Dojakitty Skrevet 22. februar #13401 Skrevet 22. februar AntiBullshit skrev (2 minutter siden): Så nettopp «tordentalen» til Stina om det hun kaller «husmorsfella». Og selv om jeg skjønner hva hun vil frem til hvis jeg legger godvilja til – nemlig at det ikke er rettferdig at kvinner enda tar mye mer ansvar for ‘det tredje skiftet’ i hjemmet til tross for at man jobber tilsvarende mye som menn. Så er det noe med måten hun fremstiller ting på som «rubs me the wrong way». Hun snakker om at da hun var 15 så måtte hun vaske sine egne klær, og derfra konkluderer hun med at alle kan og bør gjøre det samme. At fordi hun har vasket sine egne klær fra hun var 15 så er det ingen grunn til at hun skal vaske mannens klær. Hun hopper helt bukk over det mange synes er merkelig: hvorfor vaskes ikke mannen og konas klær sammen uavhengig av hvem som setter på maskinen? Det er jo mye strøm å spare hvis man kan halvere antall maskiner som må settes på. Hun virker også å ha et veldig objektivistisk og positivistisk tilnærming til hva som er rettferdig. Det er jo en finurlig kombinasjon når man tar høyde for at hun snakker om at hun ønsker en 50/50 pinlig nøyaktig form for rettferdighet i hjemmet samtidig som det er svært forskjellige arbeidsoppgaver som fordeles og forskjellige fysiske utgangspunkt for å klare de ulike oppgavene - hvordan kan det noen gang bli helt rettferdig? Jeg vil tørre å påstå at de færreste har det samme opphenget på rettferdighet og hvem som gjør hva i et forhold. Det er jo langt vanligere å spille hverandre gode, hvis en liker og er god til å lage mat ja da lager den personen sannsynligvis mest mat. Er det en som er allergisk så pleier man å være såpass raus at man lar dem slippe gressklipping uten å kreve at de skal klippe plenen annen hver gang eller gjøre mer av noe annet for «gjøre opp for seg». Hun behandler forholdet sitt som et null sum game hvor det virker å være et evig jag om å ikke bidra med et gram mer enn den andre parten - riktignok ved hjelp av hennes målestokk og standard må vite for jeg synes ikke det virker særlig rettferdig at PF skal ta all snømåkingen og henge opp alle julelysene når Stina har valgt å ha hagearbeid som hobby og på den måten lager hun seg masse lystbetont «arbeid» om sommeren som hun også bruker som et slags uno reverse-kort når den kjedelige snømåkingen kommer. Nei, det er så unyansert og absurd det synet hun har på rettferdighet. Også snakker hun om at vi lever i 2025 og ikke 1950 og at det derfor er helt rart at hun som kvinne skal gjøre mer i hjemmet. Og jeg tenker at det er helt fair om hun og PF velger en løsning hvor PF gjør mest hjemme, men det virker som hun har et veldig behov for å markere at måten hun og de gjør ting på er sånn alle i 2025 burde gjør det - som om hun har et slags objektivt syn og svar på hva som er rettferdig i ethvert forhold mellom en mann og kvinne. Eventuelt så er hun bare livredd for å gjøre mer enn hun absolutt må, litt som en onkel skrue bare at det er innsats og omsorg hun er gjerrig på. Veldig bra innlegg her. 1
Niffler Skrevet 22. februar #13402 Skrevet 22. februar @AntiBullshit treffer spikeren på hodet. Rett og slett. 2
kkkeee Skrevet 22. februar #13403 Skrevet 22. februar Nå gikk jeg inn og blokkerte Stina, slik at hun ikke kommer opp på utforsk. Jeg er altfor svak og blir nysgjerrig på de heftige overskriftene. Nå er det ihvertfall litt mer plunder å gå inn å sjekke når jeg leser noe her. Må stadig inn for å virkelig se om det stemmer det som blir skrevet her, og det gjør det som regel. 9 2
Dojakitty Skrevet 22. februar #13404 Skrevet 22. februar kkkeee skrev (1 minutt siden): Nå gikk jeg inn og blokkerte Stina, slik at hun ikke kommer opp på utforsk. Jeg er altfor svak og blir nysgjerrig på de heftige overskriftene. Nå er det ihvertfall litt mer plunder å gå inn å sjekke når jeg leser noe her. Må stadig inn for å virkelig se om det stemmer det som blir skrevet her, og det gjør det som regel. Skulle ønske jeg var like sterk 3
Lzzy Skrevet 22. februar #13405 Skrevet 22. februar faltforfristelsen skrev (21 minutter siden): Samme her! Jeg har ansvars for alle fem i husstandens klær, mannen har ansvar for kjøkkenet. Jeg går heller ikke å lukter i verken mine eller andres klær... Og det betyr heller ikke at jeg ikke kan ta kjøkkenet og han vaske klær. Har ikke hørt hva hun sier på snap, men er det fordi hun ikke tåler lukt? Hun går jo bare hjemme, har plenty med tid å vaske klær.. Viktig å holde på mystikken i forholdet, men etter over ti år sammen og en fødsel, så er vel den litt rar å ta over en rant om klesvask spør du meg men.. 13
Gjest faltforfristelsen Skrevet 22. februar #13406 Skrevet 22. februar kkkeee skrev (Akkurat nå): Nå gikk jeg inn og blokkerte Stina, slik at hun ikke kommer opp på utforsk. Jeg er altfor svak og blir nysgjerrig på de heftige overskriftene. Nå er det ihvertfall litt mer plunder å gå inn å sjekke når jeg leser noe her. Må stadig inn for å virkelig se om det stemmer det som blir skrevet her, og det gjør det som regel. Hun mister jo bare mer og mer følgere. Sjekka i går 164,2 k følgere. I dag 164. Tror jeg må gjøre det samme som deg. Jeg har sluttet å følge henne, men trykker litt for ofte inn på utforsk eller sjekker ut hvis jeg leser noe her.
Poly Skrevet 22. februar #13407 Skrevet 22. februar Lzzy skrev (11 minutter siden): Viktig å holde på mystikken i forholdet, men etter over ti år sammen og en fødsel, så er vel den litt rar å ta over en rant om klesvask spør du meg men.. ja hun kan vel ikke vaske toaletten heller da 10
Dojakitty Skrevet 22. februar #13408 Skrevet 22. februar Poly skrev (1 minutt siden): ja hun kan vel ikke vaske toaletten heller da Joda men bare hennes egen 7
Poly Skrevet 22. februar #13409 Skrevet 22. februar Dojakitty skrev (Akkurat nå): Joda men bare hennes egen Ja de har vel separate dosser og😅 10
Palmemor Skrevet 22. februar #13410 Skrevet 22. februar Poly skrev (10 minutter siden): Ja de har vel separate dosser og😅 Det har de. Hvert sitt bad…. det rare er jo at hun opphøyer seg selv fordi hun faktisk klipte plenen før de fikk robotklipper og hun er den som bruker kantllipper og ordner ute. Vel, han er allergisk mot gress så det skulle vel strengt tatt bare mangle eller 15 3
JojoMoyes Skrevet 22. februar #13411 Skrevet 22. februar Palmemor skrev (39 minutter siden): Hun sier at han som er istand til å jobbe og ha flere firmaer også er fullt kapabel til å vaske egne klær. Og hun vil beholde mystikken med å føle at han er verdens kjekkeste, og mener den forsvinner om hun må vaske hans svette klær… Hun sier og at hun ikke vil gå i husmorfella Ja den reagerte jeg òg på hva er husmorfella ? Er hun redd for at hun skulle gjort en pitteliten del husarbeid mer enn han kanskje ? Hun er så irriterende fjern den damen der . Jeg lener meg tilbake og venter på karma . 15
Palmemor Skrevet 22. februar #13412 Skrevet 22. februar JojoMoyes skrev (1 minutt siden): Ja den reagerte jeg òg på hva er husmorfella ? Er hun redd for at hun skulle gjort en pitteliten del husarbeid mer enn han kanskje ? Hun er så irriterende fjern den damen der . Jeg lener meg tilbake og venter på karma . Det er jo ingen felle å snakke om når begge jobber hjemmefra tenker jeg. Det er ikke noe «tredje skift» å prate om så lenge den ungen er ett kvarter gammel. Hun aner jo ikke hva hun snakker om Igår var det jo ei som skrev at hun burde mentalt forberede seg på at P sto opp tidlig. (Jeg oppfattet ikke meldingen som stygg) og hu var skikkelig ufin tilbake istedenfor å bare ta det til seg og svare ordentlig. Venter på karma jeg og. Men folk får jo de ungene de klarer å håndtere…. 24
Gjokstad Skrevet 22. februar #13413 Skrevet 22. februar Palmemor skrev (12 minutter siden): Det er jo ingen felle å snakke om når begge jobber hjemmefra tenker jeg. Det er ikke noe «tredje skift» å prate om så lenge den ungen er ett kvarter gammel. Hun aner jo ikke hva hun snakker om Igår var det jo ei som skrev at hun burde mentalt forberede seg på at P sto opp tidlig. (Jeg oppfattet ikke meldingen som stygg) og hu var skikkelig ufin tilbake istedenfor å bare ta det til seg og svare ordentlig. Venter på karma jeg og. Men folk får jo de ungene de klarer å håndtere…. Haha ja, den ranten da hun svarte på den meldingen om å mentalt forberede seg🙈 (jeg oppfattet den heller ikke som stygg). «Og du burde slutte å sende sånne meldinger til folk, hva ER det her for noe?!» 😂 10
Klink Skrevet 22. februar #13414 Skrevet 22. februar Husmorfella var litt morsomt. Mener hun kvinnefella?
J.. Skrevet 22. februar #13415 Skrevet 22. februar Klink skrev (43 minutter siden): Husmorfella var litt morsomt. Mener hun kvinnefella? Nei. https://www.vl.no/nyheter/samlivspanelet/2020/02/02/samlivspanelet-hvordan-kan-hun-komme-seg-ut-av-husmorfella/
Lzzy Skrevet 22. februar #13416 Skrevet 22. februar JojoMoyes skrev (1 time siden): Ja den reagerte jeg òg på hva er husmorfella ? Er hun redd for at hun skulle gjort en pitteliten del husarbeid mer enn han kanskje ? Hun er så irriterende fjern den damen der . Jeg lener meg tilbake og venter på karma . Innen den ungen vokser opp å begynner i barnehage og på skole, så får vi håpe snap er lagt ned! Tenk med noro og diverse i heimen der’a.. legevakta neste! 😷 16
Dojakitty Skrevet 22. februar #13417 Skrevet 22. februar Lzzy skrev (3 minutter siden): Innen den ungen vokser opp å begynner i barnehage og på skole, så får vi håpe snap er lagt ned! Tenk med noro og diverse i heimen der’a.. legevakta neste! 😷 Tenker de har rent ned dørene til legevakten lenge før den tid 11
Visla Skrevet 22. februar #13418 Skrevet 22. februar Etter min erfaring blant de rundt meg, er det de som begynner å bli så opptatt av at alt skal være likt når første barnet de som går fra hverandre. De begynner å krangle og det blir et evig diskusjonstema. nattesøvn, klevasken til barnet, hvem skal stå opp når barnet våkner klokka 5 3. dagen på rad, hvem skal sove på dagen når barnet sover og hvem skal rydde, hvem skal tørke spy fordi begge hater det osv… Trodde de fleste vasket klesvasken til FAMILIEN sammen, ikke at den ene måtte sende det til renseri for å ikke drepe romansen i forholdet fordi partneren kun gidder å ta sitt eget. i de fleste forhold er det jo å «gi og ta» og man fordeler oppgaver etter hva man liker og er god på. Så er det litt opp og ned etter jobb/helse/energi/barn ettersom livet og hverdagen går🤷♀️ har kun møtt ett par før som vippser hverandre etter de hadde gått i butikken for den andre og vi var ute å spiste sammen, og den ene betalte for begge. 19
Palmemor Skrevet 22. februar #13419 Skrevet 22. februar Lzzy skrev (3 minutter siden): Innen den ungen vokser opp å begynner i barnehage og på skole, så får vi håpe snap er lagt ned! Tenk med noro og diverse i heimen der’a.. legevakta neste! 😷 Ironien her er jo at det var hun som måtte fortelle PF at man ikke drar på legevakta for litt pjusk form, mens når hun kutta seg i fingeren forventet hun princesstreatment og bare måtte fikse det sjøl siden de brukte så sjukt lang tid! For hun måtte jo bli kjørt, men kjørte selv da hun hadde en eggstokk som sprakk….? Det er ingenting som henger på greip av det hun sier 17 4
Klink Skrevet 22. februar #13420 Skrevet 22. februar J.. skrev (15 minutter siden): Nei. https://www.vl.no/nyheter/samlivspanelet/2020/02/02/samlivspanelet-hvordan-kan-hun-komme-seg-ut-av-husmorfella/ Å takk, ikke hørt det før. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå