Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Jea10 skrev (9 timer siden):

Samme her, har også ADHD. Men aldri når jeg lager mat og what. Men please, det er hardly unikt for de med ADHD. Dette poengterer jeg egentlig mest fordi Stina selv driver å flørter med å skulle selv diagnostisere seg selv med ADHD ved hjelp av Dr Google og egen «ekspertise». Med andre ord, så er det ikke at du sier noe galt 😆 Hang meg bare litt opp i det før folk begynner å snakke om at hun sannsynligvis har det fordi hun selv snakker om det. Sier bare det at Stina må utredes først før hun kan skylde på noe annet. Det er bare så sinnsykt mange som slenger rundt med seg at de må ha ADHD fordi de føler seg kleine, rastløse, ukonsentrerte eller rotete. Det kastes rundt over en lav sko. Stina sa selv at hun måtte til lege for å få bekreftet diagnose, men har aldri blitt utredet og da ble jeg bare «hæ?». Kan være fordi hun er så utrolig kort i ordleggingen sin og at hun roter med orda, men for meg så ville det vært naturlig å si at man ønsker en utredning enn å fremstille det på den måten. 

ADHD er jo veldig forskjellig fra person til person også. Jeg har ofte nykker når jeg tenker, mens samboer aldri har nykker i det heletatt. Har venner uten ADHD som også har sånne nykker, så det var vel egentlig unødvendig av meg å nevne ADHD i det heletatt haha, men jeg ville egentlig bare forklare at det er derfor jeg gjør det hvertfall. Jajamensann

Jeg mente ikke å påpeke at Stina har ADHD på noen måte eller å gi henne noe å skylde på 😅

Om hun vil utredes for det, så får hun gjøre det, men det er en prosess i voksen alder ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig diskusjon. Stina spiser helt normal mengde mat. Må også huske at hun holder seg helt unna sukker. Også i graviditeten. Klart man lettere holder seg slank da. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clancy skrev (1 minutt siden):

ADHD er jo veldig forskjellig fra person til person også. Jeg har ofte nykker når jeg tenker, mens samboer aldri har nykker i det heletatt. Har venner uten ADHD som også har sånne nykker, så det var vel egentlig unødvendig av meg å nevne ADHD i det heletatt haha, men jeg ville egentlig bare forklare at det er derfor jeg gjør det hvertfall. Jajamensann

Jeg mente ikke å påpeke at Stina har ADHD på noen måte eller å gi henne noe å skylde på 😅

Om hun vil utredes for det, så får hun gjøre det, men det er en prosess i voksen alder ass. 

Jaja, sa ikke du gjorde det, benyttet bare muligheten til å gjenta viktigheten av riktig utredning og profesjonell vurdering før man kan si man har det, slik Stina prøver på. Det blir feil. Så jeg tok meg den frihet 😌 Men ja, har hørt det er en prosess😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (7 minutter siden):

500 kalorier til frokost er IKKE mye! det er ganske normalt og må sees i sammenheng med resten av kostholdet. Ta f.eks meg selv som er en aktiv dame. Jeg trenger minst 2500-3000 kalorier. Jeg er på ingen måte "topptrent", men er 70 kg og trener 3 ganger i uka med aktiv jobb. 
Stina trenger kanskje rundt 2000-2200 som en inaktiv liten voksen dame. Da vil 500 kalorier være 1/4 del av energiinntaket og helt innafor. Amming koster også rundt 70 kalorier/ dl morsmelk. 
Spiser hun 3-4 måltider blir det passe med kalorier. Husk at stina ikke har masse vekt hun skal ned .  Tror det er du som er skadet av slankeinformasjon. 

Fortsatt tatt ut av kontekst.... 

Hele poenget er; hun trenger ikke jobbe hardt for figuren sin, men gir utrykk for noe annet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (9 minutter siden):

Nei, det er akkurat det. For om lista legges der så har selv jeg trent mye. Når man har muligheten til å være ett talerør så bør man jo bruke det vettugt. 

Sant, men den store elefanten i rommet, som mange fans lukker øyne og ører for, er jo at den skrulla ikke er vettug. Oh, well. 

Endret av Jea10
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (6 minutter siden):

Merkelig diskusjon. Stina spiser helt normal mengde mat. Må også huske at hun holder seg helt unna sukker. Også i graviditeten. Klart man lettere holder seg slank da. 

Har du sett hvor mange dl saus hun har på maten? og hvor mye fetaost hun spiser iløpet av en dag? Det er mye kalorier i det hun spiser. SOM ER HELT GREIT. Poenget er, igjen, at hun er velsigna med en kropp som ikke lar seg påvirke av sånt. Selv om hun gir utrykk for noe helt annet

Holde seg unna sukker er bra, det. Men det er fortsatt mengder med kalorier i de barene hun spiser. Null sukker er ikke alltid lik sunn

Endret av Palmemor
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jea10 skrev (1 minutt siden):

Sant, men den store elefanten i rommet, som mange fans lukker øyne og ører, for er jo at den skrulla ikke er vettug. Oh, well. 

Ja folk må gjerne forsvare henne i det vide og brede for min del. Jeg står for det jeg mener og sier, men heldigvis blir ikke unge jenter påvirket av meg uansett hvor mye jeg mener 500 kalorier (det er forøvrig før smøret er iberegna) er mye til frokost eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Har du sett hvor mange dl saus hun har på maten? og hvor mye fetaost hun spiser iløpet av en dag? Det er mye kalorier i det hun spiser. SOM ER HELT GREIT. Poenget er, igjen, at hun er velsigna med en kropp som ikke lar seg påvirke av sånt. Selv om hun gir utrykk for noe helt annet

Ja, jeg har sett det. Man kan tillate seg ganske mye fett i kosten når man ikke spiser sukker. Jeg syns heller ikke Stina er spesielt tynn, hun er helt normal.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg har sett det. Man kan tillate seg ganske mye fett i kosten når man ikke spiser sukker. Jeg syns heller ikke Stina er spesielt tynn, hun er helt normal.

Nei hun er ikke tynn i negativ forstand. Jeg syns hun er slank. Men det er ikke noe galt i det. Hun har flott kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miny skrev (14 timer siden):

Nei, for kidsa kan ikke velge selv. Vi er nå en gang i forskjellige klasser/kategorier når det kommer til penger, om du vil eller ikke. Hun må jo ikke være Rustababe, hun kan jo begrense sitt overforbruk av billig dritt. Hvis hun vil.. sorry for at jeg tråkket deg på tærne. Men den kommentaren handlet jo ikke om hva man ikke har råa til (regner med det er det du mener med cubuskids)..men at hun faktisk har penger til å bruke på skikkelig greier. Med mindre hun investerer sinnsyke summer da. Men det tviler jeg for. 

Unnskyld meg men det er faktisk ikke alle som ønsker å bruke sinnsyke summer på «skikkelige greier» selv om man har mye penger. 
Utrolig patetisk å shame folk for å bruke penger på billigkjeder kontra merkevarer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (19 minutter siden):

Utrolig patetisk å shame folk for å bruke penger på billigkjeder kontra merkevarer.

Enig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (29 minutter siden):

Unnskyld meg men det er faktisk ikke alle som ønsker å bruke sinnsyke summer på «skikkelige greier» selv om man har mye penger. 

Jeg tror hele poenget var at med den inntekten hun har er det litt tragisk at hun heller kjøper masse billige greier som ofte går konk etter kun et par måneder fremfor å bruke den samme summen på en eller to ting som er av bedre kvalitet, som varer lenger og som de faktisk trenger.

Greit nok at hun ikke MÅ det, men hun kjøper MYE billig skvap vi aldri ser noe til som mest sannsynlig blir dytta opp på loftet eller inn i skap. Hun har et ekstremt forbruk i butikken. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (3 timer siden):

Så nå innrømmer du at du ikke vet nøyaktig hva hun får i seg og dermed ikke kan påstå noe ifht morsmelkproduksjon? 

Du deltar i en diskusjon og tror ikke at dine ytringer tillegges noe vekt? 

Å si at 500 kalorier er mye til frokost er ikke en nøytral uttalelse. Det er jo det motsatte og sier noe om hvor man mener normen bør være. 

500 kan være helt kurant for mange mennesker det, også inaktive! 

Ja kjempekurant. Som vanlig slank kvinne så har man da igjen ca 600 kcal som man skal fordele på de resterende 2-3 måltidene for dagen. Syns du det er logisk å bruke nesten halvparten på frokosten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nussepus skrev (2 minutter siden):

Ja kjempekurant. Som vanlig slank kvinne så har man da igjen ca 600 kcal som man skal fordele på de resterende 2-3 måltidene for dagen. Syns du det er logisk å bruke nesten halvparten på frokosten? 

Googlet det bare, og sats skrev dette! Har opprinnelig 0 peiling, men ble nysgjerrig på hvor mye det faktisk er i forhold til dagsbehovet. Siden det ble kommentert her. Står lunsj eller middag. Men lunsj er jo også rundt kl 12 da

IMG_1756.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde egentlig tenkt til å holde meg ute av denne diskusjonen rundt mat, for jeg gir totalt beng i Stina sitt kosthold. Jeg er ikke en ernæringsfysiolog, men som en som slet med anoreksi i tenårene så må jeg bare si at å snakke om 1100 (?) kalorier per dag som normalt, er temmelig søkt og farlig. Sier de ikke at en ca. minimum forbrenning for en kvinne er 1500kcal om dagen eller noe? Dette er hvis kvinnen er inaktiv/sengeliggende hele dagen. En kvinne som er normalt aktiv trenger mer. Å spise 1500-1800kcal om dagen er gjerne tiltenkt kvinner som skal gå ned i vekt, og da har man tenkt 500kcal i underskudd fra det vanlige energibehovet. Dette gjelder kvinner som ellers er friske og som ikke ammer eller er gravide. Legg til at dersom en kvinne produserer brystmelk også, uavhengig av hvordan hun gir det til baby, så kan man legge på en god del ekstra tall til dette regnestykket, fordi kroppen bruker masse energi på det. I tillegg rådes det til at kvinner som gir morsmelk ikke skal aktivt slanke seg, men spise med måte. Man ødelegger kroppen, og musklene brytes ned (spesielt hjertet), man blir beinskjør og håret faller av dersom man kun spiser 1100kcal om dagen. Ikke front sånne syke idealer. 1100kcal er ikke annet enn spiseforstyrret. 

Endret av Jea10
  • Liker 5
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (25 minutter siden):

Kvinner skal ikke ligge på 1100 kcal! Wake up! Om jeg ikke husker feil så har vel du også skrevet at du er helsepersonell? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nussepus skrev (31 minutter siden):

Slettet da det kom dobbelt

Endret av Angel75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (15 minutter siden):

Kvinner skal ikke ligge på 1100 kcal! Wake up! Om jeg ikke husker feil så har vel du også skrevet at du er helsepersonell? 

Og som det står i reglene,skal man ikke "underskrive" innleggene sine som arb.tittel innen helse,nettopp pga ting som dette.

At man er en anonym bruker på KG,betyr IKKE at man er fritatt påvirkningskraft av hva man sier her inne.

Man vet ikke hvordan slike utsagn om kaloritelling,vekt og kropp kan slå ut hos den som leser,uavhengig av hvem budbringeren er..

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den som skal rope høyest ang hva som er greit å diskutere eller ikke, er overhodet ingen engel her inne.

Men å diskutere kalori inntak er vel et nytt lavmål tilogmed her

• Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (3 minutter siden):

Nå er ikke jeg den som skal rope høyest ang hva som er greit å diskutere eller ikke, er overhodet ingen engel her inne.

Men å diskutere kalori inntak er vel et nytt lavmål tilogmed her

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...