Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Dojakitty skrev (2 timer siden):

Blir for dumt å si man hater en person fordi man kommer med kritikk. 
Rett og slett hjernedødt å si det. 

Thank you for making my point ... 🤦‍♀️

Å ha et behov for å spy ut hat et eller annet sted, betyr ikke at man hater den man spyr det ut på. Jeg skrev ingen steder at noen hater Stina.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dojakitty skrev (4 timer siden):

Ja det er til å bli matt av… 

Jeg har aldri i mitt liv sett på folk som er så opptatt av SIN søvn, som disse… 

Foreldre er opptatt av barnet sitt….. dette er jo bare utrolig rart

De tar da godt vare på barnet?

Hadde flere småbarnsforeldre vært like mye opptatt av SIN søvn, og vært like flink å avlaste hverandre som disse to er hadde det kanskje ikke vært så mange som var totalt utslitt av barn.

Her på KG må det være rimelig mange perfekte mødre, jeg blir helt matt av all kritikken de får.

• Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadasåneida skrev (23 minutter siden):

De tar da godt vare på barnet?

Hadde flere småbarnsforeldre vært like mye opptatt av SIN søvn, og vært like flink å avlaste hverandre som disse to er hadde det kanskje ikke vært så mange som var totalt utslitt av barn.

Her på KG må det være rimelig mange perfekte mødre, jeg blir helt matt av all kritikken de får.

Men kjære vene, det må da gå an å reagere når nybakte foreldre klager over 6 timers søvn på natten. 
Har ikke noe med at man selv er perfekte - jeg for min del ser mer det komiske i det. De foreldrene jeg kjenner er på felgen når barna har vært syke og de har ikke sovet noe hele natten - hverken mor eller far. DA kan man klage med god grunn, ikke klage over at man får nesten 6 timers søvn med en 2 uker gammel baby. 

Når man som influenser legger ut slik informasjon så både må man tåle at folk diskuterer det og jeg tror også at de forventer det. De er avhengig av følgere - og da hjelper det å provosere folk litt - få en reaksjon. 

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (5 timer siden):

Nei, jeg mener mange av dem generelt er fulle av hat og klager på influensere for å få det ut en plass.

Hvem er "dem" eller "de/dere" som du skrive lenger oppe? Hvorfor henvender du deg ikke til de direkte ved å sitere istedenfor å behandle alle aktive brukere du er uenig med i denne tråden som en grå masse med en felles hjerne? Å diskreditere kritikk ved å smelte sammen meninger til ulike brukere for å få det til å fremstå som selvmotsigende er en utrolig uredelig debattskikk. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (43 minutter siden):

Men kjære vene, det må da gå an å reagere når nybakte foreldre klager over 6 timers søvn på natten. 
Har ikke noe med at man selv er perfekte - jeg for min del ser mer det komiske i det. De foreldrene jeg kjenner er på felgen når barna har vært syke og de har ikke sovet noe hele natten - hverken mor eller far. DA kan man klage med god grunn, ikke klage over at man får nesten 6 timers søvn med en 2 uker gammel baby. 

Når man som influenser legger ut slik informasjon så både må man tåle at folk diskuterer det og jeg tror også at de forventer det. De er avhengig av følgere - og da hjelper det å provosere folk litt - få en reaksjon. 

Ok, så du har fasiten på når en kan klage? Når en har vært oppe hele natten pga krig og barna dine er bombet ihjel, da kan en klage! Eller når du har vært oppe hele natten fordi barnet ditt holder på å sulte i hjel pga matmangel og fatrigdom. Eller hva med de som ikke kan få barn? Eller de som mister barnet sitt i magen , eller….???

Endret av Klink
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (20 minutter siden):

Ok, så du har fasiten på når en kan klage? Når en har vært oppe hele natten pga krig og barna dine er bombet ihjel, da kan en klage! Eller når du har vært oppe hele natten fordi barnet ditt holder på å sulte i hjel pga matmangel og fatrigdom. Eller hva med de som ikke kan få barn? Eller de som mister barnet sitt i magen , eller….???

Hjelpe meg å hissig.
Klart folk kan klage - men når man legger sine klager ut for tusenvis av følgere så må man tåle at folk diskuterer dem. 

Intet vondt om dette paret - jeg synes de virker å være fantastiske foreldre (spesielt han). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (5 timer siden):

Hjelpe meg å hissig.
Klart folk kan klage - men når man legger sine klager ut for tusenvis av følgere så må man tåle at folk diskuterer dem. 

Intet vondt om dette paret - jeg synes de virker å være fantastiske foreldre (spesielt han). 

Fint med hersketeknikk som første setning. 
Joda, men det er ofte man kan lure på hvorfor folk gidder «diskutere» bagateller, det blir mer for å ha noe å være misfornøyd med. 

Det er ikke en gang bra nok at hun ammer nå for enkelte.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

Fint med hersketeknikk som første setning. 
Joda, men det er ofte man kan lure på hvorfor folk gidder «diskutere» bagateller, det blir mer for å ha noe å være misfornøyd med. 

Det er ikke en gang bra nok at hun ammer nå for enkelte.

Når man legger ut livet sitt så forventer man selvsagt tilbakemeldinger og diskusjoner. 

Ja, klaging på 6 timers søvn om natten er en bagatell - men det virker komisk på andre - er det så vanskelig å forstå? 
Du kaller det å være misfornøyd - jeg kaller det "en god latter".

Dersom Stine (og andre influensere) ser på slike kommentarer som mobbing så har de virkelig valgt feil yrke i livet. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (10 minutter siden):

Ting slutter liksom å være morsomt når sammen kommentaren gjentas 203 ganger,for folk flest..

Etter de fikk barn har de jo,i følge enkelte,ikke gjort én eneste ting riktig..

"Den som leter,skal finne.."

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (11 minutter siden):

Ting slutter liksom å være morsomt når sammen kommentaren gjentas 203 ganger,for folk flest..

Etter de fikk barn har de jo,i følge enkelte,ikke gjort én eneste ting riktig..

"Den som leter,skal finne.."

Så er vi noen som faktisk ikke følger influensere fast, kun når vi får dem opp i egen snap. 

Forstå at Stine (og andre influensere) lever godt på at folk engasjerer seg og bryr seg enten det er det ene eller det andre. 
Den dagen ingen bryr seg så må de få seg en ny jobb.

Jeg klarer ikke helt forstå hva du er så engstelig for?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 time siden):

Når man legger ut livet sitt så forventer man selvsagt tilbakemeldinger og diskusjoner. 

Ja, klaging på 6 timers søvn om natten er en bagatell - men det virker komisk på andre - er det så vanskelig å forstå? 

Dersom Stine (og andre influensere) ser på slike kommentarer som mobbing så har de virkelig valgt feil yrke i livet. 

Ja, for folk oppfører seg helt håpløst til tider. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Ja, for folk oppfører seg helt håpløst til tider. 

Det gjør jaggu Stina og. Hun oppfører seg som en bortskjemt primadonna. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forundret over at babyen ikke har egen pakkekalender. Hunden Klåvvi har jo det. Trodde de skulle slutte med kalender til hunden i alle fall når de fikk barn. Og til seg selv også. Men det er visst en sterk tradisjon og det er jo litt søtt også. Littegrann. Ikke Klåvvi sin kalender, men deres. Les dette med en klype salt da, please. Mener ikke baby burde ha kalender, altsååååå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaisamaia skrev (3 minutter siden):

Jeg er så forundret over at babyen ikke har egen pakkekalender. Hunden Klåvvi har jo det. Trodde de skulle slutte med kalender til hunden i alle fall når de fikk barn. Og til seg selv også. Men det er visst en sterk tradisjon og det er jo litt søtt også. Littegrann. Ikke Klåvvi sin kalender, men deres. Les dette med en klype salt da, please. Mener ikke baby burde ha kalender, altsååååå.

Så hva mener du egentlig da? Du motsier jo deg selv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (24 minutter siden):

Så hva mener du egentlig da? Du motsier jo deg selv.

Du mener oppriktig at du ikke kan forstå at noen kan forvente at noen tar et bestemt valg uten at man selv mener at det er riktig valg? At dersom man forventet at Stina skulle handle masse unødvendige greier til babyen og blir overrasket av at hun ikke gjorde det, så var det en forventning man hadde utelukkende fordi man ønsker at hun skal det? Nei, du vil nok bare by opp til brukerdebatt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (41 minutter siden):

Du mener oppriktig at du ikke kan forstå at noen kan forvente at noen tar et bestemt valg uten at man selv mener at det er riktig valg? At dersom man forventet at Stina skulle handle masse unødvendige greier til babyen og blir overrasket av at hun ikke gjorde det, så var det en forventning man hadde utelukkende fordi man ønsker at hun skal det? Nei, du vil nok bare by opp til brukerdebatt.

Personlig hadde jeg heller kjøpt inn klær og div utstyr som babyen trenger enn å gi hunden sin 1001 bamse. Ut ifra det Stina har vist fra da hun kjøpte inn. Men det er nå smak og behag. Vi har ikke kalender til baby eller dyr her. Og til jul skal vi bare sette inn 500 kr vær på sparekontoen. ☺️ men folk gjør ulikt og det er nå sikkert fint det

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i år som i fjor syns jeg ikke hun viser noe glede ved å få kalender... men så syns jeg generelt hun er dårlig på å utrykke følelser da. Det er liksom bare "nåå, takk" også neste ting. Samme om det er kalender, eller gave fra ukjente, eller ett frieri i usa

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbel lender til Klåvvi da! Nå ble Klåvvi glad og føler seg ivaretatt og elsket. Stina var jo så bekymret for at Klåvvi skulle føle seg tilsidesatt når baby kom i hus, derfor blir hun gjort stas på i form av egen lender. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (2 minutter siden):

Dobbel lender til Klåvvi da! Nå ble Klåvvi glad og føler seg ivaretatt og elsket. Stina var jo så bekymret for at Klåvvi skulle føle seg tilsidesatt når baby kom i hus, derfor blir hun gjort stas på i form av egen lender. 

Hun har jo lender hvert år 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... hvorfor må hun lage seg mat da? Han PF står ved kjøkkenet tusen ganger om dagen med et eller annet (når han ikke er i matbutikken). Så hvorfor må P i monnbonn så hun får laget seg mat? Hvorfor lager ikke PF mat til henne og serverer der hun sitter med babyen? Det gjorde vi de første ukene. Jeg hadde også baby nesten konstant på puppen, mannen fikset og ordnet mat. Ordna til så det sto klart ved ammeplassen før han dro på jobb, + klart i kjøleskapet. Kan hun ikke be den hjemmeværende typen sin om å gjøre noe mer enn å "ta baby fordi han er fuzzy" ? Hvorfor utnutter de ikke det at de er to stykker hjemme hele tiden, eller, kan være det omtrent i alle fall. Sovner babyen, da får PF forte seg på butikken da... Hun hadde jo ikke trengt å gjøre annet enn å amme i sofa/stol og bysse baby... 

Men igjen så glemmer jeg en vesentlig ting, og det er at hun vet ikke at dette går over. Gi det to måneder så bikker P den magiske 3 mnds grensen og er et helt annet barn som både sover bedre i lengre strekk, ammingen har regulert seg til færre og kjappere måltider osv. Så om 8 uker har hun et helt annet liv. Men jeg husker jo selv at jeg fryktet hver dag at vi skulle ha det så "stuck" for evig og alltid. For jeg ante ikke når det skulle gå over. Men det går jo over innen rimelig tid at man må ha baby på seg 24-7, innen rimelig kort tid. Men det vet man jo ikke med sitt første barn. Så da stresser man jo unødvendig med å finne masse løsninger på ting som ikke egentlig er noe problem...

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...