Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Aragon skrev (10 timer siden):

Enig i at det var leit for de uansett hvordan det var. 
Men jeg tenker at hvis man mener man selv deler for å gjøre det bedre for andre, må man også tåle at andre deler sine erfaringer . 

Forkjell på og dele erfaringer, og dirkete være stygg eller ufin. Hva hjelper det, eller hvem? Uansett hvem det er, har man ingen rett til og være stygge mot noen. Man står vel ikke til familie og venner forhåpentligvis og sier disse tingene, som mange tydeligvis synes er helt greit og si til personer som velger og være offentlige. Jeg hadde mye høyere hcg så tidlig, men det står jo at så lavt kan være helt normalt, da sender jeg ikke for og skremme. Fordi det er akuratt det man gjør skremmer. Når jeg ble gravid sist så var plutselig eggløsning forskyvet med over en uke, og jeg pleier alltid og ha regelmessig mens, og da kunne jeg fort ha hatt såpass lav hcg. Jeg har også testet positivt 7-8 dager etter positiv eggløsningstest. Men uansett ingen har rett til og være ufine. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (12 timer siden):

Veldig synd att det ikke gikk veien❤️ men håper paret tenker litt på om de ønsker og være så åpne om dette fremover. Da slipper hun og må forklare seg til alle

Hun har vært meget tydelig, selv i går, på at de fremdeles ønsker å være så åpne, og hun forklarte mye om hvorfor. 

For dem er det en større belastning å holde det for seg selv enn å dele. Jeg forstår ikke hvorfor så mange tenker det er negativt å dele tidlig i tilfelle det ikke går veien - når man deler tidlig og det ikke går, så slipper man jo å sitte og late som ingenting er galt. Man slipper å føle seg alene, i både gleden og sorgen. ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (12 timer siden):

Jeg ordla meg feil. Mener at man må akseptere sånn er det.  Akseptere at sånne mennesker finnes. Legger du ut livet ditt i offentligheten så vet du at du ikke kommer utenom. Sånne mennesker er dritt. Vi har dem alle rundt oss. Noen kan vi ikke unngå, eller så holder vi oss unna dem vi kan holde oss unna. Fjerner, blokkerer dem. 

Men man har likevel lov til å si ifra at slik oppførsel ikke er greit. Hun sier jo samtidig at hun blokkerer slike folk når de dukker opp, men hun må ha lov til å si noe om det en gang i blant. Jeg er også sikker på at hun får mye mer negative meldinger enn de hun deler.

Man skal ikke måtte godta det bare fordi man velger å dele noe fra livet sitt offentlig. 

Jeg blir irritert av den holdningen om at influensere ikke kan klage på at de får dritt når de velger å dele ting. Selvsagt kan de det. Når man deler offentlig og har mange følgere, så får man selvsagt dritt innimellom, men det betyr ikke at det er greit.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (2 minutter siden):

Hun har vært meget tydelig, selv i går, på at de fremdeles ønsker å være så åpne, og hun forklarte mye om hvorfor. 

For dem er det en større belastning å holde det for seg selv enn å dele. Jeg forstår ikke hvorfor så mange tenker det er negativt å dele tidlig i tilfelle det ikke går veien - når man deler tidlig og det ikke går, så slipper man jo å sitte og late som ingenting er galt. Man slipper å føle seg alene, i både gleden og sorgen. ❤️

Enig. 
Hva andre velger og gjøre for dem få gjøre, men rart og få kritikk fordi dem ønsker og være så åpne. Om hun plutselig ble borte eller mindre aktiv fordi hun igjen hadde mistet og ikke hadde sagt noe, da hadde mange ment det var galt også. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (10 timer siden):

Veldig trist med det som skjedde 😕 Men jeg synes er litt spesielt at hun mener at det er synd at usunne folk blir gravide og sprøyte narkiser, mens hu som er sunn ikke blir gravid! Altså det er helt normalt å miste, at kroppen ikke er helt klar for det. Mistet 2 ganger i uke 9. Beste er jo ta en liten pause, så mye hu stresser rundt dette. 

Bitterhet over at slike folk blir gravide når man selv gjør alt riktig uten å få det til, er helt naturlig, og noe de fleste i den prosessen føler på, meg selv inkludert. 

De har prøvd en stund nå, så hun snakker jo ikke bare om dette i forbindelse med at hun mistet, men at de prøver så lenge uten å få et barn. 

Det at stress rundt det å bli gravid hindrer kroppen i å bli gravid, er en myte, og hun stresser ikke noe mer enn de fleste andre i den situasjon. Hvorfor skal de ta en pause? Det er selvsagt det siste man ønsker når man er i den situasjonen, og hvordan skal det da gjøre det noe bedre? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk positiv test, etter å ha fått negative tester måned etter måned - så klart ble hun kjempeglad, og hun var jo gravid ….. og så klart var det en lykkerus å føle at den endelig ble positiv - og så mistet hun🥺 og da blir hun såklart kjempe lei seg, uansett om det er tidlig eller ikke …….. jeg tror de aller fleste av oss hadde følt det på akkurat samme måte……. Skjønner ikke hvorfor folk skal poengtere i det uendelige at det var tidlig osv- det vet de jo selv….. og at andre har mistet senere, det er jo helt irrelevant for dem nå - alle vet jo at mange andre har mistet senere i svangeskapet, det betyr jo ikke noe for henne nå??? Forstår heller ikke hvorfor folk her inne må fortelle om når de har mistet, og at det var verre for dem- det er jo ingen konkurranse?? Det er jo irrelevant🤷🏻‍♀️ 

og- på samme måte som at hun må tåle en del kommentarer fordi hun deler mye av livet sitt- så må de som kommenterer tåle at kommentarene deres blit snakket om- de har også valgt helt selv å kommentere på en offentlig profil- logikken er det samme, ønsker du ikke at de ufine kommentarene dine skal bli snakket om- så lar du vær å kommentere, enkelt og greit ! 

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vintermåne skrev (12 minutter siden):

Hun fikk positiv test, etter å ha fått negative tester måned etter måned - så klart ble hun kjempeglad, og hun var jo gravid ….. og så klart var det en lykkerus å føle at den endelig ble positiv - og så mistet hun🥺 og da blir hun såklart kjempe lei seg, uansett om det er tidlig eller ikke …….. jeg tror de aller fleste av oss hadde følt det på akkurat samme måte……. Skjønner ikke hvorfor folk skal poengtere i det uendelige at det var tidlig osv- det vet de jo selv…..

Veldig enig. Syns Stina reflekterer veldig fint. Hun har reagert utrolig fint (og normalt, om noe skal kategoriseres som det). Hun var overlykkelig av glede over positiv test - helt naturlig. Hun hadde også så mye innsikt at hun skjønner det er tidlig. Ville f.eks ikke begynne å babystrikke før etter tidlig ultralyd e.l. Altså, det finnes mange spesielle folk der ute som har loftet fullt av innkjøpte babyklær, har navn klart og så og si bestemt fremtiden til sine barn før de i det hele tatt er gravid. Stina drømmer, men er realistisk. Avventer og ser. Men lever i nuet, noe som selvfølgelig betyr at man gleder seg over positiv graviditetstest! Og blir lei seg når den er negativ.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 timer siden):

Hun snakker om at hun delte det tidlig, men altså hun har jo delt det før noen i det hele tatt har testa positivt. Det syns jeg er helt greit, men hun snakker som om at hun har visst det en evighet før hun delte det. Hun spontanaborterer jo ikke nå, hun fikk mensen. 
Igjen helt greit å dele og det forståelig at hun er lei seg , men at hun har rukket å få gratulasjoner før hun i det hele tatt skulle hatt mensen er jo litt rart i mine øyne. 

Hun hadde en kjemisk graviditet, som er en tidlig spontanabort. 

Så om en venninne av deg sier hun nettopp fikk positiv test etter å ha prøvd i 1,5 år, så sier du ikke gratulerer? Det er jo isåfall mye mer rart ...

Kløvereng skrev (9 timer siden):

Reagerte også på den kommentaren hennes. Virker som at hun tror hun er kjernesunn fordi hun ikke spiser hvitt sukker. Har hun glemt at hun hver dag pøser i seg kunstig sukker av forskjellige typer? Det er i alle fall ikke sunt eller naturlig for kroppen. For ikke å snakke om lipfillers osv. Veldig synd at de ikke lykkes denne gangen heller da, men deres tid kommer helt sikkert. 

Blåttvann skrev (9 timer siden):

Jeg reagerte også veldig på den sprøytenærkis-kommentaren. Å tro at det er greit å omtale andre mennesker på den måten... 😱

Og de tror at Per Fredrik spiser veldig sunn middag. Men det er ihjelkokt brokkoli (han koker den like lenge som risen så vitaminene er kokt ut), hvit ris, bernaise fra pose og laks. Jeg vet ikke hva de tror er sunt, men det er bare laksen som har næringsverdi for kroppen hans.

Kløvereng skrev (8 timer siden):

For ikke å snakke om miljøgifter og tungmetaller i laksen, når han spiser såpass mye🫠 Men han skal ha skryt for å ha sluttet å snuse, det er veldig bra!

Tough cookie skrev (50 minutter siden):

Jeg skal ikke strø salt i såret her, men hvor sunt for huden/kroppen er det å få påsmurt tykke lag med foundation og div sminke daglig+silikon implantater/botox/fillers?

Granneman82 skrev (46 minutter siden):

Bare fordi man er lei seg og har det tøft, så kan man ikke skvæle ut hva som helst av dritt mot andre mennesker (ref. sprøytenarkomane og usunne mennesker)😵‍💫 Stina burde muligens ta seg en lang pause fra SoMe nå........

Sprite skrev (33 minutter siden):

Tenkte det samme. Men det skjer nok neppe. Hun må jo tjene penger 

Curlyme skrev (23 minutter siden):

Hun lirer mye rart av seg nå ja. Hun er ikke den sunneste selv med fillers,sukkererstatning og den cola zeroen. Ganske slemt å snakke sånt om andre fordi hun selv ikke blir gravid.

Herregud, for noen stygge holdninger, dere burde alle gå en lang runde med dere selv og spørre dere selv hvorfor dere har så mye bitterhet. Hun er bitter fordi hun nettopp mista. Hva er deres grunn? Sjalusi?

Det er helt naturlig å tenke slik, og hun har ikke sagt noe stygt om noen. Eller tenker dere at sprøytenarkomane er sunne mennesker som ville blitt fantastiske foreldre? Selvsagt er det bittert å se slike folk bli gravide lett som ingenting samtidig som man selv er vesentlig mye sunnere (ihjelkokt brokkoli og sukrin er faktisk sunnere enn heroin, tro det eller ei), tar folat daglig, trener osv, og har orden på livet sitt, og likevel klarer ikke kroppen å produsere et barn. Hun setter bare ord på det de fleste i hennes situasjon tenker. 

Skjerp dere.

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miaiai skrev (37 minutter siden):

Forkjell på og dele erfaringer, og dirkete være stygg eller ufin. Hva hjelper det, eller hvem? Uansett hvem det er, har man ingen rett til og være stygge mot noen. Man står vel ikke til familie og venner forhåpentligvis og sier disse tingene, som mange tydeligvis synes er helt greit og si til personer som velger og være offentlige. Jeg hadde mye høyere hcg så tidlig, men det står jo at så lavt kan være helt normalt, da sender jeg ikke for og skremme. Fordi det er akuratt det man gjør skremmer. Når jeg ble gravid sist så var plutselig eggløsning forskyvet med over en uke, og jeg pleier alltid og ha regelmessig mens, og da kunne jeg fort ha hatt såpass lav hcg. Jeg har også testet positivt 7-8 dager etter positiv eggløsningstest. Men uansett ingen har rett til og være ufine. 

Tror jeg ble litt misforstått her. Jeg skrev aldri at ufine kommentaren var greit , eller å være stygg og ufin. Jeg mener at hun må tåle å høre om andres negative situasjoner rundt spontanabort når hun selv deler negative situasjoner og selv tenker det hjelper andre . Mener ikke at det er ok å bevist skremme henne. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at hun orker å dele graviditeten så tildig, for så å måtte stå i det offentlig at de mister. 3-4 uker på vei er veldig tidlig. Jeg heier på åpenhet, for al del. Bare tenker at hun utsetter seg for mye vondt. Men det er klart, hun lever av oppmerksomhet, så da må vel alt deles.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (2 minutter siden):

Forstår ikke at hun orker å dele graviditeten så tildig, for så å måtte stå i det offentlig at de mister. 3-4 uker på vei er veldig tidlig. Jeg heier på åpenhet, for al del. Bare tenker at hun utsetter seg for mye vondt. Men det er klart, hun lever av oppmerksomhet, så da må vel alt deles.

Hun har forklart mye om hvorfor hun ønsker å dele gjennom hele prosessen. Hvorfor er der så vanskelig for folk å forstå?

Som hun sier "Delt glede er større glede, og delt sorg er mindre sorg". Hun utsetter ikke seg selv for mye vondt ved å dele tidlig. Hun skaper en enorm støtte rundt seg og slipper å føle seg alene. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (33 minutter siden):

Bitterhet over at slike folk blir gravide når man selv gjør alt riktig uten å få det til, er helt naturlig, og noe de fleste i den prosessen føler på, meg selv inkludert. 

De fleste av oss kan ha mange tanker som ikke er så edle, ja, men å si dette høyt og nedlatende om andre er mye verre enn de tingene hun beskriver at folk har sagt til henne.

Synd at "usunne" mennesker blir gravide og ikke hun?? "slike folk"? 

Det går seriøst ikke an å si sånt uten å forvente at folk reagerer. Å ha spontanabortert gir ikke fripass for å si hva som helst. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (Akkurat nå):

De fleste av oss kan ha mange tanker som ikke er så edle, ja, men å si dette høyt og nedlatende om andre er mye verre enn de tingene hun beskriver at folk har sagt til henne.

Synd at "usunne" mennesker blir gravide og ikke hun?? "slike folk"? 

Det går seriøst ikke an å si sånt uten å forvente at folk reagerer. Å ha spontanabortert gir ikke fripass for å si hva som helst. 

Hun snakket ikke om noen spesifikke mennesker og har dermed ikke snakket nedlatende om noen, men hun nevnte sprøytenarkomane, så med "usunne" antar jeg hun mener mer usunne enn å drikke cola med sukker og spise litt sjokolade på lørdagskvelden. Om man føler seg truffet av at hun kaller sprøytenarkomane for usunne mennesker, så bør man kanskje gå litt inn i seg selv? Det må være lov å kalle en spade for en spade. 

Krenkesamfunnet har gått alt for langt om man ikke kan si at det er usunt å være sprøytenarkoman, og da samtidig at det er bittert at kroppen til en sprøytenarkoman "fungerer bedre" enn ens egen, når man spiser sunt, trener osv. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett å miste gangsynet i slike situasjoner men å tenke «man fortjener» en graviditet mer enn andre fordi man på papiret er slank/sunn/hvasomhelst gjør at man høres veldig usympatisk ut.

Det er ikke slik naturen fungerer.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granneman82 skrev (1 time siden):

Bare fordi man er lei seg og har det tøft, så kan man ikke skvæle ut hva som helst av dritt mot andre mennesker (ref. sprøytenarkomane og usunne mennesker)😵‍💫 Stina burde muligens ta seg en lang pause fra SoMe nå........

Det var pga sånne ting( selv om de er sagt i frustrasjon ) som gjorde at jeg bare avfulgte henne. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (29 minutter siden):

Hva er deres grunn? Sjalusi?

Nope jeg er mange år eldre enn Stina og har 5 gutter så jeg klarer meg fint, men det som gjorde at jeg avfulgte henne var at hun sa at det er urettferdig at usunne og narkomane blir gravide men ikke de som da i deres øyne skal  være sunne.

Hun setter bare ord på det de fleste i hennes situasjon tenker. 

Vet du, jeg har barn men vært gravid flere ganger, mistet, jeg har hatt ivf men likevel mistet, og jeg mistet så sent som i 17 og 21  uke, men ikke en eneste gang kom jeg med lignende uttalelser som hun gjorde i går. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aragon skrev (22 minutter siden):

Tror jeg ble litt misforstått her. Jeg skrev aldri at ufine kommentaren var greit , eller å være stygg og ufin. Jeg mener at hun må tåle å høre om andres negative situasjoner rundt spontanabort når hun selv deler negative situasjoner og selv tenker det hjelper andre . Mener ikke at det er ok å bevist skremme henne. 

Det går an og tenke seg når det er greit og dele sine opplevelser også, som at jeg aldri har sitte med en som er gravid og fortalt om fæle fødseler til en som var gravid og snart skal føde. Virker som noen ganger har man ikke filter. Jeg pleier og være vedlig påpasselig med sånt, akuratt som i en snap gruppe jeg hadde med et par som hadde fått baby sammtidig som meg, dem sleit så mye med søvn lenge, egentlig ennå. Da støttet jeg oppom dem, ikke fortalte om min som aldri har hatt vansker med og sove. Er lov og tenke seg om engang, nå trodde ikke jeg du delte sånn. Men mange her inne ser ut til og synes det meste er helt greit og si, mens mange er alt er ikke greit 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (10 minutter siden):

Det er lett å miste gangsynet i slike situasjoner men å tenke «man fortjener» en graviditet mer enn andre fordi man på papiret er slank/sunn/hvasomhelst gjør at man høres veldig usympatisk ut.

Hun mener vel bare at hun har sjekket av alle punkter for seg selv som skulle være ok for å få det til!?!? Bare fordi hun sier at hun har ting på stell på disse tingene og er skuffa over egen kropp som tiltross ikke får d til betyr jo ikke det at hun rakker ned på andre? Eller mener hun fortjener d mer? At noe føles urettferdig i en slik situasjon er naturlig.. å man vet hun er helt knust så hvorfor legge så mye i det annet enn at hun føler på det der og da. Er jo naturlig å reflektere over d faktum at mange blir gravide selvom de gjør stikk motsatt av d som er bra eller regnes som å hjelpe en å bli gravid. 

Endret av SinfulBby
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (46 minutter siden):

Herregud, for noen stygge holdninger, dere burde alle gå en lang runde med dere selv og spørre dere selv hvorfor dere har så mye bitterhet. Hun er bitter fordi hun nettopp mista. Hva er deres grunn? Sjalusi?

Det er helt naturlig å tenke slik, og hun har ikke sagt noe stygt om noen. Eller tenker dere at sprøytenarkomane er sunne mennesker som ville blitt fantastiske foreldre? Selvsagt er det bittert å se slike folk bli gravide lett som ingenting samtidig som man selv er vesentlig mye sunnere (ihjelkokt brokkoli og sukrin er faktisk sunnere enn heroin, tro det eller ei), tar folat daglig, trener osv, og har orden på livet sitt, og likevel klarer ikke kroppen å produsere et barn. Hun setter bare ord på det de fleste i hennes situasjon tenker. 

Skjerp dere.

Jeg har forsvart Stina ganske mye i denne tråden, men når hun omtaler andre mennesker i en svært sårbar og utsatt situasjon for "Sprøytenærkiser" da mener jeg det er på sin plass å kritisere. Sånn snakker man ikke om andre mennesker, uansett om man selv er i sorg. Hun er en offentlig person og sprøyteavhengie trenger ikke omtales nedverdigende på denne måten.

Stina er i sorg, men det fritar henne ikke alt av ansvar. Hun er en offentlig person og det hun sier påvirker.

Sprøyteavhengige har en mye mer trist skjebne enn Stina, de har gjerne en historie fra barndommen og ungdomstiden som vil skremme de fleste. Og får de barn så mister de barnet sitt. Å leve et sånt liv er noe jeg ikke ønsker min verste fiende.

Jeg har alltid hatt et ekstra hjerte for denne gruppen og kommer alltid til å forsvare dem. En mer utsatt gruppe mennesker skal du lete lenge etter, de trenger ikke å omtales på en såpass nedverdigende måte.

Å si sprøytenærkis kan sammenlignes med å si ni**er. Synes du det ville vært ok å si, fordi Stina var lei seg?

Stina bruker mye tid på å fortelle andre hva de kan si og ikke til folk i hennes situasjon, nå må hun få tilsnakk for hva hun selv ikke kan si i de samme situasjonene.

Endret av Blåttvann
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (11 minutter siden):

Så du mener at en sprøytenarkoman med et par voldsdommer fortjener å bli gravid like mye som en stabil, sunn person?

Det er helt naturlig å føle bitterhet for det, og jeg er glad hun satt ord på det, da det hjelper meg å høre at jeg ikke er alene med å føle det slik. 

Dette blir jo sammenlignbart med om man jobber kjempehardt på jobb - flest timer, høyest produktivitet, bidrar mye til et godt arbeidsmiljø, har kommet med flere idéer som har gitt stor gevinst for firmaet osv - også blir den late unnasluntreren forfremmet ... Har man ikke lov til å reagere da?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...