Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke være så voldsomt. Holder at hun er alene med ungen og kanskje må rekke noe 

Jo, men det hadde jo vært litt gøy om det var litt voldsomt. Hun skulle forsøkt seg på en av mine tirsdager. Da må jeg få barn opp og avgårde, så må jeg sette på oppvasken før jeg må gå 1-2 timer med hundene uansett vær (det er også den eneste treningen jeg rekker så det må gjøres for min egen del også), så må jeg kjøre halvannen time med ungdom skal på behandling, være med på behandling, kjøre en time tilbake, lufte hundene kjapt, lage middag og så kjøre to barn til korøvelse, og etterpå må jeg se over og eventuelt hjelpe med lekser mens jeg vasker/henger opp/bretter klær og gjøre annet forefallende husarbeid. 

Jeg har med andre ord ikke 5 overpyntede juletrær i huset mitt halvannen mnd før jul, for å si det sånn. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HMK skrev (8 minutter siden):

Jo, men det hadde jo vært litt gøy om det var litt voldsomt. Hun skulle forsøkt seg på en av mine tirsdager. Da må jeg få barn opp og avgårde, så må jeg sette på oppvasken før jeg må gå 1-2 timer med hundene uansett vær (det er også den eneste treningen jeg rekker så det må gjøres for min egen del også), så må jeg kjøre halvannen time med ungdom skal på behandling, være med på behandling, kjøre en time tilbake, lufte hundene kjapt, lage middag og så kjøre to barn til korøvelse, og etterpå må jeg se over og eventuelt hjelpe med lekser mens jeg vasker/henger opp/bretter klær og gjøre annet forefallende husarbeid. 

Jeg har med andre ord ikke 5 overpyntede juletrær i huset mitt halvannen mnd før jul, for å si det sånn. 

Kunne vært fint, problemet er vel at hun ikke ser perspektivet uansett, så litt træler på henda og vondt i beina ville bare gi henne enda en ny stjerne å klistre inn i «martyrboka» si. Hun lider jo mer enn de fleste. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (26 minutter siden):

Dette blir for dumt. Du bør jo stille som Lege på nett som kan stille diagnose over noen snapper.

Hun stiller jo ikke noen diagnoser? Ingen leger stiller diagnoser over nett heller. Dette blir for dumt.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (38 minutter siden):

Hun fikk igangsettelse veldig fort/enkelt også, mange sliter med å få det samme selv om de har meget gode grunner. Lurer på hva hun sier til helsepersonell egentlig. Virker som hun kan bestille det hun vil ha.

Kan være mer heftig psykiske greier enn hun er åpen om. Kan hende journalen hennes tilsier at hun ikke bør ha for stor belastning. Kan virke litt slik når man ser på totalen. Hva kan man si, det merkes jo godt at hun aldri har hatt heller… 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jea10 skrev (5 minutter siden):

Hun stiller jo ikke noen diagnoser? Ingen leger stiller diagnoser over nett heller. Dette blir for dumt.  

Ho skriver ikkje ut diagnosen men synser/diagnostiserer på kvifor diagnosen oppstod. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

våren14 skrev (Akkurat nå):

Kan være mer heftig psykiske greier enn hun er åpen om. Kan hende journalen hennes tilsier at hun ikke bør ha for stor belastning. Kan virke litt slik når man ser på totalen. Hva kan man si, det merkes jo godt at hun aldri har hatt heller… 

Nei, men caps har ho.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

våren14 skrev (1 minutt siden):

Etter å ha sett litt videoer på YouTube og lest gjennom litt av bloggen hennes både nå og da så er det gjennomgående at hun har en helt ufattelig lav tåleevne. Det som kanskje sjokkerer meg mest er hvor slitsomt alt er, med dette enormt etterlengtede barnet. Jeg kjenner fler par som har fått barn via ifv og de klager aldri. Nettopp fordi de hadde så inderlig lyst på barn at de står i hva som helst uten å mukke 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

våren14 skrev (11 minutter siden):

Stina har liksom ødelagt hele betydningen av hva det vil si å ikke skulle ha for stor belastning, hun ramler jo sammen lettere enn et korthus foran en løvblåser

Endret av Jea10
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Dette er jo bare whataboutisme..

Ingenting av dette er situasjonen til Stina så hvis atte,om atte spiller jo ingen rolle,når det ikke er slik det er..

Hun har det jo uansett værre enn værst🤡

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Dette er jo bare whataboutisme..

Ingenting av dette er situasjonen til Stina så hvis atte,om atte spiller jo ingen rolle,når det ikke er slik det er..

Nei, det er ikke likt, og alt er relativt, men det er jaggu meg ikke rart folk blir provosert av såpedramaet hennes. Det er som at Donald Trump skulle klaget over at han har dårlig råd fordi han tapte penger på noe. Det skriker ikke akkurat sympati fra de som virkelig strever og ikke har råd til å kjøpe mat til barna sine engang. Nå ryktes det at han forøvrig er litt økonomisk ruinert da, men selv han har vettet på å ikke fremstille seg som en fattig mann.

Endret av Jea10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har jo null virkelighetsoppfatning eller realitetsorientering, kun opptatt av seg selv.

legger ut at hun er så glad hun ikke er alenemor. I et «normalt» familieliv hadde hun og baby vært hjemme alene nå mens samboer hadde vært på jobb. Etter hva hun deler på snap hadde hun ikke greid det! Hun burde virkelig fremstilt seg litt mer ydmyk og satt litt mer pris på hva hun har. Hun virker så utrolig selvsentrert. 

jeg ble plutselig ut av det blå alenemor til minstemann kort tid etter fødsel da eks hadde vært utro, og de eldste 50/50. Dette var midt under korona. Det var TØFT, og ikke noe jeg så komme. Måtte klare meg selv og få de eldste må skole, lekser og ha baby på slep. Nattevåk, søsken med nattskrekk osv. 

de har ett barn og 2 foreldre som er hjemme hele dagen og kan jobbe når de vil. Selvfølgelig er det tøft for de også som nybakte foreldre. Men det er måten hun fremstiller det på, og hun ser ut til å sette sine behov forann babyen

• Liker 3
  • Hjerte 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi huske at Stina ikke har noe å sammenligne med. Samt er hun også ikke så involvert i andres graviditet og eller etter tiden. Hennes største forbilde er jo hennes gode venninne SE som bruker barnevakt til alt for mye. Hun er også influenser som tjener greit med penger av å bruke store gule overskrifter for å få flere klikks. Enkelte dager føler jeg at jeg ser på mer reklame enn det jeg faktisk ser på henne.

Hun er tynn og slank, relativt pent ansikt, har tidenes hyggeligste samboer osv. det er mye fint vi kan si om henne. Men når man poster hele livet sitt uten å tenke to ganger, da må man tåle at mamma politiet eller hva hun vil kalle det stiller seg kritisk til hva hun poster.

det hele startet vell med en graviditet som i følge henne selv varte alt for lenge siden hun tross alt gikk på ivf. Kjenner folk som har prøvd i både 5 og 10 + år for å så greie å bli gravid en gang. Og noen får det faktisk ikke til heller. Hun ble ganske desperat mot slutten av graviditeten og var faktisk ikke noe hyggelig å sitte og høre på. Så kom fødselen å alt var så flott og fint. Pumpe styret begynte og etter 2 uker begynte hun å amme som førte til en mild(?) brystbetennelse. 

syntes helt ærlig hun kunne droppa å poste dette graviditets greiene når hun ikke greier å formidle eller formulere seg bedre. Hun ser kun seg selv, og møter ikke verken barnet eller samboer sine følelser eller behov. Et barn knytter seg fort til en person, og akkurat nå tror jeg barnet får mer trøst og omsorg av far en mor. Noe som er veldig rart for veldig mange. 

det er lett for oss å sammenligne oss selv eller andre man kjenner med Stina. Forskjellen med oss og henne er at flere av oss har gått igjennom flere graviditeter, enkelte kun en gang, men andre kanskje opp mot 5 ganger. Noen føder prematurt og andre har kanskje møtt på andre utfordringer. Dette er erfaringer Stina ikke har. Som da betyr at når hun ikke får til noe, eller oppdager noe nytt. Er det ekstremt dramatisk for henne. De har god inntekt som betyr at de har muligheten til å kjøpe inn alt mulig unødvendig for å gjøre hverdagen mer behagelig. Nå drar dem kortet så ufattelig mye unødvendig. Hvem trenger 5 juletrær? Tur på butikken 3 ganger daglig og kaster store deler av appelsinen eller eplet? (Dette gjelder ofc ikke pellek og ønsketreet ❤️ det håper jeg han drar kortet så langt det lar seg gjøre. Fordi han faktisk har økonomi til det.)

poenget er at det er mye ting vi kan «ta» hun eller dem på. Men de tjener faktisk penger på at vi sitter her og kritiserer hun/dem. Gule overskrifter er Stinas favoritt aktivitet, hun har forstått hva som gjør at hun kan tjene godt. Derfor forsetter hun med det. Om det er bevist eller ikke 🤷‍♀️. Vi ser kanskje ikke alt som skjer, men samtidig så gjør vi egentlig det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie91 skrev (På 27.11.2024 den 20.55):

Jeg skjønner ikke at dere ikke bare kan glede dere på hennes vegne at hun er heldig og slapp strekkmerker og hengemage. Lyser så sjalusi! Det skal kun vises mager som er strekt og lagt på masse kilo med merker sånn at alle skal føle seg bedre.

Hvorfor skal man glede seg over at hun ikke har fått strekkmerker? Er det en ting jeg driter i så er det strekkmerker. Om du har eller ikke har, eller Stina eller nabokjerringa eller Dronning Sonja, er noe jeg driter fullstendig i. Om jeg har strekkmerker driter jeg i. Jeg ofret ikke det en tanke når jeg gikk gravid. Å jeg forstår ærlig talt ikke de som bryr seg om sine egne eller andre sine mager. Jeg skulle ønske det var slutt på å vise frem mager både med og uten strekkmerker etter fødsel. Hvorfor skal vi bry oss om magen til andre? Jeg har masse strekkmerker , og jeg er stolt av de. Spradr rundt i bikini på stranda fordet. Bryr meg null. Så at noen er så heldig

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natalie91 skrev (På 27.11.2024 den 20.55):

Jeg skjønner ikke at dere ikke bare kan glede dere på hennes vegne at hun er heldig og slapp strekkmerker og hengemage. Lyser så sjalusi! Det skal kun vises mager som er strekt og lagt på masse kilo med merker sånn at alle skal føle seg bedre.

Hvorfor skal man glede seg over at hun ikke har fått strekkmerker? Er det en ting jeg driter i så er det strekkmerker. Om du har eller ikke har, eller Stina eller nabokjerringa eller Dronning Sonja, er noe jeg driter fullstendig i. Om jeg har strekkmerker driter jeg i. Jeg ofret ikke det en tanke når jeg gikk gravid. Å jeg forstår ærlig talt ikke de som bryr seg om sine egne eller andre sine mager. Jeg skulle ønske det var slutt på å vise frem mager både med og uten strekkmerker etter fødsel. Hvorfor skal vi bry oss om magen til andre? Jeg har masse strekkmerker , og jeg er stolt av de. Spradr rundt i bikini på stranda fordet. Bryr meg null. Så at noen er så heldige at de ikke har strekker er så dum uttalelse 🤮

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clancy skrev (5 timer siden):

Finnes det noe annet enn kritikk og hat i dette forumet nå? De siste 15 sidene er jo bare et ekkokammer av folk som mener de gjør alt bedre, kan alt bedre og prioriterer bedre.

God damn

Føl friheten til å ta meg ut bak og skyte meg i huet for denne meningen, men jeg syntes de gjør en god jobb jeg.

Så enig, alt er bare dritt her. Stina i PF gjør en kjempejobb, alt er nytt for de og de gjør så godt de kan. Til og med at mormor/mamma kom for å hjelpe /støtte Stina i en sårbar situasjon  er feil, bestemødre stiller mer enn gjerne opp. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoline skrev (4 minutter siden):

Så enig, alt er bare dritt her. Stina i PF gjør en kjempejobb, alt er nytt for de og de gjør så godt de kan. Til og med at mormor/mamma kom for å hjelpe /støtte Stina i en sårbar situasjon  er feil, bestemødre stiller mer enn gjerne opp. 

Det er sant, man kan få mange gode tips fra mor når man er nybakt mor selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes litt synd i Stina som etter 2 uker begynner å bli «lei dette greiene her». Hun skal gjennom MANGE opp- og nedturer som forelder så hun må virkelig jobbe med innstillingen sin hvis ikke kommer livet hennes til å bli veldig tøft. Søvnregresjon, tenner, sykdom, utviklingstrinn, «terrible 2’s», trassalder and the list goes on. Hvis noe så lite som én natt «dårlig» søvn (hun hadde jo ikke ansvar for babyen engang) og noe så vanlig som brystbetennelse utløser en slik reaksjon, så ja. Lykke til videre i foreldrelivet. Ser ut som det kommer til å hvile mye ansvar på PF. 

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperance skrev (9 minutter siden):

Jeg synes litt synd i Stina som etter 2 uker begynner å bli «lei dette greiene her». Hun skal gjennom MANGE opp- og nedturer som forelder så hun må virkelig jobbe med innstillingen sin hvis ikke kommer livet hennes til å bli veldig tøft. Søvnregresjon, tenner, sykdom, utviklingstrinn, «terrible 2’s», trassalder and the list goes on. Hvis noe så lite som én natt «dårlig» søvn (hun hadde jo ikke ansvar for babyen engang) og noe så vanlig som brystbetennelse utløser en slik reaksjon, så ja. Lykke til videre i foreldrelivet. Ser ut som det kommer til å hvile mye ansvar på PF. 

Hun aner jo ikke hva hun har gått til, eller hva som kommer. Dette vet jo ingen første gangen, men det som jeg tror eg forskjellen på disse to og oss andre er at vi kanskje har brukt 9 mnd på å realitetsorientere oss i det vil skal inn i… 

Ikke gå rundt å sulle i en rosa boble som ikke har rot i virkeligheten what so ever. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Hun ble kalt for liste-Stina før in the blogg-days. Skilte seg litt ut der da for min del. Følgere jo flere bloggere på den tiden. Så jeg har nok bare hengt med over på snap. Så litt vane bare da. Ellers så har jeg - spes om våren/sommeren lært litt av henne når det gjelder uteplanter. Begynte med dahlia blomster pga henne 😅 og har også  blitt rydde inspirert når hun tok hele loftet, er flere små-tips jeg har plukket med meg. Løvblåser syns jeg også var en god ide-  😅 alt i alt er det nok mest at siden jeg har fulgt henne så lenge, så er det så lett å titte innom og se hvordan det går. Hadde nok ikke begynt å følge henne om jeg hadde «oppdaget» henne idag. 

Alright! Kan gå god for den. Så blomster/planter/hage er positivt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (5 minutter siden):

Hun ble kalt for liste-Stina før in the blogg-days. Skilte seg litt ut der da for min del. Følgere jo flere bloggere på den tiden. Så jeg har nok bare hengt med over på snap. Så litt vane bare da. Ellers så har jeg - spes om våren/sommeren lært litt av henne når det gjelder uteplanter. Begynte med dahlia blomster pga henne 😅 og har også  blitt rydde inspirert når hun tok hele loftet, er flere små-tips jeg har plukket med meg. Løvblåser syns jeg også var en god ide-  😅 alt i alt er det nok mest at siden jeg har fulgt henne så lenge, så er det så lett å titte innom og se hvordan det går. Hadde nok ikke begynt å følge henne om jeg hadde «oppdaget» henne idag. 

Enig, blitt inspirert til rydding og matlaging selv. Så er jo noe positiv ofc. Var også interessant å følge reisen mot graviditet.

Jeg synes personligheten hennes ble verre utover høsten i fjor. Husker jeg reagerte da hun var på hyttetur med venninner, og Stina ble furt for at hun ikke fikk sitt faste rom osv. Virket også som hun brukte flere venninner og mennesker hun var med som content uten å respektere de. Og så ble hun bare verre og verre rundt ivf, da var alt bare syting og klaging. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...