Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

J.. skrev (Akkurat nå):

Du spurte om vedkommende er her fordi han/hun liker å diskutere.

Det er jo hele poenget med KG.

Jeg spurte fordi vedkommende tilsynelatende spinner videre i diskusjonen  uten å tilføre noen refleksjoner, tanker og spørsmål. Vedkommende bare diskuterer uten å kunne argumentere eller dokumentere. Når vedkommende spør samme spørsmål til alle brukere som kommer med konstruktiv kritikk om det vi ser på snap, får svar på det man spør om x 10 fra ulike personer, og så spør igjen - kaller du det en god diskusjon? Har man ingen ting å tilføre diskusjonen, så blir det heller ikke en god diskusjon. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pinkpashion skrev (6 minutter siden):

Jeg spurte fordi vedkommende tilsynelatende spinner videre i diskusjonen  uten å tilføre noen refleksjoner, tanker og spørsmål. Vedkommende bare diskuterer uten å kunne argumentere eller dokumentere.

Dette gjør også ekstremt mange andre.

Bl.a siterer og svarer fler innlegg med emojis (hvordan er det å tilføre diskusjonen noe?) og gjenta til det uendelige de samme argumentene om hvorfor Stina er så fæl,uten å nyansere hva som skrives i det hele tatt.

"Vi vet dette fordi S poster det på SC!" sies det,samtidig som når dette blir stilt spørsmål rundt eller motsagt,er det plutselig at "vi vet ikke om barnet blir møtt på sine behov,for vi ser ikke hele dagen deres!"

Ironien i dette er jo latterlig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der måtte hun poengtere at hun er fornøyd med 6t ikkesammenhengende søvn. At hun ikke forventer mer enn 1.5t av gangen. 

Fortell meg at hun ikke leser her inne da HAHA. Det kommer som perler på en snor alt etter hvilket tema som diskuteres mest her. Fra dag til dag. 

Hei Stina. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (4 timer siden):

Nå forklarte Per Fredrik hvorfor de så og si aldri spiser det samme. Fordi de "liker ikke" det samme. Dvs liker svært få matvarer begge to. Og spisebordet har Stina sagt at de aldri bruker. De spiser i sofaen, fordi de må se på skjerm mens de spiser.

Ofte høres disse ut som to 12-åringer 😃. Det barnet kommer til å få en merkelig oppvekst. Begrenset med matvarer, og aldri lære bordskikk fordi det skal spises i sofa foran skjerm.

Vi spiste alltid i sofaen før vi fikk barn. Men etter vi fikk barn benytter vi spisebordet 98% av tiden. Så det er fortsatt muligheter🤞😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (47 minutter siden):

Jeg spurte fordi vedkommende tilsynelatende spinner videre i diskusjonen  uten å tilføre noen refleksjoner, tanker og spørsmål. Vedkommende bare diskuterer uten å kunne argumentere eller dokumentere. Når vedkommende spør samme spørsmål til alle brukere som kommer med konstruktiv kritikk om det vi ser på snap, får svar på det man spør om x 10 fra ulike personer, og så spør igjen - kaller du det en god diskusjon? Har man ingen ting å tilføre diskusjonen, så blir det heller ikke en god diskusjon. 

Jeg argumenterer og dokumenterer like ofte som andre i tråden her. Til og med når det vises til forskning om brystbetennelse fra en sikker kilde kveruleres det på! Og det er greit det, men beskyld ikke bare meg for å være kverulerende!  

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor det må gås direkte på brukeren min! Jeg diskuterer stort sett (om ikke alltid, men det kan selvfølgelig være unntak) det som skrives- ikke brukere. Det jeg  jeg får som svar går en del ganger på meg eller brukeren min og det skjønner jeg ikke at skal være nødvendig. 

Endret av Klink
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (53 minutter siden):

De har vært i seng til 12:45 fordi det ble så mye «surr i natt». Hva om Stina bare sto opp på morgenen og heller hentet inn litt søvn igjen når baby sovner en dupp….?
Skal den ungen aldri få lov til å være våken på normal dagtid fordi mamma vil sove? 

Er bare trist. Barnet nærmer seg 2 mnd og har ikke i nærheten av en normal døgnrytme pga foreldrene. 
Få barnet ut i dagslys, Stina! Stå OPP på morran, så skal du se at hodepinen forsvinner. Nybakte mødre er laget for og tåle oppstykket søvn, du kommer ikke til og dø, jeg lover. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poly skrev (1 minutt siden):

Er bare trist. Barnet nærmer seg 2 mnd og har ikke i nærheten av en normal døgnrytme pga foreldrene. 
Få barnet ut i dagslys, Stina! Stå OPP på morran, så skal du se at hodepinen forsvinner. Nybakte mødre er laget for og tåle oppstykket søvn, du kommer ikke til og dø, jeg lover. 

Enig. Det er det første jeg ville ha prøvd. Normal døgnrytme på alle tre. Ikke sofa og serier til langt på natt. Legge seg før kl 23. Opp før kl 8. Ut mens dagen er på det lyseste med alle tre (men de gjør vel egentlig aldri noe annet sammen enn å se på serier?)

Baby vil da etterhvert underbevisst bli vant til døgnrytmen, og at ting skjer på samme tid hver dag. Rutiner, altså. Især faste rutiner siste timen før leggetid. Stell, på med pysj, mat og litt kos betyr at det er natta osv. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, det hun står og ranter om angående søvnen på baby og at den er så dårlig. Det høres ut som en fullstendig normal baby. Jeg vet ikke hva hun forventer rett og slett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (5 minutter siden):

Enig. Det er det første jeg ville ha prøvd. Normal døgnrytme på alle tre. Ikke sofa og serier til langt på natt. Legge seg før kl 23. Opp før kl 8. Ut mens dagen er på det lyseste med alle tre (men de gjør vel egentlig aldri noe annet sammen enn å se på serier?)

Baby vil da etterhvert underbevisst bli vant til døgnrytmen, og at ting skjer på samme tid hver dag. Rutiner, altså. Især faste rutiner siste timen før leggetid. Stell, på med pysj, mat og litt kos betyr at det er natta osv. 

Babyen er vant med den døgnrytmen fra han lå i magen vettu, våken halve natta og sove halve dagen 🤣 og når det fortsetter nå, så er det ikke lett å snu 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom natt krever massasjetime ja. Gudbedre jeg håper hun vet hvor privilegert hun faktisk er 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (3 minutter siden):

Babyen er vant med den døgnrytmen fra han lå i magen vettu, våken halve natta og sove halve dagen 🤣 og når det fortsetter nå, så er det ikke lett å snu 🤷‍♀️

Babyene pleier gjøre det motsatte hos meg! Endelig senga da var det fullt liv! På alle 😂

Og døgnrytmen begynner komme på plass ved 3-4 mnd alder. Som vist øverst på bildet fra ammehjelpen.no. 

IMG_7163.png

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (37 minutter siden):

Jeg argumenterer og dokumenterer like ofte som andre i tråden her. Til og med når det vises til forskning om brystbetennelse fra en sikker kilde kveruleres det på! Og det er greit det, men beskyld ikke bare meg for å være kverulerende!  

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor det må gås direkte på brukeren min! Jeg diskuterer stort sett (om ikke alltid, men det kan selvfølgelig være unntak) det som skrives- ikke brukere. Det jeg  jeg får som svar går en del ganger på meg eller brukeren min og det skjønner jeg ikke at skal være nødvendig. 

Når du gang på gang svarer «hva er galt med dette når babyen får dekt sine behov», som standardsvar når folk stiller seg undrende til ulike ting Stina sier, og gang på gang får gode svar, for så å spørre på nytt, da lurer jeg oppriktig på hva motivet ditt for å bidra i diskusjonen er. Det kan godt være du er god å dokumentere og argumentere ellers, men når det blir på det der viset fremstår det kverulerende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at det første hun ordner med når barnet har hatt en urolig natt er hvordan hun skal sørge for egentid… Ikke en eneste refleksjon rundt hvorfor barnet er urolig, men hun har jo så klart forsøkt å drukne ungen i NAN. Kanskje det ligger noe der? I tilknytningen? Virker jo bare til å forstyrre henne den stakkars gutten, og grunnlaget for å anta dette blir dessverre større for hver dag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroquel skrev (5 minutter siden):

Interessant at det første hun ordner med når barnet har hatt en urolig natt er hvordan hun skal sørge for egentid… Ikke en eneste refleksjon rundt hvorfor barnet er urolig, men hun har jo så klart forsøkt å drukne ungen i NAN. Kanskje det ligger noe der? I tilknytningen? Virker jo bare til å forstyrre henne den stakkars gutten, og grunnlaget for å anta dette blir dessverre større for hver dag.

Hvis hu har servert en så liten unge 160 ml med nan (når hun gir mest morsmelk) så er det kanskje ikke rart han blir urolig. Han vil vel ha nærhet, og han merker jo at hun kaver seg opp og blir stressa 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 minutter siden):

Babyene pleier gjøre det motsatte hos meg! Endelig senga da var det fullt liv! På alle 😂

Og døgnrytmen begynner komme på plass ved 3-4 mnd alder. Som vist øverst på bildet fra ammehjelpen.no. 

IMG_7163.png

Var en halvveis spøk bare tatt utifra mitt eget hode. Men at de burde stå opp og starte dagen før kl 12-13 er jo en annen ting 😇

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn avler søvn. Det er ofte jeg drar på jobb med bare 4 timer søvn. Såklart trenger man noen ganger å hente seg inn igjen, men det er faktisk mulig å lære seg å sove mindre og det er helt sykt at hun prioriterer seg selv så mye som hun gjør. Man står opp når babyen våkner. Sånn er det bare.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Palmemor skrev (4 minutter siden):

Hvis hu har servert en så liten unge 160 ml med nan (når hun gir mest morsmelk) så er det kanskje ikke rart han blir urolig. Han vil vel ha nærhet, og han merker jo at hun kaver seg opp og blir stressa 

Synes også det virket litt mye, men nå er det veldig lenge siden jeg hadde så små barn 😅 kanskje han bare har veldig sugebehov, burde jo muligens tenke litt utover at ungen er sulten innimellom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (5 timer siden):

Nå forklarte Per Fredrik hvorfor de så og si aldri spiser det samme. Fordi de "liker ikke" det samme. Dvs liker svært få matvarer begge to. Og spisebordet har Stina sagt at de aldri bruker. De spiser i sofaen, fordi de må se på skjerm mens de spiser.

Ofte høres disse ut som to 12-åringer 😃. Det barnet kommer til å få en merkelig oppvekst. Begrenset med matvarer, og aldri lære bordskikk fordi det skal spises i sofa foran skjerm.

Skriver under på dette. Kan å være begge har hatt oppvekst med at dem lager flere retter for at dem "sa" at dem ikke vil ha da dem ikke liker. Vet endel foreldre syr puter under arme på barna på den biten. Selv æ måtte smake påalt, så derforfor spiser æ nesten alt selv om noe ikke er favoritt. Å at middag er samlingspungt frammfor bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En teori. Kan det være at baby er vant til at han bare får oppmerksomhet når han skal ha mat? At Stina og PF ikke har lært seg å lese baby sine behov, og tror han er sulten, mens han egentlig bare vil koses med og prates med 🤔? Han er to mnd nå, og får raskt flere behov enn mat, søvn og ren bleie. Kanskje han trenger litt stimuli?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnen til P høres veldig vanlig ut, høres ikke ut som at han «ikke har et godt sovehjerte». 

Dersom hun hadde forklart at hun synes det er travelt å få til å sove når det blir så oppstykket, helt forståelig. Slik er det når de er små (og enda for min del med flere år eldre barn). 

Problemet er at hun får det til å høres ut som det er P som skiller seg ut fordi han ikke har et godt sovehjerte. Noe som kan gi andre uerfarne mødre inntrykk at det ikke er normalt. For min del høres det mer uvanlig ut å måtte vekke baby for å spise. 

Hun beskriver (mest sannsynlig ubevisst) hvorfor hun får tette melkeganger (aka det jeg tolker «brystbetennelse hennes som), ved at hun prøver å få han til å spise masse nan for å sove mer.

blir noe nysgjerrig på hvordan han er når han et våken, siden det er så styrete? Er han fornøyd og våken eller gråter han?

Dersom kg spør om stimuli, dokumenterer hun at han er i babygym. Dersom kg spør om nærhet dokumenterer hun at hun holder han i sofaen. Dersom kg spør hvorfor de ikke er sammen som familie, skal de plutselig være litt sammen. Dersom kg sier det er overdrevent fokus på 8 timer søvn (fordelt over mesteparten av døgnet i senga), sier hun at det ikke er målet (lengre). 

utover dette er det ikke mye spontan kjærlighet eller glede over eget barn å se. Tror det trigger og bekymrer mange av de som følger med. Og mangelen på ydmykhet over at hun ikke vet alt eller at deres situasjon er normal. 

Stina (evt klink), hva med å droppe å eksponere P i så stor grad og derfor ikke gjør deg så sårbar for at folk mener noe eller blir bekymret? Leser du her regner jeg med at du også får med deg farene med å eksponere barnet i så stor grad. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...