Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere som følger PelleK og ikke Stina? 

Jeg skulle så gjerne formidlet noe til ham, for jeg syns han var så utrolig fin og åpen i snapen i dag, men han sa også at han ikke leser kommentarer i dag, så da blir kommentaren bare borte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tinkerbellee skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig, og det sier også Stina selv på snap. Men uansett når man mister så er det utrolig vondt. 

Det vet jeg! Gleden er så stor og så blir det så utrolig  vondt når en er i hennes situasjon. Heldigvis er de inne i IVF verden alt så de kan starte så snart de er klare. 

• Nyttig 1
Skrevet

Så forferdelig trist for dem.

• Hjerte 5
Skrevet
Gjest piapeanøtt skrev (På 31.1.2024 den 8.36):

Tror heller ikke det vi fikk se på snap var den første positive testen, synes det var noe annerledes med oppførselen før testresultatet..nesten litt «høy»😅 Men det har jo ingenting å si, uansett veldig hyggelig at den endelig satt! Og BBhugme er på plass allerede før hun har passert ikm😂

Den er jo fantastisk uansett om man er gravid eller ikke. Jeg kjøpte den og brukte uten å ha blitt gravid engang. Prøver fremdeles, og bruker BBhugme hver natt likevel. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Å dele så privat og intimt som de gjør, tror jeg egentlig ikke er bra for noen(bortsett fra lommebok).

Synd det ikke gikk denne gangen heller, men ja, tror ikke det er bra. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Sorgen ville vært større, håper jeg, om man var i uke 20 enn i uke «skulle ikke hatt mensen enda en gang» 

Har selv mistet i uke 20, og det vil jeg si er noe ganske annet enn dette (det er ikke sammenlignbart), det var en fødsel av et bittelite menneske (selv om det kalles senabort) som kun skulle modne og utvikle organer og å legge på seg. På et så tidlig tidspunkt i graviditeten som Stina var har de færreste funnet ut at de er gravide, og det er litt av det ''skumle" med å teste så tidlig og før mensen skulle vært der. Fallhøyden blir så stor for det er svært vanlig med kjemiske graviditeter.

Når det er sagt så forstår jeg at det er en slags sorg og en påkjenning for at det ikke ble en graviditet og et barn, spesielt når ønsket er så stort og at de har prøvd så lenge. 

• Liker 16
  • Hjerte 5
Skrevet (endret)
hahaha skrev (På 31.1.2024 den 15.08):

Enig! Eneste jeg selv har rangert på er blodprøver annenhver dag omtrent, har faktisk jordmor som er veldig kritisk til ekstrem oppfølging og synes det psykisk og fysisk ikke er sunt. Sier jo at man ikke skal ta unødvendig mange ultralyd og masse stikk og prøver er inngrep i naturlig hverdagslig balanse også. og litt morsomt var det at hun mente de fikk rask IVF pga alder😂 selvom den ikke ble noe av er det. Så er det få som er så mye yngre enn 29-30 som hun var når prosess startet, men vare morsomt. Men ellers er barnet veldig ønsket og regner med hun vil gi mye kjærlighet, som er det viktigste. Alle har sære foreldre på en eller annen måte. 

Du sier du er enig i at man ikke skal kritisere, og så begynner du å kritisere. 🤦🏻‍♀️ 

Ho skulle ta blodprøve med 2 dagers mellomrom for å sjekke om det var stigning. Det er ganske vanlig å gjøre, og legen min ba meg ringe for det når jeg får positiv test. Hun sa vel aldri at hun skulle fortsette med dette annenhver dag på ubestemt tid?

Når det gjelder alder, så kan det jo hende hun mente at den alderen ofte blir prioritert til IVF. Hun sa bare at det kanskje var "pga alder", uten å spesifisere hva hun mente med det. Har selv hørt mange ganger at rundt 30 år ofte blir prioritert fordi man er godt voksen, men fremdeles har en god sjanse, og vi ble også prioritert (28 og 29 år). Når man begynner å bli for gammel, blir man ofte nedprioritert fordi man burde kommet tidligere og de anser at man har lavere sjanse for å lykkes.

Den siste kommentaren var vel litt unødvendig? 

Endret av MariaIsabel
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sprite skrev (På 1.2.2024 den 7.07):

Jeg tenker at siden hun velger å dele absolutt alt,Tilogmed hvor mye hcg hun har i kroppen så må man belage seg på å få sånne meldinger. Dessverre. Folk er sånn! Og dette vet alle,spesielt de som er influensere. 
Jeg ville trodd at hun ville valgt å verne om psyken sin i denne sårbare tiden med å la være å utsette seg for skremselspropaganda som man VET kommer når man velger å dele sånne ting såpass tidlig. 
Jeg sier ikke at hun ikke skal dele men at hun burde være med kritisk til HVA hun deler med folk på sin plattform. 

At man ikke deler ting før det er gått 12 uker er oldschool ja,er veldig for det å gjøre ting mindre tabu som feks SA. 
Men som sagt. Å verne om sin egen psyke er vel noe de fleste ønsker, så jeg syns dette er litt merkelig. 
For å så kjefte på folk når man får meldinger som man unektelig vet kommer. 

At man deler noe, gjør ikke at man må belage seg på å få stygge meldinger nei, med mindre man deler noe som er stygt mot andre. 

Hvorfor tenker folk slik?

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet (endret)

Før dere hisser dere opp; jeg har hatt 3 kjemiske selv. Og min opplevelse med det er at i møte med helsevesenet regnes ikke dette som hverken graviditet eller spontanabort. Det er en form for (veldig tidlig) spontanabort. Selvfølgelig er det kjempesårt å få en positiv test, rekke og glede seg over det - for så å begynne og blø, og ikke skjønne noen ting. Men man må ta det for det det er, et befruktet egg som ikke festet og utviklet seg, og man får mensen til vanlig tid. Leger, gynekologer osv. vil ikke si at man har mistet. For min del var det litt brutalt, da jeg ønsket å snakke med noen om hvorfor det skjedde - men ble avfeid med «du har ikke vært gravid». Det må hun, og alle andre som går gjennom kjemisk forberede seg på. Jeg har termin nå om noen uker, og i alle mine papirer står det at jeg har vært gravid kun 1 gang, til tross for 3 kjemiske, som sagt. 

Når det er sagt, så får jeg veldig vondt av henne. Kjenner igjen den håpløse følelsen. En dag klaffer det, med eller uten hjelp ❤️

Endret av Sansel
  • Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Skrevet
MariaIsabel skrev (14 minutter siden):

Du sier du er enig i at man ikke skal kritisere, og så begynner du å kritisere. 🤦🏻‍♀️ 

Ho skulle ta blodprøve med 2 dagers mellomrom for å sjekke om det var stigning. Det er ganske vanlig å gjøre, og legen min ba meg ringe for det når jeg får positiv test.

Når det gjelder alder, så kan det jo hende hun mente at den alderen ofte blir prioritert til IVF. Hun sa bare at det kanskje var "pga alder", uten å spesifisere hva hun mente med det. Har selv hørt mange ganger at rundt 30 år ofte blir prioritert fordi man er godt voksen, men fremdeles har en god sjanse, og vi ble også prioritert (28 og 29 år). Når man begynner å bli for gammel, blir man ofte nedprioritert fordi man burde kommet tidligere og de anser at man har lavere sjanse for å lykkes.

Den siste kommentaren var vel litt unødvendig? 

Okei, seriøst, 30 år = godt voksen? 
Det er fortsatt ungt og perfekt tidspunkt for å få barn, du snakker som om 30 er 40. 30 år er gjennomsnittsalder for førstegangsfødende i Norge.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (12 minutter siden):

At man deler noe, gjør ikke at man må belage seg på å få stygge meldinger nei, med mindre man deler noe som er stygt mot andre. 

Hvorfor tenker folk slik?

Fordi verden er sånn? 

Skrevet
J_1990 skrev (5 minutter siden):

Det er fortsatt ungt og perfekt tidspunkt for å få barn, du snakker som om 30 er 40. 30 år er gjennomsnittsalder for førstegangsfødende i Norge.

PK nærmer seg vel 40 snart? 

• Liker 2
Skrevet
delias skrev (Akkurat nå):

PK nærmer seg vel 40 snart? 

Det vet jeg Ingenting om, men nå snakket jeg om alderen på Stina, hun er vel 30 ish? Og vedkommende som jeg siterte sa at 30 er godt voksen, det var det jeg kommenterte og reagerte på, vet ingenting om PK.

• Liker 1
Skrevet
K_mb skrev (35 minutter siden):

Har selv mistet i uke 20, og det vil jeg si er noe ganske annet enn dette (det er ikke sammenlignbart), det var en fødsel av et bittelite menneske (selv om det kalles senabort) som kun skulle modne og utvikle organer og å legge på seg. På et så tidlig tidspunkt i graviditeten som Stina var har de færreste funnet ut at de er gravide, og det er litt av det ''skumle" med å teste så tidlig og før mensen skulle vært der. Fallhøyden blir så stor for det er svært vanlig med kjemiske graviditeter.

Når det er sagt så forstår jeg at det er en slags sorg og en påkjenning for at det ikke ble en graviditet og et barn, spesielt når ønsket er så stort og at de har prøvd så lenge. 

Er det jeg skriver? 

Skrevet (endret)
J_1990 skrev (21 minutter siden):

Selv om 30 åt er gjennomsnittsalderen for å få barn i Norge vil ikke det si at det er ungt for å få barn. Flere blir eldre når de får sitt første barn som medfører flere komplikasjoner blant annet. Den beste alderen for en kvinne å få barn, om en ser på det rent biologisk, er tidlig i 20 årene. Og etter 34-35 synker fertiliteten drastisk hos kvinner. 

Endret av Klink
  • Liker 3
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Er det jeg skriver? 

Ja og? Jeg har erfart å miste i uke 20 og bekreftet det du skrev. Beklager det!

Skrevet
Sofagris skrev (3 timer siden):

Hvis hun begynte å blø idag, betyr det at hun fikk mensen, og hun har hatt en kjemisk graviditet.

Altså mister hun ikke. Men hun kommer sikkert til å behandle det som at hun mister. Hadde man ikke testet så tidlig, hadde man altså ikke visst at man var gravid i det hele tatt.

Man mister ved kjemisk graviditet også. Kjemisk graviditet er en graviditet hvor man får en veldig tidlig spontanabort. Det er likevel definert som en spontanabort. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Selv om 30 åt er gjennomsnittsalderen for å få barn i Norge vil ikke det si at det er ungt for å få barn. Flere blir eldre når de får sitt første barn som medfører flere komplikasjoner blant annet. Den beste alderen for en kvinne å få barn, om en ser på det rent biologisk, er tidlig i 20 årene. Og etter 34-35 synker fertiliteten drastisk hos kvinner. 

Det er ikke ungt, kanskje, men den biologiske klokka tikker jo ikke ennå. Det er ingen grunn til panikk. Hvis hun blir prioritert er det nok heller pga manglende eggleder og at de har prøvd en stund. 

• Liker 3
Skrevet
K_mb skrev (5 minutter siden):

Ja og? Jeg har erfart å miste i uke 20 og bekreftet det du skrev. Beklager det!

Åja, trodde du skrev det som at jeg mente noe annet enn deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...