Catnip Skrevet 24. november 2024 #9001 Del Skrevet 24. november 2024 Dojakitty skrev (4 timer siden): Fordi? Man stiller kritiske spørsmål eller er kritisk til det hun velger å legge ut? Er så drittlei av krenkekulturen som har oppstått i dette samfunnet. Folk tåler ikke motgang overhodet. Ingenting. Det handler jo ikke om krenking, det handler om at dere ikke bare kan la henne være i fred? Herrejesus. Én ting er influensere som bedriver vanskjøtsel og omsorgssvikt av ungene (hostsophieelisehosthost), men om det er ting man bare synes er "rart" eller det handler om hvordan noen ser ut (!!), så kan man faktisk bare la dem være. Så vanskelig er det faktisk ikke. Nååår det skal sies, så fulgte jeg Stina rett før fødsel, men har avfulgt igjen nå. Det blir rett og slett for kjedelig 😴 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymGift83 Skrevet 24. november 2024 #9002 Del Skrevet 24. november 2024 Achroite skrev (På 23.11.2024 den 1.30): Altså, jeg er absolutt kritisk til mye av det Stina har lagt ut tidligere, men synes mange er litt vel kritisk til henne akkurat nå? For det første så er det helt supert at PF og Stina kan dele på mating. Det sier seg selv at begge får bidratt mer likt og PF kan få et enda tettere bånd til babyen. Babyen får ikke noe mindre nærhet av den grunn, for alt vi vet kan det hende Stina holder han 90% av tiden. For det andre, er det virkelig så ille at Stina ønsker seg søvn? Hun fødte for en uke siden, hun er full av adrenalin, pumper aktivt og etter hennes beskrivelser så sover babyen dårlig om natten. Søvnbehov er ekstremt individuelt og noen tåler dårlig lite søvn. Det er ikke snakk om å være trøtt og surrete, men noen blir både psykisk og fysisk dårlig, og vi vet ingenting om Stinas søvnbehov. De første ukene med nyfødt er utrolig intense, og uansett hvor irriterende influencere kan være, så er hun fortsatt førstegangsmamma. Det er slitsomt og stressende uansett hvordan man vrir og vender på det 😅 Jeg er så enig med deg. Det kan være en million grunner til at dem velger å gjøre det på denne måten Det er ingen som tenker på fødselsdepresjon feks? Da er søvn ekstremt viktig for å ikke bli dårligere. Syntes folk glemmer at vi kun ser sekvenser av livet dem lever, det er så og si umulig å si noe om det er det ene eller det andre som er grunnen. Det er mye av det lille jeg ser som jeg også ville gjort annerledes , men det er pga mine grunner. Tror ingen tenker på hvorfor dem gjør som dem gjør- mulig det er pga sine grunner? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 24. november 2024 #9003 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymGift83 skrev (6 minutter siden): Jeg er så enig med deg. Det kan være en million grunner til at dem velger å gjøre det på denne måten Det er ingen som tenker på fødselsdepresjon feks? Da er søvn ekstremt viktig for å ikke bli dårligere. Syntes folk glemmer at vi kun ser sekvenser av livet dem lever, det er så og si umulig å si noe om det er det ene eller det andre som er grunnen. Det er mye av det lille jeg ser som jeg også ville gjort annerledes , men det er pga mine grunner. Tror ingen tenker på hvorfor dem gjør som dem gjør- mulig det er pga sine grunner? De har nok sine grunner og gjer så godt ho/de kan. Ho har jo også vært åpen på ho tror ho har adhd. Då kan ho slite med sanseintrykk og rett og slett synest det er ubehageleg å amme. Så enig , det kan være ein milion grunnersom vi ikkje treng spekulere i. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 24. november 2024 #9004 Del Skrevet 24. november 2024 Catnip skrev (33 minutter siden): Det handler jo ikke om krenking, det handler om at dere ikke bare kan la henne være i fred? Herrejesus. Én ting er influensere som bedriver vanskjøtsel og omsorgssvikt av ungene (hostsophieelisehosthost), men om det er ting man bare synes er "rart" eller det handler om hvordan noen ser ut (!!), så kan man faktisk bare la dem være. Så vanskelig er det faktisk ikke. Nååår det skal sies, så fulgte jeg Stina rett før fødsel, men har avfulgt igjen nå. Det blir rett og slett for kjedelig 😴 Du mener altså at man skal la en influencer i fred? Som deler alt offentlig? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 24. november 2024 #9005 Del Skrevet 24. november 2024 oss-to skrev (2 minutter siden): De har nok sine grunner og gjer så godt ho/de kan. Ho har jo også vært åpen på ho tror ho har adhd. Då kan ho slite med sanseintrykk og rett og slett synest det er ubehageleg å amme. Så enig , det kan være ein milion grunnersom vi ikkje treng spekulere i. Enig . De gjør nok så godt de kan . Men babyen fremstår jo nå som en ny felles hypomani , der begge går all in med både tid og utstyr . Flaks de er enige om det😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PiratKine Skrevet 24. november 2024 #9006 Del Skrevet 24. november 2024 Sliter litt med å forstå hvorfor PF sitter våken hele natta å ser på baby sove? Hva i alle dager er poenget med det? Om de velger å ha en fordeling, om så vi andre syntes den er rar eller ikke, får så være. Men hvorfor sitter han våken? Noen som vet? Bare nysgjerrig på hva det har for seg. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 24. november 2024 #9007 Del Skrevet 24. november 2024 Dojakitty skrev (18 minutter siden): Du mener altså at man skal la en influencer i fred? Som deler alt offentlig? Eeehhhh, ja? Og hvis det er en sjokkerende og hårreisende mening for deg, så vet jeg ikke om det er så mye vits å si noe mer. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 24. november 2024 #9008 Del Skrevet 24. november 2024 PiratKine skrev (18 minutter siden): Sliter litt med å forstå hvorfor PF sitter våken hele natta å ser på baby sove? Hva i alle dager er poenget med det? Om de velger å ha en fordeling, om så vi andre syntes den er rar eller ikke, får så være. Men hvorfor sitter han våken? Noen som vet? Bare nysgjerrig på hva det har for seg. Jeg vet ikke, men kanskje han/di er redd for krybbedød, eller at han sliter med å sovne når stina tar over barnet om han sover smådupper. Hadde selv valgt å sove så mye jeg kunne, men har tenkt at dette kan jo være årsaker... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 24. november 2024 #9009 Del Skrevet 24. november 2024 Dojakitty skrev (23 minutter siden): Du mener altså at man skal la en influencer i fred? Som deler alt offentlig? Nei. Tenker det er viktig for samfunnsdebatten å stille seg kritisk til influencere. MEN og eit stort MEN då må ein diskutere saker og ikkje person (feks utseende). Det er jo ein kjent sak at influencere prøver skape kontroverser for å få fleire klikk. Det ser vi no på Stina med mange "gule" overskrifter om mammapolitiet , amming osb. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 24. november 2024 #9010 Del Skrevet 24. november 2024 oss-to skrev (2 minutter siden): Nei. Tenker det er viktig for samfunnsdebatten å stille seg kritisk til influencere. MEN og eit stort MEN då må ein diskutere saker og ikkje person (feks utseende). Det er jo ein kjent sak at influencere prøver skape kontroverser for å få fleire klikk. Det ser vi no på Stina med mange "gule" overskrifter om mammapolitiet , amming osb. 100% enig med deg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 24. november 2024 #9011 Del Skrevet 24. november 2024 baby24*håper* skrev (24 minutter siden): Jeg vet ikke, men kanskje han/di er redd for krybbedød, eller at han sliter med å sovne når stina tar over barnet om han sover smådupper. Hadde selv valgt å sove så mye jeg kunne, men har tenkt at dette kan jo være årsaker... De må jo velge å løse dette som de vil. men hvis de ønsker å snu døgnrytme til barnet , bør det muligens kuttes ned på stimuli , synging , lys , stell på nattestid 😆 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 24. november 2024 #9012 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg helt enig at det er veldig merkelig at de deler opp natten slik de gjør og at PF sitter tilsynelatende våken hele natten. Ville heller valgt å sove alle sammen på soverommet og heller byttet på å være den som gir babyen mat/skifter bleie om natten. Den manien de har rundt dette med sammenhengende søvn er veldig merkelig Når det er sagt så virker de ellers som at de tar seg godt av babyen og bruker mye tid på han. Både PF og Stina snapper betraktelig mye mindre nå. Så jeg er helt uenig i at Stina er kun opptatt av seg og sitt. Hun snapper ikke hele dagen lengre, og når hun snapper om sminke og slikt så er det nok for å opprettholde en viss form for normalitet til sammenligning med hva hun snapper før fødsel også, selv om det naturligvis blir litt om baby og pumping osv. Jeg syns iallfall det er veldig lite å «ta henne på» selv om akkurat det med natten er noe merkelig valg 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guido Skrevet 24. november 2024 #9013 Del Skrevet 24. november 2024 PiratKine skrev (1 time siden): Sliter litt med å forstå hvorfor PF sitter våken hele natta å ser på baby sove? Hva i alle dager er poenget med det? Om de velger å ha en fordeling, om så vi andre syntes den er rar eller ikke, får så være. Men hvorfor sitter han våken? Noen som vet? Bare nysgjerrig på hva det har for seg. Tror han har for dårlig seng å sove i på treningsrommet. Ville tenkt det var bedre at en sove på stua og en sov på soverommet med kidden, passet på å ha dempet belysning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbedi Skrevet 24. november 2024 #9014 Del Skrevet 24. november 2024 Det er en hårreisende mening for meg.En av grunnene til at jeg har sosiale medium er for å følge med på hva egne tenåringer blir bombardert med. Jeg vil si at jeg har rett til å mene noe om hva umodne hjerner (frem til man er 25-30 år er ikke hjernen ferdig utviklet!) blir bombadert med i dagens samfunn uten at man skal bli kneblet som mammapoliti. Dagens influensere som nærmest prostituerer familielivet sitt og egne barn trenger motstemmer - på alle plan. Hvordan noen ser ut er selvsagt ikke nødvendig å diskutere - men plastiske operasjoner, botox, filter og behovet for å sminke seg som man skal gå på en catwalk under en fødsel er helt klart innenfor. Det er ikke sunt eller normalt på noe plan. Catnip skrev (1 time siden): Eeehhhh, ja? Og hvis det er en sjokkerende og hårreisende mening for deg, så vet jeg ikke om det er så mye vits å si noe me 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 24. november 2024 #9015 Del Skrevet 24. november 2024 Bibbedi skrev (1 minutt siden): Det er en hårreisende mening for meg.En av grunnene til at jeg har sosiale medium er for å følge med på hva egne tenåringer blir bombardert med. Jeg vil si at jeg har rett til å mene noe om hva umodne hjerner (frem til man er 25-30 år er ikke hjernen ferdig utviklet!) blir bombadert med i dagens samfunn uten at man skal bli kneblet som mammapoliti. Dagens influensere som nærmest prostituerer familielivet sitt og egne barn trenger motstemmer - på alle plan. Hvordan noen ser ut er selvsagt ikke nødvendig å diskutere - men plastiske operasjoner, botox, filter og behovet for å sminke seg som man skal gå på en catwalk under en fødsel er helt klart innenfor. Det er ikke sunt eller normalt på noe plan. Stina sin demografi som spedbarnsmor og 31år gammel kvinne er ikke tenåringsjenter.. De finner ikke henne eller hennes content interessant,forståelig nok. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbedi Skrevet 24. november 2024 #9016 Del Skrevet 24. november 2024 J.. skrev (4 minutter siden): Stina sin demografi som spedbarnsmor og 31år gammel kvinne er ikke tenåringsjenter.. De finner ikke henne eller hennes content interessant,forståelig nok. Nei enig i det, men det er helt sikker førstegangsfødende i 20-årene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 24. november 2024 #9017 Del Skrevet 24. november 2024 Bibbedi skrev (2 minutter siden): Nei enig i det, men det er helt sikker førstegangsfødende i 20-årene. Ja,det er det nok! Men mtp at alder på førstegangsfødende i Norge er i snitt 31 år,er det nok ikke en overveldende mengde av gravide 20noe åringer heller.. Men som voksen er man også selv ansvarlig for hva man kosumerer i SoMe,og ikke minst være kritisk til evt helseråd/tips. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 24. november 2024 #9018 Del Skrevet 24. november 2024 J.. skrev (2 timer siden): Stina sin demografi som spedbarnsmor og 31år gammel kvinne er ikke tenåringsjenter.. De finner ikke henne eller hennes content interessant,forståelig nok. Favoritt programmene mine som tenåring var fødeavdelingen og unge mødre. Så jo. Garantert en del unge som følger henne nå.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achroite Skrevet 24. november 2024 #9019 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymGift83 skrev (4 timer siden): Jeg er så enig med deg. Det kan være en million grunner til at dem velger å gjøre det på denne måten Det er ingen som tenker på fødselsdepresjon feks? Da er søvn ekstremt viktig for å ikke bli dårligere. Syntes folk glemmer at vi kun ser sekvenser av livet dem lever, det er så og si umulig å si noe om det er det ene eller det andre som er grunnen. Det er mye av det lille jeg ser som jeg også ville gjort annerledes , men det er pga mine grunner. Tror ingen tenker på hvorfor dem gjør som dem gjør- mulig det er pga sine grunner? Det er nettopp det. Det er mye som kan kritiseres, men synes folk er altfor opptatt av den ammingen hennes blant annet. Jeg valgte selv å ikke amme veldig tidlig og ut fra mange poster her er jeg mest sannsynlig verdens verste mor. Som du sier kan det være evig mange grunner og det er 100% en privatsak. De fleste velger ikke bort amming fordi de ikke gidder. Viktigste er vel uansett at babyen får mat, tenker nå jeg. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 24. november 2024 #9020 Del Skrevet 24. november 2024 (endret) Men sånn helt ærlig. Jeg har ikke fått med meg hvorfor hun ikke ammer. Hører hun sier de var på fotoshoot idag, hvorpå hun sier «jeg har mat jeg men du får det ikke» og referer til brystet. Hæ?! edit: altså at de gikk tom for mat på fotoshoot (medbrakt MM) Endret 24. november 2024 av Dojakitty 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå