Sharp75! Skrevet 31. januar 2024 #1161 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Kaisamaia skrev (9 timer siden): Ja? Og da er artikkelen feil eller det var ikke direkte? 🤷♀️😆 Har ikke noe å siiii, men jeg lurer på om det er bare jeg som tenker dette ut fra artikkelen 😂🙆♀️ Jeg svarte kun på når det ble delt på snap, ikke noe om artikkel, har ikke lest artikkelen eller intervju så jeg kan ikke svare på noe av det 🤷♀️ Så jeg tenker ikke noe på det. Er glad på deres vegne jeg 😍😍 Endret 31. januar 2024 av Sharp75! 1
Helene90 Skrevet 31. januar 2024 #1162 Skrevet 31. januar 2024 FruRosa skrev (1 time siden): HAN kjøpte den puta til henne, som en overraskelsesgave. Hun har ikke på noen måte gitt uttrykk for at hun allerede så tidlig trenger dette. Om alle menn var så omtenksomme som Pelle ville verden vært et bedre sted ❤ Jeg syns enkelte som skriver her bør skjerpe seg. 100% enig med deg.. Men dessverre så er mange mer opptatt av å ta disse to på ting enn å faktisk bare la dem være glade for å endelig oppnå en graviditet. Skammelig å lese hvordan folk opptrer og uttrykker seg om andre mennesker. Om de velger å kjøpe inn alt, dekorerer rom, handle vogn etc nå - så er det deres valg. Fallhøyden for Stina blir høy ja - men det er det for alle. Hun kunne ha løyet til følgerene sine i flere mnd om hun ville - og etter å ha lest her inne så tror jeg jaggu hun hadde blitt uthengt da også.. 2 6
Curlyme Skrevet 31. januar 2024 #1163 Skrevet 31. januar 2024 Helene90 skrev (17 minutter siden): 100% enig med deg.. Men dessverre så er mange mer opptatt av å ta disse to på ting enn å faktisk bare la dem være glade for å endelig oppnå en graviditet. Skammelig å lese hvordan folk opptrer og uttrykker seg om andre mennesker. Om de velger å kjøpe inn alt, dekorerer rom, handle vogn etc nå - så er det deres valg. Fallhøyden for Stina blir høy ja - men det er det for alle. Hun kunne ha løyet til følgerene sine i flere mnd om hun ville - og etter å ha lest her inne så tror jeg jaggu hun hadde blitt uthengt da også.. Ganske trist hvor negative folk er. Jeg liker at Stina er så ekte og PF er så god og snill. Unner de dette så masse 5 12
SoftKitty Skrevet 31. januar 2024 #1164 Skrevet 31. januar 2024 11 hours ago, Kaisamaia said: Ja? Og da er artikkelen feil eller det var ikke direkte? 🤷♀️😆 Har ikke noe å siiii, men jeg lurer på om det er bare jeg som tenker dette ut fra artikkelen 😂🙆♀️ Det er vel ikke New York Times den artiklen er hentet fra men noe kjapt som en eller annen kjendisjournalist kastet sammen for å få ut på nettsiden.... Ikke uvanlig med litt småfeil og feilsitering i sånne artikler. Jeg gjetter at enten så forenklet han historien når han snakket med media for å gjøre det lettere for journalisten (istedet for å forklare hele greia), eller så forsto ikke journalisten helt hva som skjedde og siterte bare fritt (det at han skulle ta bilde av testen for Stina etter at hun sendte melding var sikkert ikke helt lett å forstå for en som sikkert ikke så på videoene). 3 2
Spyflua Skrevet 31. januar 2024 #1165 Skrevet 31. januar 2024 Miaiai skrev (5 timer siden): Hun sa ikke det, hun ville jo innrede i mye farger. Så hvor du fikk det at hun var redd for skrikende farger da lurer jeg på. Babyer elsker farger var det hun sa, hennes barn skulle ikke ha et lyst designerrom uten farger Hun sa det på snap. Ordrett. «Jeg tenker babyer blir stresset av skrikende farger» 1
*blueberry* Skrevet 31. januar 2024 #1166 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Spyflua skrev (27 minutter siden): Hun sa det på snap. Ordrett. «Jeg tenker babyer blir stresset av skrikende farger» Tror hun siktet til selve soverommet. Er jo vanlig å kjøpe skrikende farger på klær og leker (som hun ville), men at soverommet er litt mer muted uten å gå helt beige mom. Skal tross alt være soveplassen etter hvert. Endret 31. januar 2024 av *blueberry* 2 2
hahaha Skrevet 31. januar 2024 #1167 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Wenda skrev (4 timer siden): Helt enig med deg. Det er mye man sikkert kan «ta» Stina på, men syns det burde være en grense. Om hu visste om hu var gravid eller ikke før hun filmet seg selv ta testen, at hu ble overrasket med den puta (som hu i filmen også sa at hun trengte allerede nå pga andre ting)…jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være negative til det Helt greit å kritisere legitime ting som burde kritiseres, men jeg skjønner ikke dette behover for å kritisere slike banale ting. Like lite som jeg forstår behovet for å gå rett på utseendet til folk fordi man tydeligvis ikke finner fler ting å kritisere Enig! Eneste jeg selv har rangert på er blodprøver annenhver dag omtrent, har faktisk jordmor som er veldig kritisk til ekstrem oppfølging og synes det psykisk og fysisk ikke er sunt. Sier jo at man ikke skal ta unødvendig mange ultralyd og masse stikk og prøver er inngrep i naturlig hverdagslig balanse også. og litt morsomt var det at hun mente de fikk rask IVF pga alder😂 selvom den ikke ble noe av er det. Så er det få som er så mye yngre enn 29-30 som hun var når prosess startet, men vare morsomt. Men ellers er barnet veldig ønsket og regner med hun vil gi mye kjærlighet, som er det viktigste. Alle har sære foreldre på en eller annen måte. Endret 31. januar 2024 av hahaha 1
Helene90 Skrevet 31. januar 2024 #1168 Skrevet 31. januar 2024 hahaha skrev (8 minutter siden): Enig! Eneste jeg selv har rangert på er blodprøver annenhver dag omtrent, har faktisk jordmor som er veldig kritisk til ekstrem oppfølging og synes det psykisk og fysisk ikke er sunt. Sier jo at man ikke skal ta unødvendig mange ultralyd og masse stikk og prøver er inngrep i naturlig hverdagslig balanse også. og litt morsomt var det at hun mente de fikk rask IVF pga alder😂 selvom den ikke ble noe av er det. Så er det få som er så mye yngre enn 29-30 som hun var når prosess startet, men vare morsomt. Men ellers er barnet veldig ønsket og regner med hun vil gi mye kjærlighet, som er det viktigste. Alle har sære foreldre på en eller annen måte. Hun har ikke sagt hun skal ha blodprøver annenhver dag i lang tid. Hun sa vel at hun ville ta en hcg i går for å sjekke og bekrefte.. Da er det standard prosedyre at de tar 2 stk med ca 48t mellomrom for å se om stigningen er som den skal. Helt normalt og standard blant annet innenfor assistert befruktning. Pga hennes forhistorie - og innvilget IVF - fikk hun da også tilbud av klinikkenm å få gjennomført den tidlig tidlige UL man har ved assistert befruktning også, rundt uke 6-7 - istedenfor at hun må bestille denne selv. Det er stor forskjell på ekstrem oppfølging og 2 blodprøver og en UL som alle via IVF får. 10 8
Melus Skrevet 31. januar 2024 #1169 Skrevet 31. januar 2024 FruRosa skrev (5 timer siden): . Om alle menn var så omtenksomme som Pelle ville verden vært et bedre sted ❤ Helt enig, og de er et skjønt par! 2 3
FruRosa Skrevet 31. januar 2024 #1170 Skrevet 31. januar 2024 Fullt forståelig at hun vil ta en tidlig ultralyd for å sjekke at fosteret sitter på riktig plass pga hennes forhistorie med svangerskap utenfor livmoren! 6 1 5
Gjest Sprite Skrevet 31. januar 2024 #1171 Skrevet 31. januar 2024 Men jeg stusser på at hcg bare var 20? Burde den ikke være mye høyere?
Sommerfuul Skrevet 31. januar 2024 #1172 Skrevet 31. januar 2024 Sprite skrev (4 minutter siden): Men jeg stusser på at hcg bare var 20? Burde den ikke være mye høyere? Mellom 5-50 er normalt i uke 3. 2 3
Gjest Sprite Skrevet 31. januar 2024 #1173 Skrevet 31. januar 2024 Sommerfuul skrev (1 minutt siden): Mellom 5-50 er normalt i uke 3. Hun sa hun var 4 idag eller imorgen?
Sommerfuul Skrevet 31. januar 2024 #1174 Skrevet 31. januar 2024 Sprite skrev (2 minutter siden): Hun sa hun var 4 idag eller imorgen? Ja, i morgen. Uke 3 er 3+0 til 3+6. Vanlig hcg i uke 4 er fra 5-426. Det viktigste er at det er tilnærmet dobling for henne. Alle produserer forskjellig, inkludert hvert enkelt svangerskap. Ganske raskt søk på Google å se at det meste er normalt i starten. 3 9
Lillemor1982 Skrevet 31. januar 2024 #1175 Skrevet 31. januar 2024 Sententia skrev (8 timer siden): BBhugme blir også ofte anbefalt andre enn gravide. Jeg har brukt den mer som «ikkegravid» enn jeg gjorde som gravid. Mannen min bruker den for å avlaste ryggen. Vi ble begge anbefalt puten av kiropraktor. Og vi går ikke til samme. Jeg arvet en gravidpute i fjor jeg og den er uvurderlig for god søvn for min revmatiske kropp. Barnet mitt blir 15 år i år 😂 4 7
Mrshopalot Skrevet 31. januar 2024 #1176 Skrevet 31. januar 2024 Sprite skrev (43 minutter siden): Men jeg stusser på at hcg bare var 20? Burde den ikke være mye høyere? Nei, helt normal HCG 5 2
Blåttvann Skrevet 31. januar 2024 #1177 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Melus skrev (13 timer siden): Tror de mener at de er litt vel raske til å handle inn den type ting, de har ikke engang vært på ultralyd og sett om det er hjerteaktivitet. Men de styrer det selv, jeg forstår godt at de er ivrige og elstremt glade. Tror bare fallhøyden evt blir enda større om det går galt igjen. Får nesten inntrykk av at de tenker at det eneste som evt kan gå galt er at hun er gravid utenfor livmor igjen. Hun vet at veldig mye kan gå galt, ikke bare at det kan være utenfor livmor. Men hun blir betrygget av å vite at det sitter på rett plass for hun er redd for å miste sin siste eggleder. Mrshopalot skrev (13 timer siden): Tenker det er forferdelig vondt uansett om man har kjøpt en gravidpute eller ei altså. Hun er iallefall gravid nå, fremtiden vet ingen ☺️ Synes det var kjempesøtt av mannen å overraske henne med det jeg, og overhodet ikke noe som trenger å kritiseres. Merker jo hvor redd hun er, tør ikke begynne å strikke til babyen ol. Tenker den puta er et lite symbol på at hun omsider er gravid iallefall ☺️La de få nyte den gleden, etter så lang tid med skuffelser 🩷 Enig! La folk glede seg! Man blir ikke mindre sorgfull hvis det ikke går veien dersom man har forberdt seg litt, det er knusende uansett. Miaiai skrev (13 timer siden): Hun sa ikke det, hun ville jo innrede i mye farger. Så hvor du fikk det at hun var redd for skrikende farger da lurer jeg på. Babyer elsker farger var det hun sa, hennes barn skulle ikke ha et lyst designerrom uten farger Dette! Hun ville ikke ha sad beige baby, så hun var klar over at babyer liker sterke farger. Mrshopalot skrev (13 timer siden): Deg om det. Når man har prøvd i 1,5år tenker jeg det er innafor å kjøpe en liten ting som symbol på at «ENDELIG»🥰 