NiceOrNothing Skrevet fredag kl 12:55 #11661 Del Skrevet fredag kl 12:55 Labbus skrev (11 timer siden): Tenk før du stiller deg undrende .Du har tydeligvis ikke hørt om ulykker i jobbsammenheng . Gikk med nr 4 da min mann omkom i en drukningsulykke under vedlikehold på en plattform. Hvor er far sier du ??? Håper du har lært at en aldri stiller slike spørsmål , underveis i en samtale kan dette komme fram naturlig om det passer seg slik . Ønsker deg livserfaring ,for de fleste så er det den beste erfaringen Godt svar👏❤️ å en lærepenge til alle som har så sykt lyst å stille «hvor er far « spørsmålene . Far kan være alt fra død til i fengsel for drap . Man skal ikke være nødt å skrifte om det. 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet fredag kl 12:59 #11662 Del Skrevet fredag kl 12:59 Bibbi_ skrev (14 timer siden): Enig, han så sunnere og bedre ut før. Synes nesten han ser syk ut nå. Har han en sykdom kanskje? Han ser veldig blek og hengslete ut. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet fredag kl 13:37 #11663 Del Skrevet fredag kl 13:37 M.H85 skrev (37 minutter siden): Har han en sykdom kanskje? Han ser veldig blek og hengslete ut. Redd det kanskje har gått over til ortoreksi. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet fredag kl 14:02 #11664 Del Skrevet fredag kl 14:02 Tessa12 skrev (24 minutter siden): Redd det kanskje har gått over til ortoreksi. Eventuelt megareksi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet fredag kl 20:21 #11665 Del Skrevet fredag kl 20:21 Klink skrev (9 timer siden): Undring om kropp og influensere. Jeg har fått inntrykk av på forumet her og ikke minst i det virkelige liv, at kroppen til andre lar man være å kommentere, finnes unntak, men sånn generelt. Stina har tatt silikon og PF trener mye og er opptatt av kosthold. På bilder og videoer generelt liker Stina å framheve pupper og PF framhever å vise muskler. Ved spørsmål sier Stina at puppe e ikke er naturlige og jeg vet ikke om PF har fått spørsmål. Videre kritiseres hvordan PF ser ut , noe jeg ikke syns hører hjemme noe sted. Og Stina kritiseres for å framheve puppene sine for mye og at hun ikke sier rett ut at det er silikon i dem. (De er ikke naturlige holdt ikke) Hvordan skulle de gjort det på en bedre måte? Stina har tatt silikon og syns åpenbart at hun har fine pupper og ønsker å vise de frem, det er vel greit? Hun sier at alle gjør det de vil og at hun ikke vil snakke så mye om operasjonen(e?) og sier tydelig at det er ikke naturlige. Altså du blir ikke sånn naturlig! Er ikke det en fin måte å gjøre det på da? Hun er jo fornøyd med valget sitt selv og liker det sånn. Hvorfor kritiseres dette? Hun annonserer ikke for klinikker eller noen i den gaten? Hun spiser mat og viser ikke små porsjoner av noe. Hun spiser godteri uten sukker og det er helt greit? Til og med om noen skulle blitt påvirket av det og kjøpe det samme som henne? Forteller man andre i sin hverdag som har tatt slike valg at du så bedre ut før? Med mindre det er av bekymring for noe, så holder man slike ting inni seg? PF har fokus på trening og å bli sterk/ se sterk ut. Han spiser mye fisk og er nok litt ensidig i kostholdet, men skadelig? Nei. Laksen har han sjekket opp hos lege sier han selv. Ingen av de anbefaler noen andre å gjøre det samme som de direkte, selv om man kan bli påvirket selvfølgelig. Jeg lurer på hvordan influensere skal gjøre det under forutsetning at valgene om å ta silikon, operere seg, trene mye er tatt? Man er i full rett til å ta disse valgene og fokusere på å framheve de kroppsdelene man vil etterpå? Hvorfor skulle man operere dersom man ikke ville vise seg fram etterpå? Hva sier man til følgerne sine? Blir det noen gang rett? Enig i mye du skriver her. Men når det kommer til pupper, lepper og skjønnhetsinngrep så mener jeg at man ikke burde normalisere det. Når du først har gjort et inngrep så føler jeg at man er en pådriver om at "jeg må fikse dette for å være god nok, for å ta fine bilder osvosv" Er helt sykt hvor opphengt folk blir i utseende sitt at dem gjør alt dem kan for å endre det. Når skal dem bli fornøyd? Og hva tenker unge jenter når vi normaliserer at alle fikser på utseende for å bli fornøyd? Når er du "pen" nok, "god" nok? Hvorfor føler disse influenser menneskene at dem må fikse på noe i det hele tatt? Burde vi ikke heller lære oss at alle er ulike, unike og egne på sin måte. Hva så om du har små pupper, skeiv nese eller litt for stort mellomrom mellom tenna. Jeg ser jo mer og mer hvor mye tid ungdom i dag bruker på utseende, og hvor mye det sliter og setter unødvendig press på dem i en allerede hard nok periode av livet. Jeg har også hatt mine perioder i livet hvor jeg har ønsket meg en neseoperasjon, tannbleking, botox og fillers, men jeg har og kommer alltid til å se ned på dem som fikser på utseendet sitt. Det bygger bare oppunder et helt forvridd syn på "skjønnhet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet fredag kl 20:41 #11666 Del Skrevet fredag kl 20:41 Palmemor skrev (7 timer siden): Jøss. Gikk bra å amme på natta. Var søvndyssende for mor og. Hvem skulle trudd Så bra at hun fant ut av det da!? 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet fredag kl 20:45 #11667 Del Skrevet fredag kl 20:45 (endret) Niffler skrev (24 minutter siden): Enig i mye du skriver her. Men når det kommer til pupper, lepper og skjønnhetsinngrep så mener jeg at man ikke burde normalisere det. Når du først har gjort et inngrep så føler jeg at man er en pådriver om at "jeg må fikse dette for å være god nok, for å ta fine bilder osvosv" Er helt sykt hvor opphengt folk blir i utseende sitt at dem gjør alt dem kan for å endre det. Når skal dem bli fornøyd? Og hva tenker unge jenter når vi normaliserer at alle fikser på utseende for å bli fornøyd? Når er du "pen" nok, "god" nok? Hvorfor føler disse influenser menneskene at dem må fikse på noe i det hele tatt? Burde vi ikke heller lære oss at alle er ulike, unike og egne på sin måte. Hva så om du har små pupper, skeiv nese eller litt for stort mellomrom mellom tenna. Jeg ser jo mer og mer hvor mye tid ungdom i dag bruker på utseende, og hvor mye det sliter og setter unødvendig press på dem i en allerede hard nok periode av livet. Jeg har også hatt mine perioder i livet hvor jeg har ønsket meg en neseoperasjon, tannbleking, botox og fillers, men jeg har og kommer alltid til å se ned på dem som fikser på utseendet sitt. Det bygger bare oppunder et helt forvridd syn på "skjønnhet" Det er jeg for så vidt enig i og at hun kan bidra til en påvirkning av å bruke mange tonn med sminke, løsvipper etc. På den andre siden burde vi ikke akseptere andres valg i hvordan man vil se ut? I denne tråden er det flere eksempler på at det som faktisk er hennes utseende nå og hennes måte å velge å se ut på med hjelp av sminke og diverse blir latterliggjort eller snakket nedlatende om. Endret fredag kl 20:46 av Klink 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 21:08 #11668 Del Skrevet fredag kl 21:08 Klink skrev (26 minutter siden): Så bra at hun fant ut av det da!? 