Katinkalille Skrevet 18. februar #13021 Skrevet 18. februar Klink skrev (13 minutter siden): Da er vi på jobb så det funker ikke, men i 19 tida har to av de litt kosetid for det er rutinen vår før/til de sovner. Det blir vel kanskje litt feil å sammenligne da eller?? Er vel helt normalt med kosetid ifbm legging. 5
Katinkalille Skrevet 18. februar #13022 Skrevet 18. februar Palmemor skrev (Akkurat nå): Så altså i sammenheng med at barnet skal sove. Kler far da av seg og legger barnet med bar overkropp mot sin? Eller ligger de bare å koser i senga før barnet døser av? Er nok bare hos deg og meg slike ting ikke et helt normalt😂å kle av seg å ligge hud mot hud med en som tydeligvis har passert 1 år ettersom foreldrene jobber.. 3
Palmemor Skrevet 18. februar #13023 Skrevet 18. februar Katinkalille skrev (Akkurat nå): Er nok bare hos deg og meg slike ting ikke et helt normalt😂å kle av seg å ligge hud mot hud med en som tydeligvis har passert 1 år ettersom foreldrene jobber.. Det går jo ikke an å føre en diskusjon med alle her inne. Kosetid i senga før leggetid er jo helt normalt. Men jeg kan jo ikke begynne å vrenge av meg klærna for at ungene skal få hud mot hud midt på dagen. 9
Klink Skrevet 18. februar #13024 Skrevet 18. februar Palmemor skrev (2 minutter siden): Det går jo ikke an å føre en diskusjon med alle her inne. Kosetid i senga før leggetid er jo helt normalt. Men jeg kan jo ikke begynne å vrenge av meg klærna for at ungene skal få hud mot hud midt på dagen. Om du er hjemme kan du det hvis du vil? 3
Palmemor Skrevet 18. februar #13025 Skrevet 18. februar Klink skrev (6 minutter siden): Om du er hjemme kan du det hvis du vil? Du svarte ikke på spørsmålet om du og/eller din mann kler av dere så barnet får hud mot hud til kveldskosen? 2
Klink Skrevet 18. februar #13026 Skrevet 18. februar Palmemor skrev (4 minutter siden): Du svarte ikke på spørsmålet om du og/eller din mann kler av dere så barnet får hud mot hud til kveldskosen? Nei? Det ene barnet ammes fremdeles litt så da gjør jeg jo det, men ellers ikke nei. Jeg syns likevel ikke det er spesielt koko å skulle gjort det med 3 mnd gamle babyer. Jeg har jo gjort det når jeg har ammet. Og etter fødsel har jeg hatt komplikasjoner der far måtte vrenge av seg og være kroppsnær med barnet mens jeg måtte opereres. Så hel koko er det faktisk ikke. 1 2 1
Palmemor Skrevet 18. februar #13027 Skrevet 18. februar Klink skrev (På 18.2.2025 den 12.54): Nei? Det ene barnet ammes fremdeles litt så da gjør jeg jo det, men ellers ikke nei. Jeg syns likevel ikke det er spesielt koko å skulle gjort det med 3 mnd gamle babyer. Jeg har jo gjort det når jeg har ammet. Og etter fødsel har jeg hatt komplikasjoner der far måtte vrenge av seg og være kroppsnær med barnet mens jeg måtte opereres. Så hel koko er det faktisk ikke. Så du følger barnets normale utvikling da, med andre ord. Og selvsagt etter fødsel anbefales jo alle å la barnet ligge nære, hud mot hud. Det vi snakker om er at "nå er klokken 14:30, da skal P og jeg ha hud-mot-hud tid" også går de å kler av seg og legger seg i senga. At man ammer og derfor får hudkontakt, eller at man ligger i senga og koser med babyer/barn på kveldstid eller når det måtte passe seg sånn er det jo ingen som reagerer på 12
Martinius123 Skrevet 18. februar #13028 Skrevet 18. februar Når det gjelder denne tummy-time stasjonen så syns jeg det høres veldig smart ut, med tanke på at de har hund og møkkete gulv. Mens de er nede på gulvet og trener må de sikkert sperre den hunden inne ett annet sted imens, noe som sikkert ikke er populært. 1
Hammerhai Skrevet 18. februar #13029 Skrevet 18. februar Palmemor skrev (18 minutter siden): Det går jo ikke an å føre en diskusjon med alle her inne. Kosetid i senga før leggetid er jo helt normalt. Men jeg kan jo ikke begynne å vrenge av meg klærna for at ungene skal få hud mot hud midt på dagen. Men reagerer du på at PF gjør det? Eller er det begge to? Man vrenger jo ofte ikke av klærne for hud mot hud med et barn, men vi snakker om en baby på KUN 3mnd. Min er født ish en måned før og jeg ligger hud mot hud midt på dagen om jeg føler han trenger det.