Enig! ❤️ Aragon skrev (12 timer siden): Jeg tror at reaksjonen på testen er ekte og at det er første gang ho tester , men hun har nok innerst inne mistenkt den graviditeten denne gangen. Synes i likhet med andre at hun virket mer oppglødd og endret i snappende før test . Hun pleier ikke oppføre seg sånn på test dagene , heller mer nedstemt og alvorlig . Har selv opplevd å bli gravid imens jeg ventet på mens i forhold til ivf. Merket godt forskjell på kroppen , og slo ut på test . Så tenker hun har hatt en god magefølelse . Men uansett så deilig for de å slippe videre prosess og kunne senke skuldrene nå. De har ikke prøvd lenge i forhold til mange andre , men for den enkelte som står i situasjonen oppleves det lenge nok . Og de hadde nedturen med å miste , så håper virkelig spiren klorer seg fast ❤️ Ja hun sa at hun hadde mistenkt det pga symptomer men at hun hadde prøvd å slå fra seg tankene om gra iditet fordi hun føler kroppen har lurt henne så mange ganger det siste året. Men hun har nok hatt en god magefølelse ja, og vært veldig spent. FruRosa skrev (12 timer siden): HAN kjøpte den puta til henne, som en overraskelsesgave. Hun har ikke på noen måte gitt uttrykk for at hun allerede så tidlig trenger dette. Om alle menn var så omtenksomme som Pelle ville verden vært et bedre sted ❤ Jeg syns enkelte som skriver her bør skjerpe seg. Hadde alle menn vært som Pelle. ❤️ Helt utrolig at folk reagerer på innkjøp av en pute. Jeg sover med gravidpute uten å være gravid. Bare det at han tenkte på å overraske henne med noe sånt, så omtenksom han er. Han virker veldig snill og god. Helene90 skrev (6 timer siden): Hun har ikke sagt hun skal ha blodprøver annenhver dag i lang tid. Hun sa vel at hun ville ta en hcg i går for å sjekke og bekrefte.. Da er det standard prosedyre at de tar 2 stk med ca 48t mellomrom for å se om stigningen er som den skal. Helt normalt og standard blant annet innenfor assistert befruktning. Pga hennes forhistorie - og innvilget IVF - fikk hun da også tilbud av klinikkenm å få gjennomført den tidlig tidlige UL man har ved assistert befruktning også, rundt uke 6-7 - istedenfor at hun må bestille denne selv. Det er stor forskjell på ekstrem oppfølging og 2 blodprøver og en UL som alle via IVF får. Enig! Flott at kvinners følelser blir tatt på alvor når det er så lite som skal til. En liten blodprøve for å roe nervene litt. Ikke alle trenger dette eller føler behov, men har man slitt med å få barn så skulle det bare mangle å få ta en liten blodprøve. Det finnes andre ting vi heller kan spare på hvis det er ressursene man reagerer på. FruRosa skrev (6 timer siden): Fullt forståelig at hun vil ta en tidlig ultralyd for å sjekke at fosteret sitter på riktig plass pga hennes forhistorie med svangerskap utenfor livmoren! Enig! Flott at hun får tett oppfølging. Sprite skrev (5 timer siden): Men jeg stusser på at hcg bare var 20? Burde den ikke være mye høyere? Det kommer an på når egget festet seg og hvor fort hun produserer hcg i starten. Dersom hun hadde fått positiv test allerede 8dpo hadde det vært lite, da testene slår ut på 10 og hcg helst skal dobles hver 48 time (eller 72 timer). Det er doblingen som betyr noe, flott at hun får ta hcg-prøver med 48timers mellomrom for å se stigningen. --- Jeg er ikke Stina. 😅 Ble bare veldig glad på hennes vegne og klarer ikke forstå at de får kritikk for å glede seg og kjøpe ei pute eller planlegge babytiden. Så utrolig skjønt at Per Fredrik er så gira og engasjert også. Som det har blitt sagt over her, hadde bare alle menn vært som han! Endret 31. januar 2024 av Blåttvann 5 6 2
Mrshopalot Skrevet 31. januar 2024 #1178 Skrevet 31. januar 2024 Blåttvann skrev (7 minutter siden): Hun vet at veldig mye kan gå galt, ikke bare at det er utenfor livmor. Men hun blir betrygget av å vite at det sitter på rett plass for hun er redd for å miste sin siste eggleder. Enig! La folk glede seg! Man blir ikke mindre sorgfull hvis det ikke går veien, det er knusende uansett. Hun ville ikke ha sad beige baby, så hun var klar over at babyer liker sterke farger. Enig! ❤️ Ja hun sa at hun hadde mistenkt det pga symptomer men at hun hadde prøvd å slå fra seg tankene om gra iditet fordi hun føler kroppen har lurt henne så mange ganger det siste året. Men hun har nok hatt en god magefølelse ja, og vært veldig spent. Hadde alle menn vært som Pelle ja. ❤️ Helt utrolig at folk reagerer på innkjøp av en pute. Jeg sover med gravidpute uten å være gravid. Bare det at han tenkte på å overraske henne med noe sånt, så omtenksom han er. Han virker veldig snill og god. Enig! Flott at kvinners følelser blir tatt på alvor når det er så lite som skal til. En liten blodprøve for å roe nervene. Ikke alle trenger dette eller føler behov, men har man slitt med å få barn så skulle det bare mangle å få ta en liten blodprøve. Det finnes andre ting vi heller kan spare på hvis det er ressursene man reagerer på. Enig! Flott at hun får tett oppfølging. Det kommer an på når egget festet seg og hvor fort hun produserer hcg i starten. Dersom hun hadde fått positiv test allerede 8dpo hadde det vært litt lite, da testene slår ut på 10 og hcg helst skal dobles hver 48 time (eller 72 timer). Det er doblingen som betyr noe, flott at hun får ta hcg med 48timers mellomrom for å se stigningen. --- Jeg er ikke Stina. 😅 Ble bare veldig glad på hennes vegne og klarer ikke forstå at de får kritikk for å glede seg og kjøpe ei pute eller planlegge babytiden. Så utrolig skjønt at Per Fredrik er så gira og engasjert også. Som det har blitt sagt over her, hadde bare alle menn vært som han! De fortjener all støtte og heiarop de kan få! Helt enig med deg❤️ 2 4
Melus Skrevet 31. januar 2024 #1179 Skrevet 31. januar 2024 Herlighet, så stygge folk får seg til å være! Tenker på hun som sendte meldingen om HCG, helt på trynet! 6 3 8
Miaiai Skrevet 31. januar 2024 #1180 Skrevet 31. januar 2024 Sommerfuul skrev (2 timer siden): Ja, i morgen. Uke 3 er 3+0 til 3+6. Vanlig hcg i uke 4 er fra 5-426. Det viktigste er at det er tilnærmet dobling for henne. Alle produserer forskjellig, inkludert hvert enkelt svangerskap. Ganske raskt søk på Google å se at det meste er normalt i starten. Så en som hadde skrevet til henne nå, om at hun hadde hatt 3000 det høres veldig usansynelig ut. Veldig unødvendig og sende sånt det kan kan jo skremme noen. Heldgivis er jo Stina ganske opplyst. Men tenker på dem som ikke er like erfaren i dette får jo ofte unødvendig bekymring 10 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå