Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (56 minutter siden):

Ingen..å jeg mener INGEN er ferdig "utdannet" som mamma eller pappa når en får sitt første barn. Det må prøves og felles i starten. Alt er nytt. 

Ehm, ja? Hele poenget mitt var at diskusjonen handler ikke, og burde heller ikke, i det store og det hele handle om de som foreldre eller at de er uegnet eller dårlige på noe. Jeg synes de gjør en ordentlig innsats der. Stina mangler sosiale antenner og virker psykisk/emosjonelt umoden, og det er så cringe å se på. Hun tror at attituden hennes er «the shit», at hun virker selvsikker og som at hun liksom er morsom, og det blir egentlig bare sykt kleint. That’s all. Nei, ingen er ferdig utdannet foreldre. Jeg synes de gjør en god jobb og de virker oppriktig glade for å ha fått han. Jeg pirker ikke på deres evner som foreldre i det hele tatt. Jeg har to selv, jeg har da gått nok på trynet til å ikke hakke på førstegangsforeldre.

Endret av Jea10
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det klages på at hun er for mye på snap. Så tar hun en pause, og da skal det bli vridd til noe negativt det også ifht den eventuelle grunnen.

Det klages over at hun ikke har ungen om natten og at de deler opp slik de gjorde. Så begynner hun å amme og har samtidig ungen om natten, og forteller etterpå sårbart og ydmykt om at hun først undervurderte hvor viktig mor var for barnet, og at hun (som mange andre) tenkte at mor og far er like viktig, og at så lenge han får morsmelk og kos, så var ikke amming så viktig heller. Hun forteller om at hun tok feil, og at amming handler om mer enn mat, og at mor og far ikke er like viktige i starten. Til og med der klarer dere å vri det til noe negativt ved å spekulere i hvordan hun har kommet til den konklusjonen, og nærmest latterliggjøre at hun ikke skjønte det selv umiddelbart. 

Seriøst? 

Jeg synes det var fint å se henne i dag jeg. Synes hun ser ut til å ha fått en ny ro og trygghet i rollen, og ser ut til å ha landet mer og begynt å finne mer ut av ting. 

Jeg skal innrømme at jeg selv synes det var noen lysende varsellamper der et øyeblikk, men jeg synes det ser ut til at hun oppriktig ønsker å gjøre det beste for Phillip, også dersom det fører til større endringer i hennes livsstil enn hun først hadde tenkt.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (14 minutter siden):

Det klages på at hun er for mye på snap. Så tar hun en pause, og da skal det bli vridd til noe negativt det også ifht den eventuelle grunnen.

Det klages over at hun ikke har ungen om natten og at de deler opp slik de gjorde. Så begynner hun å amme og har samtidig ungen om natten, og forteller etterpå sårbart og ydmykt om at hun først undervurderte hvor viktig mor var for barnet, og at hun (som mange andre) tenkte at mor og far er like viktig, og at så lenge han får morsmelk og kos, så var ikke amming så viktig heller. Hun forteller om at hun tok feil, og at amming handler om mer enn mat, og at mor og far ikke er like viktige i starten. Til og med der klarer dere å vri det til noe negativt ved å spekulere i hvordan hun har kommet til den konklusjonen, og nærmest latterliggjøre at hun ikke skjønte det selv umiddelbart. 

Seriøst? 

Jeg synes det var fint å se henne i dag jeg. Synes hun ser ut til å ha fått en ny ro og trygghet i rollen, og ser ut til å ha landet mer og begynt å finne mer ut av ting. 

Jeg skal innrømme at jeg selv synes det var noen lysende varsellamper der et øyeblikk, men jeg synes det ser ut til at hun oppriktig ønsker å gjøre det beste for Phillip, også dersom det fører til større endringer i hennes livsstil enn hun først hadde tenkt.

