Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Klink skrev (2 minutter siden):

Mener dere at babyen ikke har det bra? Han får mat, han får nærhet, han får behovene sine dekket. Ja, Stina laget seg mat mens babyen sutret litt, men det varte ikke over timer. For oss som har mer enn ett barn så må faktisk babyen si fra en stund fordi det er andre barn som også har behov og noen ganger må faktisk den minste vente også. Gutten til Stina tar ikke skade av at hun fikser seg eller skjærer opp epler. 

Det er da ingen som sier at babyen tok skade av dette, og ingen sier at det er helt grusomt å la babyen sutre litt fordi man må gjøre ferdig noe eller trøste egne barn. Men det er prioriteringen hennes det er noe galt med. Hun lar et lite, nyfødt spedbarn sutre, fordi hun selv skal dandere og fikse denne flotte frokosten sin. Fordi HUN er viktigst. For mitt vedkommende hadde jeg slengt ihop ei brødskive med smør og stappet i meg hvis sulten min var så prekær, og latt babyen få mat så raskt som mulig. I hennes verden finnes ikke slike prioriteringer, og babyen må pent vente mens eplene danderes pent og pyntelig. Det er DETTE jeg reagerer på. Babyen må vike for ting som strengt tatt ikke er tidskritiske. Her er det ikke snakk om blødende sår som må plastres, søsken som må trøstes eller brann som må slukkes. Det er snakk om å perfeksjonere epler på et knekkebrød. 

• Liker 11
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pinkpashion skrev (3 minutter siden):

Det er da ingen som sier at babyen tok skade av dette, og ingen sier at det er helt grusomt å la babyen sutre litt fordi man må gjøre ferdig noe eller trøste egne barn. Men det er prioriteringen hennes det er noe galt med. Hun lar et lite, nyfødt spedbarn sutre, fordi hun selv skal dandere og fikse denne flotte frokosten sin.

Ironien i dette er jo fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (17 minutter siden):

Det er da ingen som sier at babyen tok skade av dette, og ingen sier at det er helt grusomt å la babyen sutre litt fordi man må gjøre ferdig noe eller trøste egne barn. Men det er prioriteringen hennes det er noe galt med. Hun lar et lite, nyfødt spedbarn sutre, fordi hun selv skal dandere og fikse denne flotte frokosten sin. Fordi HUN er viktigst. For mitt vedkommende hadde jeg slengt ihop ei brødskive med smør og stappet i meg hvis sulten min var så prekær, og latt babyen få mat så raskt som mulig. I hennes verden finnes ikke slike prioriteringer, og babyen må pent vente mens eplene danderes pent og pyntelig. Det er DETTE jeg reagerer på. Babyen må vike for ting som strengt tatt ikke er tidskritiske. Her er det ikke snakk om blødende sår som må plastres, søsken som må trøstes eller brann som må slukkes. Det er snakk om å perfeksjonere epler på et knekkebrød. 

Men hvorfor kan ikke Stina prioritere å lage knekkebrødet sitt som hun vil når babyen har det helt fint om hun gjør det. Dersom han hylskrek går selvfølgelig hans behov foran hennes , det føler jeg ikke at det er noen tvil om at Stina forstår. 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor kan ikke Stina prioritere å lage knekkebrødet sitt som hun vil når babyen har det helt fint om hun gjør det. Dersom han hylskrek går selvfølgelig hans behov foran hennes , det føler jeg ikke at det er noen tvil om at Stina forstår. 

Fordi dette er snakk om et lite spedbarn. Og hun stappet smokken i munnen hans gjentatte ganger, mens hun prioriterte snap og perfeksjonisme over egen mat, og babyen pent måtte vente. Og ja, her var hennes behov prioritert over hans. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (Akkurat nå):

Fordi dette er snakk om et lite spedbarn. Og hun stappet smokken i munnen hans gjentatte ganger, mens hun prioriterte snap og perfeksjonisme over egen mat, og babyen pent måtte vente. Og ja, her var hennes behov prioritert over hans. 

Han lå (fortsatt) ikke å skrek.

Barn lager ulike lyder av ulike grunner.

Han må da "få lov" til å knirke litt uten at foreldrene kaster alt fra seg..

