Cuddlegirl Skrevet lørdag kl 21:04 #10821 Del Skrevet lørdag kl 21:04 Gud hjelpes så mye klaging! I alle dager, de er 2 hjemmeværende foreldre på fulltid! Mer luksus får du det ikke De fleste mødre er våken halve natten, for så og måtte være våken hele neste dag, fordi far går på jobb... 31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 21:05 #10822 Del Skrevet lørdag kl 21:05 Miss.Wildfox skrev (2 minutter siden): Aner ikke om han har gjort det i dag, men sett det før og bemerket meg det da han sa det var kjipt når Philip gulpa på noe klær han hadde savna og som endelig var kommet fra vaskeriet, Han som gjør såååå mye for henne hele tiden, så gidder hun ikke vaske klærne hans engang? Men å sortere samme klesskap, sminkeskuff og garn det er null stress. Spesielt altså, jeg må si det. Ah, ja jeg så den storyen. De har en helt merkelig fordeling. Jeg er helt for at folk får gjøre som de vil, men de velger å dele og da må man faktisk få lov å si noe (ref til heiagjengen som mener vi ikke må bry oss) Hun lagde mat på bursdagen hans da… det var jo raust… 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 21:06 #10823 Del Skrevet lørdag kl 21:06 Cuddlegirl skrev (Akkurat nå): Gud hjelpes så mye klaging! I alle dager, de er 2 hjemmeværende foreldre på fulltid! Mer luksus får du det ikke De fleste mødre er våken halve natten, for så og måtte være våken hele neste dag, fordi far går på jobb... Eller våken neste dag fordi man må på jobb selv 🥱 alle begynner jo ikke automatisk å sove hele natta bare fordi de går i barnehage heller. Er jo slitsomt i mer enn bare ett kvarter det å ha barn. Men det tror jeg ikke de skjønner 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet lørdag kl 21:15 #10824 Del Skrevet lørdag kl 21:15 Palmemor skrev (8 minutter siden): Eller våken neste dag fordi man må på jobb selv 🥱 alle begynner jo ikke automatisk å sove hele natta bare fordi de går i barnehage heller. Er jo slitsomt i mer enn bare ett kvarter det å ha barn. Men det tror jeg ikke de skjønner Helt enig med deg! Det er helt normalt og sove dårlig med små barn, eller være mye våken. Overhode ikke normalt å tenke at man skal få 8 timer sammenhengende søvn hver eneste natt. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 21:19 #10825 Del Skrevet lørdag kl 21:19 Cuddlegirl skrev (2 minutter siden): Helt enig med deg! Det er helt normalt og sove dårlig med små barn, eller være mye våken. Overhode ikke normalt å tenke at man skal få 8 timer sammenhengende søvn hver eneste natt. Nei det er jo ikke det. Hvorfor trodde hun det i utgangspunktet, lurer jeg på. Jeg har hatt barn i 20 år, og er først de siste 5 åra søvnen begynner å bli normal. Men det er ikke så mye søvn å få når jeg vet de eldste er på fest heller 🤣 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet lørdag kl 21:37 #10826 Del Skrevet lørdag kl 21:37 Miss.Wildfox skrev (1 time siden): I dag kan vi se Stina sortere walk inn klosettet sitt for N’te gang i graviditet og barseltid mens PF stakkars må sende egne klær til vask på vaskeri 🙃 Akkurat det er bare tøv. Han kunne fint prioritere og vaske klær fremfor mye av det andre tullet han driver med. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet lørdag kl 22:01 #10827 Del Skrevet lørdag kl 22:01 Poly skrev (19 minutter siden): Akkurat det er bare tøv. Han kunne fint prioritere og vaske klær fremfor mye av det andre tullet han driver med. Jeg er enig i at han fint burde klare det selv, men synes like fullt hun kunne bidratt med det til gjengjeld når hun tydelig har tid til å sortere eget klesskap x- antall ganger i året. Hun gidder jo ikke brette klærne til ungen på 7 uker engang (helt fair å ikke bruke tid på), men hennes eget i klesskap er klærne hengt på henger med millimeterpresisjon. Skjønner nada, blir både fascinert og skremt. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet lørdag kl 22:13 #10828 Del Skrevet lørdag kl 22:13 Palmemor skrev (3 timer siden): Hun har nok hatt en helt annen tanke om hva mammarollen innebærer. Her syns jeg mange rundt (familie) har sviktet litt. Hvor er mamma, bestemor og venninner som har barn? Hun har tid til det som passer henne, ikke barnet. Samtidig som hun i norsk presse gråter over hvor slitsom veien har vært, hvor tungt svangerskapet har vært, hvor etterlengtet ett barn var… Jeg som 19 åring var mer opptatt av mitt uplanlagte barn enn det hun er Innimellom kan det oppleves som det er skaffet en baby for bedre content. Addition til frokost , rydderutiner , strikking , sminking og speiling . De fleste nybakte mødre setter baby først , så kommer alt det andre i tilfeldig ( og mindre prioritert ) rekkefølge . 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
faltforfristelsen Skrevet lørdag kl 22:15 #10829 Del Skrevet lørdag kl 22:15 Viki6 skrev (5 timer siden): Syns det er veldig mye "jeg er jo glad i ham (baby), og det er jo koselig. MEN....." Hvis det var sånn at hun slet så veldig med å bli gravid, og ønsket seg så veldig barn, så syns jeg det er rar oppførsel. Virker som om hun hele tiden har lyst til å gjøre noe helt annet enn å være mor. Og baby er bare noen uker. Klarer ikke å se noe godt samspill mellom henne og baby heller. Bare litt kunstig pludring uten den vanlige gleden en mamma ofte viser når hun "prater" med babyen sin. Håper Per Fredrik er litt mer leken og kosete sammen med babyen enn Stina ser ut til å være. Syns dette begynner å utvikle seg til noe veldig trist 😞 Hun prater til babyen som hun prater til hunden sin. Men så er det jo mye av døgnet man ikke ser da, så det kan jo være annerledes. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet lørdag kl 22:16 #10830 Del Skrevet lørdag kl 22:16 lillebamsemums skrev (5 timer siden): Ingenting er galt med disse tingene/kjedene. ☺️ Er ganske sikker på at 99% av den norske befolkningen har et eller fler IKEA produkt hjemme. Men om du leser hele innlegget og ikke bare siterer en linje så forsto du vell poenget? Poenget er jo at de har en stol med hull i stoffet, en persienne som kunne vært bytta ut. Og de har rå til å prioritere varer med god kvalitet som holder lenge! ☺️ Ang møbler... Du vet de har hund? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet lørdag kl 22:18 #10831 Del Skrevet lørdag kl 22:18 NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Innimellom kan det oppleves som det er skaffet en baby for bedre content. Addition til frokost , rydderutiner , strikking , sminking og speiling . De fleste nybakte mødre setter baby først , så kommer alt det andre i tilfeldig ( og mindre prioritert ) rekkefølge . Ja det virker nesten sånn. Alt annet enn primærbehov for baby er viktigst. Søvn, mat, sminke, rutiner… Husker hun skulle lage story når hun pakka fødebagen «jeg har med selfielys, jeg er influenser og må se bra ut». Det er det hun tufter hele jobben på… se bra ut. Det er viktigst. Det, og penger. Lyser opp når hun får prate om inntekt og økonomi, skylder på at hun vil lage bra innhold og derfor dropper reklame… tenker hun er så lat at hun ikke gidder å jobbe mer enn hun må når hun ser hva hun håver inn på å legge ut det samme hver dag. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet lørdag kl 22:33 #10832 Del Skrevet lørdag kl 22:33 Palmemor skrev (12 minutter siden): Ja det virker nesten sånn. Alt annet enn primærbehov for baby er viktigst. Søvn, mat, sminke, rutiner… Husker hun skulle lage story når hun pakka fødebagen «jeg har med selfielys, jeg er influenser og må se bra ut». Det er det hun tufter hele jobben på… se bra ut. Det er viktigst. Det, og penger. Lyser opp når hun får prate om inntekt og økonomi, skylder på at hun vil lage bra innhold og derfor dropper reklame… tenker hun er så lat at hun ikke gidder å jobbe mer enn hun må når hun ser hva hun håver inn på å legge ut det samme hver dag. Helt ærlig tror jeg hun kunne fått flere følgere hvis hun la til side glitter & glam og gikk mer opp i mamma-rollen . Det blir kjedelig å følge en som er så navlebeskuende . ( ser sjelden på henne da alt går på repetisjon ) 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet lørdag kl 22:41 #10833 Del Skrevet lørdag kl 22:41 NiceOrNothing skrev (7 minutter siden): Helt ærlig tror jeg hun kunne fått flere følgere hvis hun la til side glitter & glam og gikk mer opp i mamma-rollen . Det blir kjedelig å følge en som er så navlebeskuende . ( ser sjelden på henne da alt går på repetisjon ) Men mammarollen og baby skal vi jo helst høre minst mulig om? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet lørdag kl 22:48 #10834 Del Skrevet lørdag kl 22:48 Klink skrev (3 minutter siden): Men mammarollen og baby skal vi jo helst høre minst mulig om? Det er jo helt opp til henne hvilket innhold hun har, men jeg finner mye av innholdet intetsigende og uinteressant . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet lørdag kl 22:49 #10835 Del Skrevet lørdag kl 22:49 (endret) NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Det er jo helt opp til henne hvilket innhold hun har, men jeg finner mye av innholdet intetsigende og uinteressant . Ja det er det, men eksponering av barn og deling om det temaet bør begrenses til vel, egentlig, null . Endret lørdag kl 22:50 av Klink 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet lørdag kl 22:51 #10836 Del Skrevet lørdag kl 22:51 Klink skrev (Akkurat nå): Ja det er det, men eksponering av barn og deling om det temaet bør begrenses til vel, egentlig, null . Enig i det. Men trist med så mye negativt fokus rundt baby og , som han er en klamp om foten hennes . 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet lørdag kl 23:42 #10837 Del Skrevet lørdag kl 23:42 Skummelt å få barn når man har så store behov for rutiner og kontroll, og ikke er vant til å presse seg selv eller sette egne behov til side på noen måte. Vanlige folk er jo i jobb og er vant til å måtte levere der, selv om man har hatt en dårlig natt eller hva. Disse her to er vant til det optimale på alle måter hele tiden, og en baby forstyrrer jo dette noe veldig. Er man så avhengig av selvrealisering og å aldri måtte slite for noe kan det bli en kræsjlanding å få barn. Virker som far takler overgangen bedre enn mor her. Hun virker avkoblet fra babyen spør du meg. Barseldepresjon kan vise seg på ulike måter. Håper hun får hjelp om det trengs. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet lørdag kl 23:56 #10838 Del Skrevet lørdag kl 23:56 Men siden begge to er hjemme, og begge to er så opptatt av søvn, så kan de jo bytte på å sove litt på dagtid også. Den ene kan trille en tur mens den andre sover, for eksempel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet lørdag kl 23:58 #10839 Del Skrevet lørdag kl 23:58 Klink skrev (1 time siden): Ja det er det, men eksponering av barn og deling om det temaet bør begrenses til vel, egentlig, null . Har vært nevnt flere ganger i chatten/forumet her. Tviler på at det skjer! De skal ikke vise ansiktet, men eksponerer alt annet. Til og med rommet hans viser de jo nå (selv om de sa de ikke skulle) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet søndag kl 00:04 #10840 Del Skrevet søndag kl 00:04 Melus skrev (7 minutter siden): Men siden begge to er hjemme, og begge to er så opptatt av søvn, så kan de jo bytte på å sove litt på dagtid også. Den ene kan trille en tur mens den andre sover, for eksempel. Blir ikke 100 i sleep score da vet du.. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå