Klump Skrevet lørdag kl 16:33 #10141 Del Skrevet lørdag kl 16:33 Tigerfrue skrev (2 timer siden): Jeg lurer helt seriøst og oppriktig på hva egentlig Stina bidrar med til mannen sin jeg...... det jeg hører om er amming, egentid og å ligge på sofaen å se på serier....... resten virker det som om PF tar seg av. Som alenemor gjennom hele graviditeten og etter, så får jo mine arbeidsoppgaver både meg og mange tusen andre til å fremstå som supermennesker, siden vi gjør alt alene, noe vi jo ikke er. Faktisk noe rart å se at hun aldri lager mat eller vasker klær for han.... dette er for meg helt selvfølgeligheter å gjøre i ett forhold. Og nå gleder han seg til bursdag, for da skal hun endelig lage mat til han 🙄 PF klarer seg ihvertfall godt som far og den som steller hjemme, så bare positivt å si om det.....Stina derimot har bevist at hun ikke hadde mestret oppgaven som feks alenemor..... Stakkars PF. Hun er generelt så ego at det er vanskelig å beskrive med ord 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet lørdag kl 17:59 #10142 Del Skrevet lørdag kl 17:59 Livet er jo ingen dans på roser. Livet er tøft. Spesielt når man har en nyfødt. Det er ikke meningen at man skal være så uthvilt eller at det skal være så bedagelig og stelle for den lille. Virker for skjør til og stå i noe som helst ubehagelig. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet lørdag kl 18:20 #10143 Del Skrevet lørdag kl 18:20 Vi ser en liten brøkdel av dagen. Jeg synes bare det er fint at vi ikke ser hvor mye Stina er sammen med lille. Og det er garantert myye mer enn det som vises. Så om hun viser smøring av rugsprø, veiing av morsmelk, noen poseringer i speilet og har et lite variert ordforråd , so what? ( selv om også jeg ble litt oppgitt av alle smerter som var «ekstreme». Det er likevel kun en liten snutt av dagen. Drit kjedelig innhold, men det vekker jammen engasjement her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordblomst Skrevet lørdag kl 18:50 #10144 Del Skrevet lørdag kl 18:50 Ugreit å snappe mens man kjører bil. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet lørdag kl 19:38 #10145 Del Skrevet lørdag kl 19:38 (endret) Var faktisk innom jordmor her om dagen på 6 ukers kontroll etter fødsel. Og da snakket vi om amming og pumping. Og hun sa at så lenge barnet får min morsmelk så er det amming. Selv om det er via flaske (pumping) eller pupp. Og når jeg da var på Haukeland noen dager etter på og snakket med en amme veileder så sa hun akkurat det samme. Men det folk henger seg opp i er vell at hun ikke innser eller innrømmer at hun bare pumper. Er jo absolutt ikke noe feil i å pumpe. Men ofc er jo pupp lettere Endret lørdag kl 19:38 av lillebamsemums Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet lørdag kl 19:38 #10146 Del Skrevet lørdag kl 19:38 Er det filteret hun bruker som får den der pepperkakefiguren til å riverdance på brystet hennes eller er jeg på vei til å få et drypp..? Føttene spreller jo rundt og «ansiktet» blir dratt i alle retninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet lørdag kl 20:17 #10147 Del Skrevet lørdag kl 20:17 kaller babyen sin for den? 😂😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet lørdag kl 20:22 #10148 Del Skrevet lørdag kl 20:22 Himmelen_91 skrev (2 minutter siden): kaller babyen sin for den? 😂😂 Hun sier ‘n, som i «får gi’n flaske», men autotekstingen hennes er så dårlig at jeg har ikke fått med meg hva hun sier på flere måneder. Klarer ikke se snappene med lyd på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet lørdag kl 21:35 #10149 Del Skrevet lørdag kl 21:35 Tråden er ryddet for krenkelser og spekulasjoner. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet i går, 02:10 #10150 Del Skrevet i går, 02:10 KaraThrace skrev (6 timer siden): Er det filteret hun bruker som får den der pepperkakefiguren til å riverdance på brystet hennes eller er jeg på vei til å få et drypp..? Føttene spreller jo rundt og «ansiktet» blir dratt i alle retninger. Oh my gådd (no pun intended), jeg ser det! Og jaggu blunka den ikke og den pepperkaka 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet i går, 06:28 #10151 Del Skrevet i går, 06:28 lillebamsemums skrev (10 timer siden): Var faktisk innom jordmor her om dagen på 6 ukers kontroll etter fødsel. Og da snakket vi om amming og pumping. Og hun sa at så lenge barnet får min morsmelk så er det amming. Selv om det er via flaske (pumping) eller pupp. Og når jeg da var på Haukeland noen dager etter på og snakket med en amme veileder så sa hun akkurat det samme. Men det folk henger seg opp i er vell at hun ikke innser eller innrømmer at hun bare pumper. Er jo absolutt ikke noe feil i å pumpe. Men ofc er jo pupp lettere Nei. Å AMME er å gi melk fra bryst, om man ikke gir melk fra bryst, så ammer man heller ikke. Blir litt som å kalle en spasertur for en joggetur. Det er 2 helt ulike ting, men fellesnevneren er fysisk aktivitet. Og man kan kalle det nettopp dét; fysisk aktivitet. På samme måte vil fellesnevneren mellom pumping og amming være at man gir morsmelk. Og da sier man det; jeg gir morsmelk. Man sier ikke at man ammer når man gir flaske. Men at helsepersonell sidestiller pumping og amming ernæringsmessig og helsemessig både for mor og barn er en helt annen sak. Det vil i praksis si at man som pumpemamma følger de samme retningslinjene som en som ammer, for eksempel med medisiner, alkohol og kjemikalier. Men man ammer ikke, man gir mat/morsmelk. Det er ingen ting galt i noen av delene, men her må vi faktisk kalle en spade for en spade. 12 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet i går, 07:46 #10152 Del Skrevet i går, 07:46 Pinkpashion skrev (1 time siden): Nei. Å AMME er å gi melk fra bryst, om man ikke gir melk fra bryst, så ammer man heller ikke. Blir litt som å kalle en spasertur for en joggetur. Det er 2 helt ulike ting, men fellesnevneren er fysisk aktivitet. Og man kan kalle det nettopp dét; fysisk aktivitet. På samme måte vil fellesnevneren mellom pumping og amming være at man gir morsmelk. Og da sier man det; jeg gir morsmelk. Man sier ikke at man ammer når man gir flaske. Men at helsepersonell sidestiller pumping og amming ernæringsmessig og helsemessig både for mor og barn er en helt annen sak. Det vil i praksis si at man som pumpemamma følger de samme retningslinjene som en som ammer, for eksempel med medisiner, alkohol og kjemikalier. Men man ammer ikke, man gir mat/morsmelk. Det er ingen ting galt i noen av delene, men her må vi faktisk kalle en spade for en spade. Jeg skrev bare det jeg fikk beskjed om. De siterte det som amming. Dette er fra ammehjelper på sykehuset, samt jordmor! Jeg stusset veldig over det selv. Men det er sånn de siterte det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 08:06 #10153 Del Skrevet i går, 08:06 Pinkpashion skrev (1 time siden): Nei. Å AMME er å gi melk fra bryst, om man ikke gir melk fra bryst, så ammer man heller ikke. Blir litt som å kalle en spasertur for en joggetur. Det er 2 helt ulike ting, men fellesnevneren er fysisk aktivitet. Og man kan kalle det nettopp dét; fysisk aktivitet. På samme måte vil fellesnevneren mellom pumping og amming være at man gir morsmelk. Og da sier man det; jeg gir morsmelk. Man sier ikke at man ammer når man gir flaske. Men at helsepersonell sidestiller pumping og amming ernæringsmessig og helsemessig både for mor og barn er en helt annen sak. Det vil i praksis si at man som pumpemamma følger de samme retningslinjene som en som ammer, for eksempel med medisiner, alkohol og kjemikalier. Men man ammer ikke, man gir mat/morsmelk. Det er ingen ting galt i noen av delene, men her må vi faktisk kalle en spade for en spade. Dette. begge deler er supert. MME er også supert om det er alternativet. Men det er ikke å amme hun så «ja nå våkner vel han da så får jeg amme mens jeg spiser» 1- ja mest sannsynlig er måltidene dine nedprioritert i noen år nå 2- MÅ den ungen fores idet han slår opp øya? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orios Skrevet i går, 08:17 #10154 Del Skrevet i går, 08:17 Fullamming er at barnet bare får morsmelk, med tilskudd av D-vitamin og eventuelle medisiner. Du fullammer selv om du pumper og gir barnet morsmelk på kopp, flaske, sonde eller på andre måter. Hilsen ammehjelpen!! 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet i går, 08:18 #10155 Del Skrevet i går, 08:18 (endret) Palmemor skrev (12 minutter siden): Dette. begge deler er supert. MME er også supert om det er alternativet. Men det er ikke å amme hun så «ja nå våkner vel han da så får jeg amme mens jeg spiser» 1- ja mest sannsynlig er måltidene dine nedprioritert i noen år nå 2- MÅ den ungen fores idet han slår opp øya? 2. Ja ikke sant! Har ikke P en babygym eller noe matte å ligge på? Er jo på tide snart vel. Endret i går, 08:18 av Kokosmakroni 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet i går, 08:26 #10156 Del Skrevet i går, 08:26 Kokosmakroni skrev (7 minutter siden): 2. Ja ikke sant! Har ikke P en babygym eller noe matte å ligge på? Er jo på tide snart vel. De har kjøpt det inn, vet hun viste det når hun viste hva de hadde kjøpt. Med fager om jeg husker riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 08:38 #10157 Del Skrevet i går, 08:38 orios skrev (18 minutter siden): Fullamming er at barnet bare får morsmelk, med tilskudd av D-vitamin og eventuelle medisiner. Du fullammer selv om du pumper og gir barnet morsmelk på kopp, flaske, sonde eller på andre måter. Hilsen ammehjelpen!! Jada jeg hører de sier det, og det er helt greit. Men å si «nå skal jeg amme» kjenner jeg ikke noen si, og det er heller ikke vanlig, når man gir flakse. Da sier man jo at man skal gi mat. Jeg gjorde akkurat samme feil som S, pumpa og amma om hverandre (fordi jeg hadde 2 søsken som trengte sitt på morran og en mann som ikke var hjemme) og ødela amminga totalt med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet i går, 08:48 #10158 Del Skrevet i går, 08:48 Poly skrev (På 19.12.2024 den 14.31): Aldri sett en nyfødtfotografering med så lite fokus på den nyfødte. Her er det foreldrenes kropper som er i fokus 🙈😅 Nå har vi ikke sett alle bildene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet i går, 08:52 #10159 Del Skrevet i går, 08:52 Palmemor skrev (11 minutter siden): Jada jeg hører de sier det, og det er helt greit. Men å si «nå skal jeg amme» kjenner jeg ikke noen si, og det er heller ikke vanlig, når man gir flakse. Da sier man jo at man skal gi mat. Jeg gjorde akkurat samme feil som S, pumpa og amma om hverandre (fordi jeg hadde 2 søsken som trengte sitt på morran og en mann som ikke var hjemme) og ødela amminga totalt med det. Når gir man flakse da? Aldri hørt om, men mange sier "nå jeg skal amme". Det var dette å sitte i glasshus da hvis du har hørt uttrykket 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet i går, 08:55 #10160 Del Skrevet i går, 08:55 Kleenex skrev (3 minutter siden): Når gir man flakse da? Aldri hørt om, men mange sier "nå jeg skal amme". Det var dette å sitte i glasshus da hvis du har hørt uttrykket 😁 Gi mat eller gi flaske da. Aldri hørt noen si at de skal amme når de gir flaske. Har du hørt det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå