Klink Skrevet 8 timer siden #11821 Del Skrevet 8 timer siden oss-to skrev (3 minutter siden): Det er jo to forskjellige ting. Det er jo som å sammenligne epler og appelsiner.Eller om du eig ei tredemølle, er det ikkje sikkert du greier springe maraton for det. Ja det kommer an på begrunnelsen men jeg skjønner ikke hva det skulle vært? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 6 timer siden #11822 Del Skrevet 6 timer siden J.. skrev (1 time siden): Antar at hun kjenner egne grenser best og lever ut ifra det,da spiller det jo ingen rolle hva andre tror/mener hun skal/bør gjøre med det.. Du må lese innlegget mitt på nytt, du gjentar det jeg skrev.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 6 timer siden #11823 Del Skrevet 6 timer siden Seroquel skrev (1 time siden): Med skader eller ei kan det handle om tålegrenser også.. Det finnes mange mennesker der ute med kroniske lidelser/smerter som allikevel får til å leve en tilnærmet normal hverdag, også med små barn. Det kan være f.eks at de har akseptert situasjonen og gjør det beste ut av det, det kan være at de går jevnlig til fysioterapi eller gjør andre helsefremmende tiltak for å begrense skade/smerte, det kan være at de kjenner grensene sine og passer på at ikke det blir for mye… Osv. Det å «ha» en nakkeskade i seg selv er ikke nødvendigvis farlig eller begrensende, men det er i mine øyne hva en gjør med den som er vesentlig. Akkurat, og nå har vi jo vært vitne til både et ekstremt svangerskap og en heeelt sjukt ekstrem fødsel +++ alt er relativt! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 5 timer siden #11824 Del Skrevet 5 timer siden Klink skrev (2 timer siden): Ja det kommer an på begrunnelsen men jeg skjønner ikke hva det skulle vært? Begrunnelsen veit nok berre dama sjølv. Men det kan jo være at ho mestrer visse stillinger i amminga, som feks liggandes sideamming ,det kan vere all verdens med ting. Då er det trasig få kritikk på det du ikkje mestrar berre fordi nokon sett erlikhetstekn med amming og flashe pupper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4 timer siden #11825 Del Skrevet 4 timer siden oss-to skrev (42 minutter siden): Begrunnelsen veit nok berre dama sjølv. Men det kan jo være at ho mestrer visse stillinger i amminga, som feks liggandes sideamming ,det kan vere all verdens med ting. Då er det trasig få kritikk på det du ikkje mestrar berre fordi nokon sett erlikhetstekn med amming og flashe pupper. Joo, jeg klarer likevel ikke å ikke tenke ut flere løsninger på slike ting som ikke er alt for vanskelige eller urimelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 4 timer siden #11826 Del Skrevet 4 timer siden Klink skrev (3 minutter siden): Joo, jeg klarer likevel ikke å ikke tenke ut flere løsninger på slike ting som ikke er alt for vanskelige eller urimelige. Nei, mennesker er forskjellige. Nokon ser mange løysningar andre låser seg til sin eigen løysning. Det betyr ikkje at den som berre ser ei løysing har rett. Dette handler jo om mennesklige valg. Det er ikkje matte der 1+1=2 og ein kan sette strek under svaret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 4 timer siden #11827 Del Skrevet 4 timer siden Klink skrev (3 timer siden): Ja det kommer an på begrunnelsen men jeg skjønner ikke hva det skulle vært? Fra en med (mye) erfaring, ulike mulige årsaker: - Babyen krever et mørkt rom for å die - Mor og baby får det kun til i liggende stilling i senga - Mor og baby får det kun til hud mot hud i tilbakelent stilling - Baby har dårlig dietak og det krever mye forberedelser og riktig "setup" fra mor, med mye pupp i det fri og armer og styr som ikke er så komfortabelt når folk sitter og later som de ikke glor. For meg innebar offentlig amming at ammingen var sykt smertefull. Jeg gjorde det, for jeg hadde ikke noe alternativ, men for de som har et alternativ kan jeg godt skjønne at man lar være. Amming er ikke lett for alle, og det å streve med sulten baby og dårlig dietak og mye prøving og feiling er faktisk veldig vondt og sårt. Babyen merker også at mor stresser og alt blir verre. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4 timer siden #11828 Del Skrevet 4 timer siden issoras skrev (3 minutter siden): Fra en med (mye) erfaring, ulike mulige årsaker: - Babyen krever et mørkt rom for å die - Mor og baby får det kun til i liggende stilling i senga - Mor og baby får det kun til hud mot hud i tilbakelent stilling - Baby har dårlig dietak og det krever mye forberedelser og riktig "setup" fra mor, med mye pupp i det fri og armer og styr som ikke er så komfortabelt når folk sitter og later som de ikke glor. For meg innebar offentlig amming at ammingen var sykt smertefull. Jeg gjorde det, for jeg hadde ikke noe alternativ, men for de som har et alternativ kan jeg godt skjønne at man lar være. Amming er ikke lett for alle, og det å streve med sulten baby og dårlig dietak og mye prøving og feiling er faktisk veldig vondt og sårt. Babyen merker også at mor stresser og alt blir verre. Joda, men nå virker det ikke som at Stina har slike problemer. Mørkt rom og seng finnes vel hos nær familie, jeg gjorde nå det selv. Ellers skjønner jeg at en da velger å gjøre det hjemme, men det virker ikke som at det er dette Stina sliter med? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 4 timer siden #11829 Del Skrevet 4 timer siden Klink skrev (Akkurat nå): Joda, men nå virker det ikke som at Stina har slike problemer. Mørkt rom og seng finnes vel hos nær familie, jeg gjorde nå det selv. Ellers skjønner jeg at en da velger å gjøre det hjemme, men det virker ikke som at det er dette Stina sliter med? "virker ikke som", hva vet vel vi om det?? Fordi det ikke passer inn i narrativet vi har om henne? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4 timer siden #11830 Del Skrevet 4 timer siden issoras skrev (6 minutter siden): "virker ikke som", hva vet vel vi om det?? Fordi det ikke passer inn i narrativet vi har om henne? Nei ut fra det vi ser og hun sier på snap da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjärd Skrevet 3 timer siden #11831 Del Skrevet 3 timer siden Har leppene blitt større mens hun har hatt pause fra snap? 👄 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 3 timer siden #11832 Del Skrevet 3 timer siden Har ikke barn på nesten 3 mnd våken tid? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 50 minutter siden #11833 Del Skrevet 50 minutter siden Dagens clickbait da… for ikke å snakke om at hun må spare ett par mnd for å kjøpe ny bil. Håper hun vet hvor privilegert hun er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 49 minutter siden #11834 Del Skrevet 49 minutter siden Klink skrev (3 timer siden): Joda, men nå virker det ikke som at Stina har slike problemer. Mørkt rom og seng finnes vel hos nær familie, jeg gjorde nå det selv. Ellers skjønner jeg at en da velger å gjøre det hjemme, men det virker ikke som at det er dette Stina sliter med? Legger til at hun var nevnt en gang for litt siden at hun foretrekker liggende amming på siden. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 24 minutter siden #11835 Del Skrevet 24 minutter siden Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6 minutter siden #11836 Del Skrevet 6 minutter siden lillebamsemums skrev (42 minutter siden): Legger til at hun var nevnt en gang for litt siden at hun foretrekker liggende amming på siden. ☺️ Og det kan man få til hjemme hos nær familie om man er litt løsningsorientert var mitt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet akkurat nå #11837 Del Skrevet akkurat nå Palmemor skrev (45 minutter siden): Dagens clickbait da… for ikke å snakke om at hun må spare ett par mnd for å kjøpe ny bil. Håper hun vet hvor privilegert hun er Vi får alle vårt dopaminrush av ulike ting. Stina får sitt at status og materielle ting. Når hun fremstiller seg som hun gjør (at hun har mye penger) så ser du gnisten i øynene hennes. Hun rett og slett elsker å fremstå som at hun tjener godt. Da får hun sitt high. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå