Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
catwoman skrev (1 time siden):

Og dette er bare begynnelsen på noe jeg ser for meg hun kommer til å føle er et liv med BARE slit, men som i realiteten er et vanlig liv med små barn! 

0-1 dårlig søvn men avslappende ellers da ungen ikke kommer seg noe sted

1-2 fortsatt dårlig søvn, ungen krabber/går og river ned alt mulig, begynner å få egne meninger, vil kanskje bare være hos mamma og gråter bare andre prøver å nærme seg. Vil bæres hele tiden. Begynner med fast føde, masse gris og klin over alt ++ 

2-3 DA får de ihvertfall egne meninger i tillegg til at de slutter å sove på dagtid, er sur og slitne om kvelden etter bhg, fortsatt dårlig søvn i perioder. All sykdom fra barnehagen får man i hus fra september-mai osv. 

Nå synes jeg livet med barn er veldig koselig og givende, så har aldri selv klaget over disse tingene, men det har selvfølgelig vært krevende faser. Selv nå med skolebarn i hus er det dager hvor jeg ikke rekker å fullføre en eneste tanke fordi noen alltid krever ting, skal kjøres på treninger, har venner på besøk, føler seg nedfor pga. noe som har skjedd sosialt osv.

nei livet hvor man selv står i fokus er nok over for Stina, og jo hardere hun kjemper i mot jo verre blir det å falle til ro som mamma 

Så blir de 15-16-17 og man må være taxi og ligge våken halve natta og bekymre seg. Og så bikker de 20 og oppover, så må man stille opp da også med det ene og det andre. Man slutter aldri å være foreldre, det er en livslang oppgave i alle faser. Jeg har elsket alle, det har selvsagt vært krevende i perioder. Men så får man også hva man gir, som i alle andre relasjoner. Jeg er så glad for å ha et nært og godt forhold til alle barna mine, selvom det har kokt her også til tider og man har mest lyst til å «vri ørene av de 😅 og ikke minst, tida flyr så forbaska fort etter man får barn, så bare å nyte tida. Plutselig er de store, så gråter man noen tårer over det også 🥰 

Endret av Lzzy
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vanskelig kan det være å sende bilde til partneren om hva slags ammeinnlegg hu skal ha? Ikke har hu sendt bilde, ikke svarer a på telefonen på 30 minutter 😂 hadde virkelig sagt gå å kjøp den J ammeinlegget selv!!!! 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
Viki6 skrev (5 timer siden):

Tja, har ikke fulgt ham så mye, men han virker svært opptatt av å dokumentere hvor snill han er med alt mulig. Ikke bare med Stina, men julegaver til ukjente barn blir dokumentert grundig, med bilder sånn at man ser hvor dyre gaver han gir. Har aldri sett noen andre legge ut bilder i sosiale media av hva de gir. Ikke misforstå, det er supert at han gir, men de fleste gjør vel dette uten å "skryte" av det.

Synes det e utrolig fint at han viser hva han gjør for disse barna! Så andre kan se å lære fra han. Han virker veldig snill og god som bryr seg. Vil heller se det, enn å se disse influensere skryte av at de kjøper veske til 20k eller at de bruker 100k på 4 netter. 

• Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
lillebamsemums skrev (4 timer siden):

En liten avsporing, men vi har også et slikt tre nede på senteret her jeg bor. Og jeg ble litt inspirert av PF og ønsket å sjekke det ut. Tenkte da 250-300 kr kunne jeg fint bruke på en gave til noen. Om jeg var heldig så kanskje 2. Men sjekket flere hjerter og de fleste gavene var liksom minimum 500 kr. Jeg har selv ikke den største lommeboka, men følte liksom at dette er noe jeg virkelig ønsker å gjøre. Med inspirasjon fra han. Syntes derfor det ble sikkelig sårt å gå derfra tomhendt. Ønsker ikke å gi noe dill dall heller. Vil jo gi sikkelig gaver, når man først gjør noe slikt. Dette er nå bare min erfaring, men ser på blant annet Leona jespersen sin snapp at folk ønsker seg veldig hverdagslige ting. Så fikk litt hakeslepp da jeg leste på lappene nede på treet hos oss. 

Merkelig? Pleier være litt diffuse ønsker som klær, barbie, lego, dinosaur osv. Så velger man prisklasse selv. 

• Liker 4
Skrevet

Altså...Per Fredrik må stoppe midt i middagslagingen for å bytte bleie...😳, hvorfor i alle dager kunne ikke Stina tatt den?...nei, hun ammer jo kidden, så derfor må PF bytte bleie. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
lillebamsemums skrev (5 timer siden):

En liten avsporing, men vi har også et slikt tre nede på senteret her jeg bor. Og jeg ble litt inspirert av PF og ønsket å sjekke det ut. Tenkte da 250-300 kr kunne jeg fint bruke på en gave til noen. Om jeg var heldig så kanskje 2. Men sjekket flere hjerter og de fleste gavene var liksom minimum 500 kr. Jeg har selv ikke den største lommeboka, men følte liksom at dette er noe jeg virkelig ønsker å gjøre. Med inspirasjon fra han. Syntes derfor det ble sikkelig sårt å gå derfra tomhendt. Ønsker ikke å gi noe dill dall heller. Vil jo gi sikkelig gaver, når man først gjør noe slikt. Dette er nå bare min erfaring, men ser på blant annet Leona jespersen sin snapp at folk ønsker seg veldig hverdagslige ting. Så fikk litt hakeslepp da jeg leste på lappene nede på treet hos oss. 

Jeg tror heller at de som ønsker seg hverdagslige ting har alt og egentlig ikke trenger ønsketre. De som ønsker seg dyre gaver, mangler mer enn man tror 💔💔 (Kan hende jeg tar feil, men det virker litt spesielt å bare ønske seg fargeblyanter for eksempel.) Altså, jeg er en av disse som får innvilget julehjelp hvert år. Jeg har nesten alt «hverdagslige ting», men i år mangler vi litt uteklær, votter, støvler osv. Men det ungene har mangla aller mest av er leker, og da tenker jeg ikke på bare en liten bil, men et barbiehus og gåbil osv. sånne store ting jeg aldri i verden kunne hatt råd til å kjøpe selv. I fjor var det lite vi fikk, men i år har jeg virkelig fått det som stod på ønskelista fra omvendt julenisse. Er så evig takknemlig ❤️‍🩹🥺🥺 Disse gavene må jeg pakke inn selv, så jeg vet ikke om de handler gaver selv fra pengedonasjoner eller om noen kjøper fra ønsketre ❤️ I år er det virkelig mange som har fått øynene opp for vi som sliter ser det ut som. Er bare ubeskrivelig takknemlig for alle dere som gir julehjelp enten i form av spleis, mat eller julegaver🥹❤️‍🩹 Har du ikke råd til julegave fra ønsketreet, men kan gi litt penger til en lokal organisasjon, så gjør heller det og dermed er du kanskje med på å spleise på en varm vinterdress til et lite barn som mangler det i barnehagen for eksempel 🥹❤️

Endret av Alene.mamma
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Ivfreisen skrev (15 timer siden):

den ivf’runden hun gikk gjennom er ingenting. Kan med egen erfaring si hva tøff ivf er. Egguttak som resulterte i full infeksjon med operasjon pga overstimulering. Embryo innsett som resulterte i full bekken infeksjon, tap av spiren og nå igjen operasjon og kan ende med å miste den siste eggstokken jeg har. Tøff ivf! Hun aner ikke. Sånn hun snakker er rimelig provoserende for andre i samme situasjon. Hun vet ikke en brøkdel om hva som er tøff ivf

IVF er tøft å gå gjennom, med hormoner og det som følger med. Selv om du tydeligvis fikk en del komplikasjoner og mener du hadde det verre, betyr ikke det at i IVF er en lek for andre. 
Enig i at de var heldige som fikk klaff på første forsøk. 

kjærring skrev (13 timer siden):

Hahahaha fytti rakkern hu er feig altså. Jeg skrev til henne angående det tullet om at bikkja forstår hva kalender er, og det er bare tullete å si lender- og å sitte å påstå slike ting når hun tydeligvis ikke har peiling blir for dumt- nå har hu blokkert meg 😂 jeg ler så jeg griner 😂

Hva fikk du ut av å skrive det til henne? Det er jo bare teit. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Palmemor skrev (23 timer siden):

Klaginga er i gang igjen ja… «38.5 i feber og brystbetennelse, se så deilig jeg er i speilet» 

Men orker fortsatt full glam da😂 OG i tillegg til å ta selvbruning. Som forøvrig ser grønn ut?? 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Møffins skrev (17 minutter siden):

Men orker fortsatt full glam da😂 OG i tillegg til å ta selvbruning. Som forøvrig ser grønn ut?? 

Ja, hu bruker jo ulidelig mye tid på badet. Det ser kjempegrønt ut med det selfielyset hun insisterer på å bruke fordi hun er influenser…

• Liker 11
Skrevet
Alene.mamma skrev (1 time siden):

Jeg tror heller at de som ønsker seg hverdagslige ting har alt og egentlig ikke trenger ønsketre. De som ønsker seg dyre gaver, mangler mer enn man tror 💔💔 (Kan hende jeg tar feil, men det virker litt spesielt å bare ønske seg fargeblyanter for eksempel.) Altså, jeg er en av disse som får innvilget julehjelp hvert år. Jeg har nesten alt «hverdagslige ting», men i år mangler vi litt uteklær, votter, støvler osv. Men det ungene har mangla aller mest av er leker, og da tenker jeg ikke på bare en liten bil, men et barbiehus og gåbil osv. sånne store ting jeg aldri i verden kunne hatt råd til å kjøpe selv. I fjor var det lite vi fikk, men i år har jeg virkelig fått det som stod på ønskelista fra omvendt julenisse. Er så evig takknemlig ❤️‍🩹🥺🥺 Disse gavene må jeg pakke inn selv, så jeg vet ikke om de handler gaver selv fra pengedonasjoner eller om noen kjøper fra ønsketre ❤️ I år er det virkelig mange som har fått øynene opp for vi som sliter ser det ut som. Er bare ubeskrivelig takknemlig for alle dere som gir julehjelp enten i form av spleis, mat eller julegaver🥹❤️‍🩹 Har du ikke råd til julegave fra ønsketreet, men kan gi litt penger til en lokal organisasjon, så gjør heller det og dermed er du kanskje med på å spleise på en varm vinterdress til et lite barn som mangler det i barnehagen for eksempel 🥹❤️

❤️

mine kroner gikk til det lokale samfunnshuset i Dalen som går til vedlikehold av det. Man kan fint kjøpe luer, sko osv til under 300 kr. Mitt poeng var at AirPods osv. og slike dyre varer til over 1000kr ikke burde vært på et slikt tre. Men leker, klær, turklær, akebrett osv heller passer inn. Jeg ble direkte skuffet over at det ikke var ting i flere prisklasser. Jeg har ikke verdens med penger selv, men følte et ekstremt sterkt behov for det etter å ha sett pellek snakke så fint om det. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg var i dag år gammel når jeg lærte at man må ha 8 timer søvn og at man må amme i ulike stillinger når man har brystbetennelse… godt jeg ikke skal ha flere barn tror jeg. 

• Liker 12
Skrevet
Palmemor skrev (14 minutter siden):

Jeg var i dag år gammel når jeg lærte at man må ha 8 timer søvn og at man må amme i ulike stillinger når man har brystbetennelse… godt jeg ikke skal ha flere barn tror jeg. 

Hahaha ja da er det jaggu godt jeg er ferdig også... 

• Liker 5
Gjest Freydis
Skrevet
lillebamsemums skrev (16 minutter siden):

❤️

mine kroner gikk til det lokale samfunnshuset i Dalen som går til vedlikehold av det. Man kan fint kjøpe luer, sko osv til under 300 kr. Mitt poeng var at AirPods osv. og slike dyre varer til over 1000kr ikke burde vært på et slikt tre. Men leker, klær, turklær, akebrett osv heller passer inn. Jeg ble direkte skuffet over at det ikke var ting i flere prisklasser. Jeg har ikke verdens med penger selv, men følte et ekstremt sterkt behov for det etter å ha sett pellek snakke så fint om det. 

Du må huske at han har en økonomi som de fleste bare kan drømme om. 

Skrevet
Palmemor skrev (14 minutter siden):

Og de åtte timene må man kanskje bruke 14(!) timer i senga for å få til sammenlagt da.
Akkurat de snappene fra henne i dag, tror jeg troner øvest på lista over tåpeligheter derfra. Jeg syns det begynner å bli skremmende hvordan hun insisterer på å fortsette å leve i sin egen lille verden. 

• Liker 8
  • Nyttig 14
Skrevet
Katinkalille skrev (5 minutter siden):

Hahaha ja da er det jaggu godt jeg er ferdig også... 

Bare lurer på om de 8 timene gjelder for alle med barn uansett alder? For siden jeg var så dum at jeg har stor spredning på de så er det ikke mulig å få 8 timer OG en time til meg selv på kvelden… hva er grensa? Når er det ok med 7? 🤷🏼‍♀️

• Liker 4
Skrevet
Illusen skrev (3 minutter siden):

Og de åtte timene må man kanskje bruke 14(!) timer i senga for å få til sammenlagt da.
Akkurat de snappene fra henne i dag, tror jeg troner øvest på lista over tåpeligheter derfra. Jeg syns det begynner å bli skremmende hvordan hun insisterer på å fortsette å leve i sin egen lille verden. 

Det som er minst like skremmende er folk som sitter å forsvarer dette med nebb og klør... 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Illusen skrev (3 minutter siden):

Det er sant! Og hvordan løses det for resten av befolkninga som kanskje har flere barn og en mann som jobber ute av huset? Kjenner jeg er nysgjerrig på om hun helt oppriktig ikke forstår at folk flest fikser dette livet hun ser på som sykt vanskelig. Bør hun ikke gå inn i seg selv? Se tilbake på hvordan folk hadde det før? Hylle kvinnene for å stå på og få ting til å gå rundt?

• Liker 17
Gjest Freydis
Skrevet
Palmemor skrev (4 minutter siden):

Bare lurer på om de 8 timene gjelder for alle med barn uansett alder? For siden jeg var så dum at jeg har stor spredning på de så er det ikke mulig å få 8 timer OG en time til meg selv på kvelden… hva er grensa? Når er det ok med 7? 🤷🏼‍♀️

Tja - jeg kan ikke huske å ha sovet 8 timer etter at jeg fikk barn. Og mine er voksne nå.

Skrevet
DaisyD skrev (7 minutter siden):

Tja - jeg kan ikke huske å ha sovet 8 timer etter at jeg fikk barn. Og mine er voksne nå.

Hehe, ikke sant. Jeg sover 8 timer da, i helgene. Fordi de er så store at dugnad og kamp ikke lenger er ett tema. Men det var 18 år med mindre søvn ja. 

• Liker 7
Skrevet
Illusen skrev (23 minutter siden):

Skremmende å høre på ja.. sykelig opptatt av søvn er hun🙄... 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...