lillebamsemums Skrevet i går, 07:19 #10941 Del Skrevet i går, 07:19 Guido skrev (35 minutter siden): Har ikke inntrykk av at huset er spesielt stort til "generasjonsbolig" å være. På et plan m loft, og et ekstra lite kjøkken og bad. Så ser mer på det som enebolig. Ja, er jo bare en etasje også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet i går, 07:31 #10942 Del Skrevet i går, 07:31 Kleenex skrev (7 timer siden): Huset de bor i er ikke primitivt i det hele tatt, men et helt vanlig enebolig et lite stykke fra vannet. Utvendig og innvendig er det meget primitivt jo. Halvshabby og slitt.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet i går, 09:29 #10943 Del Skrevet i går, 09:29 (endret) Cowboy-Turid ser altså så teit når hun tar opp glidelåsen på toppen sin, tenker seg om og regulerer den ned. Er allergisk mot å ikke vise kløft. Hun er litt i samme gate som Iselin Guttormsen. Sminker seg vekk fra vakker til påklistret. Vondt forresten å høre babyen forsøke for n'te gang å oppnå kontakt, mens mor må fortsette kameramaratonet sitt 😢🙈 Endret 19 timer siden av Tradegy 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 21 timer siden #10944 Del Skrevet 21 timer siden Poly skrev (4 timer siden): Utvendig og innvendig er det meget primitivt jo. Halvshabby og slitt.. Meget primitivt faktisk…… 🙄 forstår at alt er relativt, og respekterer at vi er forskjellige - men kan ikke forstå at huset deres anses som «meget primitivt» for folk flest altså - seriøst!! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 21 timer siden #10945 Del Skrevet 21 timer siden Tradegy skrev (2 timer siden): Cowboy-Turid ser altså så teit når hun tar opp glidelåsen på toppen sin og regulerer den ned. Er allergisk mot å ikke vise kløft. Hun er litt i samme gate som Iselin Guttormsen. Sminker seg vekk fra vakker til påklistret. Vondt forresten å høre babyen forsøke for n'te gang å oppnå kontakt, mens mor må fortsette kameramaratonet sitt 😢🙈 Så det samme. Dra opp glidelåsen for å dra den ned igjen. Spesielt. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 21 timer siden #10946 Del Skrevet 21 timer siden Tradegy skrev (3 timer siden): Cowboy-Turid ser altså så teit når hun tar opp glidelåsen på toppen sin og regulerer den ned. Er allergisk mot å ikke vise kløft. Hun er litt i samme gate som Iselin Guttormsen. Sminker seg vekk fra vakker til påklistret. Vondt forresten å høre babyen forsøke for n'te gang å oppnå kontakt, mens mor må fortsette kameramaratonet sitt 😢🙈 Sjeldent sett en nybakt mor med så lite trang til og plukke opp babyen sin. 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 20 timer siden #10947 Del Skrevet 20 timer siden Jea10 skrev (15 timer siden): Selv om jeg spekulerer i det samme, så kan det også være endel som sender ting privat på snap eller screenshotter fra tråden her og sender de. Stina ba jo folk om å la være å gjøre sistenevnte (og kanskje førstenevnte også?) på et tidspunkt, om jeg ikke husker helt feil. Ja det kan også være mulig. De får iallefall med seg hva som diskuteres om dem. Og det er kanskje bra det, i noen tilfeller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 19 timer siden #10948 Del Skrevet 19 timer siden Frokost kl 14 🤣 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 19 timer siden #10949 Del Skrevet 19 timer siden Dojakitty skrev (2 timer siden): Så det samme. Dra opp glidelåsen for å dra den ned igjen. Spesielt. Girlsa skal frem 💋 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 18 timer siden #10950 Del Skrevet 18 timer siden Hva er det gnålet om at hun burde hatt 100% barselpermisjon så hun kunne fokusere 100% på babyen? Altså, hun legger ut noen snaps per dag. Wow, slitsom jobb altså. Og hun har mannen hjemme hele dagen😅 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 18 timer siden #10951 Del Skrevet 18 timer siden Skjønner heller ikke helt hva hun mener med at babyen bare ikke får sove. Det er en såpass liten baby at hun ikke kan forvente at den skal sove mellom mating enda. Våkeperioder på natta er forøvrig helt normalt, også for eldre barn. Hun gjør jo heller ikke en dritt for at ungen skal få mer normal døgnrytme. Får nesten litt vondt av hvordan hun liksom bare blir i senga til langt på dag for og «få nok søvn» i stedenfor og få barnet opp og i gang med dagen. Og far i huset er det lite hjelp i for og bedre babyens døgnrytme for han driver med husarbeid og diverse midt på natta og skal helst ha sine perfekte 8 timer etter det. Uansett når han legger seg. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black&White Skrevet 17 timer siden #10952 Del Skrevet 17 timer siden (endret) Ikke for å forsvare Stina, men å føle at barnet kun er til bry kan vel være et tegn på fødselsdepresjon.. Hadde noen av disse tankene selv, og jeg hadde det. Ser jo i ettertid at tankene var "forferdelige" - "Hvorfor kan ikke den ungen bare sove, så jeg får sove" og et ønske om å kunne leve slik man gjorde før baby - typ, men mens man står i det, så er det ikke så lett og alt oppleves mye tyngre enn det faktisk er. Man blir helt irrasjonell, og kan nok oppleves umoden når man lufter disse tankene. Endret 17 timer siden av Black&White 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 16 timer siden #10953 Del Skrevet 16 timer siden Black&White skrev (15 minutter siden): Ikke for å forsvare Stina, men å føle at barnet kun er til bry kan vel være et tegn på fødselsdepresjon.. Hadde noen av disse tankene selv, og jeg hadde det. Ser jo i ettertid at tankene var "forferdelige" - "Hvorfor kan ikke den ungen bare sove, så jeg får sove" og et ønske om å kunne leve slik man gjorde før baby - typ, men mens man står i det, så er det ikke så lett og alt oppleves mye tyngre enn det faktisk er. Man blir helt irrasjonell, og kan nok oppleves umoden når man lufter disse tankene. For all del! Men hun virker liksom ikke deprimert. Hun spiser godt, steller seg selv osv. Det er et voldsom fokus på egne behov fremfor babyens. Det er meg, meg og meg. 7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black&White Skrevet 16 timer siden #10954 Del Skrevet 16 timer siden Ja, det er nettopp derfor jeg synes det virker som fødselsdepresjon. Hun prioriterer egentid, slik som før - over det å være med babyen, fordi hun opplever at den "bare er til bry" - per nå. Flere kommenterer jo over at det ikke er normalt, og det er nettopp det det ikke er, derfor tenker jeg i de baner.. Det er noe som ikke stemmer, og om det derfor kan være en mulig fødselsdepresjon. Det å bli mamma er overveldende, og man kan ikke se det ordentlig for seg før man er der. Man må finne seg selv på nytt som forelder, og vokse med oppgaven. For noen tar dette lenger tid enn for andre. Mange er vant med late dager, hvor man kun tenker på seg og sitt, og plutselig har man ansvar for et annet lite liv. Jeg kjenner ikke Stina, men synes jeg kan se noen tegn. Tenker i hvert fall ikke automatisk at hun er en shit person, eller mamma (selv om det selvfølgelig ikke er lurt å gå offentlig og lufte slike tanker, for da tenker jo noen mennesker dette, og jeg tror hun kommer til å se tilbake på alle disse ytringene og angre når hun har kommet seg ut av denne mørke boblen - skulle det være fødselsdepresjon eller depresjon det dreier seg om). 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 16 timer siden #10955 Del Skrevet 16 timer siden Men så er det ikke så veldig mye disse gjør som faller innunder kategorien normalt heller da 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aabcdefghijklmnop Skrevet 16 timer siden #10956 Del Skrevet 16 timer siden Assa dette må være den kjedeligste «influenseren» som eksisterer, har liksom tre forskjellige måltider hu bytter på hele tiden, enda hu er gourmetkokk😂😂😂og samme regla hver dag, smøre frokost samtidig som hu er frisør🥲ungdomssminke og daglig klaging over noe som er sjuuuukt stchuuuk. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 16 timer siden #10957 Del Skrevet 16 timer siden Black&White skrev (11 minutter siden): Ja, det er nettopp derfor jeg synes det virker som fødselsdepresjon. Hun prioriterer egentid, slik som før - over det å være med babyen, fordi hun opplever at den "bare er til bry" - per nå. Flere kommenterer jo over at det ikke er normalt, og det er nettopp det det ikke er, derfor tenker jeg i de baner.. Det er noe som ikke stemmer, og om det derfor kan være en mulig fødselsdepresjon. Det å bli mamma er overveldende, og man kan ikke se det ordentlig for seg før man er der. Man må finne seg selv på nytt som forelder, og vokse med oppgaven. For noen tar dette lenger tid enn for andre. Mange er vant med late dager, hvor man kun tenker på seg og sitt, og plutselig har man ansvar for et annet lite liv. Jeg kjenner ikke Stina, men synes jeg kan se noen tegn. Tenker i hvert fall ikke automatisk at hun er en shit person, eller mamma (selv om det selvfølgelig ikke er lurt å gå offentlig og lufte slike tanker, for da tenker jo noen mennesker dette, og jeg tror hun kommer til å se tilbake på alle disse ytringene og angre når hun har kommet seg ut av denne mørke boblen - skulle det være fødselsdepresjon eller depresjon det dreier seg om). Jeg har også hatt fødselsdepresjon, men jeg kjenner meg derimot ikke igjen i henne. Jeg tror hun bare er en veldig selvsentrert egoistisk person, litt stakkarslig. Hun er seg selv lik som i graviditeten og før. Hun hadde verdens verste IVF-reise, verdens verste graviditet, verdens verste fødsel, og nå med et nyfødt barn har hun det igjen selfølgelig verst av alle. Noen mennesker er faktisk bare sånn. 24 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 16 timer siden #10958 Del Skrevet 16 timer siden Poly skrev (2 minutter siden): Jeg har også hatt fødselsdepresjon, men jeg kjenner meg derimot ikke igjen i henne. Jeg tror hun bare er en veldig selvsentrert egoistisk person, litt stakkarslig. Hun er seg selv lik som i graviditeten og før. Hun hadde verdens verste IVF-reise, verdens verste graviditet, verdens verste fødsel, og nå med et nyfødt barn har hun det igjen selfølgelig verst av alle. Noen mennesker er faktisk bare sånn. Hun har nok ikke f.depresjon nei. Er nok det du sier ! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløvereng Skrevet 15 timer siden #10959 Del Skrevet 15 timer siden Trodde ikke jeg hørte riktig, måtte trykke meg tilbake en gang til. Det er så vanvittig egoistisk tankegang🤯😢 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adriana32 Skrevet 15 timer siden #10960 Del Skrevet 15 timer siden Skulle SÅ gjerne lest en rapport etter et 8 ukers utredningsopphold på et foreldre&barn senter. NEI: jeg sier ikke at hun ikke skulle hatt barn, men at der er store mangler er det ingen tvil om. 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå