Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

jenteanonym91 skrev (31 minutter siden):

Fy søren så urimelige folk er her inne! I det ene øyeblikket klager vi over at hun snapper for mye og når hun snapper mindre så er det ikke heller godt nok, for da er det noen andres grunn til det. Stakkars Stina, det er drittøft og bli mor for første gang, og ja det er mye de gjør og har gjort som jeg kanskje synes er merkelig eller som ikke ville falt naturlig for meg, men hallo, la henne få styre, om hun klarer å ta seg en pust i bakken er det ingenting som er så bra som det. Jeg er ingen stor fan av Stina, men har skikkelig stor medfølelse for at de synes det har vært tøft å bli foreldre. For veldig veldig mange er det ikke så rosenrødt og søt babyboble, for mange tar det litt tid å komme dit, og det er helt ok. Stina og pf kommer til å mestre rollen på sitt vis etterhvert, det er jeg bombesikker på. Vi her inne må ikke glemme at vi ikke var perfekte foreldre fra dag 1 vi heller

Men når du har passert 30 år så er det greit å kunne prøve å tenke litt selv... det virker det ikke som om Stina skjønner..

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen "fan" av Stina og den siden hun har vist i det siste, men applaus for å logge av, innse at de trenger hjelp fra familie(sin mor), at hun ikke har gitt opp ift.amming og at hun tydeligvis har tatt veiledning fra både søster og andre. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

At man får applaus for å logge av å fokusere på barnet er jo i seg selv helt på toppen av idioti …

Haha ikke sant..hun klør sikkert i fingra etter å legge ut noe mer uansett. Snart kommer det nok en story med gul overskrift; «første sykedag noensinne 😱»

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

At man får applaus for å logge av å fokusere på barnet er jo i seg selv helt på toppen av idioti …

Men så er det også det "alle" her inne roper hun skal/bør gjøre..

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må det virkelig vinkles til at mange her inne mener de er DÅRLIGE FORELDRE? Jeg synes ikke det. De gjør alt de kan, og de virker glade for å ha fått han. Ja, de lærer og kommer til å navigere seg gjennom dette. Men det er ikke diskusjonen i det store og det hele. Stort sett dreier det seg om oppførselen og væremåten til ei som er over 30 men som høres ut og sutrer likt som lillesøstra mi på 16. No joke. Det, og samtidig som at hun generelt gir ut mye feilinformasjon for å backe opp sine egne halvveis løsninger og sier ting på en teit måte. Hun tror sikkert at å virke kimsete/flåsete/«laid back» og gjøre store øyne og ha veldig levende ansiktsmimikk er sjarmerende, men da må man faktisk ha litt peiling på sosial takt og folk, og det har hun faen ikke. Det er en ganske distinktiv linje mellom det å ha karisma og det å bare gå rett over til å fremstå hovmodig. Hun er litt sånn… Hva skal man si? Hermione Granger-snerpete, bortsett fra at til sammenligning har Stina stort sett ikke peiling på hva hun prater om. 

Endret av Jea10
  • Liker 6
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (6 minutter siden):

Må det virkelig vinkles til at mange her inne mener de er DÅRLIGE FORELDRE? Jeg synes ikke det. De gjør alt de kan, og de virker glade for å ha fått han. Ja, de lærer og kommer til å navigere seg gjennom dette. Men det er ikke diskusjonen i det store og det hele. Stort sett dreier det seg om oppførselen og væremåten til ei som er over 30 men som høres ut og sutrer likt som lillesøstra mi på 16. No joke. Det, og samtidig som at hun generelt gir ut mye feilinformasjon for å backe opp sine egne halvveis løsninger og sier ting på en teit måte. Hun tror sikkert at å virke sånn kimsete/flåsete/«laid back» og gjøre store øyne og ha veldig levende ansiktsmimikk er sjarmerende, men da må man faktisk ha litt peiling på sosial takt og folk, og det har hun faen ikke. Hun er litt sånn… Hva skal man si? Hermione Granger-snerpete, bortsett fra at til sammenligning har Stina stort sett ikke peiling på hva hun prater om. 

Du har forstått det!! 👏🏼👏🏼

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at hun har innsett og erfart at babyen roer seg bedre ved amming og ved og være inntil mor. Det er bare og utnytte det «våpen» amming faktisk er. Helt gull.  Far kan komme mer på banen ettehvert. 

Endret av Poly
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (1 time siden):

Må det virkelig vinkles til at mange her inne mener de er DÅRLIGE FORELDRE? Jeg synes ikke det. De gjør alt de kan, og de virker glade for å ha fått han. Ja, de lærer og kommer til å navigere seg gjennom dette. Men det er ikke diskusjonen i det store og det hele. Stort sett dreier det seg om oppførselen og væremåten til ei som er over 30 men som høres ut og sutrer likt som lillesøstra mi på 16. No joke. Det, og samtidig som at hun generelt gir ut mye feilinformasjon for å backe opp sine egne halvveis løsninger og sier ting på en teit måte. Hun tror sikkert at å virke kimsete/flåsete/«laid back» og gjøre store øyne og ha veldig levende ansiktsmimikk er sjarmerende, men da må man faktisk ha litt peiling på sosial takt og folk, og det har hun faen ikke. Det er en ganske distinktiv linje mellom det å ha karisma og det å bare gå rett over til å fremstå hovmodig. Hun er litt sånn… Hva skal man si? Hermione Granger-snerpete, bortsett fra at til sammenligning har Stina stort sett ikke peiling på hva hun prater om. 

Enig! Snerpete, hovmodig, bedrevitende, nedlatende.. beskriver henne godt…og når hun kommer med sånne engelske fraser 🤭 Synes personligheten minner om Hermoine ja, men mindre sjarmerende! blandet med den populære brat jenta i high school filmer som ingen liker egentlig. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (8 minutter siden):

Snerpete, hovmodig, bedrevitende, nedlatende.. beskriver henne godt…

Samme kan sies om mange her inne også,festlig nok.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (2 timer siden):

Haha ikke sant..hun klør sikkert i fingra etter å legge ut noe mer uansett. Snart kommer det nok en story med gul overskrift; «første sykedag noensinne 😱»

Joda ble gule overskrifter 😅, men herrefred for en sutrete "tenåring " hun er🙄

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ærlig innrømme at jeg synes det er sjokkerende å høre at Stina først nå har innsett at babyer ikke likestiller mor og far når de er nyfødte. Greit nok at man i et samfunnsperspektiv verdsetter og legger til rette for å minimere forskjeller mellom menn og kvinner, men biologien er jo som den er - noe som gjør at babyer har «diskriminerende» behov for kontakt med mor og far. Begynner jo seriøst å lure på hvilke mentale modeller hun har, hvilke andre forventninger har hun og hva annet har hun sett for seg som også er helt virkelighetsfjernt? Blir spennende å følge med 

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (1 time siden):

Må ærlig innrømme at jeg synes det er sjokkerende å høre at Stina først nå har innsett at babyer ikke likestiller mor og far når de er nyfødte. Greit nok at man i et samfunnsperspektiv verdsetter og legger til rette for å minimere forskjeller mellom menn og kvinner, men biologien er jo som den er - noe som gjør at babyer har «diskriminerende» behov for kontakt med mor og far. Begynner jo seriøst å lure på hvilke mentale modeller hun har, hvilke andre forventninger har hun og hva annet har hun sett for seg som også er helt virkelighetsfjernt? Blir spennende å følge med 

Helt enig!! Å ikke vite, eller forstå det er faktisk meget sjokkerende 😅 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid så ørene flagrer når jeg ymter innpå at nyfødte barn faktisk er avhengige av mor en god stund etter fødsel. Det er biologi, og den kommer vi ikke unna. Alt dette med likestilling har gått for langt når det kommer til ansvaret for barn. Hvem av foreldrene vil få barnet til overleve om man fjerner alt av mat til nyfødte som er produsert på fabrikk? Nyfødtperioden trenger ikke å være utmattende. Man må flyte med og tilpasse seg barnet. Man må slutte å stresse med rutiner, med egentid, med oppdeling av døgn, slutte å stresse med klokke og med hår og sminke. I mange kulturer er det vanlig å bare ligge til sengs med det nyfødte barnet en god stund, og det er ingen dum ting. 

• Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Marsipan123 skrev (34 minutter siden):

Jeg får alltid så ørene flagrer når jeg ymter innpå at nyfødte barn faktisk er avhengige av mor en god stund etter fødsel. Det er biologi, og den kommer vi ikke unna. Alt dette med likestilling har gått for langt når det kommer til ansvaret for barn. Hvem av foreldrene vil få barnet til overleve om man fjerner alt av mat til nyfødte som er produsert på fabrikk? Nyfødtperioden trenger ikke å være utmattende. Man må flyte med og tilpasse seg barnet. Man må slutte å stresse med rutiner, med egentid, med oppdeling av døgn, slutte å stresse med klokke og med hår og sminke. I mange kulturer er det vanlig å bare ligge til sengs med det nyfødte barnet en god stund, og det er ingen dum ting. 

Akkurat dette er det nok mange fler enn Stina som har blitt overrasket over! For det er ikke slik det fremstilles på tv kan man si… når man får første barn er man enten prisgitt en eller annen erfaring, å ha venner med erfaring (og som er ærlige med hverandre), eller hva man har sett på tv og i sosiale medier. Barseltiden blir aldri fremstilt realistisk. Ever. Så jeg forstår at man får mange overraskelser…tror veldig mange par før fødsel sier «vi skal dele alt 50/50 fra dag 1, det er fars barn også, han har like mye ansvar som meg, vi skal sove like mye, han kan jo bare gi flaske…» osv.  særlig den sistnevnte, den ryker jo kjapt, mor lærer at flaske er en stor trussel mot ammingen, baby roer seg som en drøm ved brystet, far skjønner at han er direkte uønsket, uansett hvor mye flaske han har… tipper veldig mange kjapt innser at «shit, dette var det ingen som fortalte oss». Noen er beinharde og står på sitt gjennom gråt fra flere hold, andre innser rimelig raskt at babyer bare virker til å ha det best nær mors bryst i starten…

Jeg ble overrasket over mange ting da jeg ble mamma for første gang…ikke akkurat denne tingen, men masse annet. Viste seg jo at babyen var som folk flest, utstyrt med sine meninger og behov, og absolutt ikke den «dukken» jeg må ha sett for meg at det var. Jeg hadde ikke tenkt så mye over at babyer både tenker og føler akkurat som aller andre, bare litt annerledes og med betydelig større problemer med å gjøre seg forstått. Har all forståelse for at læringskurven er bratt! Glad for å se at hun lytter til instinktene. Det er en fin ting. 

Lett å tenke det som litt komisk, men etter to barn og snart 10 år som forelder er jo perspektivet et annet. 

men fortsatt litt skremmende at hun bare klarer å ta vare på seg selv når moren kommer inn og krever det… det er problematisk. Hadde hun vært 20 liksom hadde jeg skjønt det, men hun er vel en god del eldre? Men oppfører seg som om hun bor hjemme og bare gjør de lure tingene fordi «mamma sa det» og hun ikke vil komme i trøbbel… rett og slett umodent.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (7 timer siden):

Ingen..å jeg mener INGEN er ferdig "utdannet" som mamma eller pappa når en får sitt første barn. Det må prøves og felles i starten. Alt er nytt. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (6 minutter siden):

Ingen..å jeg mener INGEN er ferdig "utdannet" som mamma eller pappa når en får sitt første barn. Det må prøves og felles i starten. Alt er nytt. 

Men hu tar jo stortsett alt som kritikk om man prøver å rettlede og hjelpe henne 🙄

Endret av MzMe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...