Klink Skrevet 18. februar #13030 Skrevet 18. februar Palmemor skrev (1 minutt siden): Så du følger barnets normale utvikling da, med andre ord. Og selvsagt etter fødsel anbefales jo alle å la barnet ligge nære, hud mot hud. Det vi snakker om er at "nå er klokken 14:30, da skal Philip og jeg ha hud-mot-hud tid" også går de å kler av seg og legger seg i senga. At man ammer og derfor får hudkontakt, eller at man ligger i senga og koser med babyer/barn på kveldstid eller når det måtte passe seg sånn er det jo ingen som reagerer på Hva er forskjellen, resultatet er jo det samme? Kos og nærhet. 3
Palmemor Skrevet 18. februar #13031 Skrevet 18. februar Hammerhai skrev (7 minutter siden): Men reagerer du på at PF gjør det? Eller er det begge to? Man vrenger jo ofte ikke av klærne for hud mot hud med et barn, men vi snakker om en baby på KUN 3mnd. Min er født ish en måned før og jeg ligger hud mot hud midt på dagen om jeg føler han trenger det. Jeg reagerer på formene det blir gjort i. Ikke at det blir gjort i seg selv. 7
Palmemor Skrevet 18. februar #13032 Skrevet 18. februar Klink skrev (9 minutter siden): Hva er forskjellen, resultatet er jo det samme? Kos og nærhet. Ja, i helt normale former. Ikke i ett tidsskjema som passer foreldrene. 8
Klink Skrevet 18. februar #13033 Skrevet 18. februar Palmemor skrev (15 minutter siden): Ja, i helt normale former. Ikke i ett tidsskjema som passer foreldrene. Har du noen formening om at det ikke passer barnet da? Ja selvfølgelig om barnet er sulten, vrir seg unna, ikke vil, gråter og vil opp så er det kritikkverdig å ikke følge barnets behov. Her vet vi jo ikke, kanskje det blir en rutine babyen liker? 1
Palmemor Skrevet 18. februar #13034 Skrevet 18. februar Klink skrev (5 minutter siden): Har du noen formening om at det ikke passer barnet da? Ja selvfølgelig om barnet er sulten, vrir seg unna, ikke vil, gråter og vil opp så er det kritikkverdig å ikke følge barnets behov. Her vet vi jo ikke, kanskje det blir en rutine babyen liker? Det kan nok godt hende det blir. Og det er nok hyggelig for barn og foreldre en liten stund til 1
Gipetto Skrevet 18. februar #13035 Skrevet 18. februar Klink skrev (19 minutter siden): Har du noen formening om at det ikke passer barnet da? Ja selvfølgelig om barnet er sulten, vrir seg unna, ikke vil, gråter og vil opp så er det kritikkverdig å ikke følge barnets behov. Her vet vi jo ikke, kanskje det blir en rutine babyen liker? Du bare vil ikke skjønne altså? Det er ikke selve hud mot hud som reageres på, men at det må skje nøyaktig på minuttet og at avtaler kanskje må utsettes fordi klokken 14.30 hver dag skal det være hud mot hud, og dette skal gjøres i en time. Det er så sykelig planlagt at det er skummelt. Om Pellek hadde lagt seg sammen med P, uten klær, for å få P til å sove hadde det vært noe helt annet. 14 2
Katinkalille Skrevet 18. februar #13036 Skrevet 18. februar Klink skrev (På 18.2.2025 den 12.54): Nei? Det ene barnet ammes fremdeles litt så da gjør jeg jo det, men ellers ikke nei. Jeg syns likevel ikke det er spesielt koko å skulle gjort det med 3 mnd gamle babyer. Jeg har jo gjort det når jeg har ammet. Og etter fødsel har jeg hatt komplikasjoner der far måtte vrenge av seg og være kroppsnær med barnet mens jeg måtte opereres. Så hel koko er det faktisk ikke. Ja men når du ammer så faller det seg naturlig. Du har ikke et skjema med klokkeslett. Fra kl 14.30 til 15.30 er det P og pappa hudmothud tid. Dere er jo på jobb i det tidsrommet sa du. Og etter fødsel er det jo absolutt helt vanlig med mest hud mot hud,men heller ikke her fulgte dere en timeplan går jeg utifra. Jeg har da aldri hørt om,eller vært borti noen som har en timeplan på en 3 mnd gammel baby. 98 % av alle foreldre lar sånne ting falle seg naturlig. Det de 2 der driver med er så langt i fra naturlig! Og før du kritiserer meg,LES det jeg skriver 2 ganger!! 9 1
Katinkalille Skrevet 18. februar #13037 Skrevet 18. februar Og ser man på andre influensere med barn på samme alder,så er det ikke arrangert hverken hud mot hud eller tummytimestasjoner. Nei der blir ungene lagt for lek og stimuli der det passer seg best. Om det så er på et kjøkkengulv hjemme,eller i ei solseng i varmere strøk. for vet du hva,det går veldig fint ann å reise,og det alene også faktisk,utenlands,uten at det må planlegges i hue og ræva for hva hvis omatte🤡 og uten å drasse med 17 kofferter fulle i alskens remedier. 11
Katinkalille Skrevet 18. februar #13038 Skrevet 18. februar Og da kan kanskje de som har svar på alt her inne,svare på hvorfor Stina har kuttet videoen der man ser bakluka på den LÅNTE bilen kakker oppi garasjeporten🤡 12 1
Mamma53 Skrevet 18. februar #13039 Skrevet 18. februar Poly skrev (14 timer siden): 450 000 for og ha god plass til vognen som ungen snart har vokst ut av og kofferter for de som aldri er ute av huset 😅 Ja, det rakker jeg ned på så mye jeg vil Han ska jo sitte i vogn til han er ca 3 år å det er jo ei stund til. Dem drar jo som familie å ho kan ta med seg p på besøk til sin familie å venner, så ho/dem trenger en større å en behagelig bil. Den ska være behagelig å. 1
Visla Skrevet 18. februar #13040 Skrevet 18. februar Martinius123 skrev (1 time siden): Når det gjelder denne tummy-time stasjonen så syns jeg det høres veldig smart ut, med tanke på at de har hund og møkkete gulv. Mens de er nede på gulvet og trener må de sikkert sperre den hunden inne ett annet sted imens, noe som sikkert ikke er populært. Vi hadde hund med nr2 og 3. Hadde de i lekegrind (ble brukt som de bruker den med hjul på og boonboon(?)😅) Så kunne de sove der på dagtid og pludre første månedene. ellers lå de jo på gulvet å lekte med både oss, søsken og dyrene… når de begynte å le var jo søsken og dyreb noe av de morsomte som fantes😅 hun virker veldig opptatt av hva andre skal mene om ALT, selv om hun selvfølgelig vet best…. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå