Trulsa Skrevet 16. januar #11561 Del Skrevet 16. januar Niffler skrev (På 13.1.2025 den 18.15): Kjenner meg veldig enig i dem som mener hun leser her inne. Igår nevnte hun jo "søvn avler søvn" bare noen timer etter at noen hadde kommentert det her inne. Men noe som er gøy er hvordan hun "ikke skjønner hvordan man kan ha så sjukt mye klær"... Husker hun og PF var på ferie i sommer eller noe. Da falt hun veldig for en type tøffel/sandal? Kjøpte bare en i hver farge? Minst 6par om jeg ikke husker feil? 😂 Greit at hun nevnte noe om å gi bort et par til moren sin men hvem faen går i butikken og kjøper sandaler i ørten farger? Føler jeg blir kvalm av å se folk ha så mye ting og alikevel shoppe så mye. Nå føler jeg kanskje ikke Stina er verst, men ingen normal person klarer å samle på seg så mye klær. Har flere ganger prøvd å spørre om dem noen gang tenker over forbruken sin. For å ikke snakke om blomstene hennes? Mulig dette er diskutert før, men så at hun bare hiver planter og jord over rekkverket bak huset da hun er ferdig med det. Liiite gjennomtenkt mtp drenering rundt huset. Drenering rundt huset?? Nb, det er vanlig å ha kompost i hagen feks planterester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulsa Skrevet 16. januar #11562 Del Skrevet 16. januar Niffler skrev (På 13.1.2025 den 19.23): Får jo selvfølgelig ikke svar, kan ha litt med antall meldinger hun får også da.. Dahliane sparer hun jo faktisk på, men alle de andre 90 miljoner blomster hun kjøper hiver hun jo bare over rekkverket da dem har døtt. Er jo helt sykt dårlig for grunnmuren om det ligger udrenert jord langt opp etter veggen der bak. Kan bli ganske mye utgifter da dem skal selge for å få huset attraktivt for boligmarkedet. Man kan ikke spare på sommerblomster. Hvis jeg ikke husker feil så laget hun planter selv fra frø og det er både morsomt og økonomisk. Vil også tro at grunnmuren tåler litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 16. januar #11563 Del Skrevet 16. januar Margit777 skrev (4 timer siden): Øyenbrynsløft kalles det sååå ehhh jo. Derfor hun har øyenbryn midt i panna. Er nok heller det at hun tok botox i panna som gjorde at pannen ble tyngre… da synker brynene også.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet 16. januar #11564 Del Skrevet 16. januar Trulsa skrev (4 timer siden): Man kan ikke spare på sommerblomster. Hvis jeg ikke husker feil så laget hun planter selv fra frø og det er både morsomt og økonomisk. Vil også tro at grunnmuren tåler litt. Mente jo ikke at hun skulle spare på blomstene da 😂 Men å kjøpe nye blomster 4-5 ganger hele sommeren er jo ikke akkurat billig. Dahlia gror hun selv, det er helt korrekt. Men alle planter gror hun ikke fra frø. Om du har sett mengdene hun har ute om sommeren så skjønner du jo det. Dessuten skal det kastes som hageavfall eller hun kunne ha lagt det noe annet sted enn akkurat rett nedenfor terassen sin. Selvfølgelig tåler grunnmuren litt, men hvor pen tror du den blir av å ha gammel vellagret jord som holder regn og fukt intill veggen? Udrenert hus er jo som regel årsaken til at folk får vann i kjelleren eller skader på grunnmuren. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 16. januar #11565 Del Skrevet 16. januar AntiBullshit skrev (5 timer siden): Når man er lav, slank og så inaktiv som Stina så utgjør 500 kalorier ganske mye av dagsbehovet. Mange er dessuten småspiste når det kommer til frokost, så selv for noen som er både høyere og bredere enn Stina vil 500 kalorier oppleves som mye mat tidlig på dagen. Til forskjell fra Stina så spiser riktignok ikke folk flest frokost mellom 12 og 14 så det kan jo godt spille en rolle hva gjelder appetitt. Å dra ETT måltid og analysere det er jo ganske farlig i en slik tråd, fatter ikke helt hva dere tenker med? Bare slenge ut at frokosten er "mye" - det kommer jo helt an på helheten resten av dagen! Hun produserer også morsmelk noe som krever en del energi. Jeg fatter ikke at det er mulig å tenke så lite over signalene man sender ved å skrive innlegg åpent for hele verden å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitron10 Skrevet 16. januar #11566 Del Skrevet 16. januar Ref til dialektvideoen. Herlighet så pen Stina var 🤩 fulgte egentlig ikke henne på denne tiden, var sikkert bare innom av og til. Men forholdet deres virker jo helt topp her 🤩❤️ livet skjer hos alle, men herlighet, søteste paret 🥰 skjønner heller ikke helt hva som er blitt forandret hos henne, men jeg håper hun stopper opp med slike ting fordi det trengs ikke! Heier så inderlig på de 😅🥹 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 16. januar #11567 Del Skrevet 16. januar issoras skrev (36 minutter siden): Å dra ETT måltid og analysere det er jo ganske farlig i en slik tråd, fatter ikke helt hva dere tenker med? Bare slenge ut at frokosten er "mye" - det kommer jo helt an på helheten resten av dagen! Hun produserer også morsmelk noe som krever en del energi. Jeg fatter ikke at det er mulig å tenke så lite over signalene man sender ved å skrive innlegg åpent for hele verden å lese. Men nå snakket vi ikke om det som noe negativt. Vi snakket om det ifht gener og hvordan det påvirker. Hun spiser mye til å være så liten og det er jo en bra ting? Kroppen trenger jo næring og hun spiser jo forholdsvis sunt. Jeg har ei syltynn venninne som spiser 3000 kalorier om dagen, er ekstremt inaktiv i det daglige, men trener ett par ganger i uka. Hele familien hennes er syltynne. Det er jo ikke noe negativt i å si at man har "gode gener" når det kommer til slikt? Er jo på linje med strekkmerker, overgangsalder, når man får mensen... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 16. januar #11568 Del Skrevet 16. januar Labbus skrev (På 14.1.2025 den 21.27): Har ca kr 5000 igjen pr mnd etter regninger er betalt. Har jobbet i 40 år ,samt fostret fram 4 barn alene . Må bli pensjonist før opptjening av det en har opparbeidet i arblivet trer i kraft ,tenker innimellom at det hadde vært kjekt med noen extra lapper innimellom. Men sånn er det,har barn og barnebarn med daglig kontakt så er uansett rik 💗😊 Hvorfor har du fostret 4 barn alene? Hvor er far? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 16. januar #11569 Del Skrevet 16. januar Palmemor skrev (40 minutter siden): Men nå snakket vi ikke om det som noe negativt. Vi snakket om det ifht gener og hvordan det påvirker. Hun spiser mye til å være så liten og det er jo en bra ting? Kroppen trenger jo næring og hun spiser jo forholdsvis sunt. Jeg har ei syltynn venninne som spiser 3000 kalorier om dagen, er ekstremt inaktiv i det daglige, men trener ett par ganger i uka. Hele familien hennes er syltynne. Det er jo ikke noe negativt i å si at man har "gode gener" når det kommer til slikt? Er jo på linje med strekkmerker, overgangsalder, når man får mensen... Det hjelper ikke at det var positivt ment - det er likevel ikke holdepunkt for å dra ett måltid helt ut av kontekst og påstå at det er mye. Det handler ikke om å påstå at noen har gode gener, du har overhodet ikke noen holdepunkt for å mene noe om dette på mennesker du ikke kjenner godt (og vi kjenner faktisk ikke influensere godt). Det handler om at du drar ETT ENESTE måltid frem for å prøve å bekrefte din oppfatning og i det forsøket ender opp med å kategorisere et måltid som "mye" eller "lite" basert på antall kalorier. Så sort/hvitt er faktisk ikke kosthold! At det gjelder en ammende kvinne (i denne sammenheng er en ammende en som tar ut morsmelk) gjør jo ikke saken noe bedre. Skjønner du ikke at slike innlegg signaliserer at du mener at 4 knekkebrød med ost er "for mye" for de som tror de ikke har gode gener, og at svært mange ulike mennesker leser det du skriver? Akkurat som influensere må holdes ansvarlige for holdninger de ubevisst sprer må også vi som deltar i diskusjoner på åpent nett være ansvarlige. Hvor mye ramaskrik ble det ikke da CBE uttalte seg om kalorier som fort ble "mye"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 16. januar #11570 Del Skrevet 16. januar issoras skrev (8 minutter siden): Det hjelper ikke at det var positivt ment - det er likevel ikke holdepunkt for å dra ett måltid helt ut av kontekst og påstå at det er mye. Det handler ikke om å påstå at noen har gode gener, du har overhodet ikke noen holdepunkt for å mene noe om dette på mennesker du ikke kjenner godt (og vi kjenner faktisk ikke influensere godt). Det handler om at du drar ETT ENESTE måltid frem for å prøve å bekrefte din oppfatning og i det forsøket ender opp med å kategorisere et måltid som "mye" eller "lite" basert på antall kalorier. Så sort/hvitt er faktisk ikke kosthold! At det gjelder en ammende kvinne (i denne sammenheng er en ammende en som tar ut morsmelk) gjør jo ikke saken noe bedre. Skjønner du ikke at slike innlegg signaliserer at du mener at 4 knekkebrød med ost er "for mye" for de som tror de ikke har gode gener, og at svært mange ulike mennesker leser det du skriver? Akkurat som influensere må holdes ansvarlige for holdninger de ubevisst sprer må også vi som deltar i diskusjoner på åpent nett være ansvarlige. Hvor mye ramaskrik ble det ikke da CBE uttalte seg om kalorier som fort ble "mye"? Jeg står inne for at 500 kalorier til frokost er mye, og likevel være såpass slank. Og all den tid hun ikke trener nevneverdig så er det nærliggende å tro at hun er velsignet med gode gener. Og det kan da ikke oppfattes som negativt. Hun har spist nøyaktig samme mengde før og etter produksjon av morsmelk så å anta at hun må ha _mer_ nå er feil. Hun spiser også tilsynelatende store mengder mat/fett i resten av måltidene hun spiser iløpet av dagen, så det er ikke synsing. Vi som har vært overvektig hele livet og teller kalorier som det står om liv ser jo at dette er store mengder mat, og for all del, spis til krampa tar deg uansett om du er tynn eller ei. Det var ikke essensen i diskusjonen fra start. Jeg vet at alle overvektige mennesker vet at de spiser for mye. Så det er ikke sånn at jeg kan klandres for noe opplysningsfeil her. 500 kalorier til frokost er mye med mindre man er topptrent. Og det er en mening jeg personlig står for. Min syltynne venninne drikker 2000 kalorier i en proteinshake for å gå opp i vekt, uten hell. Hun kan spise 5000 kalorier om dagen uten at det utgjør noe som helst. Folk er ulike. SB er ikke som meg, jeg er ikke som naboen. Mannen min kan gå 5 km tur om dagen og gå ned 5 kilo på en mnd. Jeg kan ikke det. Ulikheter trenger da ikke være negativt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 16. januar #11571 Del Skrevet 16. januar Palmemor skrev (11 minutter siden): Jeg står inne for at 500 kalorier til frokost er mye, og likevel være såpass slank. Og all den tid hun ikke trener nevneverdig så er det nærliggende å tro at hun er velsignet med gode gener. Og det kan da ikke oppfattes som negativt. Hun har spist nøyaktig samme mengde før og etter produksjon av morsmelk så å anta at hun må ha _mer_ nå er feil. Hun spiser også tilsynelatende store mengder mat/fett i resten av måltidene hun spiser iløpet av dagen, så det er ikke synsing. Vi som har vært overvektig hele livet og teller kalorier som det står om liv ser jo at dette er store mengder mat, og for all del, spis til krampa tar deg uansett om du er tynn eller ei. Det var ikke essensen i diskusjonen fra start. Jeg vet at alle overvektige mennesker vet at de spiser for mye. Så det er ikke sånn at jeg kan klandres for noe opplysningsfeil her. 500 kalorier til frokost er mye med mindre man er topptrent. Og det er en mening jeg personlig står for. Min syltynne venninne drikker 2000 kalorier i en proteinshake for å gå opp i vekt, uten hell. Hun kan spise 5000 kalorier om dagen uten at det utgjør noe som helst. Folk er ulike. SB er ikke som meg, jeg er ikke som naboen. Mannen min kan gå 5 km tur om dagen og gå ned 5 kilo på en mnd. Jeg kan ikke det. Ulikheter trenger da ikke være negativt Jeg ser at du står inne for det du mener, men jeg er faktisk ganske rystet over at du står inne for å ytre det på den måten! 500 kalorier til frokost kan være helt perfekt det, helt avhengig av hva man spiser resten av dagen. Det er ikke forbeholdt topptrente. For en trist holdning til mat. 💔 Du sier hun spiser nøyaktig det samme som før? Wow! Fascinerende at du har den detaljinnsikten om henne, folk flest greier ikke en gang vite så mye om seg selv. Du vet at hun ikke drikker et glass ekstra melk til dagen enn før, eller drikker cappuccino med helmelk som PF har begynt å spesialisere seg på hjemme, eller at hun ikke spiser et eple mer. Imponerende og skremmende at du vet dette! Sikker på at du har en sunn relasjon til denne influenseren, eller overvurderer du din evne til å vite? Alt annet du nevner er helt irrelevant i denne diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 16. januar #11572 Del Skrevet 16. januar issoras skrev (2 minutter siden): Jeg ser at du står inne for det du mener, men jeg er faktisk ganske rystet over at du står inne for å ytre det på den måten! 500 kalorier til frokost kan være helt perfekt det, helt avhengig av hva man spiser resten av dagen. Det er ikke forbeholdt topptrente. For en trist holdning til mat. 💔 Du sier hun spiser nøyaktig det samme som før? Wow! Fascinerende at du har den detaljinnsikten om henne, folk flest greier ikke en gang vite så mye om seg selv. Du vet at hun ikke drikker et glass ekstra melk til dagen enn før, eller drikker cappuccino med helmelk som PF har begynt å spesialisere seg på hjemme, eller at hun ikke spiser et eple mer. Imponerende og skremmende at du vet dette! Sikker på at du har en sunn relasjon til denne influenseren, eller overvurderer du din evne til å vite? Alt annet du nevner er helt irrelevant i denne diskusjonen. Oij, det var ikke meninga å tråkke deg på tærne. Nå snakket jeg om hva hun _spiser_. Ikke hva hun får i seg av andre ting. Hun har bestandig spist 4 knekkebrød med ost og appelsin/eple til frokost. Det er jo bare å se snappene hver dag så får man med seg det. Hadde kostholdet hennes vært variert hadde jeg ikke merka det. Hun legger jo også ut hva hun spiser resten av dagen så det er ikke så vanskelig å få ett overblikk. Ja kanskje hun drikker enda mer enn før, det aner jeg ikke. Men har til gode å se henne drikke ett glass melk så det vet jeg ingenting om. Jeg har ikke en trist holdning til mat fordi JEG mener at 500 kalorier til frokost er mye for de fleste. Og jeg får heller ikke betalt for å ytre meningene mine. Jeg er ikke ett forbilde for noen. Mine meninger tilegnes ingen vekt i noen som helst debatter og diskusjoner 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 16. januar #11573 Del Skrevet 16. januar issoras skrev (16 minutter siden): Det hjelper ikke at det var positivt ment - det er likevel ikke holdepunkt for å dra ett måltid helt ut av kontekst og påstå at det er mye. Det handler ikke om å påstå at noen har gode gener, du har overhodet ikke noen holdepunkt for å mene noe om dette på mennesker du ikke kjenner godt (og vi kjenner faktisk ikke influensere godt). Det handler om at du drar ETT ENESTE måltid frem for å prøve å bekrefte din oppfatning og i det forsøket ender opp med å kategorisere et måltid som "mye" eller "lite" basert på antall kalorier. Så sort/hvitt er faktisk ikke kosthold! At det gjelder en ammende kvinne (i denne sammenheng er en ammende en som tar ut morsmelk) gjør jo ikke saken noe bedre. Skjønner du ikke at slike innlegg signaliserer at du mener at 4 knekkebrød med ost er "for mye" for de som tror de ikke har gode gener, og at svært mange ulike mennesker leser det du skriver? Akkurat som influensere må holdes ansvarlige for holdninger de ubevisst sprer må også vi som deltar i diskusjoner på åpent nett være ansvarlige. Hvor mye ramaskrik ble det ikke da CBE uttalte seg om kalorier som fort ble "mye"? Synes du er for neppertålig. Det er en helt nøytral diskusjon rundt noe som vises frem på snap hver eneste dag. Om noen blir trigget av det så blir de garantert trigget av mye Stina viser frem og sier, så har det ikke noe å si til eller fra om man påpeker fakta - nemlig at en frokost på 500 kalorier oppleves som mye når man er lav, slank og inaktiv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 16. januar #11574 Del Skrevet 16. januar (endret) Slettet innlegg. Vil ikke bidra i noen diskusjon om mat. Endret 16. januar av Zenhouse 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 16. januar #11575 Del Skrevet 16. januar Palmemor skrev (44 minutter siden): Oij, det var ikke meninga å tråkke deg på tærne. Nå snakket jeg om hva hun _spiser_. Ikke hva hun får i seg av andre ting. Hun har bestandig spist 4 knekkebrød med ost og appelsin/eple til frokost. Det er jo bare å se snappene hver dag så får man med seg det. Hadde kostholdet hennes vært variert hadde jeg ikke merka det. Hun legger jo også ut hva hun spiser resten av dagen så det er ikke så vanskelig å få ett overblikk. Ja kanskje hun drikker enda mer enn før, det aner jeg ikke. Men har til gode å se henne drikke ett glass melk så det vet jeg ingenting om. Jeg har ikke en trist holdning til mat fordi JEG mener at 500 kalorier til frokost er mye for de fleste. Og jeg får heller ikke betalt for å ytre meningene mine. Jeg er ikke ett forbilde for noen. Mine meninger tilegnes ingen vekt i noen som helst debatter og diskusjoner Så nå innrømmer du at du ikke vet nøyaktig hva hun får i seg og dermed ikke kan påstå noe ifht morsmelkproduksjon? Du deltar i en diskusjon og tror ikke at dine ytringer tillegges noe vekt? AntiBullshit skrev (38 minutter siden): Synes du er for neppertålig. Det er en helt nøytral diskusjon rundt noe som vises frem på snap hver eneste dag. Om noen blir trigget av det så blir de garantert trigget av mye Stina viser frem og sier, så har det ikke noe å si til eller fra om man påpeker fakta - nemlig at en frokost på 500 kalorier oppleves som mye når man er lav, slank og inaktiv. Å si at 500 kalorier er mye til frokost er ikke en nøytral uttalelse. Det er jo det motsatte og sier noe om hvor man mener normen bør være. 500 kan være helt kurant for mange mennesker det, også inaktive! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 16. januar #11576 Del Skrevet 16. januar issoras skrev (1 time siden): Så nå innrømmer du at du ikke vet nøyaktig hva hun får i seg og dermed ikke kan påstå noe ifht morsmelkproduksjon? Du deltar i en diskusjon og tror ikke at dine ytringer tillegges noe vekt? Å si at 500 kalorier er mye til frokost er ikke en nøytral uttalelse. Det er jo det motsatte og sier noe om hvor man mener normen bør være. 500 kan være helt kurant for mange mennesker det, også inaktive! Nå sier jeg heller ikke at 500 kalorier til frokost er mye for alle, men at det oppleves som mye når man tar høyde for at den konkrete personen er 1) lav, 2) slank og 3) inaktiv - felles for disse egenskapene er at de krever mindre kilokalorier iløpet av en dag sammenlignet med noen som har motsatte egenskaper, altså høy, kraftig og svært aktiv. Det er fakta, og ikke noe man trenger å bli fornærmet på vegne av andre for. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 16. januar #11577 Del Skrevet 16. januar AntiBullshit skrev (47 minutter siden): Nå sier jeg heller ikke at 500 kalorier til frokost er mye for alle, men at det oppleves som mye når man tar høyde for at den konkrete personen er 1) lav, 2) slank og 3) inaktiv - felles for disse egenskapene er at de krever mindre kilokalorier iløpet av en dag sammenlignet med noen som har motsatte egenskaper, altså høy, kraftig og svært aktiv. Det er fakta, og ikke noe man trenger å bli fornærmet på vegne av andre for. Dette Vi kan jo bare gå utfra det vi ser og det som blir vist. Det er _ingenting_ galt i å spise 500 kalorier til frokost og fortsatt ha en så flott kropp som det hun har. Jeg ser bare at frokostinntaket hun viser oss er likt det hun tidligere hadde. Vet ikke hvorfor morsmelkproduksjon engang ble ett tema her? Vi snakker om at hun ikke later til å forstå at hun er heldig med kroppen, at hun er heldig hun slapp unna strekkmerker og kunne bruke jeans etter 2 uker. Hun fremstiller det som at hennes valg under svangerskapet var med på å holde henne så fresh og fit, når det egentlig bare handler om hvordan hennes egen kropp fungerer som ett maskineri. Hun kan spise 2000 kalorier 5 måltider om dagen for hva jeg bryr meg, men det er måten hun fremstiller dette på som blir feil. Hun eier ikke selvinnsikt og tror at hennes ekstreme mengder trening er med på å holde henne slank, når sannheten er at hun ikke trener overhodet. Det må da være langt mer kritikkverdig å fronte enn at jeg personlig mener 500 kalorier til frokost er mye 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jea10 Skrevet 16. januar #11578 Del Skrevet 16. januar (endret) Palmemor skrev (25 minutter siden): Dette Vi kan jo bare gå utfra det vi ser og det som blir vist. Det er _ingenting_ galt i å spise 500 kalorier til frokost og fortsatt ha en så flott kropp som det hun har. Jeg ser bare at frokostinntaket hun viser oss er likt det hun tidligere hadde. Vet ikke hvorfor morsmelkproduksjon engang ble ett tema her? Vi snakker om at hun ikke later til å forstå at hun er heldig med kroppen, at hun er heldig hun slapp unna strekkmerker og kunne bruke jeans etter 2 uker. Hun fremstiller det som at hennes valg under svangerskapet var med på å holde henne så fresh og fit, når det egentlig bare handler om hvordan hennes egen kropp fungerer som ett maskineri. Hun kan spise 2000 kalorier 5 måltider om dagen for hva jeg bryr meg, men det er måten hun fremstiller dette på som blir feil. Hun eier ikke selvinnsikt og tror at hennes ekstreme mengder trening er med på å holde henne slank, når sannheten er at hun ikke trener overhodet. Det må da være langt mer kritikkverdig å fronte enn at jeg personlig mener 500 kalorier til frokost er mye Jeg synes også det er spesielt å fremstille seg selv som ekstremt aktiv når hennes egen samboer er i ordets ekte betydning «ekstremt» treningsbesatt selv, og vi ser jo hvor mye det er og hvor få mennesker som kan påberope seg samme dedikasjon. Altså, ser hun ikke kontrasten? At hun er helt gjennomsnittlig? Å gå trilleturer og noen km i gangfart med veskebikkja er ikke trening, det er normal daglig aktivitet. Ingen som tar med hunden ut for tur trener, med mindre det er for et formål typ løping/ski/aktivisering av sledehunder/brukshunder o.l - da kan vi snakke trening! At treningsopplegg er individuelt og at treningsform hos enkelte varierer er ikke irrelevant, men det Stina har gjort/driver med er ikke ekstraordinært mer enn den gjengse dagligdagse personen som holder seg litt i bevegelse. Å dra på ferie og tråkke rundt hele dagen er heller ikke trening, men det er jo aktivitet. Fy, skal sies jeg har merket det selv etter å tråkket London rundt over flere dager, det merker man, men jeg hadde aldri sagt at jeg trente sykt mye når jeg var på ferie og gikk rundt en hel dag for å shoppe i alle fall. Endret 16. januar av Jea10 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 16. januar #11579 Del Skrevet 16. januar Jea10 skrev (9 minutter siden): Jeg synes også at det er spesielt å fremstille seg selv som ekstremt aktiv når hennes egen samboer er så ekstremt treningsbesatt selv. Altså, ser hun ikke kontrasten? At hun er helt gjennomsnittlig? Å gå trilleturer og noen km i gangfart med veskebikkja er ikke trening, det er normal daglig aktivitet. Ingen som tar med hunden ut for tur trener, med mindre det er for et formål typ løping/ski/aktivisering av sledehunder/brukshunder o.l - da kan vi snakke trening! At treningsopplegg er individuelt og at treningsform hos enkelte varierer er ikke irrelevant, men det Stina har gjort/driver med er ikke ekstraordinært mer enn den gjengse dagligdagse personen som holder seg litt i bevegelse. Å dra på ferie og tråkke rundt hele dagen er heller ikke trening, men det er jo aktivitet. Fy, skal sies jeg har merket det selv etter å tråkket London rundt over flere dager, det merker man, men jeg hadde aldri sagt at jeg trente sykt mye når jeg var på ferie og gikk rundt en hel dag for å shoppe i alle fall. Nei, det er akkurat det. For om lista legges der så har selv jeg trent mye. Når man har muligheten til å være ett talerør så bør man jo bruke det vettugt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 16. januar #11580 Del Skrevet 16. januar Palmemor skrev (3 timer siden): Jeg står inne for at 500 kalorier til frokost er mye, og likevel være såpass slank. Og all den tid hun ikke trener nevneverdig så er det nærliggende å tro at hun er velsignet med gode gener. Og det kan da ikke oppfattes som negativt. Hun har spist nøyaktig samme mengde før og etter produksjon av morsmelk så å anta at hun må ha _mer_ nå er feil. Hun spiser også tilsynelatende store mengder mat/fett i resten av måltidene hun spiser iløpet av dagen, så det er ikke synsing. Vi som har vært overvektig hele livet og teller kalorier som det står om liv ser jo at dette er store mengder mat, og for all del, spis til krampa tar deg uansett om du er tynn eller ei. Det var ikke essensen i diskusjonen fra start. Jeg vet at alle overvektige mennesker vet at de spiser for mye. Så det er ikke sånn at jeg kan klandres for noe opplysningsfeil her. 500 kalorier til frokost er mye med mindre man er topptrent. 500 kalorier til frokost er IKKE mye! det er ganske normalt og må sees i sammenheng med resten av kostholdet. Ta f.eks meg selv som er en aktiv dame. Jeg trenger minst 2500-3000 kalorier. Jeg er på ingen måte "topptrent", men er 70 kg og trener 3 ganger i uka med aktiv jobb. Stina trenger kanskje rundt 2000-2200 som en inaktiv liten voksen dame. Da vil 500 kalorier være 1/4 del av energiinntaket og helt innafor. Amming koster også rundt 70 kalorier/ dl morsmelk. Spiser hun 3-4 måltider blir det passe med kalorier. Husk at stina ikke har masse vekt hun skal ned . Tror det er du som er skadet av slankeinformasjon. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå