Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Katinkalille skrev (På 26.11.2024 den 13.07):

Ta med at et fåtall av de som får barn i dag har mulighet til å lalle rundt hele dagen,hjemme,BEGGE 2. De er 2 stk,24/7.... Altså,trenger man å si noe mer?! 

Pengene ruller inn så veldig mye lalling kan det ikke være  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaisamaia skrev (4 timer siden):

Jeg er så forundret over at babyen ikke har egen pakkekalender. Hunden Klåvvi har jo det. Trodde de skulle slutte med kalender til hunden i alle fall når de fikk barn. Og til seg selv også. Men det er visst en sterk tradisjon og det er jo litt søtt også. Littegrann. Ikke Klåvvi sin kalender, men deres. Les dette med en klype salt da, please. Mener ikke baby burde ha kalender, altsååååå.

Klåvvi har ikke kalender,men lender😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (2 timer siden):

Dobbel lender til Klåvvi da! Nå ble Klåvvi glad og føler seg ivaretatt og elsket. Stina var jo så bekymret for at Klåvvi skulle føle seg tilsidesatt når baby kom i hus, derfor blir hun gjort stas på i form av egen lender. 

Dagens😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (14 minutter siden):

Pengene ruller inn så veldig mye lalling kan det ikke være  

Ja? Og? Jeg sa da vel ikke noe om penger? Jeg sa de lalla rundt jeg. Hva anna samfunnsnyttig gjør de da? Eller,hva GJØR Stina egt. Anna enn å pakke opp ørten lendere,skjære eple/appelsin og veie morsmelk? 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (3 minutter siden):

Ja? Og? Jeg sa da vel ikke noe om penger? Jeg sa de lalla rundt jeg. Hva anna samfunnsnyttig gjør de da? Eller,hva GJØR Stina egt. Anna enn å pakke opp ørten lendere,skjære eple/appelsin og veie morsmelk? 

Han jobber jo da. Hun produserer bare "content", som det visstnok heter

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 timer siden):

i år som i fjor syns jeg ikke hun viser noe glede ved å få kalender... men så syns jeg generelt hun er dårlig på å utrykke følelser da. Det er liksom bare "nåå, takk" også neste ting. Samme om det er kalender, eller gave fra ukjente, eller ett frieri i usa

Når man har det meste og litt til, så blir det kanskje begrenset hvor glad man blir. De to der trenger virkelig ingenting, annet enn at noen forteller dem hvor «priviligerte» de er som kan holde på sånn. Ikke at jeg misunner det, minner mer om barn sånn de holder på.. 

Endret av Lzzy
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lzzy skrev (Akkurat nå):

Når man har det meste og litt til, så blir det kanskje begrenset hvor glad man blir. De to der trenger virkelig ingenting, annet enn at noen forteller dem hvor «privilegerte» de er som kan holde på sånn. Ikke at jeg misunner det, minner mer om barn sånn de holder på.. 

Joda, det har du nok rett i. Jeg syns han er flinkere til å vise glede da, og blir oppriktig glad for "småting" :)

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (2 minutter siden):

Joda, det har du nok rett i. Jeg syns han er flinkere til å vise glede da, og blir oppriktig glad for "småting" :)

Sant, han er vel forsatt i en annen «liga» enn fruen i huset. Og godt er kanskje det 😅

Endret av Lzzy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (42 minutter siden):

Hva anna samfunnsnyttig gjør de da?  

Ikke alle jobber er samfunnsnyttige.

Er ikke samfunnsnyttig å være fotballspiller eller programleder heller,men det er alikevel godt betalte underholdningsjobber,slik som influencere også er.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Er ikke samfunnsnyttig å være fotballspiller eller programleder heller,men det er alikevel godt betalte underholdningsjobber,slik som influencere også er.

Skal du først sitere meg så ta nå gjerne med flere ting jeg stilte spm ved. Om HVA Stina egentlig GJØR. En programleder gjør mer nytte for seg enn det hun gjør. Opplyser ihvertfall om andre ting enn lendere og appelsiner. Og ikke heng deg opp i bruken av ordet lender nå. For dét bruker hun faktisk selv! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

våren14 skrev (4 timer siden):

Men... hvorfor må hun lage seg mat da? Han PF står ved kjøkkenet tusen ganger om dagen med et eller annet (når han ikke er i matbutikken). Så hvorfor må Philip i monnbonn så hun får laget seg mat? Hvorfor lager ikke PF mat til henne og serverer der hun sitter med babyen? Det gjorde vi de første ukene. Jeg hadde også baby nesten konstant på puppen, mannen fikset og ordnet mat. Ordna til så det sto klart ved ammeplassen før han dro på jobb, + klart i kjøleskapet. Kan hun ikke be den hjemmeværende typen sin om å gjøre noe mer enn å "ta baby fordi han er fuzzy" ? Hvorfor utnutter de ikke det at de er to stykker hjemme hele tiden, eller, kan være det omtrent i alle fall. Sovner babyen, da får PF forte seg på butikken da... Hun hadde jo ikke trengt å gjøre annet enn å amme i sofa/stol og bysse baby... 

Men igjen så glemmer jeg en vesentlig ting, og det er at hun vet ikke at dette går over. Gi det to måneder så bikker Philip den magiske 3 mnds grensen og er et helt annet barn som både sover bedre i lengre strekk, ammingen har regulert seg til færre og kjappere måltider osv. Så om 8 uker har hun et helt annet liv. Men jeg husker jo selv at jeg fryktet hver dag at vi skulle ha det så "stuck" for evig og alltid. For jeg ante ikke når det skulle gå over. Men det går jo over innen rimelig tid at man må ha baby på seg 24-7, innen rimelig kort tid. Men det vet man jo ikke med sitt første barn. Så da stresser man jo unødvendig med å finne masse løsninger på ting som ikke egentlig er noe problem...

Hvis det er kommentarer som dette Stina får tilsendt daglig så skjønner jeg faktisk at hun blir rimelig lei. Du stiller seriøst spørsmålstegn til hvorfor en annen mor ikke gjør ting på samme måte som deg? Hva du gjorde når du hadde baby er jo likegyldig for alle andre.

Hva er det egentlig som gjør at man føler man må belære andre om hvordan man selv gjorde ditt og datt, på tross av at ingen har spurt? 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

våren14 skrev (9 timer siden):

Men... hvorfor må hun lage seg mat da? Han PF står ved kjøkkenet tusen ganger om dagen med et eller annet (når han ikke er i matbutikken). Så hvorfor må Philip i monnbonn så hun får laget seg mat? Hvorfor lager ikke PF mat til henne og serverer der hun sitter med babyen? Det gjorde vi de første ukene. Jeg hadde også baby nesten konstant på puppen, mannen fikset og ordnet mat. Ordna til så det sto klart ved ammeplassen før han dro på jobb, + klart i kjøleskapet. Kan hun ikke be den hjemmeværende typen sin om å gjøre noe mer enn å "ta baby fordi han er fuzzy" ? Hvorfor utnutter de ikke det at de er to stykker hjemme hele tiden, eller, kan være det omtrent i alle fall. Sovner babyen, da får PF forte seg på butikken da... Hun hadde jo ikke trengt å gjøre annet enn å amme i sofa/stol og bysse baby... 

Men igjen så glemmer jeg en vesentlig ting, og det er at hun vet ikke at dette går over. Gi det to måneder så bikker Philip den magiske 3 mnds grensen og er et helt annet barn som både sover bedre i lengre strekk, ammingen har regulert seg til færre og kjappere måltider osv. Så om 8 uker har hun et helt annet liv. Men jeg husker jo selv at jeg fryktet hver dag at vi skulle ha det så "stuck" for evig og alltid. For jeg ante ikke når det skulle gå over. Men det går jo over innen rimelig tid at man må ha baby på seg 24-7, innen rimelig kort tid. Men det vet man jo ikke med sitt første barn. Så da stresser man jo unødvendig med å finne masse løsninger på ting som ikke egentlig er noe problem...

Du lurer seriøst på hvorfor hun MÅ lage seg mat? 🤣

Garanterer at om hun hadde sittet der med babyen mens PF ordnet mat så hadde det haglet kommentarer her da også om primadonnaen som ikke en gang lager seg mat. For noen her hadde sikkert 10 unger alene og fikk jo spist likevel uten en mann! 

Fullstendig sinnsykt hele greia her nå😆

Endret av Klink
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Du lurer seriøst på hvorfor hun MÅ lage seg mat? 🤣

Garanterer at om hun hadde sittet der med babyen mens PF ordnet mat så hadde det haglet kommentarer her da også om primadonnaen som ikke en gang lager seg mat. For noen her hadde sikkert 10 unger alene og fikk jo spist likevel uten en mann! 

Fullstendig sinnsykt hele greia her nå😆

Dette 👆🏻

"Da jeg hadde småbarn...."

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (15 timer siden):

Så hva mener du egentlig da? Du motsier jo deg selv.

Nei, altså, jeg prøvde bare å være litt morsom. 🙄😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (17 timer siden):

Forballspillere flest fronter i det minste sunne verdier. Klarer ikke se hva som er så sundt med en influenser som har 10 adventkalendere og hvor familien kjøper egne kalendere til hunden og fuglene. Så ser det sannelig ut som om de alle har hvert sitt juletre til å ha "kalenderen" under. For "kalenderen" er selvsagt en ny stor boks hver dag hvor det ligger flere gaver i hver. 

Julen skal på plass 1. november og kastes ut like etter julaften for da er forbruksjulen til influenserne over. 

Dette er jo den rene galskap. Kosmetikkselskaper har skapt sin egen arena for adventskalendere - og spinndyre sådan. 
Sannelig ikke rart at så mange får vondt i magen ved tanken på at julen nærmer seg. Jeg blir dårlig av dette syke forbruket. 

Husker de små plast-dyrene jeg og mine søsken fikk hver dag i vår kalender. De var vel ca 2x2 cm, men vi elsket dem og gledet oss til hver morgen. Neste jul var det de samme dyrene, men de hadde en annen farge 😅

Ikke for å snakke om da min mor vokste opp - de hadde hver sin potet med 24 fyrstikker i som kalender. 

Verden er blitt gal og ser dessverre ut til å bli verre og verre for hvert år. 

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calaska skrev (5 timer siden):

Hunden har kalender men ikke barnet

Til deres forsvar så har hunden mye mer glede av det enn barnet. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Melus skrev (5 minutter siden):

Til deres forsvar så har hunden mye mer glede av det enn barnet. 

en hund har ikke glede av en kalender. De forstår ikke hva en kalender er

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermines skrev (6 minutter siden):

en hund har ikke glede av en kalender. De forstår ikke hva en kalender er

Mer glede enn en nyfødt baby! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Stina tatt en neseoperasjon? Hun drar konstant inn luft i nesa og høres alltid "tett" ut. 

Synes det kalenderstyret de holder på med er helt høl i hue. Overforbruk så til de grader av ting de virkelig ikke trenger...det er jo julaften hver dag hele desember i det huset der. Hva gjør julaften spesielt for dem, sånn utenom at de er litt fler?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...