MariaIsabel Skrevet 11. januar #11241 Del Skrevet 11. januar (endret) Pinkpashion skrev (19 timer siden): Nå vet jeg ikke om du er en av de som tidligere har unnskyldt henne med at hun er ung og uerfaren, men jeg tenker det er fint om folk som ellers har latt seg inspirere av henne, nå finner morsrollen hennes lite inspirerende. For hardt og brutalt sagt, så håper jeg INGEN tenker at alt det negative hun sier om babyen eller mammarollen er ok. En ting er hva man tenker i sitt stille sinn i kampens hete, men å legge det ut for allmennheten på sin snap-kanal, det er langt over streken. Hun har rett og slett blottlagt hele livet hans så langt, veldokumentert i negativ retning, og det eneste vi ikke har sett så langt er faktisk fjeset hans. Jeg er helt for at man ikke trenger å glorifisere livet med småbarn, for det er ingen dans på roser. Men hun, som er over 30 år, bør vite hvordan hun verner om babyens privatliv. Tenk så stas for denne gutten å finne all «dritten» hun har sagt om han…?! I tillegg er det hele tankerekken hennes, som jeg håper at INGEN tenker er ok. Heiagjengen har heiet hele veien, unnskyldt henne og motargumentert når det har kommet kritikk. Vel, når en mor presterer å si at det ikke skal gå ut over henne at babyen ikke sover, så lurer jeg virkelig på om det finnes noen måte å unnskylde dette på? Jeg håper ikke det. For noe mer egoistisk har jeg knapt hørt et menneske si. Å få barn betyr å gi opp deler av sitt eget liv, sin tid og sin egen komfort, til fordel for dette lille vesenet, og de aller fleste gjør dette uten å engang tenke over det - det ligger i vår natur å sette egne behov til side når man får en baby. Så for en mor å si noe sånt, sier egentlig alt om hvem som står i første rekke hos henne. Ja, jeg har forsvart henne mye tidligere (ikke med at hun er ung og uerfaren da), mye fordi jeg kunne relatere til henne på mange områder. Vi er på samme alder, jeg strikker og holder på med planter, vi liker mye av det samme, jeg har nok også udiagnosert ADHD, mannen hennes minner om mannen min (med unntak av de voldsomme opphengene, og vi lever ikke separert slik som dem), selv om jeg ikke er influenser har jeg en svært fleksibel jobb med god inntekt, og det samme har mannen min, vi begynte å prøve på baby samtidig (men jeg har en 10-åring fra før av da), begynte med IVF samtidig, på samme sted, ble gravide omtrent samtidig, og fikk sønner med 2 ukers mellomrom. Da ungene ble født stoppet likhetene... Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan en nybakt mamma kan ha slike holdninger og prioriteringer som hun viser. Jeg var ikke sånn da jeg fikk min første som 19-åring, og heller ikke nå. Endret 11. januar av MariaIsabel 9 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjokstad Skrevet 11. januar #11242 Del Skrevet 11. januar Katinkalille skrev (5 timer siden): Absolutt,men når ALT er helt ekstemt,så kan man begynne å lure. Hun hadde et helt ekstremt krevende svangerskap (nei det hadde hu ikke. Da hadde hu ikke orka all den reisinga for å nevne noe),hu hadde en helt ekstremt vond fødsel,og nå en ekstremt krevende spedbarnstid. Hvis dét er ekstremt krevende,hva hadde en kolikk unge vært da? Om noen kan svare på det? Så hva mener dere ungen skal gjøre framover da,når han blir eldre? Sitte på en stol å tvinne tommeltotter og sjekke sleepscore etter å ha sett foreldrene spise lunsj kl 15.30? Kan signere på at utifra det vi ser så virker han ALT annet enn krevende😂 Eldste hadde både kolikk og refluks og gråt 24/7 de første 3,5 månedene. Kunne aldri legges ned uten at sprutgulpen stod rett ut heller. Vi satt og sov hver eneste natt med h*n på brystet i 3,5 måned, og dét gir hvertfall ingen god sleepscore, gikk rundt som zombier de månedene🙈 Nå har vi fått en som krever tilsynelatende like lite som Philip, og dét kan jeg love er en dans på roser i forhold. Skulle likt å se henne håndtere hverdagen med en faktisk krevende baby🙈 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 11. januar #11243 Del Skrevet 11. januar Det virker jo som hun foretrekker å pumpe fremfor å amme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 11. januar #11244 Del Skrevet 11. januar (endret) Melus skrev (52 minutter siden): Det virker jo som hun foretrekker å pumpe fremfor å amme. Er ingen ting galt med det, så lenge hun er ærlig. Er det folk reagerer på, at hun ikke snakker sant (ikke sett de nye snappende) Endret 11. januar av lillebamsemums 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11245 Del Skrevet 11. januar lillebamsemums skrev (1 time siden): Er ingen ting galt med det, så lenge hun er ærlig. Er det folk reagerer på, at hun ikke snakker sant (ikke sett de nye snappende) Er ikke rart hun ikke tør være ærlig. Bare lese tråden her så skjønner man hvorfor. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 11. januar #11246 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (38 minutter siden): Er ikke rart hun ikke tør være ærlig. Bare lese tråden her så skjønner man hvorfor. Kan jo øve seg på å gi mer faen når man likevel velger å brette ut livet sitt på some da. Eller det blir vel sinnsykt vanskelig å stå i litt kritikk 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11247 Del Skrevet 11. januar Palmemor skrev (3 minutter siden): Kan jo øve seg på å gi mer faen når man likevel velger å brette ut livet sitt på some da. Eller det blir vel sinnsykt vanskelig å stå i litt kritikk Litt kritikk... Forstår godt det kan bli overveldende jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 11. januar #11248 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (1 minutt siden): Litt kritikk... Forstår godt det kan bli overveldende jeg. Det vet jo hun ingenting om siden hun ikke hører på kritikk i innboksen og heller ikke leser på nett Hvis man er ærlig og ydmyk så har folk en tendens til å like en. Hvis man er krass og sutrete så kan man ikke forvente å bli likt 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11249 Del Skrevet 11. januar Palmemor skrev (4 minutter siden): Det vet jo hun ingenting om siden hun ikke hører på kritikk i innboksen og heller ikke leser på nett Hvis man er ærlig og ydmyk så har folk en tendens til å like en. Hvis man er krass og sutrete så kan man ikke forvente å bli likt Den er grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg KaraThrace Skrevet 11. januar Populært innlegg #11250 Del Skrevet 11. januar J.. skrev (10 timer siden): Dette er det mange førstegangsforeldre som tenker - at spedbarnstiden er den tøffeste. Og for noen er den faktisk det. Unnskyld meg, men nå cherry picker du argumentasjonen din på lik linje med andre her inne. Ja. Spedbarnstiden er den tøffeste for noen. For de med kolikkbarn, sår etter fødsel som ikke gror, de som går igjennom samlivsbrudd, etc… ikke de som sier «at han ikke sover skal ikke gå utover MEG LZM», sover i snitt 8 timer selv om det tar 12, bruker 20 min daglig på å lage seg frokost og klage til 170k folk som gjør at hun tar inn millioninntekt og «glemmer av» at hun må søke om engangsstønad. Spedbarnstiden er tøff for de som må spise hva enn som er på tilbud på butikken hvor de månedshandler, de som spiser rester på tredje dagen og må lukte på melkekartongen for å sjekke om den enda er god. Ikke de som bruker 30k i mnd på mat, bestiller takeaway annenhver dag, kan levere klær på renseriet, og kjøpe TO sterilisatorer fordi det «gikk sjukt treigt». Spedbarnstiden er tøff for foreldre som ikke får innvilget de to ukene etter fødsel for far en gang fordi man nylig måtte bytte jobb, som derfor måtte bruke permisjonsuker på dette, som ikke har mulighet til å ha mer enn en forelder hjemme til enhver tid, hvor pappaen jobber borte en måned om gangen, hvor man bor langt unna sine egne ressurspersoner, hvor man ikke får avlastning. Ikke for de som har vært på fire vippetimer siden fødsel, bruker 2 timer på å sminke seg, deiger seg foran kamera og speilet og tjener millioner på å vise girlsa, går på ski samme døgn som man påberopte seg brystbetennelse. Spedbarnstiden er tøff for de som havner på sykehus for gjentagende brystbetennelse uten at man selektivt fuxker med sitt eget system! For de som setter barnet sitt først 100% og så likevel bare møter motgang. Ikke for dem som leker offer i et problem de selv har skapt. 20 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 11. januar #11251 Del Skrevet 11. januar KaraThrace skrev (5 minutter siden): Unnskyld meg, men nå cherry picker du argumentasjonen din på lik linje med andre her inne. Ja. Spedbarnstiden er den tøffeste for noen. For de med kolikkbarn, sår etter fødsel som ikke gror, de som går igjennom samlivsbrudd, etc… ikke de som sier «at han ikke sover skal ikke gå utover MEG LZM», sover i snitt 8 timer selv om det tar 12, bruker 20 min daglig på å lage seg frokost og klage til 170k folk som gjør at hun tar inn millioninntekt og «glemmer av» at hun må søke om engangsstønad. Spedbarnstiden er tøff for de som må spise hva enn som er på tilbud på butikken hvor de månedshandler, de som spiser rester på tredje dagen og må lukte på melkekartongen for å sjekke om den enda er god. Ikke de som bruker 30k i mnd på mat, bestiller takeaway annenhver dag, kan levere klær på renseriet, og kjøpe TO sterilisatorer fordi det «gikk sjukt treigt». Spedbarnstiden er tøff for foreldre som ikke får innvilget de to ukene etter fødsel for far en gang fordi man nylig måtte bytte jobb, som derfor måtte bruke permisjonsuker på dette, som ikke har mulighet til å ha mer enn en forelder hjemme til enhver tid, hvor pappaen jobber borte en måned om gangen, hvor man bor langt unna sine egne ressurspersoner, hvor man ikke får avlastning. Ikke for de som har vært på fire vippetimer siden fødsel, bruker 2 timer på å sminke seg, deiger seg foran kamera og speilet og tjener millioner på å vise girlsa, går på ski samme døgn som man påberopte seg brystbetennelse. Spedbarnstiden er tøff for de som havner på sykehus for gjentagende brystbetennelse uten at man selektivt fuxker med sitt eget system! For de som setter barnet sitt først 100% og så likevel bare møter motgang. Ikke for dem som leker offer i et problem de selv har skapt. Og pris for årets taler er herved avgjort 🏆 6 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granneman82 Skrevet 11. januar #11252 Del Skrevet 11. januar Skulle likt å se både Stina og PF i en sesong av Norges Dummeste 😁😁😄😄 7 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 11. januar #11253 Del Skrevet 11. januar KaraThrace skrev (24 minutter siden): Unnskyld meg, men nå cherry picker du argumentasjonen din på lik linje med andre her inne. Ja. Spedbarnstiden er den tøffeste for noen. For de med kolikkbarn, sår etter fødsel som ikke gror, de som går igjennom samlivsbrudd, etc… ikke de som sier «at han ikke sover skal ikke gå utover MEG LZM», sover i snitt 8 timer selv om det tar 12, bruker 20 min daglig på å lage seg frokost og klage til 170k folk som gjør at hun tar inn millioninntekt og «glemmer av» at hun må søke om engangsstønad. Spedbarnstiden er tøff for de som må spise hva enn som er på tilbud på butikken hvor de månedshandler, de som spiser rester på tredje dagen og må lukte på melkekartongen for å sjekke om den enda er god. Ikke de som bruker 30k i mnd på mat, bestiller takeaway annenhver dag, kan levere klær på renseriet, og kjøpe TO sterilisatorer fordi det «gikk sjukt treigt». Spedbarnstiden er tøff for foreldre som ikke får innvilget de to ukene etter fødsel for far en gang fordi man nylig måtte bytte jobb, som derfor måtte bruke permisjonsuker på dette, som ikke har mulighet til å ha mer enn en forelder hjemme til enhver tid, hvor pappaen jobber borte en måned om gangen, hvor man bor langt unna sine egne ressurspersoner, hvor man ikke får avlastning. Ikke for de som har vært på fire vippetimer siden fødsel, bruker 2 timer på å sminke seg, deiger seg foran kamera og speilet og tjener millioner på å vise girlsa, går på ski samme døgn som man påberopte seg brystbetennelse. Spedbarnstiden er tøff for de som havner på sykehus for gjentagende brystbetennelse uten at man selektivt fuxker med sitt eget system! For de som setter barnet sitt først 100% og så likevel bare møter motgang. Ikke for dem som leker offer i et problem de selv har skapt. Se her @Klink. Dette må Stina faktisk tåle å lese når hun velger å leve av å brette ut livet sitt på Snapchat og i økende grad utleverer barnet sitt for å tjene penger. Hun blir gang på gang tatt i løgn, og da må hun tåle at det kommer kritikk. Å lyve er så innmari nedrig og hun fremstiller seg om mulig enda dårligere når hun holder på sånn. Hun er tross alt en voksen kvinne og da forventes det av henne som av alle andre i samfunnet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. januar #11254 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (1 time siden): Er ikke rart hun ikke tør være ærlig. Bare lese tråden her så skjønner man hvorfor. Huff ja stakkars Stina som må ta konsekvenser av egne handlinger 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. januar #11255 Del Skrevet 11. januar KaraThrace skrev (47 minutter siden): Unnskyld meg, men nå cherry picker du argumentasjonen din på lik linje med andre her inne. Ja. Spedbarnstiden er den tøffeste for noen. For de med kolikkbarn, sår etter fødsel som ikke gror, de som går igjennom samlivsbrudd, etc… ikke de som sier «at han ikke sover skal ikke gå utover MEG LZM», sover i snitt 8 timer selv om det tar 12, bruker 20 min daglig på å lage seg frokost og klage til 170k folk som gjør at hun tar inn millioninntekt og «glemmer av» at hun må søke om engangsstønad. Spedbarnstiden er tøff for de som må spise hva enn som er på tilbud på butikken hvor de månedshandler, de som spiser rester på tredje dagen og må lukte på melkekartongen for å sjekke om den enda er god. Ikke de som bruker 30k i mnd på mat, bestiller takeaway annenhver dag, kan levere klær på renseriet, og kjøpe TO sterilisatorer fordi det «gikk sjukt treigt». Spedbarnstiden er tøff for foreldre som ikke får innvilget de to ukene etter fødsel for far en gang fordi man nylig måtte bytte jobb, som derfor måtte bruke permisjonsuker på dette, som ikke har mulighet til å ha mer enn en forelder hjemme til enhver tid, hvor pappaen jobber borte en måned om gangen, hvor man bor langt unna sine egne ressurspersoner, hvor man ikke får avlastning. Ikke for de som har vært på fire vippetimer siden fødsel, bruker 2 timer på å sminke seg, deiger seg foran kamera og speilet og tjener millioner på å vise girlsa, går på ski samme døgn som man påberopte seg brystbetennelse. Spedbarnstiden er tøff for de som havner på sykehus for gjentagende brystbetennelse uten at man selektivt fuxker med sitt eget system! For de som setter barnet sitt først 100% og så likevel bare møter motgang. Ikke for dem som leker offer i et problem de selv har skapt. Mic drop! 🙌🏼 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. januar #11256 Del Skrevet 11. januar KaraThrace skrev (41 minutter siden): Unnskyld meg, men nå cherry picker du argumentasjonen din på lik linje med andre her inne. Ja. Spedbarnstiden er den tøffeste for noen. For de med kolikkbarn, sår etter fødsel som ikke gror, de som går igjennom samlivsbrudd, etc… ikke de som sier «at han ikke sover skal ikke gå utover MEG LZM», sover i snitt 8 timer selv om det tar 12, bruker 20 min daglig på å lage seg frokost og klage til 170k folk som gjør at hun tar inn millioninntekt og «glemmer av» at hun må søke om engangsstønad. Spedbarnstiden er tøff for de som må spise hva enn som er på tilbud på butikken hvor de månedshandler, de som spiser rester på tredje dagen og må lukte på melkekartongen for å sjekke om den enda er god. Ikke de som bruker 30k i mnd på mat, bestiller takeaway annenhver dag, kan levere klær på renseriet, og kjøpe TO sterilisatorer fordi det «gikk sjukt treigt». Spedbarnstiden er tøff for foreldre som ikke får innvilget de to ukene etter fødsel for far en gang fordi man nylig måtte bytte jobb, som derfor måtte bruke permisjonsuker på dette, som ikke har mulighet til å ha mer enn en forelder hjemme til enhver tid, hvor pappaen jobber borte en måned om gangen, hvor man bor langt unna sine egne ressurspersoner, hvor man ikke får avlastning. Ikke for de som har vært på fire vippetimer siden fødsel, bruker 2 timer på å sminke seg, deiger seg foran kamera og speilet og tjener millioner på å vise girlsa, går på ski samme døgn som man påberopte seg brystbetennelse. Spedbarnstiden er tøff for de som havner på sykehus for gjentagende brystbetennelse uten at man selektivt fuxker med sitt eget system! For de som setter barnet sitt først 100% og så likevel bare møter motgang. Ikke for dem som leker offer i et problem de selv har skapt. Det kan hende at noen syns spedbarnstiden er den mest kjedelige og tøffe og at de utfordringene som kommer senere ikke er like tøffe på samme måte. Nettopp fordi noen takler dårligere å ha noen på seg hele tiden og man er mer låst. Noen takler dårligere å ikke få sove enn å følge opp et skolebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 11. januar #11257 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (11 minutter siden): Det kan hende at noen syns spedbarnstiden er den mest kjedelige og tøffe og at de utfordringene som kommer senere ikke er like tøffe på samme måte. Nettopp fordi noen takler dårligere å ha noen på seg hele tiden og man er mer låst. Noen takler dårligere å ikke få sove enn å følge opp et skolebarn. Ja, vi alle er forskjellige? Har man valgt å sette et barn til verden så må man, uavhengig av hvilken «fase» man foretrekker, gi barnet det den har behov for selv om det går på bekostning av f.eks *trommevirvel* søvn og frihet. Det er et minimum å forvente av offer en gjør for å kunne fostre opp et barn som utvikler seg på en sunn om normal måte mot til slutt å bli et selvstendig individ. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. januar #11258 Del Skrevet 11. januar Klink skrev (1 time siden): Det kan hende at noen syns spedbarnstiden er den mest kjedelige og tøffe og at de utfordringene som kommer senere ikke er like tøffe på samme måte. Nettopp fordi noen takler dårligere å ha noen på seg hele tiden og man er mer låst. Noen takler dårligere å ikke få sove enn å følge opp et skolebarn. Om man er såpass avhengig av 8-9 timer god søvn så bør man faktisk ikke få barn. Om man har innstillingen «det skal ikke gå ut over meg at ungen ikke sover» da har man feilet MASSIVT 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leoline Skrevet 11. januar #11259 Del Skrevet 11. januar Melus skrev (4 timer siden): Det virker jo som hun foretrekker å pumpe fremfor å amme. Jeg foretrakk også å pumpe istedenfor å amme, ser ikke noe galt med det, barnet får morsmelk å det er det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 11. januar #11260 Del Skrevet 11. januar Nå forklarte Per Fredrik hvorfor de så og si aldri spiser det samme. Fordi de "liker ikke" det samme. Dvs liker svært få matvarer begge to. Og spisebordet har Stina sagt at de aldri bruker. De spiser i sofaen, fordi de må se på skjerm mens de spiser. Ofte høres disse ut som to 12-åringer 😃. Det barnet kommer til å få en merkelig oppvekst. Begrenset med matvarer, og aldri lære bordskikk fordi det skal spises i sofa foran skjerm. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå