J.. Skrevet 20. februar #13141 Skrevet 20. februar JojoMoyes skrev (43 minutter siden): Det er jeg spent på ! For ikke snakke om å følge behov i større alderstrinn, hva skal hun gjøre når han går og hun skal sminke seg ? Jo det blir jo barnehage . Mest spent på grensetting osv når den tid kommer . Barnehage er jo normen i Norge,uavhengig av om foreldre er hjemme eller ikke. Og hvorfor er du spent på å følge med videre på utlevering av barnet samtidig som du påstår at å utlevere er ugreit? Selvmototsigende.. 1 4
Jea10 Skrevet 20. februar #13142 Skrevet 20. februar (endret) Gentleman59 skrev (13 timer siden): Ja, det er jo slik dette fremstår når dere viser interesse for uvesentligheter. Jeg spurte hvorfor dere har det. Vet du, jeg har så sansen for ironi. Jeg har det spesielt i tilfeller der enkelte har et overdrevent stort behov for å posere som en intellektuell ved å sette spørsmålstegn ved andre menneskers intellekt. (Et lite hint: det har motsatt effekt). «(…)Silikon truffet hjernebarken(…)»? Virkelig? Det vitner ikke akkurat om et ekstraordinært individ som ikke kunne komme på noe litt mer sofistikert. Uansett da: her sitter du og forsøker å begrunne hvorfor det er konstruktivt med slike generiske «sleivspark» fordi du mener vi har interesser av en uvesentlig natur, mens du har totalt oversett hvor usaklig, og dermed uvesentlig, det du selv kommer med er, i forsøket på å score billige poeng på KG. Du spurte ikke oppriktig et spørsmål om «hvorfor», fordi et oppriktig spørsmål bunner som regel ikke ut i forakt og forsøk på latterliggjøring. Hvis du ønsket å spørre et spørsmål om noe, så finnes det andre metoder som er mer elegante. Hvis du helst vil omgås de som anses som intellektuelle og diskutere «viktige» ting så burde du lete andre steder enn på forumer som dette. På dette forumet, og internett for øvrig, finner du alltid noe som handler om noe, uavhengig av hvilken nytte/formål det måtte tjene (eller ikke tjene). Jeg vil tro det finnes langt flere aktuelle møteplasser andre steder. Velkommen til sirkuset 🤡 Endret 20. februar av Jea10 1 3
Nikoletta Skrevet 20. februar #13143 Skrevet 20. februar Til å være etter hennes eget utsagn et sååå etterlengtet barn ( som de brukte 19 mnd på å få, graviditet inkludert... som i mine øyne ikke er spesielt lang tid men samma det..) så har hun forbløffende lite kunnskap om barns utvikling og behov. Iallefall slik hun fremstiller seg på egen kanal. Og nei, ikke kom drassende med hun er ung førstegangsmor og stakkars henne. Hun er over 30 år, søsteren er barnepleier tross alt så hun er ekstremt heldig som har nær familie med faktisk utdanning hun kan lære av. Og man har helsestasjon man kan bruke, man kan prøve å lese seg opp og man kan bruke venner og familie som har hatt barn. Dette porelensvesenet som hun er og mange med henne som må skjermes for enhver utfordring og at alt skal tilpasses det livet man selv vil ha til tross for at man velger selv aktivt å få barn. Jeg forstår det ikke, virkelig. At egentid er det viktigste av alt, hver eneste dag? Og til eldre denne guttebabyen blir til mindre virker det som om disse foreldrene forstår hva de har begitt seg ut på i foreldrerollen. Jeg vet at verden har gått fremover siden jeg fikk barn som 21 åring, men jeg vet jammen ikke om det er til det bedre... 17 20
Jea10 Skrevet 20. februar #13144 Skrevet 20. februar (endret) . Endret 20. februar av Jea10 Dobbelt innlegg.
JojoMoyes Skrevet 20. februar #13145 Skrevet 20. februar Nikoletta skrev (1 time siden): Til å være etter hennes eget utsagn et sååå etterlengtet barn ( som de brukte 19 mnd på å få, graviditet inkludert... som i mine øyne ikke er spesielt lang tid men samma det..) så har hun forbløffende lite kunnskap om barns utvikling og behov. Iallefall slik hun fremstiller seg på egen kanal. Og nei, ikke kom drassende med hun er ung førstegangsmor og stakkars henne. Hun er over 30 år, søsteren er barnepleier tross alt så hun er ekstremt heldig som har nær familie med faktisk utdanning hun kan lære av. Og man har helsestasjon man kan bruke, man kan prøve å lese seg opp og man kan bruke venner og familie som har hatt barn. Dette porelensvesenet som hun er og mange med henne som må skjermes for enhver utfordring og at alt skal tilpasses det livet man selv vil ha til tross for at man velger selv aktivt å få barn. Jeg forstår det ikke, virkelig. At egentid er det viktigste av alt, hver eneste dag? Og til eldre denne guttebabyen blir til mindre virker det som om disse foreldrene forstår hva de har begitt seg ut på i foreldrerollen. Jeg vet at verden har gått fremover siden jeg fikk barn som 21 åring, men jeg vet jammen ikke om det er til det bedre... Når det gjelder barn og foreldre (ikke alle men mange ) i dag synes jeg faktisk ikke det har gått fremover . Enda godt de ikke fikk tvillinger tenker jeg .. 5
Gjest faltforfristelsen Skrevet 20. februar #13146 Skrevet 20. februar Jeg lurer litt på dette med økonomi jeg. Vil bare påpeke at jeg syns det er helt supert at hun har råd til å kjøpe en bil uten å ta lån (hvis jeg forsto riktig, klokka bare fort igjennom utforsk og orka ikke høre alt). Og før noen drar sjalusikortet; det skulle jeg gjerne hatt råd til, men mange av oss har ikke det. Jeg syns hun er heldig som kan det. Men her for en stund siden snakka hun så mye om at hun ville betale ned sin del av huset, og heller ta billån. Så bestemte hun seg for å kjøpe bil heller osv. Men hvis hun har over 500 000 på sparing, hvorfor har hun ikke betalt dette inn på huslånet hvis hun stresset så sjuuukt over å ha huslån??
Palmemor Skrevet 20. februar #13147 Skrevet 20. februar faltforfristelsen skrev (3 minutter siden): Jeg lurer litt på dette med økonomi jeg. Vil bare påpeke at jeg syns det er helt supert at hun har råd til å kjøpe en bil uten å ta lån (hvis jeg forsto riktig, klokka bare fort igjennom utforsk og orka ikke høre alt). Og før noen drar sjalusikortet; det skulle jeg gjerne hatt råd til, men mange av oss har ikke det. Jeg syns hun er heldig som kan det. Men her for en stund siden snakka hun så mye om at hun ville betale ned sin del av huset, og heller ta billån. Så bestemte hun seg for å kjøpe bil heller osv. Men hvis hun har over 500 000 på sparing, hvorfor har hun ikke betalt dette inn på huslånet hvis hun stresset så sjuuukt over å ha huslån?? da hun snakket om å kjøpe bil sa hun "jeg vil ikke ta opp lån, da vil jeg heller spare ett par måneder for å kunne cashe ut bilen". Og med tanke på at hun tjener shitloads med penger så har hun nok råd til begge deler. Ikke at det er gunstig å betale ned all boliglån, da. Det ville ikke jeg gjort om jeg hadde muligheten heller 2
Angel75 Skrevet 20. februar #13148 Skrevet 20. februar faltforfristelsen skrev (3 minutter siden): Jeg lurer litt på dette med økonomi jeg. Vil bare påpeke at jeg syns det er helt supert at hun har råd til å kjøpe en bil uten å ta lån (hvis jeg forsto riktig, klokka bare fort igjennom utforsk og orka ikke høre alt). Og før noen drar sjalusikortet; det skulle jeg gjerne hatt råd til, men mange av oss har ikke det. Jeg syns hun er heldig som kan det. Men her for en stund siden snakka hun så mye om at hun ville betale ned sin del av huset, og heller ta billån. Så bestemte hun seg for å kjøpe bil heller osv. Men hvis hun har over 500 000 på sparing, hvorfor har hun ikke betalt dette inn på huslånet hvis hun stresset så sjuuukt over å ha huslån?? Har muligens noe med hvilket lån de har? Fastrente, over eller underkurs? Fornye lån? Hun snakket om at hun ville betale alt inn på en gang om jeg husker rett? Er bare innom henne her og der.
Dojakitty Skrevet 20. februar #13149 Skrevet 20. februar Rart at man aldri har kjent på ryggvondt før med den gamle bilen? Men med engang det ble kjøpt en ny bil så ble det veldig vondt med den gamle? Merkelig 9 5
Gjest faltforfristelsen Skrevet 20. februar #13150 Skrevet 20. februar Palmemor skrev (21 minutter siden): da hun snakket om å kjøpe bil sa hun "jeg vil ikke ta opp lån, da vil jeg heller spare ett par måneder for å kunne cashe ut bilen". Og med tanke på at hun tjener shitloads med penger så har hun nok råd til begge deler. Ikke at det er gunstig å betale ned all boliglån, da. Det ville ikke jeg gjort om jeg hadde muligheten heller Jo, men hun sa også at hun heller ville ha billån enn huslån. Så da har hun sagt begge deler sikkert. Men hun skifter jo mening om ting oftere enn jeg bytter sokker så..
Gjest faltforfristelsen Skrevet 20. februar #13151 Skrevet 20. februar Jeg lo forsåvidt litt også når hun fikk kommentar på at hun var så fornuftig økonomisk... Er hun nå egentlig det?? Syns hun strør rundt seg med penger hele tiden på dill og dall. Hadde sikkert sløsa mer om jeg hadde hatt 2 millioner i året, men som det ble påpekt når hun snakket om huslån, så virker hun veldig "nyrik" og ikke vant til store summer. Er jo bare siste året/to år hun har hatt så god råd.
chsa Skrevet 20. februar #13152 Skrevet 20. februar (endret) faltforfristelsen skrev (43 minutter siden): Jeg lurer litt på dette med økonomi jeg. Vil bare påpeke at jeg syns det er helt supert at hun har råd til å kjøpe en bil uten å ta lån (hvis jeg forsto riktig, klokka bare fort igjennom utforsk og orka ikke høre alt). Og før noen drar sjalusikortet; det skulle jeg gjerne hatt råd til, men mange av oss har ikke det. Jeg syns hun er heldig som kan det. Men her for en stund siden snakka hun så mye om at hun ville betale ned sin del av huset, og heller ta billån. Så bestemte hun seg for å kjøpe bil heller osv. Men hvis hun har over 500 000 på sparing, hvorfor har hun ikke betalt dette inn på huslånet hvis hun stresset så sjuuukt over å ha huslån?? Stusser jeg også på.. de kjøpte huset i 2016 for 5,7 mill (hun presiserte igjen igår, sjuuuukt stort huslån, på hele 2,8 mill? 😂). Men del kjøpesummen likt på begge to og del på antall år siden det ble kjøpt da, så må hun ha betalt ca 26 000 kr selv pr mnd for å bli ferdig med det nå i februar feks. Med millionlønna hun skryter av og at hun har levd av å være influenser i 17 år så skjønner jeg ikke prioriteringen om det er så om å gjøre å nedbetale dette huset? Kunne vært ferdig for lengst om prioriteringen var der. Endret 20. februar av chsa Rettskriving 4
Gjest faltforfristelsen Skrevet 20. februar #13153 Skrevet 20. februar chsa skrev (48 minutter siden): Stusser jeg også på.. de kjøpte huset i 2016 for 5,7 mill (hun presiserte igjen igår, sjuuuukt stort huslån, på hele 2,8 mill? 😂). Men del kjøpesummen likt på begge to og del på antall år siden det ble kjøpt da, så må hun ha betalt ca 26 000 kr selv pr mnd for å bli ferdig med det nå i februar feks. Med millionlønna hun skryter av og at hun har levd av å være influenser i 17 år så skjønner jeg ikke prioriteringen om det er så om å gjøre å nedbetale dette huset? Kunne vært ferdig for lengst om prioriteringen var der. Hun hadde vel bare 350 000 i 2022, så hun har ikke hatt så god råd før nå. Men er så mye rart som kommer fra henne 😅 men viktigere å kjøpe blomster, sminke, julepynt og mat til flere tusen i uka.
Miss.Wildfox Skrevet 20. februar #13154 Skrevet 20. februar chsa skrev (1 time siden): Stusser jeg også på.. de kjøpte huset i 2016 for 5,7 mill (hun presiserte igjen igår, sjuuuukt stort huslån, på hele 2,8 mill? 😂). Men del kjøpesummen likt på begge to og del på antall år siden det ble kjøpt da, så må hun ha betalt ca 26 000 kr selv pr mnd for å bli ferdig med det nå i februar feks. Med millionlønna hun skryter av og at hun har levd av å være influenser i 17 år så skjønner jeg ikke prioriteringen om det er så om å gjøre å nedbetale dette huset? Kunne vært ferdig for lengst om prioriteringen var der. Har de kun 2,8mill i lån på huset? Sykt billig!
chsa Skrevet 20. februar #13155 Skrevet 20. februar Miss.Wildfox skrev (6 minutter siden): Har de kun 2,8mill i lån på huset? Sykt billig! Nei. Men kjøpssummen på 5,7 mill blir 2,8 mill på hver. De har separate lån. 1
Miss.Wildfox Skrevet 20. februar #13156 Skrevet 20. februar chsa skrev (Akkurat nå): Nei. Men kjøpssummen på 5,7 mill blir 2,8 mill på hver. De har separate lån. Ahh, takk for oppklaringen. 5,7mill er uansett ikke mye til størrelsen og tomta, det må jeg si. 1
Niffler Skrevet 20. februar #13157 Skrevet 20. februar faltforfristelsen skrev (2 timer siden): Jeg lurer litt på dette med økonomi jeg. Vil bare påpeke at jeg syns det er helt supert at hun har råd til å kjøpe en bil uten å ta lån (hvis jeg forsto riktig, klokka bare fort igjennom utforsk og orka ikke høre alt). Og før noen drar sjalusikortet; det skulle jeg gjerne hatt råd til, men mange av oss har ikke det. Jeg syns hun er heldig som kan det. Men her for en stund siden snakka hun så mye om at hun ville betale ned sin del av huset, og heller ta billån. Så bestemte hun seg for å kjøpe bil heller osv. Men hvis hun har over 500 000 på sparing, hvorfor har hun ikke betalt dette inn på huslånet hvis hun stresset så sjuuukt over å ha huslån?? I hennes forsvar da så er det "billigere" med boliglån enn billån mtp rente
JojoMoyes Skrevet 20. februar #13158 Skrevet 20. februar Før jeg hadde kjøpt ny bil eller et lass med Dhalia så hadde jeg brukt noen kroner på å pusse opp / eventuelt rengjøre den verandaen de blomstene skal bo på ..De virker jo ikke så nevenyttig selv men siden hun skryter av god økonomi daglig så har hun vel råd å leie inn noen som fikser det for en billig penge . Men det er nå bare meg da som ikke ville pyntet oppå mugg og grønske osv . Mye koseligere når det først er gjort rent og pent så pynte 🤩 15 2
Gentleman59 Skrevet 20. februar #13159 Skrevet 20. februar JojoMoyes skrev (8 timer siden): Kan du nevne 1 viktig ting du ville diskutert ? Influencere er uvesentligheter som ikke skaper noe annet enn for egen lommebok. derfor uinteressant, på samme vis som reality-tv. Interessante temaer: Russland har invadert Ukraina, Trumps undergraving av maktfordelingsprinsippet i USA, forholdet mellom NATO og USA, forholdet mellom Norge og USA - alt dette er interessante temaer. Jeg har for øvrig fått gode råd om dette og hint innen husholdning og vedlikehold her på forumet. Personlig nyttig, men ikke viktig. Men spørsmålet mitt står fortsatt ubesvart: Hvorfor får influencere så stor oppmerksomhet her på KG? Dere er intelligente mennesker og bryr dere vel om annet enn slike? 1 1
Gentleman59 Skrevet 20. februar #13160 Skrevet 20. februar Jea10 skrev (5 timer siden): Vet du, jeg har så sansen for ironi. Jeg har det spesielt i tilfeller der enkelte har et overdrevent stort behov for å posere som en intellektuell ved å sette spørsmålstegn ved andre menneskers intellekt. (Et lite hint: det har motsatt effekt). «(…)Silikon truffet hjernebarken(…)»? Virkelig? Det vitner ikke akkurat om et ekstraordinært individ som ikke kunne komme på noe litt mer sofistikert. Uansett da: her sitter du og forsøker å begrunne hvorfor det er konstruktivt med slike generiske «sleivspark» fordi du mener vi har interesser av en uvesentlig natur, mens du har totalt oversett hvor usaklig, og dermed uvesentlig, det du selv kommer med er, i forsøket på å score billige poeng på KG. Du spurte ikke oppriktig et spørsmål om «hvorfor», fordi et oppriktig spørsmål bunner som regel ikke ut i forakt og forsøk på latterliggjøring. Hvis du ønsket å spørre et spørsmål om noe, så finnes det andre metoder som er mer elegante. Hvis du helst vil omgås de som anses som intellektuelle og diskutere «viktige» ting så burde du lete andre steder enn på forumer som dette. På dette forumet, og internett for øvrig, finner du alltid noe som handler om noe, uavhengig av hvilken nytte/formål det måtte tjene (eller ikke tjene). Jeg vil tro det finnes langt flere aktuelle møteplasser andre steder. Velkommen til sirkuset 🤡 Det du ikke forstår er at jeg stilte et oppriktig spørsmål. At du nekter å akseptere at jeg gjorde det - det er jo din demokratiske rett - som jeg forsvarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå