Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

lillebamsemums skrev (1 time siden):

Hun har kjøpt sånne ull innlegg, aldri fått med meg at hun har brukt dem 🙃

Joda hun har faktisk vist frem at hun bruker ammeinnlegg av ull, og at hun måtte på apoteket og kjøpe flere fordi hun hadde flere som var på vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Granneman82 skrev (44 minutter siden):

Ikke mye hyggelig stemning i LA akkurat nå ihvertfall 🙈😬😟 

Helt riktig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippsi skrev (17 minutter siden):

Og det var da voldsomt hvor fort den betegnelsen gikk over, hvem i all verden er klar for skitur hvis man har betennelse 🙄.. dette lyser content🫣.. 

Jeg tror egentlig at det er tette melkeganger Stina sliter med av og til. Det er vondt det også, for all del! Hadde det vært skikkelig betennelse så hadde det neppe gått helt over av seg selv på mirakuløst vis etter én dag, og vært spennklar for skitur dagen etter🤪

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Hva er poenget ditt? 

Poenget er at det er sant at å bli kald på brystene ikke fører til brystbetennelse. Gammel myte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (4 minutter siden):

Poenget er at det er sant at å bli kald på brystene ikke fører til brystbetennelse. Gammel myte. 

Det KAN BIDRA til brystbetennelse jo

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroquel skrev (58 minutter siden):

Det blir for dumt å ha meninger om dette uten å la andre ha motstridende synspunkter også, men du gjør det likevel. Mine holdepunkter er vel minst likeverdige dine, hvis ikke mer pga de faktiske forhold. Og når vi i tillegg befinner oss i et diskusjonsforum så forbeholder jeg meg retten til å spekulere og spinne så mye jeg vil. 

Hvor skriver jeg at du ikke får ha dine meninger? Jeg mener spekulering er unødvendig. De faktiske forholdene vet du ingenting om utover det som blir lagt ut på snap og der er det en baby som blir ivaretatt. Bare på en annen måte enn det flere her har gjort det. Annerledes er ikke nødvendigvis dårligere. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (Akkurat nå):

Sier myten, ja. Men i realiteten er det ingenting som tyder på dette. 

Ok😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Du kunne jo å google sa du? 

Hjelper lite om sist man googlet var i 2010. 😂

Det har skjedd MYE rundt kunnskapen om brystbetennelse bare de siste 3 årene. Rådene er radikalt endret bare siden jeg fikk sistemann i 2019. 

Kunnskapen rundt behandling av sår på brystvortene har også endret seg. Så er man typen som tviholder på det man lærte i 2010 kan man jo fort trå feil. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (4 minutter siden):

Hvor skriver jeg at du ikke får ha dine meninger? Jeg mener spekulering er unødvendig. De faktiske forholdene vet du ingenting om utover det som blir lagt ut på snap og der er det en baby som blir ivaretatt. Bare på en annen måte enn det flere her har gjort det. Annerledes er ikke nødvendigvis dårligere. 

Du nevner at barnet får mat og bleie, og dermed tenker du barnets behov er ivaretatt…? Jeg stusser litt ved dette. Blir ikke dette rene antagelser og spekulasjon fra din side? Eller tenker du helt oppriktig at et barn bare trenger mat og bleier, så er alt tipp topp? 

Det er ingen som spekulerer, isåfall er de i et kraftig mindretall, det som blir skrevet her er tatt ut fra det Stina faktisk forteller. Det meste av kritikken som kommer her handler ikke om hvorvidt barnet får dekt sine primærbehov, men hvordan Stina gang på gang snakker negativt om babyen og lufter frustrasjon på sin Snap-kanal, med meg-meg og atter meg i fokus. Alt skal gagne henne og være til hennes beste, og det er ikke snakk om å bortprioritere egne behov. Å bli foreldre betyr nettopp det; å gi avkall på en del ting, i mange år fremover, og sette barnet først. 

At småbarnstiden er tøff, det er nok alle kjent med. Men svært få av oss velger å publisere eder og galle på sosiale medier. Det gjør meg vondt i sjela at dette barnet skal vokse opp, og få se hvordan mor omtalte hans første tid her på jorden som et ork for hennes mange tusen følgere. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pinkpashion skrev (1 minutt siden):

Du nevner at barnet får mat og bleie, og dermed tenker du barnets behov er ivaretatt…? Jeg stusser litt ved dette. Blir ikke dette rene antagelser og spekulasjon fra din side? Eller tenker du helt oppriktig at et barn bare trenger mat og bleier, så er alt tipp topp? 

Det er ingen som spekulerer, isåfall er de i et kraftig mindretall, det som blir skrevet her er tatt ut fra det Stina faktisk forteller. Det meste av kritikken som kommer her handler ikke om hvorvidt barnet får dekt sine primærbehov, men hvordan Stina gang på gang snakker negativt om babyen og lufter frustrasjon på sin Snap-kanal, med meg-meg og atter meg i fokus. Alt skal gagne henne og være til hennes beste, og det er ikke snakk om å bortprioritere egne behov. Å bli foreldre betyr nettopp det; å gi avkall på en del ting, i mange år fremover, og sette barnet først. 

At småbarnstiden er tøff, det er nok alle kjent med. Men svært få av oss velger å publisere eder og galle på sosiale medier. Det gjør meg vondt i sjela at dette barnet skal vokse opp, og få se hvordan mor omtalte hans første tid her på jorden som et ork for hennes mange tusen følgere. 

Du plukket ut bare mat og bleie av det jeg skrev. Jeg skrev også nærhet, og babygym (for trening av mage og stimuli.)  Dette er også snakket om og dokumentert på snap. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (13 minutter siden):

Det som blir lagt ut på snap er at baby er ett ork fordi Stina ikke får nok søvn, at baby bruker for lang tid på å amme, så at det gidder hun ikke, at baby ikke bruker lang nok tid på å amme når hun har brystbetennelse og trenger det, at baby får en smokk tredd i tryta så fort han lager lyd (og det er altså så fort det knepper i ham, ikke bare ved gråt/uro)….

Ivaretatt, joda - han har mat i magen og klær på kroppen, kos og stell og lider helt sikkert ingen nød -  men det fokuseres enormt på det negative rundt den ivaretakelsen. Kanskje hun bør vurdere litt hva og hvordan hun legger ut fra dagene sine på snap.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (38 minutter siden):

Nå var vel poenget her at hun allerede har betennelse og da skal man ikke fryse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Du plukket ut bare mat og bleie av det jeg skrev. Jeg skrev også nærhet, og babygym (for trening av mage og stimuli.)  Dette er også snakket om og dokumentert på snap. 

Du svarte likevel ikke på det jeg spurte om. Du ANTAR at alle behov er oppfylt basert på et og annet klipp som ble publisert på snap. Du vet det faktisk ikke.

Og sakens kjerne har, så langt, ikke vært hvorvidt barnets primærbehov er dekket, så jeg skjønner ikke hvorfor du argumenterer med det hele tiden. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...