sprøytenærkiser. Det er ordet jeg reagerer på, derfor sammenligner jeg det med ni**er. Å si narkoman er bedre, men de er rusavhengige. Hadde hun sagt rusavhengige hadde jeg ikke reagert, akkurat som det ikke er feil å si at noen har mørk hudfarge. Det er fakta, ikke et nedsettende begrep. Men dette begynner å bli en digresjon, så bare å slutte her. Vi er uenige i om det er et valg eller en sykdom å være avhengig, det får ligge der. Man må ikke alltid være enige i alt. Nei, vi er ikke uenige om det. Som jeg allerede har kommentert, så er det en sykdom og et valg. Det er en sykdom man selv har mulighet til å kontrollere. Neida, vi må ikke være enige i alt, og det ser jeg ikke for meg at vi blir, men dette er et diskusjonsforum.
Vintermåne Skrevet 3. februar 2024 #1394 Skrevet 3. februar 2024 anonymx74 skrev (1 time siden): Fint for deg - da er du mer edel og god enn henne? Er det det du vil poengtere? Men, er det relevant at du aldri har uttalt det hun har uttalt?? det er utrolig mange folk der ute som uttaler ting jeg aldri har sagt, men- det betyr ikke at alle de har gjort noe som er feil? Jeg trenger heller ikke poengtere at det har aldri JEG uttalt…. 1
Fizzypo Skrevet 3. februar 2024 #1395 Skrevet 3. februar 2024 Abrahima skrev (32 minutter siden): Man glemmer et veldig viktig aspekt i denne "åpenheten" ; Hun tjener penger på det. Må gjerne forsvare henne ved å si at hun ikke prakker fastfashion eller annonser på følgere sine, men man kan ikke forsvare seg bort fra at hun tjener penger på klikk. På en måte har de jo malt seg inn i ett hjørne, for hadde hun valgt å være privat om stormen hun står i så hadde også livsgrunnlaget hennes blitt borte. Ved å lese denne tråden ser man jo at mange har gått i "venninne" - fellen, og fritar henne for alt ansvar for egne utsagn på bakrunn av at hun har det vanskelig. Beklager, men det holder ikke. Dette er jobben din, og du må nesten veie dine ord bedre. Vil tippe en uønsket graviditet et like vanskelig for den det gjelder (uavhengig av livssituasjon) som en uteblitt graviditet for andre. Å omtale noen som "sprøytenærkis" er aldri greit. Nei, livsgrunnlaget hennes vil ikke blitt borte. Stina har levd av å være blogger og influencer i mange år. Jeg følger henne på Snapchat og kan opplyse at hun deler mer variert innhold enn kun sitt ønske om å bli gravid. Utover å være en neat freak har hun en stor entusiasme for hage og hun er utrolig dyktig med dyrking og stell av blomster/planter. Hun er også flink til å strikke og deler strikkeoppskrifter gratis. Som andre influencere deler hun også mye om interiør, trening, kosthold og særlig sukkerfrie oppskrifter. Ditt argument vedr. åpenhet og at hun tjener penger på det gir kun mening dersom du syns at sorgen over å spontanabortere/være uønsket gravid på et eller annet vis blir mindre ekte fordi det genererer inntekter. Du kan gjerne bruke venninneargumentet på andre ting, men å dele noe så privat og sårt stiller i en annen liga. Hadde du syns det hun sa var like ille om det ikke var snakk om en spontanabort, men f.eks kreft? At hun i hetens øyeblikk uttrykte sinne og bitterhet over at hun eller en av hennes nærmeste ble alvorlig syk mens sprøytenarkomane og folk som røyker slipper unna? I situasjoner som dette der man slipper publikum så nærme innpå blir det vanskelig selv for henne å skille mellom privatperson og SoMe-persona. Sorgen er like stor og dermed blir reaksjonen også ufiltrert og rå. Denne gangen syns iallefall jeg at man burde se bort ifra det istedenfor å gå i krenkemodus. 1 2
Abrahima Skrevet 3. februar 2024 #1396 Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (12 minutter siden): I den ene situasjonen har man (selvforskyldt) skapt et liv ved et uhell. Dessverre finnes det mange tilfeller hvor dette på ingen måte er selvforskyldt. Svært mange blir gravide på prevensjon hvert år, i tilegg til de som blir gravide som følge av overgrep. For noen er ikke valget om å beholde eller ikke så rosenrødt som du beskriver, og ofte er det ett valg mellom to onder. Den psykiske belastningen vil ha variasjoner både for de som strever med å bli gravide og for de som ble det uten at det var ønsket. Noen sliter mye, noen mindre. Men dette blir en avsporing, og jeg tror aldri vi to blir enige om dette uansett. 1 3
iliah Skrevet 3. februar 2024 #1397 Skrevet 3. februar 2024 (endret) Litt spesielt å dra inn sprøytenarkomane, da f.eks. kokain hos menn påvirker fertiliteten ekstremt negativt. Veldig fint at de to alltid har vært rusfrie, men det er jo mesteparten av befolkningen, og ufrivillig barnløshet rammer ofte villårlig og urettferdig. Hvem går rundt og tror at livet skal være rettferdig? Da er det dessverre på tide å modnes. Endret 3. februar 2024 av iliah 7 5
Blåttvann Skrevet 3. februar 2024 #1398 Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (13 minutter siden): Nei, vi er ikke uenige om det. Som jeg allerede har kommentert, så er det en sykdom og et valg. Det er en sykdom man selv har mulighet til å kontrollere. Neida, vi må ikke være enige i alt, og det ser jeg ikke for meg at vi blir, men dette er et diskusjonsforum. Jo, vi er uenige. Jeg vil ha meg frabedt å bli dratt inn i ditt syn på dette. 1
MariaIsabel Skrevet 3. februar 2024 #1399 Skrevet 3. februar 2024 Abrahima skrev (4 minutter siden): Dessverre finnes det mange tilfeller hvor dette på ingen måte er selvforskyldt. Svært mange blir gravide på prevensjon hvert år, i tilegg til de som blir gravide som følge av overgrep. For noen er ikke valget om å beholde eller ikke så rosenrødt som du beskriver, og ofte er det ett valg mellom to onder. Den psykiske belastningen vil ha variasjoner både for de som strever med å bli gravide og for de som ble det uten at det var ønsket. Noen sliter mye, noen mindre. Men dette blir en avsporing, og jeg tror aldri vi to blir enige om dette uansett. Selv om man blir gravid på prevensjon, så er det selvforskyldt. Har man sex, risikerer man svangerskap, og alle vet at prevensjon ikke er 100 % sikkert. Svangerskap etter overgrep blir selvsagt en annen sak. Da er det ikke selvforskyldt, og det blir en vanskelig situasjon av flere grunner enn bare et uønsket barn. Men du skrev i alle livssituasjoner, og det var det jeg svarte på. På hvilken måte beskrev jeg det rosenrødt? Det er en vanskelig situasjon, men man har i det minste valgmuligheter. 1
Granneman82 Skrevet 3. februar 2024 #1400 Skrevet 3. februar 2024 MariaIsabel skrev (2 timer siden): Hun hadde en kjemisk graviditet, som er en tidlig spontanabort. Så om en venninne av deg sier hun nettopp fikk positiv test etter å ha prøvd i 1,5 år, så sier du ikke gratulerer? Det er jo isåfall mye mer rart ... Herregud, for noen stygge holdninger, dere burde alle gå en lang runde med dere selv og spørre dere selv hvorfor dere har så mye bitterhet. Hun er bitter fordi hun nettopp mista. Hva er deres grunn? Sjalusi? Det er helt naturlig å tenke slik, og hun har ikke sagt noe stygt om noen. Eller tenker dere at sprøytenarkomane er sunne mennesker som ville blitt fantastiske foreldre? Selvsagt er det bittert å se slike folk bli gravide lett som ingenting samtidig som man selv er vesentlig mye sunnere (ihjelkokt brokkoli og sukrin er faktisk sunnere enn heroin, tro det eller ei), tar folat daglig, trener osv, og har orden på livet sitt, og likevel klarer ikke kroppen å produsere et barn. Hun setter bare ord på det de fleste i hennes situasjon tenker. Skjerp dere. Hva var så stygt med min kommentar? Synes du det er greit å snakke stygt om andre fordi man har det vanskelig selv? 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå