J.. Skrevet 11. januar #11261 Del Skrevet 11. januar KaraThrace skrev (2 timer siden): Unnskyld meg, men nå cherry picker du argumentasjonen din på lik linje med andre her inne. Ja. Spedbarnstiden er den tøffeste for noen. For de med kolikkbarn, sår etter fødsel som ikke gror, de som går igjennom samlivsbrudd, etc… ikke de som sier «at han ikke sover skal ikke gå utover MEG LZM», sover i snitt 8 timer selv om det tar 12, bruker 20 min daglig på å lage seg frokost og klage til 170k folk som gjør at hun tar inn millioninntekt og «glemmer av» at hun må søke om engangsstønad. Feil. Du (eller jeg,eller andre forøvrig..) kan faktisk ikke bestemme hvilke kriterier som skal fylles opp før man selv uttaler hvordan man opplevde en viss periode av livet. Barnet må ikke ha en diagnose,problem eller være "unormalt krevende" for at enkelte synes spedbarnstiden er den mest krevende. En opplevelse er helt individuell! 2 stk kan være i samme ulykke,men ha HELT ulikt perspektiv og erfaring etter nevnte ulykke,feks. Når barnet blir større har hun også mer å sammenligne med,og endrer kanskje mening. Enkelt og greit.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11262 Del Skrevet 11. januar Dojakitty skrev (29 minutter siden): Om man er såpass avhengig av 8-9 timer god søvn så bør man faktisk ikke få barn. Om man har innstillingen «det skal ikke gå ut over meg at ungen ikke sover» da har man feilet MASSIVT Men…? Har babyen det dårlig på noen måte? Han blir jo ivaretatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 11. januar #11263 Del Skrevet 11. januar J.. skrev (2 minutter siden): Feil. Du (eller jeg,eller andre forøvrig..) kan faktisk ikke bestemme hvilke kriterier som skal fylles opp før man selv uttaler hvordan man opplevde en viss periode av livet. Barnet må ikke ha en diagnose,problem eller være "unormalt krevende" for at enkelte synes spedbarnstiden er den mest krevende. En opplevelse er helt individuell! 2 stk kan være i samme ulykke,men ha HELT ulikt perspektiv og erfaring etter nevnte ulykke,feks. Når barnet blir større har hun også mer å sammenligne med,og endrer kanskje mening. Enkelt og greit.. Greit nok. Sett i fra et samfunnsperspektiv, så blir det annerledes. Det kan bli ganske usunt å sulle seg inn i en forvridd verden hvor alt er ekstremt vondt/vanskelig/ille når det kanskje kan være snakk om normale fysiologiske (og forventede) prosesser i livet. Det å evne å se at det f.eks er tøft å amme, men jeg får det hvertfall til vil jeg si er en normal reaksjon og tilnærming på noe nytt og uprøvd. At amming er scthuk, amming tar for for lag tid, amming tar fra meg frihet. Ja, det er opplevelser og det er greit å ha de. Men slike opplevelser vil aldri kunne høste sympati (som hun stadig fisker etter) eller være sunne for f.eks tilknytning til barnet hvis vanskelighetene kommer av at man ikke evner å prioritere barnet foran seg selv. Her går det nok på Stinas umodne evne til å håndtere krevende ting i livet og en glorifisering av vanskelighetene fremfor å se hva som er normalt og hva hun faktisk må tåle å stå i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11264 Del Skrevet 11. januar Seroquel skrev (1 time siden): Ja, vi alle er forskjellige? Har man valgt å sette et barn til verden så må man, uavhengig av hvilken «fase» man foretrekker, gi barnet det den har behov for selv om det går på bekostning av f.eks *trommevirvel* søvn og frihet. Det er et minimum å forvente av offer en gjør for å kunne fostre opp et barn som utvikler seg på en sunn om normal måte mot til slutt å bli et selvstendig individ. Og det gjør de jo? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. januar #11265 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (6 minutter siden): Men…? Har babyen det dårlig på noen måte? Han blir jo ivaretatt? Det vet jeg faktisk ingenting om. Ikke du heller. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 11. januar #11266 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (6 minutter siden): Men…? Har babyen det dårlig på noen måte? Han blir jo ivaretatt? Han blir ivaretatt, men det er ikke sånn at fordi man får mat, klær og kos så er alt i orden 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet 11. januar #11267 Del Skrevet 11. januar Leoline skrev (27 minutter siden): Jeg foretrakk også å pumpe istedenfor å amme, ser ikke noe galt med det, barnet får morsmelk å det er det viktigste. Ikke noe galt i det nei. Det flere av oss her reagerer på er at Stina sier hun ammer på dagtid, noe som åpenbart ikke stemmer (basert på hvor mange flasker de steriliserer i maskinene sine flere ganger daglig + PF som hyppig deler at han gir P flaske). Det er LØGNENE som er det store problemet her ☺️ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 11. januar #11268 Del Skrevet 11. januar Seroquel skrev (Akkurat nå): Greit nok. Sett i fra et samfunnsperspektiv, så blir det annerledes. Det kan bli ganske usunt å sulle seg inn i en forvridd verden hvor alt er ekstremt vondt/vanskelig/ille når det kanskje kan være snakk om normale fysiologiske (og forventede) prosesser i livet. Her går det nok på Stinas umodne evne til å håndtere krevende ting i livet og en glorifisering av vanskelighetene fremfor å se hva som er normalt og hva hun faktisk må tåle å stå i. Enig i at hun forholder seg til vanskelige ting på en umoden måte,i hvert fall dette. Hun virker å være en av disse om ikke tåler mange motbakker før hun gir opp,og dette gjør jo også at hennes normal er annerledes enn din eller min. Hva som er "normalt" måles gjerne etter egen målestokk,denne tråden etter Stinas fødsler er et godt eksempel på det. Forhåpentligvis er det noe hun vokser av seg med tiden og oppgaven,slik de aller fleste førstegangsforeldre gjør - vokser med oppgaven. De har jo vært foreldre i ca 4 minutter,ting blir nok lettere og bedre for alle parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 11. januar #11269 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (7 minutter siden): Men…? Har babyen det dårlig på noen måte? Han blir jo ivaretatt? Vet ikke helt jeg, når mor velger å ligge i senga til hun har oppnådd minimum 8t søvn, om det så tar 14t. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11270 Del Skrevet 11. januar Palmemor skrev (1 minutt siden): Han blir ivaretatt, men det er ikke sånn at fordi man får mat, klær og kos så er alt i orden Hva er det som ikke er i orden da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 11. januar #11271 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (4 minutter siden): Og det gjør de jo? Nå var det ikke det jeg svarte på da. Men da byr det seg, hva vet du om hvordan de har tilpasset seg barnet? Hittil vil jeg si at det er barnet som har måtte tilpasse seg Stina. Hun har sagt det selv, barnets behov skal ikke gå på bekostning av hennes. Til og med far er fjernet fra fellesskapet, har snudd opp ned på døgnet, blir frarøvet tid med barnet pga ulik søvnrytme. Alt for at Stinas behov skal først. Så, vel. Jeg er ikke enig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11272 Del Skrevet 11. januar Tessa12 skrev (Akkurat nå): Vet ikke helt jeg, når mor velger å ligge i senga til hun har oppnådd minimum 8t søvn, om det så tar 14t. Om babyen da er hos far mens hun sover gjør det da ingenting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leoline Skrevet 11. januar #11273 Del Skrevet 11. januar JegErIkkeMeg skrev (11 minutter siden): Ikke noe galt i det nei. Det flere av oss her reagerer på er at Stina sier hun ammer på dagtid, noe som åpenbart ikke stemmer (basert på hvor mange flasker de steriliserer i maskinene sine flere ganger daglig + PF som hyppig deler at han gir P flaske). Det er LØGNENE som er det store problemet her ☺️ Det er ingen her på dette forumet som vet om hun ammer eller ikke, tror ikke hun lyver om det. Liker henne jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11274 Del Skrevet 11. januar Seroquel skrev (6 minutter siden): Nå var det ikke det jeg svarte på da. Men da byr det seg, hva vet du om hvordan de har tilpasset seg barnet? Hittil vil jeg si at det er barnet som har måtte tilpasse seg Stina. Hun har sagt det selv, barnets behov skal ikke gå på bekostning av hennes. Til og med far er fjernet fra fellesskapet, har snudd opp ned på døgnet, blir frarøvet tid med barnet pga ulik søvnrytme. Alt for at Stinas behov skal først. Så, vel. Jeg er ikke enig. En bitte liten baby tilpasser seg ikke noens behov! Og han blir vel ikke frarøvet noe tid om Stina liksom er fraværende i 14 timer fordi hun skal sove? Dere stiller høye krav til andre syns jeg og alt skal tolkes i verste mening hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. januar #11275 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (Akkurat nå): En bitte liten baby tilpasser seg ikke noens behov! Og han blir vel ikke frarøvet noe tid om Stina liksom er fraværende i 14 timer fordi hun skal sove? Dere stiller høye krav til andre syns jeg og alt skal tolkes i verste mening hele tiden. Syns du det er å stille høye krav at mor ikke er fraværende i 14 timer??😂 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 11. januar #11276 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (21 minutter siden): Hva er det som ikke er i orden da? Har ikke sagt at ting _ikke_ er i orden, men hun fremstiller kun at basisbehov blir dekt. Så da kan ikke vi vite noe om resten. Men slik hun fremstiller seg for verden så lover det ikke godt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 11. januar #11277 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (9 minutter siden): En bitte liten baby tilpasser seg ikke noens behov! Og han blir vel ikke frarøvet noe tid om Stina liksom er fraværende i 14 timer fordi hun skal sove? Dere stiller høye krav til andre syns jeg og alt skal tolkes i verste mening hele tiden. Det har vært sagt av mor selv at hun ikke skal tilpasse seg. Mor har også fortvilet over at barnet ikke passer inn i «normen» med antall timer søvn, at han ikke sovner etter mat eller sover forventet antall timer. De har prøvd og prøver enda at den babyen skal følge foreldrenes behov. Det har aldri blitt nevnt et ord om motsatt tilnærming. Far har selv sagt at han skal ha sine 3 t med barnet. Og regnestykket går ikke opp når mor har barnet på natten, far sover i snitt 8 t på dagtid, i tillegg til trening, handling osv. Det er få timer igjen av 24/døgn da for å ha tid sammen. Så jo, denne separeringen frarøver far tid med barnet. Dere? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whitesnake69 Skrevet 11. januar #11278 Del Skrevet 11. januar FruRosa skrev (13 timer siden): Dagen i dag sier mye; hun går på skitur alene, PF tar med Chloe og baby på trilletur. Virker som de har stoppeklokke på alt de driver med. Da hun skulle hjem etter skituren sa hun "nå er det min tur å kose med Philip" Rareste opplegget jeg har sett. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 11. januar #11279 Del Skrevet 11. januar (endret) Klink skrev (50 minutter siden): Om babyen da er hos far mens hun sover gjør det da ingenting? Alså, hun har dokumentert at babyen har fått mat/våknet kl xx xx xx.. Da man ser at han våkna for mat i eks 07. 00 tiden på morra å hun bruker lang tid for og få han til og sovne igjen, fordi de kan ikke stå opp så tidlig fordi hun har ikke hatt sine timer søvn. Og babyen sover da mindre og mindre+ bruker lengre tid på og sovne som vist på våkne/sove/amme-appen; Er ikke dette ett ganske klart signal ifra baby om at nå har han egentlig startet sin dag å optimalt da trenger annen stimuli enn noen som skal ha han til og sove lengre? At hun da velger og prioritere seg selv fremfor sin nyfødte? Endret 11. januar av Love2017juni 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11280 Del Skrevet 11. januar Dojakitty skrev (32 minutter siden): Syns du det er å stille høye krav at mor ikke er fraværende i 14 timer??😂 Jeg ser ikke at hun er fraværende i 14 timer, noen skrev det her som en overdrivelse. Hun sover kanskje 7-8 timer selv om jeg ser mer at hun klager på at hun ikke har fått sovet disse timene. Og jeg lurer på hva slags behov som antas att han ikke får dekt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå