Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Kleenex skrev (7 minutter siden):

Nå har vi ikke sett alle bildene!

Nei, og de som de valgte til spott og spe for hele verden er de som oser redneck. Man velger jo hva man viser og hvordan man ønsker å bli fremstilt. De bildene var meget uheldige og jeg skjønner ikke at fotografen ville ta dem engang 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kleenex skrev (11 minutter siden):

Nå har vi ikke sett alle bildene!

Du tror at de som de IKKE valgte å vise er TOTALT annerledes? 😂

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (20 minutter siden):

Ja

Så du mener de valgte ut det styggeste bildet med minst klær å vise frem for mange tusen mennesker?🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 time siden):

Jada jeg hører de sier det, og det er helt greit. Men å si «nå skal jeg amme» kjenner jeg ikke noen si, og det er heller ikke vanlig, når man gir flakse. Da sier man jo at man skal gi mat. Jeg gjorde akkurat samme feil som S, pumpa og amma om hverandre (fordi jeg hadde 2 søsken som trengte sitt på morran og en mann som ikke var hjemme) og ødela amminga totalt med det. 

Nei, man ammer ikke når barnet får flaske. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvaduikkeser skrev (8 minutter siden):

«Nå skal jeg amme babyen med flaske». Nei, tror ikke det. 

Man sier jo ikke det, det sier jo seg selv. Veldig rar ting å si. Men faglig så heter det å fullamme selv om det er via flaske eller pupp pga barnet bare får morsmelk. Selv om jeg pumper, så sier ikke jeg at jeg ammer. Sier jo at jeg pumper og gir flaske. Og når jeg gir pupp så sier jeg amming. Men poenget er jo at barnet får morsmelk 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

orios skrev (1 time siden):

Fullamming er at barnet bare får morsmelk, med tilskudd av D-vitamin og eventuelle medisiner. Du fullammer selv om du pumper og gir barnet morsmelk på kopp, flaske, sonde eller på andre måter.

Hilsen ammehjelpen!!

Så var der dette med å kaste på seg titler på tampen av et innlegg, for å styrke eget argument. 

Igjen; for mor eller barn vil det ikke utgjøre noen forskjell helsemessig om man fullammer eller pumper. Næringen er den samme for baby, mor må vise måtehold på visse områder for å ikke forurense morsmelka, og i praksis vil mammakroppen gjennomgå det samme enten man legger baby til brystet eller pumper brystet. Morsmelk kommer ut, og morsmelk produseres. Ergo, pumping og amming kan sidestilles på mange områder, og det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre.

Men teoretisk sett kan man ikke si man ammer, for så å servere babyen ei flaske. Språkrådets definisjon av «å amme» er å gi bryst. Enkelt og greit. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amme er å gi spedbarn bryst. En amme er betegnelsen for en kvinne som ammer andres barn. Ammer var tidligere mye brukt fordi kunstig ernæring av spedbarn innebar stor risiko.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (2 minutter siden):

Å si at man ammer når man gir flaske blir direkte feil. 
Hilsen ikke ammehjelper, normalt menneske med iq

Hehehe🤣 Spot on!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Herlighet på de sminkesnappene nå virker hun jo helt manisk. Hva er det hun stresser sånn for?

Skulle vel på lunsj tror jeg. Ble mer oppgitt over at hun hadde glemt å amme/pumpe før vipoetime 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (4 minutter siden):

Skulle vel på lunsj tror jeg. Ble mer oppgitt over at hun hadde glemt å amme/pumpe før vipoetime 

Hørt om "ammetåke"?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel kan være å kle seg litt bedre og dekke til puppene litt mer... er veldig lite som skal til enkelte ganger før det blir betennelse... Kan være nok å gå inn og ut av bilen med åpen jakke. Jeg fikk det ved å hente ut noe fra frysern en gang... 🤦🏻‍♀️

IMG_7380.png

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På story nå: «ammekaos» og «brystbetennelse igjen» …

Hun forteller at hun gikk 8 timer uten å amme/pumpe/ tømme brystene forleden dag da hun var på vippetime. Er det mulig???

Hun styrer sånn med den ammingen/pumpingen at dette kan hun 100% skylde seg selv! Hadde hun hørt på råd, og AMMET når baby ønsker det, hadde hun sluppet dette «kaoset». 

Men… hun gidder ikke amme på natten (hennes egne ord) fordi det tar mye lenger tid enn å pumpe og gi flaske!  Og hun gidder ikke bli stuck hjemme med baby hele tiden (også hennes egne ord) så derfor tyr hun ofte til pumping så hun kan forlate huset alene og PF mater baby. 

Helt fint at pappa tar ansvar, men her er det snakk om et barn på knappe 6 uker. Og hun har jo holdt på sånn fra dag EN (allerede på sykehuset tok PF baby på natten og ga flaske så Stina fikk sove).

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (På 19.12.2024 den 13.36):

Ja, grøss!🙉 Så lite klasse..ser ut som et OF-par som har fått barn...

Var noen som ropte høyt ang. en annen mamma som har drevet med OF. Men disse bildene sies det ikke noe på. Aldri sett nyfødt bilder med blondebody på mamma'n. Så ja,ser ut som et OF-par som har fått barn! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Hørt om "ammetåke"?

Eh ja, har barn selv, og aldri glemt bort å få ut melk nei, spes ikke da de kun fikk av meg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Hørt om "ammetåke"?

Man glemmer da vel ikke å pumpe ut mat til sin egen unge på litt over en mnd,(eller hvor gammel han er)før man er borte i mange timer?? Her var det også snakk om 8 timer,noe som er ganske lenge. Så å skylde på ammetåke i dette tilfellet blir litt for dumt. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...