Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Cuddlegirl skrev (15 minutter siden):

Dette kommer til å bli 18 harde år for henne 

Hun tror det er krevende nå...... bare vent tenker jeg

18….? Min eldste er snart 21 og er fortsatt en håndfull 🤣🤣

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Palmemor skrev (5 minutter siden):

18….? Min eldste er snart 21 og er fortsatt en håndfull 🤣🤣

Hu der har noen tøffe år forran seg ja 😂Skal bli spennende å følge! Spebarnsperioden er jo bare kos iforhold til det hun har forran seg 😅

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnanna15 skrev (9 minutter siden):

Hu der har noen tøffe år forran seg ja 😂Skal bli spennende å følge! Spebarnsperioden er jo bare kos iforhold til det hun har forran seg 😅

Absolutt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (34 minutter siden):

Dette er det mange førstegangsforeldre som tenker - at spedbarnstiden er den tøffeste.

Og for noen er den faktisk det.

Jeg har hatt tre tøffe spedbarnsperioder, spesielt den første som ung alenemor. Det var så tøft at jeg bestemte meg for at dette var første og siste gangen. Men noen år og en samboer senere så kom det to til. Nå når den eldste er godt over myndig er det ikke tvil om at det er mange tøffe perioder som venter og mye som skal følges opp på en helt annen måte enn hva et spedbarn krever. Å ha et spedbarn er en unntakstilstand som er tøff å stå i hvor alt handler om å tilfredsstille barnet og å sette seg selv sist. Men utfordringene står i kø også etter den perioden. 

Så helt enig med den du siterer: Bare vent...

Endret av K_mb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 minutt siden):

Å ha et spedbarn er en unntakstilstand som er tøff å tå i hvor alt handler om å tilfredsstille barnet og å sette seg selv sist. Men utfordringene står i kø også etter den perioden. 

Ja. Og som jeg sa - for noen er spedbarnstiden den tøffeste,av ulike årsaker. Mens andre syns 5åringer er et mareritt,eller gleder seg til aldri å ha en 16åring igjen,osv..

Alle aldre krever ulike ting,hvordan man tåler dette er jo helt ulikt fra person til person.. 

Vi er jo enige,i siste avsnitt. 👍🏻

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt tre tøffe spedbarnsperioder, spesielt den første som ung alenemor. Det var så tøft at jeg bestemte meg for at dette var første og siste gangen. Men noen år og en samboer senere så kom det to til. Nå når den eldste er godt over myndig er det ikke tvil om at det er mange tøffe perioder som venter og mye som skal følges opp på en helt annen måte enn hva et spedbarn krever. Å ha et spedbarn er en unntakstilstand som er tøff å stå i hvor alt handler om å tilfredsstille barnet og å sette seg selv sist. Men utfordringene står i kø også etter den perioden. 

Så helt enig med den du siterer: Bare vent...

Hvis spedbarnsperioden er den tøffeste for noen så har de enkle barn! 

Jeg har én sånn, av tre. Vært en fryd fra dag én. Men de skal følges opp. Det er aktiviteter og treninger og dugnader og bursdager og fandens oldemor. Der har de jo ett fortrinn da, de må ikke skyndte seg hjem fra jobb, hive i ungene noe pølser før de må stresse ut døra til trening 16:30. Men det ér krevende å ha barn, på den ene eller andre måten, og sånn som de omfavner denne perioden med ett barn som tilsynelatende krever vanvittig lite, så får de nok sjokk når han vokser opp 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (43 minutter siden):

Dette er det mange førstegangsforeldre som tenker - at spedbarnstiden er den tøffeste.

Og for noen er den faktisk det.

Ja, jeg har selv hatt to babyer med kolikk - helt grusomt var det. Tenker at babyen til Stina virker da foreløbig ganske rolig.

Men tiden med barnehagebarn, skole, jobb, hverdagen går i 100 - konstant på - deet er krevende!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (19 minutter siden):

Hvis spedbarnsperioden er den tøffeste for noen så har de enkle barn! 

Jeg har én sånn, av tre. Vært en fryd fra dag én. Men de skal følges opp. Det er aktiviteter og treninger og dugnader og bursdager og fandens oldemor. Der har de jo ett fortrinn da, de må ikke skyndte seg hjem fra jobb, hive i ungene noe pølser før de må stresse ut døra til trening 16:30. Men det ér krevende å ha barn, på den ene eller andre måten, og sånn som de omfavner denne perioden med ett barn som tilsynelatende krever vanvittig lite, så får de nok sjokk når han vokser opp 

Nettopp, kjenner meg veldig godt igjen👏

Spedbarns-perioden er en kort periode av de 18 år man har foreldreansvar. Og jeg som har hatt 100% eneansvar for et spedbarn kan skrive under på at det blir tøffere og mye mer man skal følge opp og å bidra med jo eldre de blir. S og P styrer stort sett sin egen tid, det gjør ikke de fleste foreldre, men må følge gitte arbeidstider i tillegg til alt annet barna krever av oppfølging og dugnader. Hamsterhjulet ruller!

Endret av K_mb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, nå er det «sønnen min og mannen min» , aldri hørt hun omtale de sånn før 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (10 minutter siden):

Var ikke måte på heller 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (1 time siden):

Jeg kan fort «grøsse til» av å ta på microfiber hvis jeg er litt tørr på hendene.

Ja jeg syns også det er ekkelt hvis jeg er tørr på hendene. Har bare aldri sett noen brekke seg av det. Var ikke kritikk sånn sett, bare nysgjerrig på hvorfor 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ikke til utlandet med baby før han har fått alle vaksinene sine. Ifølge Stina får han disse på 3mnd kontrollen. Det stemmer ikke, det er først ved 15mnd kontrollen de får MMR, herunder vaksine mot meslinger som det typisk er høy forekomst av i Spania og som har høy barnedødelighet. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (17 minutter siden):

Inne her og leser, og skal virke positiv nå. Jaja, kanskje hun faktisk prøver på ekte også. Lov og håpe :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss.Wildfox skrev (9 minutter siden):

Hun skal ikke til utlandet med baby før han har fått alle vaksinene sine. Ifølge Stina får han disse på 3mnd kontrollen. Det stemmer ikke, det er først ved 15mnd kontrollen de får MMR, herunder vaksine mot meslinger som det typisk er høy forekomst av i Spania og som har høy barnedødelighet. 

Reagerte også på denne. Uviten. Man kan få fremskyndet noen vaksiner bittelitt eller ta en ekstra gang senere for å sikre seg hvis man tar de "for tidlig". Men ingen er fullvaksinert på 3 mnd. Er vel mer da man kan si man har startet vaksinasjonsprogrammet..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clancy skrev (1 time siden):

Samme her. Mikrofiberkluter, myke tepper og velour kan være min verste fiende når jeg har tørre hender. Gjør meg skikkelig kvalm til tider. Merkelig hvordan kroppen reagerer på sånt.

Det blir litt det samme som de som får frysninger av å høre lyden av isopor.

Jeg takler ikke flanell sengetøy. 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miny skrev (5 minutter siden):

Reagerte også på denne. Uviten. Man kan få fremskyndet noen vaksiner bittelitt eller ta en ekstra gang senere for å sikre seg hvis man tar de "for tidlig". Men ingen er fullvaksinert på 3 mnd. Er vel mer da man kan si man har startet vaksinasjonsprogrammet..

Bare vent. Hennes behov for ferie, sol og varme trumfer nok vaksinene 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Miss.Wildfox skrev (10 minutter siden):

Mmr-vaksinen gis vel normalt ikke til barn under 9 mnd så vidt jeg vet. Det er vel også sånn at mors antistoffer (så fremt hun er vaksinert) vil kunne beskytte barnet i noen mnd til.. 

Man bør vel ikke oppsøke steder der det er pågående utbrudd av sykdommen, men normalt er det trygt å reise med ganske små barn.  

Men ja, kunnskapsnivået og evnen til å gjøre skikkelige undersøkelser i forkant virker å være litt fraværende.

Jeg undrer meg ofte over at både Stina eller samboer virker for å mangle helt basic kunnskap om helt vanlige ting. Spesielt PF mangler evnen til å «se hele bildet» og tenke selv. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Bare vent. Hennes behov for ferie, sol og varme trumfer nok vaksinene 

Såklart! De har jo typ som tradisjon og dra på denne tiden av året som nærmer seg nå så det må vel gå foran sønnen🤡

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (32 minutter siden):

Nettopp, kjenner meg veldig godt igjen👏

Spedbarns-perioden er en kort periode av de 18 år man har foreldreansvar. Og jeg som har hatt 100% eneansvar for et spedbarn kan skrive under på at det blir tøffere og mye mer man skal følge opp og å bidra med jo eldre de blir. S og P styrer stort sett sin egen tid, det gjør ikke de fleste foreldre, men må følge gitte arbeidstider i tillegg til alt annet barna krever av oppfølging og dugnader. Hamsterhjulet ruller!

Så enig. Har to gutter 11 og 12år. De skal følges opp på fritidsaktiviteter, sørge for at de er aktive generelt, lekser, sosiale møtepunkt, bursdager, foreldremøter etc. lista er lang. + en haug med hendelser på skolen de tar med hjem for å snakke om, rådgivning, pubertetsprat etc, søskenkrangling… Er konfliktløser 24/7. Så selv om de klarer mye praktisk selv og vi samkjører etc så er det MYE med de to. 1åringen derimot er jo bare bæsj, mat, kos, lek, søvn som er greia enda. Nyter det sånn💛 Er alene annenhver uke med 3 barn. Å ha 1 barn den andre uken er fortsatt pause uke enn så lenge😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aabcdefghijklmnop skrev (8 minutter siden):

Såklart! De har jo typ som tradisjon og dra på denne tiden av året som nærmer seg nå så det må vel gå foran sønnen🤡

Skal ikke gå utover henne at…hun har fått en baby liksom!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...