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (11 minutter siden):

Msn dytter ikke i smokken ti ganger på et så lite spedbarn, som helt tydelig blir mer og mer frustrert. Når en baby hylskriker så er det jo siste desperate forsøk på og bli hørt. Det er oppskriften på utrygge barn og ignorere signaler og ris til egen ræv i det lange løp faktisk. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (11 timer siden):

Hva er bare tull? At morsmelkERSTATNING er ment å være en erstatning for morsmelk..?

Å diskutere dette i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (16 minutter siden):

Igjen alt er svart/hvitt. Det er faktisk helt greit å lage seg mat, mens babyen knirker litt. Det går helt fint å prioritere sin egen behov for mat så lenge babyen har det bra. Og det hadde han. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (48 minutter siden):

Dette... Nå dåner jeg snart. Mammapolitiet er på krigsstien. Du skulle vært hjemme hos meg da arvingen var liten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Når babyen viser de første tegnene på sult, så er det normalt å i det minste forte seg litt med å bli ferdig med det man holder på med. Hun brukte god tid på å gjøre det fint, og så sto hun, etter at hun var ferdig med det, og skravlet til kameraet ... Morsinstinktet skal gjøre at man blir ihvertfall en smule stressa for å få plukket opp babyen så fort han begynner å gi tegn. 

Neida, han hylte ikke, og det var ikke fullstendig krise, men må det være det for at han skal prioriteres da? Får nå ihvertfall håpe at det der var et engangstilfelle, og at hun vanligvis reagerer når han sier ifra at han trenger henne, uten at han er nødt til å hylskrike.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (41 minutter siden):

Når babyen viser de første tegnene på sult, så er det normalt å i det minste forte seg litt med å bli ferdig med det man holder på med. Hun brukte god tid på å gjøre det fint, og så sto hun, etter at hun var ferdig med det, og skravlet til kameraet ... Morsinstinktet skal gjøre at man blir ihvertfall en smule stressa for å få plukket opp babyen så fort han begynner å gi tegn. 

Neida, han hylte ikke, og det var ikke fullstendig krise, men må det være det for at han skal prioriteres da? Får nå ihvertfall håpe at det der var et engangstilfelle, og at hun vanligvis reagerer når han sier ifra at han trenger henne, uten at han er nødt til å hylskrike.

Må ikke det for at han skal prioriteres, men noen ganger kan han fint knirke litt uten at det gjør noe også. Hvorfor skal det være et engangstilfelle? Både knirk og gråt skjedde en del hos oss, fordi andre ting måtte faktisk prioriteres det også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Må ikke det for at han skal prioriteres, men noen ganger kan han fint knirke litt uten at det gjør noe også. Hvorfor skal det være et engangstilfelle? Både knirk og gråt skjedde en del hos oss, fordi andre ting måtte faktisk prioriteres det også. 

Det er vel gjerne totalen det reageres på her. Jeg har også prioritert andre ting enn å ta opp ungene for det minste lille knirk, men det har aldri vært for å dandere knekkebrød pent nok. Det har fra dag én virket som at barnet er en byrde, og at alt handler om meg meg meg og ikke barnet i fokus. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (18 minutter siden):

Prioriterte du å filme deg med mobilen mens du hadde andre viktige ting å ta deg av når babyen gråt? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (6 minutter siden):

Prioriterte du å filme deg med mobilen mens du hadde andre viktige ting å ta deg av når babyen gråt? 

Det er jobben hennes så hun må nesten prioritere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (7 minutter siden):

Alle vi andre tar permisjon 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Alle vi andre tar permisjon 

Hun tar jo ikke permisjon fordi hun kommer til å miste følgerne sine sier hun. Og det kan det jo være en sannhet i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (12 minutter siden):

😂 Dummeste jeg har hørt. Fy f... den dagen jeg hadde prioritert å filme meg selv over å ta vare på barna mine, da håper jeg noen faktisk hadde meldt i fra til noen. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (12 minutter siden):

Så jobben er viktigere enn babyen da?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 minutter siden):

Så jobben er viktigere enn babyen da?

Nå er det fremdeles ingenting som tyder på at babyen har det vondt på noen som helst slags måte? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Nå er det fremdeles ingenting som tyder på at babyen har det vondt på noen som helst slags måte? 

Det var ikke svar på spørsmålet 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...