Jeg er enig. Faktisk. Det er en bratt læringskurve og det er ingen som har lik praksis. Men det er det som er greia med å bli forelder også. Det kan treffe en ganske hardt men man har faktisk ikke så mye valg når man først har fått barn. Man må bare henge med i svingene og gjøre det man kan for å tilpasse seg, og utvikle seg.  Jeg vet at første gangen min traff meg som et godstog. Bare at jeg var tidlig 20-årene da, og kanskje fikk litt mer slækk på grunn av alder og at jeg var alene, idk. Samtidig var jeg ikke en som eksponerte meg selv for halve landet. Var selvfølgelig glad i barnet men jeg brukte en stund på å knytte meg til barnet og finne tryggheten i rollen min, samt bare å bli kjent med babyen. Det er ikke en satt fasit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (5 timer siden):

Seriøst? 

Ja, seriøst. 

Når du velger å utlevere HELE livet ditt på internett(det eneste vi mangler er unnfangelsen), så er dessverre internett brutalt, og  finner ting å ta deg på. 

Løsningen er såre enkel. Logg av telefonen, å gjør det lenge. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (39 minutter siden):

Ja, seriøst. 

Når du velger å utlevere HELE livet ditt på internett(det eneste vi mangler er unnfangelsen), så er dessverre internett brutalt, og  finner ting å ta deg på. 

Løsningen er såre enkel. Logg av telefonen, å gjør det lenge. 

Man faktisk ikke skrive masse dritt fordi noen uttaler seg om noe på nett.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (6 timer siden):

Seriøst? 

Det klages og det klages. Ja, det kan komme ut som «klaging»

men det er kritikk mot en offentlig person og hvordan hun viser Norge den første tiden med baby i hus. Pluss at det er kritikk mot hvordan hun uttaler seg på nett.. 

skummelt at man helst skal være ukritisk til noen som deler dette på sosiale medier til «hele Norge». 

som nevnt mange ganger her inne; Hvis man velger å dele en så sårbar tid så ber man jo litt om det. Tror ikke Stina forventet at ingen skulle si noe negativt heller. Hun vet jo hvordan «mammapolitet» har vært bare under graviditeten til og med. Hun deler det bevisst for å genere mer blest og inntekt.

«dessverre» kan hun ikke bare logge av fordi hun er redd for at statistikken på Snapchat går ned. En influenser vil bare se flere views og følgere daglig. De tjener jo nok, så er bare ikke pengene det står på, men holde seg på toppen og ha en kanal som fortsetter å vokse. Stina sier jo selv at siden hun lever av sc kan hun ikke bare logge av i 9 mnd.  Hun har jo rett på foreldrepenger, så i teorien kunne hun ha gjort det, men hun ønsker ikke at kanalen hennes skal «stoppe opp».

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosmakroni skrev (42 minutter siden):

men det er kritikk mot en offentlig person og hvordan hun viser Norge den første tiden med baby i hus. Pluss at det er kritikk mot hvordan hun uttaler seg på nett.. 

skummelt at man helst skal være ukritisk til noen som deler dette på sosiale medier til «hele Norge». 

som nevnt mange ganger her inne; Hvis man velger å dele en så sårbar tid så ber man jo litt om det. Tror ikke Stina forventet at ingen skulle si noe negativt heller. Hun vet jo hvordan «mammapolitet» har vært bare under graviditeten til og med. Hun deler det bevisst for å genere mer blest og inntekt.

«dessverre» kan hun ikke bare logge av fordi hun er redd for at statistikken på Snapchat går ned. En influenser vil bare se flere views og følgere daglig. De tjener jo nok, så er bare ikke pengene det står på, men holde seg på toppen og ha en kanal som fortsetter å vokse. Stina sier jo selv at siden hun lever av sc kan hun ikke bare logge av i 9 mnd.  Hun har jo rett på foreldrepenger, så i teorien kunne hun ha gjort det, men hun ønsker ikke at kanalen hennes skal «stoppe opp».

Du/"dere" må gjerne gjemme dere bak at det er kritikk, men det er ikke tilfelle. Det er særdeles lite av det som har kommet her de siste 20 sidene som kan minne om kritikk - selv om dere selv mener det. Bare fordi mange er enige, så betyr ikke det at det er tilfelle😅

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (32 minutter siden):

Du/"dere" må gjerne gjemme dere bak at det er kritikk, men det er ikke tilfelle. Det er særdeles lite av det som har kommet her de siste 20 sidene som kan minne om kritikk - selv om dere selv mener det. Bare fordi mange er enige, så betyr ikke det at det er tilfelle😅

Dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (1 time siden):

Kritikk er greit, men det er svært tydelig at enkelte egentlig bare har et stort behov for å spy ut hat et eller annet sted, og influensere er selvsagte offere for hatet fordi man selvsagt kan finne noe galt når man ser så mye av livet til et annet menneske, og man i tillegg kan gjemme seg bak at offentlige personer må tåle det.

Det letes med lys og lykter etter noe å ta henne på, så når hun faktisk gjør noe negativt blir det blåst så hinsides opp og snakket om i evigheter, og når hun gjør noe positivt eller prøver å rette opp noe negativt hun har gjort eller sagt, så blir det også negativt omtalt fordi "dette må være noen andres verk" eller "hun burde skjønt det tidligere". Når hun ikke gjør noe spesielt er det det som blir kritsert, og ellers er det stadige smålige kommentarer om måten hun snakker på, klesstil eller utseende. Kan man ikke bare kritisere det som er kritikkverdig og rose det som er bra? Litt balanse? 

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (8 timer siden):

Seriøst? 

Er enig med deg.. alt er liksom galt😞 Det finnes ikke en positiv ting 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (29 minutter siden):

Er enig med deg.. alt er liksom galt😞 Det finnes ikke en positiv ting 

Er slik jeg oppfatter Stina… Typ ALT babyrelatert har vært negativt! Klaging og sutring hele tiden… 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 time siden):

Kritikk er greit, men det er svært tydelig at enkelte egentlig bare har et stort behov for å spy ut hat et eller annet sted, og influensere er selvsagte offere for hatet fordi man selvsagt kan finne noe galt når man ser så mye av livet til et annet menneske, og man i tillegg kan gjemme seg bak at offentlige personer må tåle det.

Det letes med lys og lykter etter noe å ta henne på, så når hun faktisk gjør noe negativt blir det blåst så hinsides opp og snakket om i evigheter, og når hun gjør noe positivt eller prøver å rette opp noe negativt hun har gjort eller sagt, så blir det også negativt omtalt fordi "dette må være noen andres verk" eller "hun burde skjønt det tidligere". Når hun ikke gjør noe spesielt er det det som blir kritsert, og ellers er det stadige smålige kommentarer om måten hun snakker på, klesstil eller utseende. Kan man ikke bare kritisere det som er kritikkverdig og rose det som er bra? Litt balanse? 

Mener du virkelig at folk som kritiserer ,hater Stina? Hat er et veldig sterkt ord å bruke , de færreste hater henne vil jeg tro. Husk også at det er mange brukere her og folk reagerer på forskjellige ting! Er ikke sånn at alle reagerer på det samme

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (17 minutter siden):

Mener du virkelig at folk som kritiserer ,hater Stina? Hat er et veldig sterkt ord å bruke , de færreste hater henne vil jeg tro. Husk også at det er mange brukere her og folk reagerer på forskjellige ting! Er ikke sånn at alle reagerer på det samme

Blir for dumt å si man hater en person fordi man kommer med kritikk. 
Rett og slett hjernedødt å si det. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (2 timer siden):

Hat blir feil ord ja. Personlig så hater jeg ikke Stina, men jeg blir provosert av henne, og mye av det stammer fra at hun ikke er takknemlig. 

Hun aner ikke hvor heldig hun er som har en så hjelpsom og god partner, noe som jeg personlig ikke synes hun setter nok pris på, ut i fra hva hun deler på sc hvert fall.

Graviditet og fødsel uten komplikasjoner, men som hun selv mener var så sykt krevende.  The list goes on.

Hun er et offer konstant, og pendelen her inne på KG svinger veldig fort med en gang hun har gjort noe «riktig», som hun da skal ha masse empati og applaus for. De som faller for offerrollen hennes, jeg bare skjønner det ikke. I mine øyne er hun utakknemlig  og bortskjemt.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (18 minutter siden):

Hat blir feil ord ja. Personlig så hater jeg ikke Stina, men jeg blir provosert av henne, og mye av det stammer fra at hun ikke er takknemlig. 

Hun aner ikke hvor heldig hun er som har en så hjelpsom og god partner, noe som jeg personlig ikke synes hun setter nok pris på, ut i fra hva hun deler på sc hvert fall.

Graviditet og fødsel uten komplikasjoner, men som hun selv mener var så sykt krevende.  The list goes on.

Hun er et offer konstant, og pendelen her inne på KG svinger veldig fort med en gang hun har gjort noe «riktig», som hun da skal ha masse empati og applaus for. De som faller for offerrollen hennes, jeg bare skjønner det ikke. I mine øyne er hun utakknemlig  og bortskjemt.

100% enig med deg. Hater ingen, ikke Stina heller. 
I tillegg til det du sier så provoserer det meg så voldsomt at hun til stadighet snakker om ting hun overhodet ikke har peiling på. Serverer ting som om de er 100% sanne og at dette vet hun alt om. 
Så er det faktisk ikke LITT sant engang og når det blir påpekt for henne så blokkerer hun eller går i offerrolle. 
Det,og det faktum at hun ikke har selvinnsikt nok til å faktasjekke før hun åpner kjeften i det offentlige rom gjør at det blir latterlig. Det blir morsomt å se på. Det er det faktisk ingen andre enn henne selv som er skyld i.  
Velger man å være en offentlig person, med såpass lite selvinnsikt og evne til å ta til seg sannheter man ikke har selv så får man ta konsekvensene!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun er søt i dag, hun dukker jo opp på utforsk. Nå har hun skjønt dette med verdien av mor på natt, og selvom hun føler seg som ett unikum i denne opplevelsen så står hun i hvertfall i amming på natten da☺️

Det går seg nok til dette her! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbauser meg over hvor facinert enveiskjøring opptatt det går an å bli av søvn. Liksom, trodde de st å få baby ville by på mye søvn? Eller vil by på mye søvn i årene fremover? Er det på tide å sette seg selv litt til sides og innse hva en foreldrerollen er ifht søvn og babyer? Har aldri opplevd makan til noen som er er opptatt av hvor mye søvn DE som foreldre må ha, jeg blir faktisk litt sånn; stum, målløs, forbauset, sperrer opp øynene og lurer på om jeg hører/leser rett. Og dette allerede nå ca 20 dager etter fødsel hvor ungen faktisk sover mye og krever lite.....vel, da tenker jeg det er frem med Cola og pop-corn 🍿🥤for dette blir ett sirkus med variert underholdning (for oss) og mange overraskelser(for de) 😅🤣

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toriamoria skrev (4 minutter siden):

Forbauser meg over hvor facinert enveiskjøring opptatt det går an å bli av søvn. Liksom, trodde de st å få baby ville by på mye søvn? Eller vil by på mye søvn i årene fremover? Er det på tide å sette seg selv litt til sides og innse hva en foreldrerollen er ifht søvn og babyer? Har aldri opplevd makan til noen som er er opptatt av hvor mye søvn DE som foreldre må ha, jeg blir faktisk litt sånn; stum, målløs, forbauset, sperrer opp øynene og lurer på om jeg hører/leser rett. Og dette allerede nå ca 20 dager etter fødsel hvor ungen faktisk sover mye og krever lite.....vel, da tenker jeg det er frem med Cola og pop-corn 🍿🥤for dette blir ett sirkus med variert underholdning (for oss) og mange overraskelser(for de) 😅🤣

Må si meg enig her. Fikk henne opp på Snap idag og da klaget hun over lite søvn når hun nesten hadde sovet 6 timer 🤣

Mannen min må ha vært heldig på den tiden for jeg gav aldri barnet til ham for at jeg skulle få sove selv. Men han tok babyen i vognen hver morgen og gikk lang tur så jeg fikk sove litt ekstra, kan jeg huske. Og det satte jeg stor pris på. Mine barn er så voksne at det var ikke noe pappa-perm på den tiden. Han fikk 2 uker fri etter fødsel og det var det. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toriamoria skrev (15 minutter siden):

Ja det er til å bli matt av… 

Jeg har aldri i mitt liv sett på folk som er så opptatt av SIN søvn, som disse… 

Foreldre er opptatt av barnet sitt….. dette er jo bare utrolig rart

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 timer siden):

Nei, jeg mener mange av dem generelt er fulle av hat og klager på influensere for å få det ut en plass.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...