😊 Ja, sa jeg at det var dumt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet fredag kl 21:10 #11669 Del Skrevet fredag kl 21:10 Klink skrev (11 minutter siden): Det er jeg for så vidt enig i og at hun kan bidra til en påvirkning av å bruke mange tonn med sminke, løsvipper etc. På den andre siden burde vi ikke akseptere andres valg i hvordan man vil se ut? I denne tråden er det flere eksempler på at det som faktisk er hennes utseende nå og hennes måte å velge å se ut på med hjelp av sminke og diverse blir latterliggjort eller snakket nedlatende om. Dobbelt enig. Synes diskusjonen blir vanskelig når det kommer til sminke og hår, for det er jo en måte å utrykke seg på, og egentlig fremheve ting du allerede har. Ser ikke på sminke som det store problemet i saken. Men nå har diskusjonen i det siste vært at Stina velger å bruke sykt mye tid på seg selv og eget utseende samtidig som hun har en 2mnd gammel baby. Hvordan dem nærmest jobber i skift for att hun skal sove 8h, dra på vippetimer, sminke seg, føne og krølle håret osv osv.. Samtidig påstår hun at det å skaffe barn ikke skal gå ut over hennes søvn osv. Er den delen av diskusjonen som jeg hvertfall har fått med meg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 17 timer siden #11670 Del Skrevet 17 timer siden Miss.Wildfox skrev (På 15.1.2025 den 21.27): De er jo hjemme hele dagen uansett. Om ikke begge så en av de 😅 Vet ikke om det er helt tilfeldig at de nå ladet batteriene på kamera til alarmsystemet 😅 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17 timer siden #11671 Del Skrevet 17 timer siden Kokosmakroni skrev (3 minutter siden): Vet ikke om det er helt tilfeldig at de nå ladet batteriene på kamera til alarmsystemet 😅 Hva tenker du på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 14 timer siden #11672 Del Skrevet 14 timer siden Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma53 Skrevet 14 timer siden #11673 Del Skrevet 14 timer siden Kokosmakroni skrev (3 timer siden): Vet ikke om det er helt tilfeldig at de nå ladet batteriene på kamera til alarmsystemet 😅 Ho va no plutselig på barseltreff her om dagen😉 Da er ho vell ikke bare heime. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 14 timer siden #11674 Del Skrevet 14 timer siden (endret) Dette blir sikkert slettet som brukerdebatt… men jeg må bare… Til alle her- slutt å beskylde Klink for å være Stina el bekjent av henne. Det stemmer mest antagelig ikke. For alle som har fulgt flere tråder her i Rampelys så er Klink ikke helt ukjent. Og til deg Klink- det er ikke første tråden jeg ser at du forvirrer folk med debatt stilen din. Det starter med at du vekselvis kritiserer eller forsvarer personen tråden handler om, så blir det etter hvert stilt spørsmål til årsaken at du deltar i tråden. Er du her for å ytre meningene dine eller for å lage litt «støy» ved å hele tiden stille spørsmål til andre brukere? Da er mitt beste råd: skriv meningen din uten et spørsmålstegn bak. ( for ordens skyld- ja vi er flere som kan både skrive positive og negative ting om personen som blir diskutert- men det blir likevel ikke slik debatt rundt vår person- hver gang…) Endret 13 timer siden av Zenhouse 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13 timer siden #11675 Del Skrevet 13 timer siden Zenhouse skrev (25 minutter siden): Dette blir sikkert slettet som brukerdebatt… men jeg må bare… Til alle her- slutt å beskylde Klink for å være Stina el bekjent av henne. Det stemmer mest antagelig ikke. For alle som har fulgt flere tråder her i Rampelys så er Klink ikke helt ukjent. Og til deg Klink- det er ikke første tråden jeg ser at du forvirrer folk med debatt stilen din. Det starter med at du vekselvis kritiserer eller forsvarer personen tråden handler om, så blir det etter hvert stilt spørsmål til årsaken at du deltar i tråden. Er du her for å ytre meningene dine eller for å lage litt «støy» ved å hele tiden stille spørsmål til andre brukere? Da er mitt beste råd: skriv meningen din uten et spørsmålstegn bak. ( for ordens skyld- ja vi er flere som kan både skrive positive og negative ting om personen som blir diskutert- men det blir likevel ikke slik debatt rundt vår person- hver gang…) Så ikke still spørsmål til det man mener, bukke, nikke , neie og snu deg omkring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 13 timer siden #11676 Del Skrevet 13 timer siden Klink skrev (Akkurat nå): Så ikke still spørsmål til det man mener, bukke, nikke , neie og snu deg omkring. Langt ifra. Jeg bare ser at det gjentar seg. Ikke stopp å si meningen din her. Jeg har samme synspunkter som deg på flere ting, jeg. Kanskje derfor også jeg blir litt lei meg av å se du får den motbøren mot deg - kanskje uten helt å skjønne hvorfor. Hvis det derimot er med vilje- javel , you do you. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13 timer siden #11677 Del Skrevet 13 timer siden Zenhouse skrev (9 minutter siden): Langt ifra. Jeg bare ser at det gjentar seg. Ikke stopp å si meningen din her. Jeg har samme synspunkter som deg på flere ting, jeg. Kanskje derfor også jeg blir litt lei meg av å se du får den motbøren mot deg - kanskje uten helt å skjønne hvorfor. Hvis det derimot er med vilje- javel , you do you. Takk, jeg vet ikke helt hvorfor det oppleves som så provoserende. Du og flere har forklart meg det , men det må nesten være lov til å uttrykke meningen sin på den måten man vil. At jeg skrev et innlegg med mye spørsmål denne gang er fordi jeg har ikke svarene selv jeg ser flere sider ved saken. Jeg er lært opp til å se flere perspektiver på ting ikke være bastant på en ting. «Jo mer man lærer, desto bedre forstår man hvor lite man vet» 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 12 timer siden #11678 Del Skrevet 12 timer siden Klink skrev (8 minutter siden): Takk, jeg vet ikke helt hvorfor det oppleves som så provoserende. Du og flere har forklart meg det , men det må nesten være lov til å uttrykke meningen sin på den måten man vil. At jeg skrev et innlegg med mye spørsmål denne gang er fordi jeg har ikke svarene selv jeg ser flere sider ved saken. Jeg er lært opp til å se flere perspektiver på ting ikke være bastant på en ting. «Jo mer man lærer, desto bedre forstår man hvor lite man vet» Det lange innlegget ditt nylig likte jeg godt- mange fine refleksjoner der, enten man er enig el uenig idet. Så heier på at du mener ting altså. Og nå har du svart meg på det jeg egentlig lurte på- at du ikke debatterer slik «med vilje». Da stopper jeg her- og ønsker deg en fin lørdag både i og utenfor KG. 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anno1969 Skrevet 11 timer siden #11679 Del Skrevet 11 timer siden Må spørre, noen som aner hvorfor Stina tror at hun har fått brystbetennelse når hun har vondt i brystene om natta, brystspreng sikkert..også går det over igjen dagen etterpå når hun får pumpet?? En brystbetennelse er en bakteriell infeksjon som gir høy feber og store smerter i brystenr. Man må oppsøke lege, for man må ha pencillin for at man skal bli frisk igjen, noe som tar noen dager. Hun sier hun har hatt brystbetennelse 5 ganger. Hun har jo bare hatt det en gang, da hun gikk på Pencillin. Ellers har det jo bare vært tilstoppede melkekjertler som åpnes vet amming… 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 11 timer siden #11680 Del Skrevet 11 timer siden Anno1969 skrev (24 minutter siden): Må spørre, noen som aner hvorfor Stina tror at hun har fått brystbetennelse når hun har vondt i brystene om natta, brystspreng sikkert..også går det over igjen dagen etterpå når hun får pumpet?? En brystbetennelse er en bakteriell infeksjon som gir høy feber og store smerter i brystenr. Man må oppsøke lege, for man må ha pencillin for at man skal bli frisk igjen, noe som tar noen dager. Hun sier hun har hatt brystbetennelse 5 ganger. Hun har jo bare hatt det en gang, da hun gikk på Pencillin. Ellers har det jo bare vært tilstoppede melkekjertler som åpnes vet amming… Det er jo fordi som alt annet som skjer henne så er det sinnsykt voldsomt og svært. «Vondt i girlsa» genererer ikke like mye som «brystbetennelse igjen» 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå