lillebamsemums Skrevet i går, 05:48 #10921 Del Skrevet i går, 05:48 (endret) Dojakitty skrev (56 minutter siden): Han har nok løftet hode og tippet til ene siden. Men i deres verden er nok det å rulle rundt Syntes det var litt rart å ordlegge seg sånn 😅 Pellek altså 😌 Endret i går, 05:49 av lillebamsemums 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet i går, 07:16 #10922 Del Skrevet i går, 07:16 lillebamsemums skrev (8 timer siden): Er ikke dette veldig tidig? Spør for en venn 😂 Ofte er hodet veldig stort og tungt i forhold til resten av kroppen og muskelstyrken hos en baby, og det er ganske vanlig at de mister balansen i mageleie og ruller over på rygg. Selve «milepælen» er jo motsatt, altså fra rygg til mage, for det skjer ikke helt tilfeldig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet i går, 07:44 #10923 Del Skrevet i går, 07:44 Er jo derfor man skal passe på nyfødte på stellebordet fra dag 1, fordi de kan ramle til siden. Men det ble til «klarte og snu seg selv» i deres øyne.. Litt flaut 🙈 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet i går, 07:51 #10924 Del Skrevet i går, 07:51 issoras skrev (14 timer siden): Ville nå virkelig "folk flest" gjort dette, eller er det bare en del brukere her som innbiller seg at "folk flest" er så opptatt av plettfri kjøkkenbenk og ikke helt evner å se at folk er ulike? Og om man nå først er som deg og tror at folk flest er slik du beskriver - syns man likevel det er merkelig når det viser seg at svært mange mennesker - også influensere - ikke er som folk flest? Jeg syns det er betydelig mer merkelig å gå rundt og plassere folk i snevre bokser og synes at det er merkelig at noen mennesker ikke bryr seg om litt slitte møbler og benkeplater. Jeg blir rett og slett litt overrasket over at man går rundt og antar at folk flest er så innmari like. Når du påberoper deg tittelen som gourmetkokk,så er det vel rimelig å anta at menyen hadde bestått av noe annet enn halvfabrikat og masse Fjordland. Når du også roper høyt ut ang hygiene og klorer både ditt og datt,så kan man vel stille spm tegn ved en skitten kjøkkenbenk med oppvask fra frokosten og kl viser 02 på natta? I tillegg så trur jeg ikke beholderen til vaskepulver har sett hverken klor eller vann på laaang tid. Det er sånne ting som får meg til å undre. Spesielt når man ikke er snau med å titulere seg både i hue og ræva! 19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banænie Skrevet i går, 08:07 #10925 Del Skrevet i går, 08:07 Jeg tror kanskje folk blir litt frustrerte når man ser og vet at de har god økonomi og kan fikse slike ting som veranda og benkeplate uten problemer. Mens "folk flest" må spare, ta mer lån, bruke feriepenger etc. Nå jobber jo PF , men Stina tjener sine penger "lett" på snap. Herregud, hun kunne bare laget en click bait på en (falsk) krangel om sushi og tjent inn verandaen på en dag.. De er litt søte og naive, og da blir man litt irritert. Når det gjelder mageleie og snu seg, så er det mange babyer som klarer det ved 4 uker, men da bruker de hodet, de snur seg ikke på "riktig måte", man ser forskjellen når de snur seg rett ved 3mnds alder. Da bruker de mer hofter og rompe, mer kontrollert på en måte. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 21 timer siden #10926 Del Skrevet 21 timer siden lillebamsemums skrev (11 timer siden): Trodde det var sånn +3 måneder, ikke 4 uker 😅 (vet det er individuelt, noen gjør det veldig seint også) 3+ måneder er som regel for motsatt vei, altså fra rygg til mage. Tror ikke det er vanlig å "holde styr" på når baby ruller fra mage til rygg, da det i veldig høy grad skjer ubevisst på grunn av tungt hode og svak nakke 😅 Men etter å ha vært med i diverse termingrupper så vet jeg at _veldig_ mange henger seg opp i slike ting så det er nok ikke unik for Stina eller Pelle 🤭 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 20 timer siden #10927 Del Skrevet 20 timer siden snurk skrev (1 time siden): 3+ måneder er som regel for motsatt vei, altså fra rygg til mage. Tror ikke det er vanlig å "holde styr" på når baby ruller fra mage til rygg, da det i veldig høy grad skjer ubevisst på grunn av tungt hode og svak nakke 😅 Men etter å ha vært med i diverse termingrupper så vet jeg at _veldig_ mange henger seg opp i slike ting så det er nok ikke unik for Stina eller Pelle 🤭 Folk henger seg sikkert opp i det pga folk ser på det som et «mestrings trinn» for babyen. Selv om slike ting er veldig individuelt og enkelte gjør det ekstremt seint også 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 18 timer siden #10928 Del Skrevet 18 timer siden Trodde egentlig ikke noe på det at hun/de leser her inne men når hun idag snakker om hvor rent hun liker å ha det. Da må jeg nesten begynne å lure 😆 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 16 timer siden #10929 Del Skrevet 16 timer siden Dojakitty skrev (2 timer siden): Trodde egentlig ikke noe på det at hun/de leser her inne men når hun idag snakker om hvor rent hun liker å ha det. Da må jeg nesten begynne å lure 😆 Jeg tror 100% hun og samboeren leser her inne. Blir veldig tydelig når temaene som snappes om har blitt diskutert her i forkant. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miny Skrevet 15 timer siden #10930 Del Skrevet 15 timer siden Da bytter de vel benkeplate og spisestuebord snart også. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 15 timer siden #10931 Del Skrevet 15 timer siden Tråden er ryddet for persondebatt og avsporinger. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 14 timer siden #10932 Del Skrevet 14 timer siden miny skrev (1 time siden): Da bytter de vel benkeplate og spisestuebord snart også. Å fikse de ødelagt tingene er jo en investering i egen fremtid. Altså å bytte ut verandaen vil jo øke verdien på huset 🤷♀️ 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 13 timer siden #10933 Del Skrevet 13 timer siden Så komisk! I går la Pelle ut hvor fint sminkerommet så ut nå, det har visst ikke vært gjenkjennelig frem til det nå ble ryddet. Hvem snapper fra nyryddet sminkerom i dag? 😂 Hun har ikke filma derfra på evigheter 😅 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet 11 timer siden #10934 Del Skrevet 11 timer siden Og der kom både bading og babygym som har blitt diskutert her inne. Fortsatt 100% sikker på at de begge leser her. Og det genererer jo bare klikk såklart. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jea10 Skrevet 10 timer siden #10935 Del Skrevet 10 timer siden faltforfristelsen skrev (42 minutter siden): Og der kom både bading og babygym som har blitt diskutert her inne. Fortsatt 100% sikker på at de begge leser her. Og det genererer jo bare klikk såklart. Selv om jeg spekulerer i det samme, så kan det også være endel som sender ting privat på snap eller screenshotter fra tråden her og sender de. Stina ba jo folk om å la være å gjøre sistenevnte (og kanskje førstenevnte også?) på et tidspunkt, om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 9 timer siden #10936 Del Skrevet 9 timer siden Poly skrev (På 4.1.2025 den 13.57): De bor veldig primitimt til og ha så fett med gryn… Huset de bor i er ikke primitivt i det hele tatt, men et helt vanlig enebolig et lite stykke fra vannet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 9 timer siden #10937 Del Skrevet 9 timer siden Kleenex skrev (5 minutter siden): Huset de bor i er ikke primitivt i det hele tatt, men et helt vanlig enebolig et lite stykke fra vannet. Er ikke huset relativt stort? Med tanke på at det har vært en generasjonsbolig. Men er også bare en etasje. Ikke fått med meg noen trapper uten om loftet 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 9 timer siden #10938 Del Skrevet 9 timer siden AntiBullshit skrev (På 5.1.2025 den 16.04): Det er jo veldig enkelt. Folk flest ville byttet ut en sliten, billig benkeplate som er sprekt opp I laminaten dersom de hadde hatt penger til det. Folk flest hadde også skiftet ut treverket på verandaen dersom de hadde nok penger og tid. Folk flest hadde hatt lyst til å skifte ut eller i det minste reparere den hullete lenestolen i stua. Folk flest hadde syntes det var mer forstyrrende med masse ræl oppå de fettete kjøkkenskapene enn å ha gulvteppe og gardiner i stua. Folk flest har ikke et helt rom + ørten kasser på loftet stappfulle av fast fashion som de en gang i kvartalet rullerer på. Stina tar med andre ord valg som ikke samsvarer helt med folk flest, derav reaksjonene. Det framstår jo utvilsomt som at det er viktigere hvordan ting ser ut enn hvor godt det fungerer. Derav velger hun å ha svære silikonpupper til tross for flere nakkeskader som åpenbart hemmer henne, tyngden av disse + potensielt økt risiko for kreft er på ingen måte helsebringende eller funksjonsfremmende. Fraværet av kvalitetsbevissthet speiler seg også i valg av møbler (utelukkende ikea), mat (hel/halvfabrikat), og generelt smak og stil (bare se på de harry gravid og nyfødtbildene hvor hun poserer i sexy blonde undertøy med tidenes mest skjoldete selvbruningshender og mannen står og ser ukomfortabel i baris). Til tross for dette virker Stina å ha en oppfatning av seg selv som svært kompetent på flere av disse områdene, dette gir hun utrykk for blant annet ved å henvise til sin ukomplette lærlingetid hos en mesterkokk og over snittet høy IQ - noe som for folk flest står i stor kontrast til de valgene og prioriteringene hun gjør og har gjort. Hva vet du om folk flest? Ingenting.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8 timer siden #10939 Del Skrevet 8 timer siden Jeg skjønner helt ærlig ikke greia ifht snøfreser ... Hadde jeg hatt råd, ville jeg lett brukt 80K på robot-snøfreser. Synes faktisk ikke det var så ille pris engang for å slippe å måke, men får bare ikke prioritert det ennå selv. Hun har sikkert julepynt for mer enn det, men ville aldri brukt så mye på snøfreser uansett hvor mye penger hun har. 🫠 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guido Skrevet 2 timer siden #10940 Del Skrevet 2 timer siden lillebamsemums skrev (6 timer siden): Er ikke huset relativt stort? Med tanke på at det har vært en generasjonsbolig. Men er også bare en etasje. Ikke fått med meg noen trapper uten om loftet 😅 Har ikke inntrykk av at huset er spesielt stort til "generasjonsbolig" å være. På et plan m loft, og et ekstra lite kjøkken og bad. Så ser mer på det som enebolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå