Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Seroquel skrev (22 minutter siden):

Det har vært sagt av mor selv at hun ikke skal tilpasse seg. Mor har også fortvilet over at barnet ikke passer inn i «normen» med antall timer søvn, at han ikke sovner etter mat eller sover forventet antall timer. De har prøvd og prøver enda at den babyen skal følge foreldrenes behov. Det har aldri blitt nevnt et ord om motsatt tilnærming. Far har selv sagt at han skal ha sine 3 t med barnet. Og regnestykket går ikke opp når mor har barnet på natten, far sover i snitt 8 t på dagtid, i tillegg til trening, handling osv. Det er få timer igjen av 24/døgn da for å ha tid sammen. Så jo, denne separeringen frarøver far tid med barnet. 

Dere? 

Ja de i tråden som kritiserer akkurat dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love2017juni skrev (5 minutter siden):

Alså, hun har dokumentert at babyen har fått mat/våknet kl xx xx xx.. 

Du man da ser at han våkna for mat i eks 07. 00 tiden på morra å hun bruker lang tid for og få han til og sovne igjen, fordi de kan ikke stå opp så tidlig fordi hun har inne hatt sine timer søvn. 

Og babyen sover da mindre og mindre+ bruker lengre tid på og sovne som vist på våkne/sove/amme-appen; Er ikke dette ett ganske klart signal ifra baby om at nå har han egentlig startet sin dag å optimalt da trenger annen stimuli enn noen som skal ha han til og sove lengre? 
At hun da velger og prioritere seg selv fremfor sin nyfødte? 

Jeg mener å ha sett på snap at far da har han. «Jeg har Phillip litt så Stina får sovet» Hvis det derimot er slik du sier så er det kritikkverdig, men det har ikke jeg sett dokumentert noe sted. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun planlegger tur til Gran Canaria og fremstår altså så  hjelpeløs...

Jeg har full forståelse for at man kan være usikker, men når man problematiserer noe så primært som kokemuligheter, mating og soveplass til babyen. Da er pokker meg glasset halvtomt. 

Så sier hun at de muligens reiser en tur til Geilo for å teste :ler: 

Endret av Tradegy
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (12 minutter siden):

Jeg har full forståelse for at man kan være usikker, men når man problematiserer noe så primært som kokemuligheter, mating og soveplass til babyen. Da er pokker meg glasset halvtomt. 

Jeg ville også sørget for disse mulighetene om jeg skulle reist med baby! 🤷‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (14 minutter siden):

Det er nok lurt å øve litt. Barnet har knapt være utenfor døren. Tenker hun bør begynne med å klare å ta han med ut en trilletur uten hjelp. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun hadde latt vær å eksponere barnet hadde hun sluppet denne diskusjonen om amming/pumping/flasker/søvn osv… 

Eksponering er mer enn å vise ansiktet hans! Flott at de ikke gjør det, men Gud bedre så mye vi vet om babyen likevel! Det hadde, etter min mening, vært bedre å vise et bilde av ham enn å dele store mengder info!

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blålilla skrev (46 minutter siden):

Det er nok lurt å øve litt. Barnet har knapt være utenfor døren. Tenker hun bør begynne med å klare å ta han med ut en trilletur uten hjelp. 

Ja og så utvide horisonten til å ta han med på handletur,alene! 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (1 time siden):

Det har vært sagt av mor selv at hun ikke skal tilpasse seg. Mor har også fortvilet over at barnet ikke passer inn i «normen» med antall timer søvn, at han ikke sovner etter mat eller sover forventet antall timer. De har prøvd og prøver enda at den babyen skal følge foreldrenes behov. Det har aldri blitt nevnt et ord om motsatt tilnærming. Far har selv sagt at han skal ha sine 3 t med barnet. Og regnestykket går ikke opp når mor har barnet på natten, far sover i snitt 8 t på dagtid, i tillegg til trening, handling osv. Det er få timer igjen av 24/døgn da for å ha tid sammen. Så jo, denne separeringen frarøver far tid med barnet. 

Dere? 

Dette var jo noe hun var klinkende klar på lenge FØR hun fødte, hun skulle IKKE slutte med noe som helst selvom hun ble mor. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (21 minutter siden):

Dette var jo noe hun var klinkende klar på lenge FØR hun fødte, hun skulle IKKE slutte med noe som helst selvom hun ble mor. 

Hun burde være evig takknemlig for å ha fått en såpass enkel unge så hun slapp å gi avkall på noe 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (34 minutter siden):

Om hun hadde latt vær å eksponere barnet hadde hun sluppet denne diskusjonen om amming/pumping/flasker/søvn osv… 

Eksponering er mer enn å vise ansiktet hans! Flott at de ikke gjør det, men Gud bedre så mye vi vet om babyen likevel! Det hadde, etter min mening, vært bedre å vise et bilde av ham enn å dele store mengder info!

Hva vet vi egentlig?
Sånn hvis man ser bort ifra alt som er helt vanlig for en hvilken som helst baby, som hvem som helst kunne gjettet seg frem til..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seftali skrev (2 minutter siden):

Hva vet vi egentlig?
Sånn hvis man ser bort ifra alt som er helt vanlig for en hvilken som helst baby, som hvem som helst kunne gjettet seg frem til..

Alt hun og faren forteller selv…

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seftali skrev (5 minutter siden):

Hva vet vi egentlig?

Hva vi vet?

Vi vet hvor han sover, hvor mye/lite han sover, hva han spiser, hvor mye han spiser, hva han veier, at han bruker smokk, hvordan han høres ut når han «prater», når han bades, hvem som (stort sett) skifter bleiene hans, ofte NÅR han trenger ny bleie, hvem av foreldrene som har «samvær», hvilken type bleier og kluter han bruker osv…

Listen er laaaaang, og dette vet vi fordi foreldrene eksponerer det. 
Og ikke minst vet vi at mor synes tilværelsen nå er ganske stuuuuk.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (9 minutter siden):

Alt hun og faren forteller selv…

Ja, skjønner det. Lurte på hva det er. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (10 minutter siden):

Hun burde være evig takknemlig for å ha fått en såpass enkel unge så hun slapp å gi avkall på noe 

Ja og enda så klager hun og ting er vanskelig. 8 timer søvn, tror ikke jeg hadde det noengang når barna var små.. og fader ikke nå heller, når man ligger å venter på de ungdommene som er ute på et eller annet, tilfelle man må hive seg i bilen å hente eller diverse. Altså, man ofrer seg i mer eller mindre grad for ungene sine, de aller fleste av oss iallefall. Tror man får mye igjen for det også 🥰 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (2 minutter siden):

Ja og enda så klager hun og ting er vanskelig. 8 timer søvn, tror ikke jeg hadde det noengang når barna var små.. og fader ikke nå heller, når man ligger å venter på de ungdommene som er ute på et eller annet, tilfelle man må hive seg i bilen å hente eller diverse. Altså, man ofrer seg i mer eller mindre grad for ungene sine, de aller fleste av oss iallefall. Tror man får mye igjen for det også 🥰 

Og det på ett barn som var SÅ SINNSYKT vanskelig å få båret frem! Jeg skjønner ikke at hun tør klage 

8 timer søvn ja. Det begynner å bli noen tiår siden 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (1 time siden):

Jeg ville også sørget for disse mulighetene om jeg skulle reist med baby! 🤷‍♀️

Sørget for, ja selvsagt. Men de skal til et sted hvor det er norske butikker, et massivt antall av norske fastboende.

Men; Hun har jo gjort seg avhengig av alskens hjelpemidler. To sterilisatorer, motorisert vogn og vugge. 

Et hotell av den standarden den familien skal bo på, har garantert det meste på stell, så jeg synes hun overdriver veldig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Og det på ett barn som var SÅ SINNSYKT vanskelig å få båret frem! Jeg skjønner ikke at hun tør klage 

8 timer søvn ja. Det begynner å bli noen tiår siden 

Er så enig! Det er blir så vilt for alle oss andre «dødelige» med vanlige jobber og sånne ting. Har bare kunnet drømme om å lalle hjemme med unger seint og tidlig, så hun er rimelig privilegert. Og det er jo derfor vi reagerer også, ikke fordi det er feil å ikke amme eller hva fader som klages på.. huff. Det er tragisk og ekstremt umodent av en dame på over 30 år. Men vitner mest om at hun ikke har stått i så mye motgang i livet, den dagen problemene evt. blir høye som hus.. da blir det nok liv i leiren i Sfj 🙊

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (5 minutter siden):

Er så enig! Det er blir så vilt for alle oss andre «dødelige» med vanlige jobber og sånne ting. Har bare kunnet drømme om å lalle hjemme med unger seint og tidlig, så hun er rimelig privilegert. Og det er jo derfor vi reagerer også, ikke fordi det er feil å ikke amme eller hva fader som klages på.. huff. Det er tragisk og ekstremt umodent av en dame på over 30 år. Men vitner mest om at hun ikke har stått i så mye motgang i livet, den dagen problemene evt. blir høye som hus.. da blir det nok liv i leiren i Sfj 🙊

Hadde jeg fått ett etterlengtet barn etter vanvittige slitsomme prøvelser med å bli gravid og attpåtil «mistet to ufødte barn» så hadde jeg aldri noensinne turt å klage så høylytt som hun gjør! Hun skaper jo sin egen storm og klager når det regner. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan påstå at de er en helt vanlig småbarnsfamilie 😃.

Huset er delt i to. Tid med baby er delt i to (telling av timer), så delt økonomi at de må vippse hverandre om de kjøper et par matvarer til den andre. Liker ikke samme mat, så lager mat/spiser hver for seg. Spiser alle måltider i sofaen, fordi de må se på skjerm når de spiser. Er våken på ulike tider av døgnet.

Det er nesten sånn at man lurer på om de er et par, eller bare et slags bofellesskap 😃

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...