AntiBullshit Skrevet fredag kl 20:06 #11841 Del Skrevet fredag kl 20:06 Jeg skjønner godt hva folk her inne mener med at hun blir vill i blikket når hun snakker om hvor mye penger hun har, men det tror jeg nok har sammenheng med at Stina ikke har lært så mye om sparing og økonomi hjemmefra. Måten hun prater om huslån, skattefradrag (som hun kaller skatteavdrag) og fondssparing er ganske avslørende. Hun fremstår veldig nyrik. Virker ikke som hun skjønner hvor lønnsomt det er å investere i globale indexfond. Jeg har pr i dag 116% avkastning på mine fond som ikke har spesielt høy risikoprofil. Når hun sier «med fond så kan pengene gå både opp og ned og alle veier», kremt, det er vel strengt talt bare opp og ned det kan gå… dessuten er det ikke meningen at man skal ta penger ut og inn annen hver dag, så hvis man har tenkt å spare i mer enn en uke så er fondssparing er helt ypperlig. For meg høres det ut som hun har levd lenge fra hånd til munn og at det først er nå i de siste par årene hun faktisk har tjent veldig godt. Hvis hun har eid huset 50/50 med PF i 9 år og han har betalt ned sin del så har hun jo enten sløst enormt på forbruk (f.eks. alle posene med klær hun nylig kvitta seg med, hageutstyr og garn) eller så kan hun umulig ha tjent særlig godt i alle de årene. Hun snakker om at hun kanskje blir gjeldsfri innen hun er 32 som en enorm bragd fordi de fleste ifølge henne ikke eier sin egen bolig før de er i slutten av 20 årene - jeg tenker at hadde folk flest hatt en inntekt på 2 mill som hun har skrytt av så hadde de fleste klart å betale ned huslånet lenge før de var 32. 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet fredag kl 20:11 #11842 Del Skrevet fredag kl 20:11 Ikkekokkendin skrev (34 minutter siden): Syns det er litt ubehagelig hvordan hun sier «drikker av meg» 🙈 kan hun ikke si ammer? Drikker av meg og føda 🙈 Vet at "føda" er dialekt og flere sier det, men jeg foretrekker "fødte" 😅 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet fredag kl 20:13 #11843 Del Skrevet fredag kl 20:13 AntiBullshit skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner godt hva folk her inne mener med at hun blir vill i blikket når hun snakker om hvor mye penger hun har, men det tror jeg nok har sammenheng med at Stina ikke har lært så mye om sparing og økonomi hjemmefra. Måten hun prater om huslån, skattefradrag (som hun kaller skatteavdrag) og fondssparing er ganske avslørende. Hun fremstår veldig nyrik. Virker ikke som hun skjønner hvor lønnsomt det er å investere i globale indexfond. Jeg har pr i dag 116% avkastning på mine fond som ikke har spesielt høy risikoprofil. Når hun sier «med fond så kan pengene gå både opp og ned og alle veier», kremt, det er vel strengt talt bare opp og ned det kan gå… dessuten er det ikke meningen at man skal ta penger ut og inn annen hver dag, så hvis man har tenkt å spare i mer enn en uke så er fondssparing er helt ypperlig. For meg høres det ut som hun har levd lenge fra hånd til munn og at det først er nå i de siste par årene hun faktisk har tjent veldig godt. Hvis hun har eid huset 50/50 med PF i 9 år og han har betalt ned sin del så har hun jo enten sløst enormt på forbruk (f.eks. alle posene med klær hun nylig kvitta seg med, hageutstyr og garn) eller så kan hun umulig ha tjent særlig godt i alle de årene. Hun snakker om at hun kanskje blir gjeldsfri innen hun er 32 som en enorm bragd fordi de fleste ifølge henne ikke eier sin egen bolig før de er i slutten av 20 årene - jeg tenker at hadde folk flest hatt en inntekt på 2 mill som hun har skrytt av så hadde de fleste klart å betale ned huslånet lenge før de var 32. Enig i det du skriver, men det er vell ikke før det siste året at hun har tjent så godt som dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet fredag kl 20:17 #11844 Del Skrevet fredag kl 20:17 (endret) faltforfristelsen skrev (4 minutter siden): Enig i det du skriver, men det er vell ikke før det siste året at hun har tjent så godt som dette. Se der ja. Nei det er ganske tydelig i måten hun prater at hun ikke er vant til å håndtere omgås store summer. Hadde hun vært økonomisk så hadde hun selvsagt spart i både fond og kanskje investert i eiendom i tillegg til å betale ned huslånet. I stede har hun «investert» i billig-garn, pynteputer og juleby fra rusta og sminke fra normal - DA kan man snakke dårlig avkastning Endret fredag kl 20:18 av AntiBullshit 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet fredag kl 20:24 #11845 Del Skrevet fredag kl 20:24 (endret) AntiBullshit skrev (27 minutter siden): Se der ja. Nei det er ganske tydelig i måten hun prater at hun ikke er vant til å håndtere omgås store summer. Hadde hun vært økonomisk så hadde hun selvsagt spart i både fond og kanskje investert i eiendom i tillegg til å betale ned huslånet. I stede har hun «investert» i billig-garn, pynteputer og juleby fra rusta og sminke fra normal - DA kan man snakke dårlig avkastning Jeg forstår heller ikke hva hun mener med snappene i dag. Hadde ikke gidda å flytte med mindre huset koster 20-25 millioner? Spiller prisen så stor rolle? 😂 Trodde størrelse og funksjonalitet var viktigst, og det kan man sannsynligvis få for mindre enn 20-25 millioner. Endret fredag kl 20:45 av faltforfristelsen Skrivefeil 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet fredag kl 20:28 #11846 Del Skrevet fredag kl 20:28 Ikkekokkendin skrev (50 minutter siden): Syns det er litt ubehagelig hvordan hun sier «drikker av meg» 🙈 kan hun ikke si ammer? Det heter jo ikke ammer ble det skrevet her inne for en stund siden. Det er mer korrekt å si at barnet drikker av meg eller dier. Nå forstår man hva hun mener uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinnanna15 Skrevet fredag kl 20:49 #11847 Del Skrevet fredag kl 20:49 Anyways... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adriana32 Skrevet fredag kl 21:16 #11848 Del Skrevet fredag kl 21:16 faltforfristelsen skrev (50 minutter siden): Jeg forstår heller ikke hva hun mener med snappene i dag. Hadde ikke gidda å flytte med mindre huset koster 20-25 millioner? Spiller prisen så stor rolle? 😂 Trodde størrelse og funksjonalitet var viktigst, og det kan man sannsynligvis få for mindre enn 20-25 millioner. Haha, sa hun det? ( følger ikke, leser her dog). Høres ut som hun har markeringsbehov. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 21:29 #11849 Del Skrevet fredag kl 21:29 adriana32 skrev (12 minutter siden): Haha, sa hun det? ( følger ikke, leser her dog). Høres ut som hun har markeringsbehov. Hun sa det. Og hadde en lang avhandling om at hu trivdes i huset, ville ikke flytte, bla bla bla «da måtte det blitt ett hus til 20-25 mill» og markert ørten snapper med «kjøpe hus til 25.mill??» 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet fredag kl 22:30 #11850 Del Skrevet fredag kl 22:30 adriana32 skrev (1 time siden): Haha, sa hun det? ( følger ikke, leser her dog). Høres ut som hun har markeringsbehov. Ja hun sier at hun elsker huset hun bor i, har blitt glad i huset og fått det slik de vil. Så hvis de skulle flytta måtte det blitt hvis de kjøper et hus til 20-25 mill. For hvis hun skulle gidda å flytta måtte det kosta såpass mye. Og da må hun vente litt. Aaanywaaays, kanskje de plutselig kjøper et hus til 25 mill og sier seg fornøyd med det, eller så blir de boende der de bor. Hun har nylig fått inntekt på nærmere 2 millioner, tjent typ 300 i året før dette. Så tviler for at hun hadde ikke fått lån på 20-25 millioner? Han har kanskje litt mer enn henne da.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet fredag kl 23:30 #11851 Del Skrevet fredag kl 23:30 faltforfristelsen skrev (57 minutter siden): Ja hun sier at hun elsker huset hun bor i, har blitt glad i huset og fått det slik de vil. Så hvis de skulle flytta måtte det blitt hvis de kjøper et hus til 20-25 mill. For hvis hun skulle gidda å flytta måtte det kosta såpass mye. Og da må hun vente litt. Aaanywaaays, kanskje de plutselig kjøper et hus til 25 mill og sier seg fornøyd med det, eller så blir de boende der de bor. Hun har nylig fått inntekt på nærmere 2 millioner, tjent typ 300 i året før dette. Så tviler for at hun hadde ikke fått lån på 20-25 millioner? Han har kanskje litt mer enn henne da.. Muligens ikke spesielt gunstig med to lån på et og samme hus heller.. aldri delt lån på samme bolig, men 🤷♀️ veldig rart å dele absolutt all økonomi så slavisk i to. En ting hva man gjør etter felles utgifter er betalt, men to lån.. 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anchepiah Skrevet i går, 00:02 #11852 Del Skrevet i går, 00:02 Lzzy skrev (30 minutter siden): Muligens ikke spesielt gunstig med to lån på et og samme hus heller.. aldri delt lån på samme bolig, men 🤷♀️ veldig rart å dele absolutt all økonomi så slavisk i to. En ting hva man gjør etter felles utgifter er betalt, men to lån.. 😅 Sikkert en frekk komentar fra mæ, står han av.. Men innimellom savne æ flire emoji🤣(🙈) istede for tommel opp, pokal eller hjerte 💁🏼♀️ 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet i går, 00:27 #11853 Del Skrevet i går, 00:27 gjärd skrev (8 timer siden): Har leppene blitt større mens hun har hatt pause fra snap? 👄 Uten tvil ja! Så hun rakk mer enn papirarbeid 😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22 timer siden #11854 Del Skrevet 22 timer siden Mener Stina at hun skal betale ned huslånet og skaffe seg billån i stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22 timer siden #11855 Del Skrevet 22 timer siden Klink skrev (14 minutter siden): Mener Stina at hun skal betale ned huslånet og skaffe seg billån i stedet? Nei, hun vil ikke ha billån så hun må spare ett par mnd før hun kan cashe ut den bilen hun vil ha… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22 timer siden #11856 Del Skrevet 22 timer siden Palmemor skrev (Akkurat nå): Nei, hun vil ikke ha billån så hun må spare ett par mnd før hun kan cashe ut den bilen hun vil ha… Skjønner, skjønner. Får vurdere å bli influencer selv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 21 timer siden #11857 Del Skrevet 21 timer siden oss-to skrev (12 timer siden): Du gjentek deg sjølv.Det blir ikkje meir rett av di. Akkurat dette var en meningsutveksling og ikke et spørsmål om å ha rett eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 21 timer siden #11858 Del Skrevet 21 timer siden Merkelig at hun som ukentlig rydder og organiserer sitt eget klesrom har det så rotete i baby sin skuff. Ja, helt klart en bagatell, men er likevel med på å underbygge hva fokuset hennes er….. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 21 timer siden #11859 Del Skrevet 21 timer siden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 21 timer siden #11860 Del Skrevet 21 timer siden AntiBullshit skrev (12 timer siden): Jeg skjønner godt hva folk her inne mener med at hun blir vill i blikket når hun snakker om hvor mye penger hun har, men det tror jeg nok har sammenheng med at Stina ikke har lært så mye om sparing og økonomi hjemmefra. Måten hun prater om huslån, skattefradrag (som hun kaller skatteavdrag) og fondssparing er ganske avslørende. Hun fremstår veldig nyrik. Virker ikke som hun skjønner hvor lønnsomt det er å investere i globale indexfond. Jeg har pr i dag 116% avkastning på mine fond som ikke har spesielt høy risikoprofil. Når hun sier «med fond så kan pengene gå både opp og ned og alle veier», kremt, det er vel strengt talt bare opp og ned det kan gå… dessuten er det ikke meningen at man skal ta penger ut og inn annen hver dag, så hvis man har tenkt å spare i mer enn en uke så er fondssparing er helt ypperlig. For meg høres det ut som hun har levd lenge fra hånd til munn og at det først er nå i de siste par årene hun faktisk har tjent veldig godt. Hvis hun har eid huset 50/50 med PF i 9 år og han har betalt ned sin del så har hun jo enten sløst enormt på forbruk (f.eks. alle posene med klær hun nylig kvitta seg med, hageutstyr og garn) eller så kan hun umulig ha tjent særlig godt i alle de årene. Hun snakker om at hun kanskje blir gjeldsfri innen hun er 32 som en enorm bragd fordi de fleste ifølge henne ikke eier sin egen bolig før de er i slutten av 20 årene - jeg tenker at hadde folk flest hatt en inntekt på 2 mill som hun har skrytt av så hadde de fleste klart å betale ned huslånet lenge før de var 32. Leste et sted at hun eier 1/3 av huset. Og altså da har kun 1/3 av lånet å nedbetale. Noen som vet om dette stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå