Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Poly skrev (3 minutter siden):

Åh herregud jeg HÅPER hun kødder angående det hun sier nå om søvn! Hvis ikke er det bare skremmende. 

Og ikke forsvarlig og ha barnet etter litt lite søvn?! Hun der er in for a treat i årene som kommer altså 

Søvnregresjon?!?! Fordi han vil opp 5.30?? Ågudbedre. Da er det mye uforsvarlig foreldreskap ute å går

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (56 minutter siden):

Å skrive at det er jævlig som noen gjorde, vel det blir for dumt spør du meg 

At noen syns det ser for jævlig ut,hva er galt med det?? Ikke alle liker søppel og rot! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (2 minutter siden):

Søvnregresjon?!?! Fordi han vil opp 5.30?? Ågudbedre. Da er det mye uforsvarlig foreldreskap ute å går

Hun holder på å besvime av 4 timers søvn…. Dette her ser svart ut ..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (4 minutter siden):

Ja hva med at gutten, som faktisk er blitt 3 mnd, begynner og få en NORMAL døgnrytme! Noe som er sunt! Kjenner jeg blir skikkelig provosert. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ille nok å stå opp fem tretti hvis du lissom har gjort deg mentalt forberedt på det" Jaja,men kanskje den 💫petite💫 hjernen din kan starte med å forberede seg på det da eller?? Unnskyld meg,men holdt på å besvime fordi hu var så sjuukt trøtt??! Når man trodde det ikke ann å bli dummere.... 

• Liker 13
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (2 minutter siden):

Ja hva med at gutten, som faktisk er blitt 3 mnd, begynner og få en NORMAL døgnrytme! Noe som er sunt! Kjenner jeg blir skikkelig provosert. 

Er vel ikke så nøye med han, som hun ikke skulle tilpasse seg...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette mennesket er altså så ute ... jeg fatter ikke hvordan man kan være 32 år og ha så lite innsikt. Virkelig ikke.. Nei, jeg må bare slutte å lese om henne for jeg blir helt matt.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklarer også hvorfor frokosten stod igjen i går, var ikkno’ godt med blodappelsin i det heeeele tatt assa, buhu. Sier litt om hvor skjør hun er når hun ikke kan presse i seg noen blodappelsiner uten og sutre og må kaste de. 

Endret av Poly
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så provosert, matt og oppgitt av den dama…. Velkommen til virkeligheten si! Da eldste her var rundt 6-7 mnd var det opp å hoppe allerede i 04-05 draget, og sånn var det da. Ting endrer seg med barn hele tiden, det burde hun bare godta først som sist. Sove 18 timer i døgnet når han er 3,5 mnd?! Min yngste er en uke eldre og sover definitivt ikke mer enn kanskje 12-13 i døgnet. Går fint det og😂 Trøtt, ja, men man overlever 😂

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjokstad skrev (3 minutter siden):

Jeg blir så provosert, matt og oppgitt av den dama…. Velkommen til virkeligheten si! Da eldste her var rundt 6-7 mnd var det opp å hoppe allerede i 04-05 draget, og sånn var det da. Ting endrer seg med barn hele tiden, det burde hun bare godta først som sist. Sove 18 timer i døgnet når han er 3,5 mnd?! Min yngste er en uke eldre og sover definitivt ikke mer enn kanskje 12-13 i døgnet. Går fint det og😂 Trøtt, ja, men man overlever 😂

Hun må nok bli innlagt på sykehus den dagen ungen faktisk starter med trass og ekte søvnregresjon

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (2 minutter siden):

Hun må nok bli innlagt på sykehus den dagen ungen faktisk starter med trass og ekte søvnregresjon

Hva gjør de når han blir syk? Omgangssyke? Forkjølelse? 4.barnesykdom? Reagerer på matvarer.... 

Dessverre (og kanskje bra) så får ikke "sånne folk" barn som krever noe særlig. Stakkars PK må jo få søvnen sin, og hun svimer av etter "dårlig" søvn. Blir fint når han får tenner og blir utilpass og ikke vil ligge i muuuunbuuun

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Hva gjør de når han blir syk? Omgangssyke? Forkjølelse? 4.barnesykdom? Reagerer på matvarer.... 

Dessverre (og kanskje bra) så får ikke "sånne folk" barn som krever noe særlig. Stakkars PK må jo få søvnen sin, og hun svimer av etter "dårlig" søvn. Blir fint når han får tenner og blir utilpass og ikke vil ligge i muuuunbuuun

Må nok plinge på Pefedikk da. Får håpe han har tlf på lyd da. Men synd for Pefedikk da, blir ikke perfekt sleep score da nei.. får ikke leve evig da som han helten sin. Kanskje det ikke var så lurt med barn.. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Jeg er redd disse to er ikke på langt nær klar for hva som kommer….

Tenker vanligvis at «det er ingen som er klar for det og man lærer mens man går» men her er det to stykker som er såpass innavla i sine egne dårlige rutiner at de ikke evner å se fornuft. 
Jeg har aldri vært med på to stk som er så langt borte mentalt, jeg frykter for den ungen. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, jeg var en av de mødrene som sa «glem det» når ungen skulle opp klokka 04:30/05:30 på en lørdag. Hadde venninner som var sånn: «nei, min SKAL opp da, så da får jeg ikke sove mer da», og jeg bare «Oookei». Jeg tynet det til 06:30-07:30 minst, før jeg sa greit - no shame. Hadde forsåvidt baby fra midt på svarte vinteren, så det var litt enklere når det var mørkt om morgenen. Uansett da, jeg synes det skal være en mellomting og å se det i sammenheng med barnets generelle døgnrytme (når står vi opp, når er leggetid). Stina vil dra seg til 10:00-12:00 hver dag og det må hun bare belage seg på at sannsynligvis ikke kommer til å være mulig de første 7-8 årene. That’s life. Problemet i sammenligning er jo at Stina helst vil han skal sove hele tiden. Hun må faktisk begynne å tenke at ungen trenger stimuli og en grei dagsrytme med lek, dupper og struktur. En noe konsekvent rutine for kveldene etterhvert som han nærmer seg 4-5 måneder. Man merker som regel etterhvert når ungen begynner å vise tegn på trøtthet/å være ferdig for dagen, og da er det jo lurt å prøve seg frem. Så skal hun se det kanskje blir litt mer forutsigbart også med tanke på morgenene. Men at hun kan få dra seg til langt utpå eftan, det må hun legge vekk, tror jeg.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clåvviii skrev (43 minutter siden):

At noen syns det ser for jævlig ut,hva er galt med det?? Ikke alle liker søppel og rot! 

Det er jo galt når det trigger so ein må bruke banne ord. Er truleg ikkje kanalen å fylje om ein ikkje likar det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dojakitty skrev (27 minutter siden):

Tenker vanligvis at «det er ingen som er klar for det og man lærer mens man går» men her er det to stykker som er såpass innavla i sine egne dårlige rutiner at de ikke evner å se fornuft. 
Jeg har aldri vært med på to stk som er så langt borte mentalt, jeg frykter for den ungen. 

Så enig dessverre!! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (24 minutter siden):

Det er jo galt når det trigger so ein må bruke banne ord. Er truleg ikkje kanalen å fylje om ein ikkje likar det.

At noe ser «helt for jævlig ut» er for noen blitt et normalt uttrykk i sin helhet, litt som uttrykket foreldregenerasjonen brukte når noe «ser ut som et bomba h*rehus». Det er ikke nødvendigvis en mangel på å ikke finne bedre ord eller «bli trigga» til å bruke banneord. 

Endret av Jea10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (41 minutter siden):

Det er akkurat det. Alle har vi da sagt ting vi har måtte bite i oss om hvordan vi ønsker at ting skal være, men vi har jo lært langs veien. Vil ungen opp 5, ja da er det bare å håpe det går å vente til 5:30 da... Og sånn er det jo. Learning by doing. Men de lærer jo ikke...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 minutt siden):

Det er akkurat det. Alle har vi da sagt ting vi har måtte bite i oss om hvordan vi ønsker at ting skal være, men vi har jo lært langs veien. Vil ungen opp 5, ja da er det bare å håpe det går å vente til 5:30 da... Og sånn er det jo. Learning by doing. Men de lærer jo ikke...

Hun mener jo at ungen står opp tidlig nå fordi hun har måttet stå opp tidlig!! Altså jeg klarer ikke dette nivået av dumhet 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...