JojoMoyes Skrevet 23. februar 2025 #13561 Skrevet 23. februar 2025 Bibbi_ skrev (10 minutter siden): Hun er da hjemmeværende?!! Hvorfor skal ikke hun rydde og vaske etter seg selv?? Fordi Pefedikk fikser jo det . 7 1
Katinkalille Skrevet 23. februar 2025 #13562 Skrevet 23. februar 2025 JojoMoyes skrev (1 time siden): Har lyst å se at han vil ligge i vognen å kose seg som hun sier hele sommeren mens mor leker Fru Dahlialama 🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Dahlialama😂😂 4 1
oss-to Skrevet 23. februar 2025 #13563 Skrevet 23. februar 2025 Spørst om tråden er hacka av frustrerte fruers mobbe team team🤣🤣🤣. 5
Seroquel Skrevet 23. februar 2025 #13564 Skrevet 23. februar 2025 oss-to skrev (Akkurat nå): Spørst om tråden er hacka av frustrerte fruers mobbe team team🤣🤣🤣. Kom det fra en som måtte ty til emojis for å få frem budskapet.. 11
oss-to Skrevet 23. februar 2025 #13565 Skrevet 23. februar 2025 (endret) Seroquel skrev (3 minutter siden): Kom det fra en som måtte ty til emojis for å få frem budskapet.. Om du ser på chatten brukte eg det bevist for å få fram poeng. Er fleire her som er glade i denne emojisen og gjerne fleire etter kvarandre. Endret 23. februar 2025 av oss-to Tok vekk eit ord 5
Trulsa Skrevet 23. februar 2025 #13566 Skrevet 23. februar 2025 Fjelldattera skrev (3 timer siden): Når P bikker 6 mnd så tror jo han ikke lenger at han er en del av mamsen. Så da kan han jo ha pappatid hele dagen så mamma får jobba med blomster. Dette høres helt perfekt ut! Mange foreldre deler permisjonen 50/50. 2
Himmelen_91 Skrevet 23. februar 2025 #13567 Skrevet 23. februar 2025 Palmemor skrev (1 time siden): Har jeg tenkt på og. Har sett andre jeg følger som sliter med å avvenne den. For all del, brukte noe alla samme opplegget til min eldste som hadde kolikk og ikke gjorde annet enn å hyle, men ser jo at dette er fryktelig trendig nå og alle bruker det jo. Uavhengig av behov Absolutt! Typisk at de fleste influens kjøper moonboon før barnet e født. 3
Trulsa Skrevet 23. februar 2025 #13568 Skrevet 23. februar 2025 Bibbi_ skrev (44 minutter siden): Hun er da hjemmeværende?!! Hvorfor skal ikke hun rydde og vaske etter seg selv?? Hun jobber hjemmefra. Man deler også på oppgaver hjemme. Jeg feks, vasker nesten aldri opp etter meg selv. 1
Himmelen_91 Skrevet 23. februar 2025 #13569 Skrevet 23. februar 2025 Trulsa skrev (1 minutt siden): Hun jobber hjemmefra. Man deler også på oppgaver hjemme. Jeg feks, vasker nesten aldri opp etter meg selv. Har du ikke lært deg å vaske etter deg? 😂😂🙈🙈 6 1
Dojakitty Skrevet 23. februar 2025 #13570 Skrevet 23. februar 2025 Svartfugl skrev (45 minutter siden): Jeg mener selv jeg så bilde av den positive testen. Og hun gjennomgikk en exu og mistet en eggleder før det. Det må det være lov å bli litt stressa for. Jeg synes hun gjør mye annet rart og kritikkverdig, men at hun opplevde det som tøft, har jeg ingen problemer med å forstå. Men det er selvfølgelig opp til den enkelte å danne seg en mening om dette. Hun snakket ikke om det. Hun mente ALLE DE GABGENE HUN FIKK MENSEN 5 5
JegErIkkeMeg Skrevet 23. februar 2025 #13571 Skrevet 23. februar 2025 Svartfugl skrev (44 minutter siden): Jeg mener selv jeg så bilde av den positive testen. Og hun gjennomgikk en exu og mistet en eggleder før det. Det må det være lov å bli litt stressa for. Jeg synes hun gjør mye annet rart og kritikkverdig, men at hun opplevde det som tøft, har jeg ingen problemer med å forstå. Men det er selvfølgelig opp til den enkelte å danne seg en mening om dette. Den ene gangen, ja. Poenget til Dojakitty her var vel at Stina i dag sa at hun nok har hatt flere kjemiske graviditeter uten å vite det 😊 3
Blåttvann Skrevet 23. februar 2025 #13572 Skrevet 23. februar 2025 Palmemor skrev (7 timer siden): Og hvor slitsomt og tungt svangerskapet var… hu pisser på folk som sliter med begge deler. Og de som har opplevd å miste barn Dette varierer ettersom hva som passer seg. For noen ganger har svangerskapet vært sååå grusomt og hun lå bare på sofaen, mens andre ganger sier hun at hun trente sykt mye i graviditeten og derfor ikke gikk opp så mye i vekt. 10
Bibbi_ Skrevet 23. februar 2025 #13573 Skrevet 23. februar 2025 Trulsa skrev (50 minutter siden): Hun jobber hjemmefra. Man deler også på oppgaver hjemme. Jeg feks, vasker nesten aldri opp etter meg selv. Men Stina står å sier at hun ikke skal gå i kvinnefella eller hva hun kalte det, så PF må fint rydde og vaske etter seg? Hvorfor skal da PF rydde og vaske etter henne? Fint for deg at du har en tjener som vasker for deg... Vi også deler på oppgaver hjemme, men aldri om jeg lar mannen vaske etter meg hele tiden. Han er mannen min, ikke tjeneren min. 12 1
oss-to Skrevet 23. februar 2025 #13574 Skrevet 23. februar 2025 (endret) Bibbi_ skrev (14 minutter siden): Men Stina står å sier at hun ikke skal gå i kvinnefella eller hva hun kalte det, så PF må fint rydde og vaske etter seg? Hvorfor skal da PF rydde og vaske etter henne? Fint for deg at du har en tjener som vasker for deg... Vi også deler på oppgaver hjemme, men aldri om jeg lar mannen vaske etter meg hele tiden. Han er mannen min, ikke tjeneren min. Stina har aldri nevnt kvinnefella, det var det vel strengt tatt nokon på chatten her som gjorde. Ho snakka vel om husmorfella eller?. Kvifor er det du og din mann som har rett? Om ein som to voksene lagar avtalar ,går det vel ikkje an å kalle eine part for tjenar. Endret 23. februar 2025 av oss-to Skrivefeil 7
Bibbi_ Skrevet 23. februar 2025 #13575 Skrevet 23. februar 2025 oss-to skrev (47 minutter siden): Stina har aldri nevnt kvinnefella, det var det vel strengt tatt nokon på chatten her som gjorde. Ho snakka vel om husmorfella eller?. Kvifor er det du og din mann som har rett? Om ein som to voksene lagar avtalar ,går det vel ikkje an å kalle eine part for tjenar. Som sagt hvis du leste innlegget mitt : kvinnefella eller hva ho kalte det.
