Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Palmemor skrev (7 minutter siden):

Skjønner fortsatt ikke spørsmålet 

Og er ikke poenget med dette forumet å diskutere ulike influensere og ikke hverandre? Eller har jeg misforstått noe?

Les teksten din både den eg svarte til og svaret ditt. Ser du samanhengen. Dette er ikkje å diskutere influensere i mine auge iallefall. Her er eit hardt diskusjonsklima der håning og kalling av debattantar verkar å være heilt i orden. Eg synast det er trist og fordummar diskusjonen, kven vil ta det seriøst?

• Liker 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (40 minutter siden):

Thats rich,fra noen som trodde nynorsk var dialekt..

Jeg tror ikke nynorsk er dialekt. Jeg var sur og urimelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
JojoMoyes skrev (3 timer siden):

Så bra du teller sider 👍🤩

Umulig å ikke få det med seg.

Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Sånn i samanlikning. Kvar ligg slike kommentarar  kontra det å ete middag i sofaen på liste over normal adferd?

Akkurat 👍

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

kan det virkelig være sunt å spise så mye feta ost som hun gjør? jeg lurer seriøst fordi jeg elsket det selv, men tror ikke det er bra for en?

Skrevet
Poly skrev (På 24.2.2025 den 10.50):

Fremstår ganske umoden når du står og ranter om lukt av skittentøy 😅 Herregud.. hun kan jo bare krysse fingrene for at sønnen ikke begynner med sport

Eller for ikke å glemme: tiden med bleieslutt hvor man må vaske klær med både tiss og bæsj, eller tiden hvor barnet er for liten til å rekke do/bøtte ved omgangssyke og du må skrape spy av sengetøy, vegger og gulv😅

Da kan man begynne å snakke om ubehagelige lukter!

• Liker 18
Skrevet
Pasha skrev (På 24.2.2025 den 19.53):

Han er jo i sin 4 mnd, ergo 4 timer 😅. Når han bikker 4 mnd (og ergo i sin 5 mnd) blir det 5 timer 

Hva med di barna der mor begynner å jobbe når barnet er 4 mnd og far overtar permisjonen? Mange som velger det sånn, og dele permisjonstida i 2. Da er mot borte ca 8 timer. Går helt fint. Den perioden barnet er en del av mor, er 4 trimester. Det er di første 3 månedene. Ikke 6 mnd som hun sier.

• Liker 3
Skrevet
Anno1969 skrev (23 minutter siden):

Hva med di barna der mor begynner å jobbe når barnet er 4 mnd og far overtar permisjonen? Mange som velger det sånn, og dele permisjonstida i 2. Da er mot borte ca 8 timer. Går helt fint. Den perioden barnet er en del av mor, er 4 trimester. Det er di første 3 månedene. Ikke 6 mnd som hun sier.

Det er ingen som sier noe på det. Det er fortsatt rigiditeten vi reagerer på

• Liker 9
Skrevet
Anno1969 skrev (26 minutter siden):

Vil gjerne se dokumentasjon på påstanden om at «mange» velger og la far overta permisjonen når barnet er så lite som 4 mnd. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Poly skrev (20 minutter siden):

Vil gjerne se dokumentasjon på påstanden om at «mange» velger og la far overta permisjonen når barnet er så lite som 4 mnd. 

Se dokumentasjon? Da må du ta kontakt med Nav og høre. Mange fedre som vil være hjemme og mor vil tidlig i jobb. Min sønn f. Eks. Di delte den i to. Frisøren min kommer tilbake nå etter 4 ,5 mnd. Di har sikkert en form for statistikk på Nav. 

Skrevet
Anno1969 skrev (1 minutt siden):

Se dokumentasjon? Da må du ta kontakt med Nav og høre. Mange fedre som vil være hjemme og mor vil tidlig i jobb. Min sønn f. Eks. Di delte den i to. Frisøren min kommer tilbake nå etter 4 ,5 mnd. Di har sikkert en form for statistikk på Nav. 

Det var i 2023 65.1% som tok hele fedrekvoten, eller mer. Så så himla mange er det ikke som vil være hjemme med barna sine i det store og hele, faktisk. Det burde vært 100% som tok fedrekvoten, eller mer. 

• Liker 5
Skrevet
Anno1969 skrev (1 minutt siden):

Hvis far er like flink med barnet er det ikke noe galt i at han tar seg av barnet like godt som mor? Så lenge barnet får den maten den trenger osv.

• Liker 1
Skrevet
Anno1969 skrev (6 minutter siden):

Hvis far er like flink med barnet er det ikke noe galt i at han tar seg av barnet like godt som mor? Så lenge barnet får den maten den trenger osv.

Pointet er at barnet har det like bra med far som med mor. Adopterte barn, barn med 2 fedre, surrogatbarn har det godt di også selv om di ikke er med det mennesket som fødte dem. Så akkurat dette med at Per F har han ser ikke jeg er noe problem. Kanskje tverr imot.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Poenget er jo at det er ikke noe problem i det hele tatt, i det store og det hele, hva og hvordan de fordeler ansvaret som foreldre og samboere. Det folk reagerer på er hvor firkantet det hele blir fremstilt. Det høres kaldt, monotont og rigid ut. Det kan nok også være at folk videre problematiserer det fordi Stina virker å reflektere lite over hvordan hun sier ting, og vurdere om alt hun legger ut om i det hele tatt burde deles. Samtidig så blir hun ofte passiv aggressiv og nedlatende i stedet for å gjøre det voksne pleier å gjøre: å bare ignorere det, og prøve å flytte fokuset over på de tingene hun ønsker skal være i sentrum. Kan godt være hun ignorerer mye også, men at det renner over, men det er ikke akkurat noe sjakktrekk å sette i gang massive rants til en masse ukjente følgere som ikke har noe som helst interesse av å høre hun svare på hva andre kommer med av kritikk. Så ja, manglende formidlingsevne, og takt og tone er vel en vesentlig del av det hele. 

• Liker 8
  • Nyttig 15
Skrevet
Anno1969 skrev (4 timer siden):

Det DE gjorde er ikke normalen… langt ifra

• Liker 6
Skrevet

Herregud så lik hun er Michelle Trachtenberg.. (rip) 

Skrevet
kittykaat skrev (17 minutter siden):

Herregud så lik hun er Michelle Trachtenberg.. (rip) 

Her.. du mista disse 👓

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Dojakitty skrev (9 minutter siden):

Her.. du mista disse 👓

Oh well 😅 innimellom var de like

Skrevet
Dojakitty skrev (45 minutter siden):

Her.. du mista disse 👓

Vet vi egentlig hvordan hun ser ut ? Ja har sett bildene fra farmen osv . Men nå ser vi jo bare falske vipper /lepper bak voldsomt filterbruk ..

• Liker 4
Skrevet
Anno1969 skrev (6 timer siden):

Pointet er at barnet har det like bra med far som med mor. Adopterte barn, barn med 2 fedre, surrogatbarn har det godt di også selv om di ikke er med det mennesket som fødte dem. Så akkurat dette med at Per F har han ser ikke jeg er noe problem. Kanskje tverr imot.

Jeg vet ikke jeg.. Det har skjedd mye innen psykisk helse, eller rettere sagt psykisk uhelse, i takt med et mer likestilt samfunn. Det er nok mer sammensatt og flere andre faktorer som spiller inn. Men at det er en faktor at mor/far og barn skilles store deler av døgnets timer sammenlignet med «gamle dager» tror jeg absolutt er med i regnestykket. 

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...