oss-to Skrevet 24. februar 2025 #13576 Skrevet 24. februar 2025 Bibbi_ skrev (7 timer siden): Som sagt hvis du leste innlegget mitt : kvinnefella eller hva ho kalte det. Brukar du det bevisst som eit verkemiddel ? Dei fleste ville vel ha retta opp i feilen. 2
Seroquel Skrevet 24. februar 2025 #13577 Skrevet 24. februar 2025 Stina vil ikke ta mannen sin klesvask for å bevare mystikken i forholdet. Da lurer jeg på hva slags følelser PF får når han må rydde daglig etter henne. Ikke bare rydde (typ sette ferdig skylt oppvask i oppvaskmaskinen som jo kunne vært ok), men å kaste appelsin avskjær o.l som har ligget på benken hele dagen. Tipper han synes hun er kjærlig, mystisk, raus og tiltrekkende da. 24 1
Gjest Freydis Skrevet 24. februar 2025 #13578 Skrevet 24. februar 2025 Seroquel skrev (2 minutter siden): Stina vil ikke ta mannen sin klesvask for å bevare mystikken i forholdet. Da lurer jeg på hva slags følelser PF får når han må rydde daglig etter henne. Ikke bare rydde (typ sette ferdig skylt oppvask i oppvaskmaskinen som jo kunne vært ok), men å kaste appelsin avskjær o.l som har ligget på benken hele dagen. Tipper han synes hun er kjærlig, mystisk, raus og tiltrekkende da. Jeg hadde blitt rimelig provosert om mannen min hadde behandlet meg på den måten som hun gjør der. Hadde for det første aldri latt mat og avfall stå på kjøkkenbenken hele dagen, det er utrolig uhygienisk - folk flest rydder jo kjøkkenet før hele familien skal ut om morgenen. For det andre så er det et nedlatende syn på partneren å forvente at vedkommende skal rydde og vaske etter deg hver bidige dag. Nesten som jeg ikke tror det er sånn det foregår.
Palmemor Skrevet 24. februar 2025 #13579 Skrevet 24. februar 2025 Freydis skrev (18 minutter siden): Jeg hadde blitt rimelig provosert om mannen min hadde behandlet meg på den måten som hun gjør der. Hadde for det første aldri latt mat og avfall stå på kjøkkenbenken hele dagen, det er utrolig uhygienisk - folk flest rydder jo kjøkkenet før hele familien skal ut om morgenen. For det andre så er det et nedlatende syn på partneren å forvente at vedkommende skal rydde og vaske etter deg hver bidige dag. Nesten som jeg ikke tror det er sånn det foregår. Det er jo litt merkelig at hun står å ranter om at han er voksen og kan vaske sine egne klær, mens hun bare slenger ting fra seg akkurat der hun er ferdig å bruke det og venter på at han skal komme hjem å rydde etter henne. Hun er en diva som slenger fra seg akkurat der hun ønsker, så kommer han å plukker opp Hun sier at det er hun som klipte plen før robotklipper, og hun som tar kantklipper (han er allergisk, så ja, det skulle bare mangle). Hun sier hun rydder og støvsuger sofaen (det er hun som roter) hun sier hun rydder og vasker badet (som kun hun bruker, og han har mer enn en gang dokumentert at han shiner hennes bad), hun vasker egne og P sine klær (men han vasker og P sine klær) Så den ranten hun spyr ut av seg er egentlig bare "jeg rydder opp etter meg så jeg gjør sjuuuuuukt mye faktisk!!" Bare at hun ikke rydder kjøkkenet da... 20 2
Seroquel Skrevet 24. februar 2025 #13580 Skrevet 24. februar 2025 Freydis skrev (16 minutter siden): Jeg hadde blitt rimelig provosert om mannen min hadde behandlet meg på den måten som hun gjør der. Hadde for det første aldri latt mat og avfall stå på kjøkkenbenken hele dagen, det er utrolig uhygienisk - folk flest rydder jo kjøkkenet før hele familien skal ut om morgenen. For det andre så er det et nedlatende syn på partneren å forvente at vedkommende skal rydde og vaske etter deg hver bidige dag. Nesten som jeg ikke tror det er sånn det foregår. Det er for meg underlig at de behandler hverandre som separate husholdninger innad i en. Det virker som en umoden tankegang i det at alt skal være helt likt. Veldig spesielt å ikke unne den andre noe uten at det må inngå i et større regnskap. For de aller fleste er familien AS og hverdagens mange plikter en flytende oppgave som man sjonglerer sammen mot et felles resultat. At alle har det bra. Noen dager gjør en alt, neste gang jevnes det ut. Det vi ser av deres «fellesskap» virker umodent. Det må kreve så mye energi å gjøre regnskap på alt mulig. Og ikke minst må det føre til konflikter. Far er jo mye fraværende fra både barnet og Stina. Kanskje det er slik de overlever. 11 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå